Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yle uudistaa taas
1 2 3 4
Mika Antero
06.06.2006 19:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=92440
 
YleQ siis loppuu. Ja niin kovasti kuin minäkin otin pulttia siitä, että kerrankin olisi asiapitoinen ja hyvä populaarimusiikkiin keskittyvä kanava, jota ei kuitenkaan voinut kuunnella, koska en asu pääkaupunkiseudulla. Eipähän tartte enää valittaa siitä aiheesta.
 
-septimisti-
06.06.2006 19:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärsinköhän mä nyt oikein tuon uutisen. YleQ:n digitaaliset lähetykset siis loppuvat. YleQ ei itsessään häviä maailmankartalta. Näin mä sen käsitin.
 
Mika Antero
06.06.2006 19:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärsinköhän mä nyt oikein tuon uutisen. YleQ:n digitaaliset lähetykset siis loppuvat. YleQ ei itsessään häviä maailmankartalta. Näin mä sen käsitin.
 
Käsitit väärin. Tai sitten minä olen uuslukutaidoton...
 
Veikko
06.06.2006 19:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi persus. Suurin syy miksi hankin digiboksin oli se, että voin kuunnella YleQ-asemaa. No voi hitto. Kerrassaan laadukasta ohjelmaa kun vielä tulee YleQ:lta.
 
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
timus
06.06.2006 20:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivät kuulemma halua kilpailla kaupallisten nuorisokanavien kanssa ja lakkauttavat Yle Q:n. Loogista.........
 
Siis jos oikein ymmärsin äsken uutisissa ollutta haastattelua.
 
Morning people don't exist. Coffee does!
juuso a
06.06.2006 20:45:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivät kuulemma halua kilpailla kaupallisten nuorisokanavien kanssa ja lakkauttavat Yle Q:n. Loogista.........
 
Ompas taas mahtavat perustelut. Kanavahan on niin viimeisen päälle nuoriso ja kaupallinen että oksettaa. Jospa sitä on sitten tämän päätöksen jälkeen vara järjestää oikein kunnon euroviisut.
 
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Milkop
06.06.2006 20:46:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minä sain sellaisen käsityksen, että koko YleQ katoaa, sekä netistä ym. että ihan oikeasta radiostakin.
 
disarm
06.06.2006 20:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivät kuulemma halua kilpailla kaupallisten nuorisokanavien kanssa ja lakkauttavat Yle Q:n. Loogista.........
 
Mitä hemmettiä? Miten voi syntyä kilpailua, kun näillä kanavilla on täysin eri kuulijakunta? Ainut kilpailu on siinä, kun isä ja tyttär tappelee soiko autossa Q vai kiss..
 
Elinen on jo mennyt, huomisesta ei tiedä, joten meillä on vain tämä päivä.
sn
06.06.2006 20:50:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paska homma, vaikka itse en radiota kuuntelekaan. Sieltä on ilmeisesti tullut jotain mielenkiintoista ohjelmaa. Kerran vain olen kanavaa kuunnellut, kun digiboksilla surffatessa sieltä alkoi kuulua Zappaa. Don't eat that yellow snow taisi olla. Henkkaa tuli kans. Kaipa se oli sitten huonoa bisnestä.
 
lurkki
06.06.2006 21:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa se oli sitten huonoa bisnestä.
 
Bisnesajattelu sopii tähän tapaukseen varsin huonosti ;)
 
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
timus
06.06.2006 21:03:20 (muokattu 06.06.2006 21:07:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkoista vekslaamista oli tuo Q-touhu kokonaisuudessaan. Ihan pitää käydä kattomassa nuo puoli ysi uutiset ja kuunnella tarkemmin ne perustelut. Saatoin (toivottavasti) kuulla väärin.
 
No pitää toivoa sitä uudesta Sanoma OY:n kanavasta sitten helpotusta asiaan.
 
Taisin ostaa turhaan RCA-piuhat digiboxiin Yle Q:n takia :-)
 
EDIT: Tuon Yle24:n muuttuminen Extraksi kulostaa kyllä ensi tietojen mukaan aika hyvältä. Lisää liveä ja myös populaarikulttuuria. Nythän se on ollut vähän sellainen hahmoton kanava
 
Morning people don't exist. Coffee does!
jra
06.06.2006 22:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri viime lauantaina viimeksi tuli kuunneltua monta tuntia YleQ:ta. Ensin klo 16 tuli pari tuntia Peltirumpu-kirjallisuusohjelmaa, jossa on hyvää musaa ja sitten Norpaa kolme tuntia. Sen jälkeen olisi vielä tullut pari tuntia Koe-eläinpuistoa ja klassikoiden aika (oli jo silloin muuta menoa).
 
Mikähän kaupallinen kanava kilpailee esim. tuon loistavan ohjelmaputken kanssa? Esim. Peltirummussa on kerrankin aikaa keskustella kunnolla ja musiikki on linjalla Kinks, Kate Bush, Tom Waits, Nick Cave, Pink Floyd yms. Norppa tuppaa välillä rasittamaan, mutta musiikki on monipuolista ja tulee kuunneltua sellaista, mitä ei omaan hyllyyn välttämättä eksy.
 
Ei hemmetti minkä menivät tekemään. Samaten Peltirummun kanssa vuorotteleva Kino Kangassalo(?) on ollut kunnon radio-ohjelmaa. Toivottavasti ainakin osa näistä siirtyy lyhentymättöminä Radio Peilin puolelle. Tosin tuntuu että siellä ei ole juurikaan tarkoitus soittaa musiikkia?
 
Eihän miltään kaupalliselta kanavalta tule kunnolla toimitettua puhe- ja musiikkiohjelmaa? Täällä Oulun alueella ei kuulu boksilla eikä ilman esim. Radio Helsinki (netistä taitaa tulla, vai tuleeko enää?)
 
Kohta radiossa on enää Yle 1, jota kestää kuunnella, ja ikää on vasta viisi neljättä;). Pahalta näyttää.
 
Yle24 -> Yle Ekstra muutos taas tuntuu olevan aivan ok, kunhan vaan Yle Teema pysyy ja paranoo.
 
Black Star
06.06.2006 23:39:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Persshus...
texjazz
06.06.2006 23:41:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa YleQ lähes ainoita kanavia, jota jaksoin kuunnella. Yle voisi jo alkaa päättämään, mitä ja millaista linjaa vetävät ohjelmapolitiikassaan. Jatkuva kilpailu kaupallisten kanssa ei ole välttämätöntä, says me.
 
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Isodee
07.06.2006 00:24:56 (muokattu 07.06.2006 00:25:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi Vitun vittu! YleQ on niitä ainoita kanavia mitä kuuntelen enää radiosta. Vaikka sielläkin on soittolista niin ainakin biisit ovat jotain muuta kuin muilla kanavilla. Tulee mieleen että joku on oikeasti miettinyt mitä biisejä halutaan soittaa, tänään aamulla pyöräillessäni töihin meni naama taas hymyyn kuullessani yleq:lta Jackson Brownea.
 
Yleq:lta sentään on tullut vielä toimitettuja erikoisohjelmia, esim. Kuloniemen jutut jne. Mitä näille käy?
 
Vai että perustelut lopettaa kanava on se että samansisältöisiä kanavia on kaupallisella puolella. Anteeksi vaan Hannu Olkinuora, mutta PUHUT PASKAA!!!
 
Ja tulkoon vaikka jäähyt, mutta Olkinuora ja kumppanit voivat haistaa pitkän vitun!
 
EDIT:Typo
 
jra
07.06.2006 00:30:48 (muokattu 07.06.2006 01:12:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tulkoon vaikka jäähyt, mutta Olkinuora ja kumppanit voivat haistaa pitkän vitun!
 
:)
 
"Lähetä palautetta
 
Otamme mielellämme vastaan kysymyksiä, palautetta ja kommentteja. Valitse vastaanottaja ja kirjoita viestisi. Voit lähettää meille myös sähköpostia: etunimi.sukunimi@yle.fi"
 
hannu.olkinuora@yle.fi (eipäs mennytkään alla oleva viesti tällä osoitteella perille, Jungner oli kyllä)
ja samalla vaivalla
mikael.jungner@yle.fi
 
Sinne män. Tuskin paljon auttaa, eikä edes v*sta helpottanut, mutta pernarutto-kirjettäkään ei jaksa alkaa väsäämään.
 
Tällaista tekstiä meni yllä oleviin osoitteisiin, tähän aikaan illasta alkaa runoratsu kompastella, mutta toivottavasti tulee vastauksia avoinna oleviin kysymyksiin (eli ne vastaavat kaupalliset kanavat joita ei tahdo mistään löytyä;)
 
Hei,
 
Haluaisin tietää mitä vastaavia kanavia kaupallisella puolella on kuin YleQ? Teillä on uutisten mukaan siitä tietoa, itse en ole yrityksistä huolimatta näitä kanavia löytänyt.
 
YleQ on ollut ainoa Suomessa kuuluva radiokanava, jossa on ollut kunnolla toimitettua ohjelmaa 20-50 vuotiaille kuuntelijoille, joita ei kiinnosta YleX:n ja Radio Suomen täytepuhe ja soittolistat, ja joita sen sijaan kiinnostaa hyvä musiikki, kirjallisuus, elokuvat ym. kunnolla, toimitettuna ohjelmana. YleQ:n musiikki on ollut aivan muuta kuin muiden kanavien soittolistahuttu, puheohjelmat ovat olleet kunnolla toimitettuja ja kaikesta on paistanut läpi että toimittajat oikeasti ovat kiinnostuneet aiheista joita heidän ohjelmansa käsittelevät.
 
Onko YleQ:n pieniin viikottaisiin kuuntelijamääriin (Finnpanel) laskettu mukaan myös ympäri suomea sitä digiboxin kautta kuuntelevat?
 
Yle 1 on myös hyvä kanava, mutta se kattaa vain osan aihepiireistä joista esim. itse olen kiinnostunut. Näyttää vahvasti siltä että Yleisradio ei ole radiopuolella kiinnostunut 20-50 vuotiaista kuuntelijoista, lukuunottamatta ikiteinejä (YleX) ja humppakansaa (Radio Suomi). Toivottavasti Yle 1 jatkaa edelleen ajatuksella toimitettujen ohjelmien ja laadukkaan musiikin parissa. Radio Peilissä tulee olemaan varmasti mielenkiintoista sisältöä, mutta en usko että se täyttää millään muotoa YleQ:n jättämää aukkoa (l. vakava suhtautuminen siihen osaan populaarikulttuuria joka sen ansaitsee).
 
Todella ikävää että YleQ lopetetaan ja lopettaminen perustellaan näin heikosti, mahtaa kanavan ammattitaitoisia toimittajia "ilahduttaa" kun heitä verrataan kaupallisen puolen tyhjänpuhujiin.
 
Toivottavasti saan teiltä tai alaisiltanne vastauksen siihen mitkä kaupalliset kanavat lähettävät samanlaista ohjelmaa kuin YleQ.
 
Kaikesta huolimatta hyvää kesän alkua valitsemallanne tiellä,
 
Terveisin,
(tässä oli tietenkin kohteliaasti oma nimi

 
Edit: H. Olkinuoralla ei olekaan @yle.fi -mailiosoitetta
 
HaloOfFlies
07.06.2006 00:47:31 (muokattu 07.06.2006 01:11:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi Vitun vittu! YleQ on niitä ainoita kanavia mitä kuuntelen enää radiosta. Vaikka sielläkin on soittolista niin ainakin biisit ovat jotain muuta kuin muilla kanavilla. Tulee mieleen että joku on oikeasti miettinyt mitä biisejä halutaan soittaa, tänään aamulla pyöräillessäni töihin meni naama taas hymyyn kuullessani yleq:lta Jackson Brownea.
 
Yleq:lta sentään on tullut vielä toimitettuja erikoisohjelmia, esim. Kuloniemen jutut jne. Mitä näille käy?
 
Vai että perustelut lopettaa kanava on se että samansisältöisiä kanavia on kaupallisella puolella. Anteeksi vaan Hannu Olkinuora, mutta PUHUT PASKAA!!!
 
Ja tulkoon vaikka jäähyt, mutta Olkinuora ja kumppanit voivat haistaa pitkän vitun!
 
EDIT:Typo

 
Ei mene minullakaan oikein jakeluun nuo perustelut. Millä tavalla YLEQ kilpailee kaupallisten kanavien kanssa? Sehän on sisällöltään aivan toiselta planeetalta kuin NRJ tai Kiss FM.
 
Paskapuhetta tuollainen.
 
Itsekin lähetin Olkinuoralle tällaista palautetta:
 
Tuota noin, en oikein tiedä mitä tähän sanoisi.
 
En voi kuin ihmetellä päätöstä lopettaa YLEn kiistatta paras radiokanava. YLE Extra-kanavaa odotan innolla mutta tätä toista päätöstä on erittäin, erittäin vaikea sulattaa. Miksi YLEQ lopetetaan? Mikä on se perimmäinen syy tämän päätöksen takana. Se ei voi olla nuo perustelut mitkä luin. Jos YLEQ on sisällöltään samanlainen kanava kuin esim. NRJ tai Kiss FM, niin sitten minä olen elänyt puussa siitä lähtien kun edellinen kanavauudistus tapahtui.
 
Itse kuulun niihin jotka pitivät vanhasta kunnon Radiomafiasta. Kun Mafia lakkautettiin olin ihmeissäni, mitä minä nyt kuuntelen? En ole YLEX:n kohderyhmää, saatika NRJ:n tai Kiss FM:n, jotka ovat nuorisolle suunnattua ja minulla on ikää kohta 30, aika kaukana siis kaikkien kolmen kanavan ikäryhmästä. Ainoa kanava mistä löysin itseäni kiinnostavaa ohjelmaa ja ennen kaikkea musatarjontaa oli YLEQ. Se ei näillä lakeuksilla analogisesti kuulu, joten olen kuunnellut sitä digiboksin kautta.
 
Tänään kun kuulin lakkauttamisesta, reaktioni oli sama kuin kolme vuotta sitten: mitä ihmettä minä nyt kuuntelen? Radio Peilin kuuntelijaksi olen liian nuori, ja kaupallisten kanavien kohderyhmääkään en ole.
 
Käyttäkää järkeä (jos teillä sitä on) ja säästäkää YLEQ. Se on sentään paras kanava mitä teillä on.
 
t. lakkauttamisesta tuohtunut
 
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
timus
07.06.2006 01:09:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oikeasti yksi painava syy digiboxin hankintaan (ok, fudiksen ohella) oli tuo Q.
 
Tuo perustelu tosiaan ontuu, sillä Q oli Ylen kanavista persoonallisin. Äxähän tuossa olisi pitänyt lakkauttaa ainakin primetimen osalta.
 
Ja kun vielä on tullut nöyrästi maksettua lupamaksutkin tähän saakka.
 
Morning people don't exist. Coffee does!
jra
07.06.2006 01:19:50 (muokattu 07.06.2006 01:27:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tunnu löytyvän Olkinuoralle toimivaa mailiosoitetta, kun tuo osoitteeseen hannu.olkinuora@yle.fi lähetetty maili tuli bumerangina takaisin.
 
Pätkä H.O:n nimitysuutisesta:
 
Olkinuora odotetusti YLEn nuijanvarteen
 
Jukka Viitasaari
Julkaistu 29/11/2005 kello: 18:05
 
Filosofian kandidaatti Hannu Olkinuora toimii tällä hetkellä toimitusjohtajana ja partnerina Bona Mente Oy:ssä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Alpress Oy:n toimitusjohtajana, Alma Media Oyj:n konsernijohdon jäsenä sekä vastaavana päätoimittajana Svenska Dagbladetissa ja Aamulehdessä.

 
Pitäisi tällä taustalla tietää millaista ohjelmaa tulee kaupalliselta puolelta (eli entisiä Alman miehiä on H.O)
 
Tietenkin jos olisi tarpeeksi pokeria, niin voisihan sitä soittaa kilauttaa suoraan pääkallopaikalle, itse pääpiruille;)
Lisätietoja:
Hallintoneuvoston puheenjohtaja Mika Lintilä, puh. 050 511 3080
Hallituksen puheenjohtaja Hannu Olkinuora, puh. 040 503 2500
Toimitusjohtaja Mikael Jungner, puh. 050 554 1615

 
Miten olisi tekstiviestikampanja esim. Olkinuoran numeroon:
"Terve Hannu, tarttis vinkkiä mikä kaupallinen kanava kuunteluun nyt kun tapatte YleQ:n? Vinkkiä Hannu pliis..."
 
PomppoK
07.06.2006 02:56:57 (muokattu 07.06.2006 03:00:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wikipediaa myöten ollaan lopettamassa koko radiokanavaa, mutta kai uutisen voi tulkita niinkin, että kyseessä on vain digipuolen lähetyksen lakkautus. YleQ:n sivuillakaan ei ole asiasta juuri mainintaa, paitsi gallup, jossa kysytään hieman 'vihjailevasti', että "Oletko kuunnellut YleQ:ta digi-tv:n kautta?".
 
Analoginen lähetys saattaa siis hyvinkin säilyä, mutta se taas on vain pk-seudun ja lähiympäristön herkku.
 
E: Tainno, ehkä ei sittenkään, ikävä kyllä. Ajattelin, ettei kyseessä ollut alunperin digiprojekti.
 
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death "
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «