Aihe: Pellin hengenmukainen ja kestävä korjaus!
1
Woodoo
06.06.2006 20:40:23 (muokattu 06.06.2006 20:41:17)
Menipäs tuossa vähän aika sitten Zildjianin ZXT 10" spalsh halki. Halkeama oli reilu sentin mittainen. Mietin kaikka poraamiset sun muut, koska kiitos intin ei ole rahaa just nyt ostaa uutta. Kulutustavaraahan ne on mut silti. Kaverilla välähti, että tuttu on tehnyt metallihommia joskus. No reenit loppu ja kaveri lähti sepän kautta kotiinsa. Juotettiin hopealla halkeama ja pelti soi käy ja kukkuu :) Onko kukaan koittanu mitään tällaasta ikinä?
Laitan kuvia kuhan ehdin.

Oli vaan niin jotenkin hauska juttu ja vinkiksi muille jos kallis pelti menee vähän turhan nuorena halki. Sointiin ei vaikuttanut juurikaan. Tosin spalshän ei nyt niin musikaalisesti ehjänäkään soi. Mietinkin että kun rässejä menee halki niin kuinka paljon soundiin sellasessa vaikutaa.

pikku lisäys..
Pellillä en oo kun parit reenit kuitenkin soittanut, mutta ilmottelen kun leviää lopullisesti.
moderndrummer88
06.06.2006 21:06:03
On ollu ennenkin juttua tuommosesta korjauksesta ja eipä ole kauaan kestäny paikoillaan se juotos...
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Bacchus
06.06.2006 21:45:25
Kokeilin samaa metodia vanhoihin haikkoihin, jotka edellinen omistaja oli tiputtanut lattialle. Juotos lohkesi n. 10 minuutin soiton jälkeen.
grege
06.06.2006 22:23:57
ot: väsymyksessä nauratti tuo että rahatilanne on huono -> juotetaan hopealla :D
Starless
06.06.2006 22:31:43
Pellit harvoin menee kerralla senttiä halki. kannattaa joka soitteloiden jälkeen tarkastaa että mahdollisimman aikasin hoksaa halkeaman...

Ja missään nimessä ei kannata soittaa peltiä joka on yhtään haljennut ennen reiän poraamista ja hiomista ja reunan hiomista . se halkeama jatkuu usein pitemmälle ku silmillä näkee. ei oo juotokset kauaa kestämässä
Sonormies
06.06.2006 22:39:01
väsymyksessä nauratti tuo että rahatilanne on huono -> juotetaan hopealla :D

On muuten hopea tuollaisissa pikkujutuissa yllättävän halpaa. Teetin hopeisen kaulakorun "telineeksi" Brian Mayn entiselle six pence-kolikolle eikä aineet maksaneet juuri mitään. Työ sitten jonkin verran.
Life is short and then you die.
Groovi
06.06.2006 23:02:03
Järkevintä on kuitenkin ostaa uusi. Joo, kyllä se maksaa, mutta se kuuluu minkä tahansa harrastuksen luonteeseen.

Intissäkin tienaa nykyään 5 kertaa sen mitä esimerkiksi mun aikana, ja silti ostin 2 uutta peltiä ja lehmänkellon (ei mitään halpiksia) oman palveluksen aikana.

Ei sitten herneitä nenään, mutta sehän on puhtaasti priorisoinnista kiinni. Splash on kuitenkin pelleistä niitä kaikkein halvimpia, vaikka ostat kuinka hyvän ja "kalliin".
Tämä siis puhtaasti vain minun mielipiteeni. Uusi soundi setissä sitäpaitsi monesti kylvää motivaatiota soittoon.
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Mörre
06.06.2006 23:10:42
Itse korjasin 16" crashin yksinkertaisesti vain leikkaamalla halkeaman pois ja hiomalla reunan pyöreäksi ja tasaiseksi. On kestänyt jo kolmisen kuukautta.
Mm...
Jupi57
06.06.2006 23:43:29
Jostain Zildjianista se oli leikattu (karkeasti), mutta hyvä bell-soundi oli tallella.
Tuollainen radikaalikorjaus laatusymbaalissa voi jatkaa sen elämää kuka tietää vuosia toisessa roolissa. Minulle tarpeeton sai uuden kodin.
Bacchus
06.06.2006 23:48:58
Intissäkin tienaa nykyään 5 kertaa sen mitä esimerkiksi mun aikana, ja silti ostin 2 uutta peltiä ja lehmänkellon (ei mitään halpiksia) oman palveluksen aikana.

Hoho tienaa todella hyvin, olis voinu jäädä sinne vaikka pidemmäksikin aikaa niin olis miljardööri. Iltalomilla kun kävi kerran viikossa kotona, ja sitten vkl, niin matkustuskuluiksi tuli n. 6€ viikko, joka on puolet koko viikon tienesteistä.
hollmi-5
07.06.2006 08:28:45
Hoho tienaa todella hyvin, olis voinu jäädä sinne vaikka pidemmäksikin aikaa niin olis miljardööri. Iltalomilla kun kävi kerran viikossa kotona, ja sitten vkl, niin matkustuskuluiksi tuli n. 6¤ viikko, joka on puolet koko viikon tienesteistä. Nykyisin sieltä pääsee niin usein lomille, että päivärahat eivät tahdo splasheihin riittää.

Minulla päiväraha oli tasan röökiaskinhinta ( noin euron), joten sillä ei splashejakaan osteltu, vaikka lomille ei päässyt kuin kaksi kertaa kuussa.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Bobana
07.06.2006 08:40:37
Olen niin monta kertaa kirjoitellut peltien korjauksesta ja huolloista siten että kestävät kovaakin käyttöä. Enää ei jaksa. Käyttäkää sitä vitun HAKUA!!!
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Bacchus
07.06.2006 10:26:26 (muokattu 07.06.2006 10:27:03)
Minulla päiväraha oli tasan röökiaskinhinta ( noin euron), joten sillä ei splashejakaan osteltu, vaikka lomille ei päässyt kuin kaksi kertaa kuussa.

Mitäs se röökiaski maksaa nykyään, en itse ole edes varma? Kuitenkin taitaa nelisen euroa maksaa, eli nykyään mennään jo alle röökiaskin hinnan. Näin se päiväraha jää jälkeen elintason nousun vaatimista korotuksista, samoin kuin opintotukikin.

Groovi väitti, että hänellä on päiväraha ollut viisi kertaa huonompi kuin nykyään, eli noin 0,6 euroa. Ei ole mahdollista, jos sinullakin päiväraha on ollut euron, ja olet kuitenkin varmasti aiemmin suorittanut asepalveluksen kuin Groovi.

EDIT:

Ja tosiaan, tästä aiheesta on todella paljon juttua, kannattaa kokeilla hakua.
Bacchus
07.06.2006 15:55:43
Missasit totaalisesti mun pointin.

Ei siis ole kyse siitä paljonko pellit tarkalleen maksavat, vaan siitä että paljonko olet valmis tinkimään sen eteen kaikesta muusta. Kyllä sitä vaikka kerää pulloja, jos jotain todella haluaa.

Aivan, myönnän että pointti meni näköjään ohi. I'll get me coat...
Woodoo
09.06.2006 18:55:23
Juu. Itseasiassa tuuppasin tämän viikonlopun lomilla itseni kolmeksi päiväksi töihin ja meen ostamaan pari splassiä maanantaina. Mut kokeilu tuo aika pitkälti olikin. Saa nähdä sitten kuinka pitkään tuo korjaus kestää. Oli vaan niin tukevan oloinen korjaus.
Woodoo
27.08.2006 12:32:00
Kovasti kaikki epäili mun pellin korjausta. Pelliä on tullut oikein hakkaamalla testattua. Oma soittotyyli ei oo hirveän raskaskätinen, mutta toisinaan innostuu oikein tinttaamaan ja kestänyt on. Ei minkään näköisiä halkeamia ole tullut ja soi aivan niin splashin kuuluukin. Ainoana splashinä se joutuukin mun soittotyylissä aika koetukselle. Tars hankkiä peltejä lisää, mut rahat on tupannut menemään muihin soittimiin viimeaikoina. Mutta oikeasti suosittelen kokeilemaan.
timppa67
27.08.2006 14:27:36

Minulla päiväraha oli tasan röökiaskinhinta ( noin euron), joten sillä ei splashejakaa
osteltu, vaikka lomille ei päässyt kuin kaksi kertaa kuussa.

En tiedä liittyykö tämä mihinkään, mutta vuonna -87 sai armeijan päivärahalla askin kamelia ja munkkikahvin sotkusta / päivä.... se oli tasaraha... lisäksi sai raitista ilmaa ja paljon kavereita =).... välillä hieman harmitti....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)