Aihe: Uutta kitaraa etsimässä
1 2
mattiz
31.05.2006 14:15:37
Olisin ostamassa uutta sähkökitaraa itselleni. Olen soittanut kitaraa n. 5 vuotta. Entinen kitarani on Yamaha ERG-120, mutta en meinaa myydä sitä pois, joten kitaralla saisi olla hintaa alle 500 €. Floikallista etsin, mutta täytyy kai tyytyä niihin lisenssitalloihin koska tuolla hinnalla ei varmaankaan originaaleja saa? Helsinkiin olisin lähdössä skebaa ostamaan, mielellään ei nettikaupoista. Yksi vaihtoehto on Jackson DXMG ja toinen Jackson DX10DFS. Voitteko kertoa mielipiteenne näistä kahdesta kitarasta ja alle 500 euron Jacksoneista yleensä? Ehdottakaa myös muita kuvaukseen sopivia hyviä kitaroita!
ReBeat
31.05.2006 14:33:26

Vissiin on vähän ongelmallinen tuo yhtälö, jossa pitäisi saada mielekkääseen floikkakäyttöön edullinen Jacksoni. Juuri toisessa keskustelussa parikin kaveria sanoi, ettei sitä tallaa pysty käyttämään noissa muuta kuin blokattuna. Muutenkin sivusta seuranneena on tullut vähän sellainen mielikuva, että taitavat olla melkoista kuraa nuo Jacksonien halvat lisenssitallat. Ikävä kyllä.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
JuSu
31.05.2006 14:36:52 (muokattu 31.05.2006 14:37:57)
Ehdottakaa myös muita kuvaukseen sopivia hyviä kitaroita!

Ehdinkö ekana? Eli Ibanez RG5XX tai suurempi on hyvä ostos, niissä on laadukkaat ja hyvämaineiset lukkokammet (Edge, Lo-pro Edge). Myös 80-90 luvun Charvelit istuvat tuohon hintaluokkaan, ne on varustettu Schallerin raudalla.

Molempia käytettynä alta viidensadan varmasti, kun vähän katselee. Uutena on vaikea tuohon budjettiin löytää laadukasta floikkaa.

JuSu

EDIT: Niin ja on nuo yllämainitut muutenkin kuin sen kammen puolesta laatuisia pelejä.
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Strutsi
31.05.2006 14:40:37 (muokattu 31.05.2006 14:41:14)
Kyllä tuolla rahalla katsoisin käytettyä ibanez RG:tä.
Ja kyllä saat vähintään sen 500€ laittaa jos meinaat hyvän vehkeen hommata.
Yleensäkin kannattaa satsata hyvään soittimeen, koska köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Halpis-jacksoneista olen kuullut pahaa. Kökkö floikka.

E: Minkä helvetin takia ei tule euro-merkkiä vaan joku ihmeen €?
"MacGyver. His mind is an ultimate weapon."
tyrol
31.05.2006 15:04:34
Vissiin on vähän ongelmallinen tuo yhtälö, jossa pitäisi saada mielekkääseen floikkakäyttöön edullinen Jacksoni. Juuri toisessa keskustelussa parikin kaveria sanoi, ettei sitä tallaa pysty käyttämään noissa muuta kuin blokattuna. Muutenkin sivusta seuranneena on tullut vähän sellainen mielikuva, että taitavat olla melkoista kuraa nuo Jacksonien halvat lisenssitallat. Ikävä kyllä.

Itselläni on Jackson WRXT Warrior, joka on mielestäni oikein mainio. Virekkin pitää kovemmassakin kampeamisessa mitä hieman itsekkin ihmettelen.
Strutsi
31.05.2006 15:07:43
Itselläni on Jackson WRXT Warrior, joka on mielestäni oikein mainio. Virekkin pitää kovemmassakin kampeamisessa mitä hieman itsekkin ihmettelen.

Kuinka vanha on tuo kitarasi?
tyrol
31.05.2006 15:08:51
Kuinka vanha on tuo kitarasi?

Kolme vuotta tullu tossa talvella siitä kun sen ostin (uutena).
Strutsi
31.05.2006 15:09:21
Kolme vuotta tullu tossa talvella siitä kun sen ostin (uutena).

No onhan se kyllä sitten ihmeen hyvin kestänyt
Jonttu _
01.06.2006 07:08:24

yksilöitähän noi floikatkin on että kyllähän munkilla ne Jacksonin floikatkin voi kestää, harmi ettei omani kuulunut tohon joukuun, en tosin tiedä tarkemmin jacksonin omista eri floikista malleista. eniveis kans tässä välis suosittelisin itekki varmaan ibanezeja tolla hinnalla. tai ehkäpä joku käytetty esp-ltd ois ihan kiva...
mattiz
06.06.2006 21:04:51
kh 203
06.06.2006 21:45:21

Osta joku käytetty keppi kun niitä löytyy nykyisin tosi hyvässä kunnossa.
Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings )
Necromuru
06.06.2006 21:49:51

Lue allekirjoitus. *winkwink*
Werde
06.06.2006 23:42:18
Mitäs arvon herrat sanoisivat tästä:

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=3142&mgid=6&sgid=314

Tuossa on huono talla. Uutena et tuohon hintaan saa hyvää floikkakitaraa, se on kiistaton tosiasia.

Sensijaan ~500 € Japsivalmisteinen RG kantaa jo floikista parhainta, olipa sitten Edge, Lo-Pro Edge tai Edge Pro. Muutenkin aivan loistavia kitaroita laadultaan, ainoa heikompi lenkki keskinkertaiset mikit.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
JuSu
07.06.2006 09:01:03
Uutena et tuohon hintaan saa hyvää floikkakitaraa

Sensijaan ~500 € Japsivalmisteinen RG kantaa jo floikista parhainta

Näinpä. Kyllästymisen uhallakin heitän tähän taas omakohtaisen esimerkin: Torilta käytettynä löysin Ibanez Roadstar 440P -japsikitaran vm. -87, jossa on juuri tuollainen kehuttu Edge -talla. Hinta rahteineen yhteensä 240 euroa, ja on joka sentin väärti tuo kitara. Omituista (ja mun etu) oli, että tuo ehti hyvän tovin olla tarjolla, eikä siihen kukaan tarttunut.

Eli kun pitää silmänsä auki, voi saada hyvääkin halvalla.

JuSu
Mixeri75
07.06.2006 09:59:45

Vanhat Jacksonit/Charvelit on takuulla hinta/laatusuhteeltaan kärjessä, niiden hinta ei (vielä) ole noussut pilviin, eli alta 400e löytyy vielä helmiä torilta/huutonetistä.
Ostin sit putken kuitenkin...
losli
07.06.2006 10:19:25
Itse oon kattellut sellasta 300-500 hevipuikkosta jotta ois jotain sellastakin sitten repertuaarissa kun tilutusvimma iskee. :-)

Sen mitä oon testannut niin Ibanezin vanhat RG500 sarjaset ja vanhat Jacksonin RR3:et on olleet mun makuun. Noista mikeistä ja varsinkaan floikista en osaa sanoa juuri mitään, kun en niistä juuri mitään tiedä. Mutta ei ne miltään ihan kuralta tuntuneet. Paremmaat kun monessa kalliimman hintaluokan vehkeessä tänä päivänä.
mattiz
07.06.2006 15:24:50
Huoh. Ja taaas stitä löytyi jonkunlainen Ipsu, kait se linkki sitten on tänne pistettävä ... :D

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=3143&mgid=6&sgid=314
JuSu
07.06.2006 15:36:22 (muokattu 07.06.2006 15:36:34)
Huoh. Ja taaas stitä löytyi jonkunlainen Ipsu, kait se linkki sitten on tänne pistettävä ... :D

Varmaan ihan hyvä kitara tuokin, mutta jälleen tuo rautaosasto on huonompaa kuin käytetyissä samanhintaisissa.

Kantsis uskoa, että uutena et löydä tuohon hintaluokkaan kovin laatuisaa floikkavempainta. Tuon uuden RG-320:n hinnalla löytyy käytetty RG-5XX ihan varmasti, kun pikkuisen katselet ympärillesi.

Soitin-Huttusella oli vielä jonkin aikaa sitten samanlainen Roadstar 440P kuin mulla (paitsi mulla on musta), tuossa on Edge -kampi... Ja näyttää olevan vieläkin: http://www.soitin-huttunen.com/uploads/ibrg.JPG . Vähän kun tinkaat hintaa pois, niin siinä on oiva soittopeli.

JuSu
mindsnare
07.06.2006 18:10:33
Olisin ostamassa uutta sähkökitaraa itselleni. Olen soittanut kitaraa n. 5 vuotta. Entinen kitarani on Yamaha ERG-120, mutta en meinaa myydä sitä pois, joten kitaralla saisi olla hintaa alle 500 €. Floikallista etsin, mutta täytyy kai tyytyä niihin lisenssitalloihin koska tuolla hinnalla ei varmaankaan originaaleja saa? Helsinkiin olisin lähdössä skebaa ostamaan, mielellään ei nettikaupoista. Yksi vaihtoehto on Jackson DXMG ja toinen Jackson DX10DFS. Voitteko kertoa mielipiteenne näistä kahdesta kitarasta ja alle 500 euron Jacksoneista yleensä? Ehdottakaa myös muita kuvaukseen sopivia hyviä kitaroita!

Sori vaan, mutta mä syvästi ihmettelen ihmisiä, jotka tulee tänne kysymään, että minkä kitaran ostaisi. Luulisi, että sitä itse tietää, mitä haluaa. Kokeile eri vaihtoehtoja ja päädy siihen, mistä itse pidät..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)