paranoid android 09.06.2004 22:34:04 | |
---|
Minulla on tuo Ibanezin DE-7 ja se menee säröjen kanssa jotenkin puuroksi. Mistäköhän moinen johtuu? |
fridgebuzz 09.06.2004 23:25:43 | |
---|
Onkos sulla se "echo" vai "delay" -puoli käytössä? Nimittäin se echo-puolihan vetää ruvelle signaalin tietyllä tavalla aina. Ja kokeilepa pedaalia ennen säröä ja särön jälkeen, onko eroa? |
kalleh 10.06.2004 09:49:42 | |
---|
tässä on mun (englanniksi) kirjoittama juttu jossa on kaikki perusjutut ja kikat mitä pedaalin kanssa voi tehdä Kiitti linkistä! Tolla pääsen nyt hyvin alkuun. Tuo hold-toiminnon käyttäminen on mulle utopiaa, mutta eiköhän se siitä valkene, kun pääsee vermettä itse tyypittämään. Mikä sen hold:in niinkuin perimmäinen käyttötarkoitus on? |
madu 10.06.2004 14:41:47 | |
---|
Kiitti linkistä! Tolla pääsen nyt hyvin alkuun. Tuo hold-toiminnon käyttäminen on mulle utopiaa, mutta eiköhän se siitä valkene, kun pääsee vermettä itse tyypittämään. Mikä sen hold:in niinkuin perimmäinen käyttötarkoitus on? Holdia pohjassa pitämällä saat ainakin tossa mun hankkimassa DD-6:sessa äänitettyä soittoa olikos se 5.2 sekuntia. Sitten voit ottaa uudet 5,2 sekkaa ja luupautella vaikka kuinka monta kerrosta soittoa siihen lisää päälle. Saa aika hauskaa looppimattoa aikaan. |
zepeteus 10.06.2004 14:49:44 (muokattu 10.06.2004 15:03:40) | |
---|
Mikä sen hold:in niinkuin perimmäinen käyttötarkoitus on? Voit esim. "lukita" soimaan soinnun tai pari, jopa enemmän jos delay aika riittää, ja sitten soittaa sen päälle mitä haluat. Soita sisään pieni riffi/teema, lukitse se, ja soita päälle erilaisia variaatioita. Soita ambientti tausta-sointu/ääniä, lukitse ja soita päälle. Lukitse pari sointua ja soita sen päälle skaalaharjoituksia. Tai soita sisään mitä tahansa haluat, lukitse ja säädä sitten delay-aikaa lyhyemmälle/pitemmälle pientä "ufo" efektiä varten. Vain mielikuvitus ja delay aika ovat rajana kokeiluille.. edit: Jaahans, Madu ehtikin jo aiheeseen. Jeps, oikein kunnon luuppimatot voivat olla veikeitä myös. Mites mahtaa tuossa DD-3:ssa olla, saakos sillä luuppia luupin päälle? Ainakaan minun vanhassa vahvarissa, jossa oli periaatteessa tuota DD-3:sta vastaava delay, ei onnistunut kuin kerta heitto sisään ja sitten päälle soittaminen (ilman delay-efektiä). |
Exhausted 10.06.2004 16:44:04 | |
---|
DD-3:ssa on viiveaikaa vain 800 ms. Hold toimii yksinkertaisesti kun sen painaa pohjaan se alkaa toistaa viimeistä x millisekunnin pätkää minkä olet viimeksi soittanut juuri ennen painamista (kun viiveaika on x ms). Sen päälle voi soittaa, ja viiveaikaa muuttamalla looppia voi nopeuttaa ja hidastaa, ja leveliä nostaa ja laskea |
kalleh 11.06.2004 09:03:56 | |
---|
DD-3:ssa on viiveaikaa vain 800 ms. Hold toimii yksinkertaisesti kun sen painaa pohjaan se alkaa toistaa viimeistä x millisekunnin pätkää minkä olet viimeksi soittanut juuri ennen painamista (kun viiveaika on x ms). Sen päälle voi soittaa, ja viiveaikaa muuttamalla looppia voi nopeuttaa ja hidastaa, ja leveliä nostaa ja laskea Kiitti paljon, nyt valkeni senkin käyttötarkoitus :) Aina näpsäkkä toiminto, aika näyttää tuleeko tolle oikeata käyttöä paljonkin. |
Shakey 11.06.2004 13:14:57 | |
---|
Jossain vaiheessa tiedusteltiin että mitä eroa analogisella ja digitaalisella delaylla. Tietenkin signaalinkäsittely on eri tekniikkaa mutta miten se vaikuttaa soundeihin? Onko kyseessä jälleen kissanhännän vetoa analogisen 'lämmön' ja digitaalisen 'kylmyyden' välillä? Digitaalisuushan tietysti tuo uudet mahdollisuudet signaalin modifiointiin etc... Itse meinasin käyttää delayta nimenomaan sofistikoituneesti 'sotkemaan' putkivahvarin säröä ja ehkä myös jonkinsorttiseen kantrin luikutukseenkin. Ja siirto takaisin Pasilaan ... |
paranoid android 11.06.2004 16:44:12 | |
---|
Onkos sulla se "echo" vai "delay" -puoli käytössä? Nimittäin se echo-puolihan vetää ruvelle signaalin tietyllä tavalla aina. Ja kokeilepa pedaalia ennen säröä ja särön jälkeen, onko eroa? No siis käytän kumpaakin (echoa ja delayta) mutta pääasiassa siis delayta. Voiko se vaikuttaa kun pedaali menee monona vahvistimeen (vai miten se nyt sanotaan...)?En ole todellakaan mikään efektien asiantuntija, vaikka niitä on tullutkin ostettua... |
samueld 18.06.2004 23:06:16 | |
---|
Toi digitechin digidelay kyllä kiinnostas, mutta oletteko nähneet niitä suomessa järkevään hintaan? Täällä maksaa niin että piisaa ja lapinpolttajat myy alle huntilla. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Wäiski 19.06.2004 09:52:43 | |
---|
Toi digitechin digidelay kyllä kiinnostas, mutta oletteko nähneet niitä suomessa järkevään hintaan? Täällä maksaa niin että piisaa ja lapinpolttajat myy alle huntilla. Ainakin siihen aikaan kun ko. pedaali oli saksassa 122 euroa DLX meni pikku vihjeellä vähän sen alle. Olisin kyllä ollut valmis maksamaan vähän enemmänkin testausmahdollisuudesta, hyvästä palvelusta ja nopeasta toimituksesta. |
samueld 21.06.2004 20:11:54 | |
---|
Ainakin siihen aikaan kun ko. pedaali oli saksassa 122 euroa DLX meni pikku vihjeellä vähän sen alle. Olisin kyllä ollut valmis maksamaan vähän enemmänkin testausmahdollisuudesta, hyvästä palvelusta ja nopeasta toimituksesta. Joo. kyllä mäkin pikkulisän maksan mielelläni palvelusta ym., mutta tuplahinta on aika rajua. Toimiiko ton digitechin taptempo miten? siis onko helppo käyttää? I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Samuello 21.06.2004 23:49:28 | |
---|
Joo. kyllä mäkin pikkulisän maksan mielelläni palvelusta ym., mutta tuplahinta on aika rajua. Tuplahintaa ei tarvitse maksaa, kun vain tänne surffata hoksaa: http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html Postikulutkaan eivät liene Thomann tasoa... Rakkaus on kuuromykkäsokea. |
samueld 22.06.2004 14:37:04 | |
---|
Tuplahintaa ei tarvitse maksaa, kun vain tänne surffata hoksaa: http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html Postikulutkaan eivät liene Thomann tasoa... Onko noilla yleensäkin tapana olla vastaamatta puhelimeen koko päivä? I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Juntunen 22.06.2004 17:14:27 | |
---|
Mulla on ollu tuo DD3 käytössä pari vuotta ja muuten oikein oiva peli, mutta biisin tempoon asettaminen on (livenä) aikalailla vaikeaa. Pitää ennen biisiä säätää sinnepäin. Nyt sitten ajattelin että vaihtaisin johonkin pedaaliin missä olisi tuo tap-tempo. Mitkä ovat nuo Bossin uudemmat mallit ja miten niissä on toteutettu tuo tap-tempo? Olen kuullut DD5:stä ja DD6:sta, mutta Bossin sivuilta löysin vain tuon DD6:sen. Jotenkin hankalalta kuulosti se "kaksi sekuntia pohjassa, minkä jälkeen tappaus" -systeemi. Miten siinä kerkeää ennen sooloa alkaa sekunteja laskemaan. :D |
sartanen 04.06.2006 15:42:18 | |
---|
En viitsinyt uutta ketjua aloittaa aiheesta, joten laitan tähän ikivanhaan. Eli onko jengillä minkälaisia kokemuksia tuosta Digitechin Digi Delaysta? Hinta-laatu -suhde kohdallaan? |
En viitsinyt uutta ketjua aloittaa aiheesta, joten laitan tähän ikivanhaan. Eli onko jengillä minkälaisia kokemuksia tuosta Digitechin Digi Delaysta? Hinta-laatu -suhde kohdallaan? Vajaassa vuodessa n. 100 keikkaa nähneenä mun yksilön kytkin on alkanut reistailla, käyttö tosin on ollu kaikkea muuta kuin nättiä. Tap tempo on pikkasen hidas käytettävä keikalla, mutta mikäli se ei häiritse on ominaisuus mainio. Kaiken kaikkiaan Digitechin pedaalit ovat kuulostaneet mun mielestä kivoilta, mutta kestävyyden kanssa (kytkimet) niin ja näin. Yhden Multi Choruksen kytkimen olen myös nimittäin onnistunut rikkomaan normaalissa keikkakäytössä. In transistor we trust! |
januszian 29.01.2008 02:03:35 | |
---|
Tämänkin päätin nostella ylös kun itellä mahdollisesti olisi Delay purkin osto edessä. Bossin digital delayn tunnen muinaisista ajoista. Mutta onko tullut jotain yllättävämpiä ässiä näillä markkinoilla? Hinta on toki kriteeri enkä tartte kun tod. näk. yhen saundin kerrallaan. Kingston Wall sun muuhun sen henkiseen soolo meininkiin. SOLNIC LIVENÄ http://www.myspace.com/solnic |
LaXu 29.01.2008 09:08:55 | |
---|
Tämänkin päätin nostella ylös kun itellä mahdollisesti olisi Delay purkin osto edessä. Bossin digital delayn tunnen muinaisista ajoista. Mutta onko tullut jotain yllättävämpiä ässiä näillä markkinoilla? Hinta on toki kriteeri enkä tartte kun tod. näk. yhen saundin kerrallaan. Kingston Wall sun muuhun sen henkiseen soolo meininkiin. Lukaiseppa tuo toinen pitkä delayketju, siellä on käyty aikalailla kaikki uudemmat polkusimet läpi. Ibanez DE7 ja Digitech Digidelay ovat hyviä vaihtoehtoja. DE7 helpompi käyttää, Digidelayssa enemmän ominaisuuksia mukaan lukien tap tempo (jonka käyttö tosin ei ole toteutettu kaikkein parhaiten). |
Numb 29.01.2008 10:22:00 (muokattu 29.01.2008 10:22:17) | |
---|
Tämänkin päätin nostella ylös kun itellä mahdollisesti olisi Delay purkin osto edessä. Bossin digital delayn tunnen muinaisista ajoista. Mutta onko tullut jotain yllättävämpiä ässiä näillä markkinoilla? Hinta on toki kriteeri enkä tartte kun tod. näk. yhen saundin kerrallaan. Kingston Wall sun muuhun sen henkiseen soolo meininkiin. Minä ottaisin kopaistavaksi tuon Artec:in Analog Delayn: http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay.htm Analogia siinä ei ole kuin nimi, mutta voisi toimia perusdelayna hyvin. Hei, tehdään näin: sinä tilaat tuon Artecin, ja jos et tykkää, niin vaihdan sen Digidelay:yn. Pistän vielä väliä vähän siihen ;) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |