slerbis 05.06.2006 09:43:24 | |
---|
Tuosta JB:stä kun oli puhe, niin joku mun mielestä siinä mättää. Olkoot kovinkin suosittu mikki, mutta se perussoundi on jotenkin hassu. Oikeastaan se kuulostaa vähän samalta, mitä voisin luonnehtia V30:sta elementtinä: kova, ylämiddlekäs ja vähän botneton. Joillain erittäin tummasointisilla kitaroilla voi olla paikoillaan, mutta mä en oo ton hirveä fani. Multa löytyy se Ibanezista (runko mahonkia ja tuuman vaahterakansi päällä), joka soundaa aikalailla Les Paulilta. Heh, meikällä sama kitara ja JB tallassa :) Kaippa se on vaan se mieltymys. Itse ainakin tykkään soundeista. Toimii hyvin ainakin uralin kanssa. Ei tästä pojat tuu yhtään mitään. Me ollaan häwitty tää peli |
tuomas_n 05.06.2006 09:53:31 (muokattu 06.06.2006 11:14:25) | |
---|
- Error report: 491b369e2 - |
Antti1 05.06.2006 09:55:46 | |
---|
Heh, meikällä sama kitara ja JB tallassa :) Kaippa se on vaan se mieltymys. Itse ainakin tykkään soundeista. Toimii hyvin ainakin uralin kanssa. Näin se vaan menee. Kaikki pitää testata ite ja sen lisäksi vaaditaan vielä roima määrä verrokkeja testailtavaksi. Toisen mielipide ei oo sen parempi, kuin omakaan, onneksi. Ei se JB mun mielestä ihan huono ole, mutta sanotaanko vaikka näin: olen mä mun makuuni paremminkin soivia mikkejä kuullut. En mä sitä siis vaihtamassa tosta oo. Niin kun mä sanoin, että 59 voi olla aavistuksen tumma Lespassa, niin tarkoitin kaulamikkiä. Tallassa menee kyllä ihan 6-0. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Antti1 05.06.2006 09:58:08 | |
---|
Les Paulia käyttäessä '59 tallassa ja Jazz kaulassa, vai '59 kaulassa ja Jazz tallassa, vai Jazz tallaan, ja joku muu kuin '59 kaulaan? Mikä? Huh, otas ihan rauhassa. Mä sanoisin, että '59 tallaan ja Jazz kaulaan. Jos haluat räväkämpää menoa, niin Alnico II Pro tallaan ja Jazz kaulaan. Jos kaipaat pehmeämpää sointia kaulamikiltä, niin '59 voi sopia Jazzin tilalle sillä varauksella, että se voi soundata melko tummalta Les Paulissa. Kertaus on opintojen äiti. Muista kuitenkin, nää on vaan mun mielipiteitä. Ei totuuksia. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
tuomas_n 05.06.2006 10:19:46 (muokattu 06.06.2006 11:14:17) | |
---|
Antti1 05.06.2006 10:21:56 (muokattu 05.06.2006 10:27:50) | |
---|
- Epiphone Les Paul Standard + Duncan Jazz (kaula) & '59 (talla) -- kysyy tälle '59:lle kytkentää, 2-joht./4-joht(puolitettava), kumpi? Mulle riittäisi ihan 2-johtiminen, mutta miksei myös puolitettavakin. Voisit kytkeä noi mikit silleen, että mikkiswitchin keskiasennossa on molemmista vain sisemmät kelat käytössä. Se kuulostaa tosi hyvältä. - Koch Studiotone 20 Loistava vahvistin! - Cordial CSi 3 PP-GOLD (neutrik-liittimet, monoplugit) -- pitäisikö olla stereoplugit? Ei stereoplugeja. Onko tää siis kaappipiuha? Toivottavasti on. - Celestion Heritage-sarjan G12H & G12M -- tässä yhä tuo desibelikysymys auki. G12M:ssä 96dB, kun G12H:ssa 100db. G12H siis soi kovempaa, eli peittääkö se G12M:n äänen varjoon? Herkkyyksien puolesta se Greenback jää hiukan varjoon, mutta soundin luonteen vuoksi (ihmiskorva aistii keskiääniä paremmin) se taas kuuluu sieltä ihan riittävästi läpi mun mielestä. G12H soi jo itsessään niin tasapainoisesti, ettei sinänsä kuulumattomuus haittaakaan, mutta Greenback tuo kuitenkin siihen vähän pyöreämpää keskiääntä mukaan, jolloin toi kaappi soi todennäköisesti todella muhkeasti. - 2x12" laatikkotilanne auki. Ehdotuksia? Siis mitä tarkoitat? Merkki? Malli? Itse rakennettu? Mä ehdottaisin Avatarin kaappia, tai itse rakennettua. Jos tarkoitit tuota suljettu/puoliavonainen/avonainen -dilemmaa, niin mä ehdotan suljettua. Oikeastaan puoliksi avattava takaosa on kaikkein paras vaihtoehto soundien kannalta. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
tuomas_n 05.06.2006 10:30:49 (muokattu 06.06.2006 11:14:09) | |
---|
Antti1 05.06.2006 10:34:34 (muokattu 05.06.2006 10:34:58) | |
---|
Kyseessä siis kitarakaapeli. Niin siis, ootko sä selvillä instrumenttikaapelin ja kaiutinkaapelin eroista, sekä käyttötarkoituksista? Kaappipiuha ehdottomasti nupin ja kaapin välille, instrumenttipiuha kitaran ja nupin välille. Instrumenttipiuhakin saattaa toimia hyvinkin kaiutinpiuhana, mutta siinä voi esiintyä erinäisiä ongelmia, jotka saattavat jopa rikkoa vahvistimen. Kaiutinpiuha puolestaan ei ole häiriösuojattu, joten sitä en suosittele käyttämään instrumenttipiuhana. Sä tarvitset siis molemmanlaisia kaapeleita. EDIT: Tuo puolittaminen onnistuu 4-johtimisella, kyllä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
tuomas_n 05.06.2006 10:38:59 (muokattu 06.06.2006 11:14:02) | |
---|
Antti1 05.06.2006 10:41:29 (muokattu 05.06.2006 10:42:16) | |
---|
Onko ehdotuksia laadukaalle kaiutinkaapelille? Näitä on mun mielestä vähän turha ehdotella, sillä ne kaapelit löytyy helpommin sieltä lähimmästä musakaupasta. Kysäse vaan, että laadukasta kaiutinkaapelia sopiva pätkä ja plugeiksi sitten Neutrikia, tai Switchcraftia. Voit vaikka itse kolvailla, jos tiedät mitä pitää tehdä? Myös musakaupan sedät varmaan kolvaa, pientä korvausta vastaan luonnollisesti. EDIT: Yksi ihan laadukas kaiutinkaapeli on joku taipuisa sähköjohto kunnon johtimilla. Katsot vaan, että mahtuu plugiin sisälle. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
tuomas_n 05.06.2006 10:44:11 (muokattu 06.06.2006 11:13:56) | |
---|
Antti1 05.06.2006 10:46:11 | |
---|
Eli kaiutinkaapelia musiikkikaupasta, johon Neutrikin liittimet. Sekä intrumenttikaapelia musiikkikaupasta, johon myös Neutrikin liittimet? Joo, kyllä ne sedät auttaa. Koitat olla vaan vakuuttavan oloinen ja pyydät laatutavaraa. Huh kun kysymyksiä satelee. :o Eipä mitään, kerrankin saa auttaa ilman turhaa nälvimistä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
rytilahti 05.06.2006 12:06:20 | |
---|
Tohon "kaiutinlaatikko" kysymykseen... Eli tunnetaan "kaappina" paremmin... Kannattaa katsella valmiita 2x12 kaappeja, niitä löytyy joka valmistajalta ja erillaisilla elementeillä. Se että ostaa tyhjän kotelon ja siihen elementit erikseen saattaa olla hankalampi ratkaisu, tai itse en tiedä tyhjien koteloiden valmistajia (ellei tee itse). Ja luultavasti huomattavasti kalliimpikin ratkaisu jos joutuu teettämään kotelon jollain ammattilaisella ja ostamaan kaikki osat erikseen vielä siihen päälle.... Muut varmaan osaa linkittää ja ehdotella hyviä 2x12 kaappeja. Itse en ole niihin niin perehtynyt.... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
tuomas_n 05.06.2006 12:43:16 (muokattu 06.06.2006 11:13:48) | |
---|
Siis kaappihan ei ole kuin yksinkertainen pönttö, jonka etulevy on yleensä upotettu jonkin verran. Sisällä on ihan yksinkertaiset tuet kulmissa ja joskus ristituet kylkien välillä. Toki siellä pöntössä on sitten kiinni ne elementit, kaiutinjohtoa ja liittimet nupista tulevaa kaiutinjohtoa varten. Puuseppänä sä osaat varmasti tän homman ihan suvereenisti. Mitä taas mittoihin tulee, niin niitä kannattaa soveltaa suoraan valmiista ratkaisuista ja tehdä jonkinlainen kompromissi. Pääsääntönä: minimissään 15mm koivuvaneria rakenteisiin ja ei toisillaan jaollisia mittoja. Noista voi poiketa vähän joka suuntaan, mutta noilla pitäisi onnistua aika helposti kunnon kaappi. Katoppas bassopalstalta tuon bassokaapin rakennus -ketjun viimeisintä viestiä (no mun kirjoittamani, en tiedä onko enää viimeisin). Siinä on ihan hyvä vinkki kotelon maksimaalista vaimennusta ajatellen. Vähemmälläkin pärjää hyvin. EDIT: Kyllä tuohon Bentoniin ne elementit passaa mainiosti. Sun tarvii sitten vaan sovittaa oikeat impedanssit. Esim. kahdesta 4ohm kajarista tulee 2x4ohm, 1x2ohm tai 1x8ohm kuormat. 8ohmin kajareista vastaavasti 2x8ohm, 1x4ohm, tai 1x16ohm. 16ohm kajareista tulee 2x16ohm, 1x8ohm tai 1x32ohm. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
tuomas_n 05.06.2006 13:02:40 (muokattu 06.06.2006 11:13:40) | |
---|
Antti1 05.06.2006 13:06:11 | |
---|
Onko siis Celestioneissa kiinni jotkut numikat, joita vääntelemällä oikeisiin asentoihin saadaan toimiva asete kaiuttimille? Ei ei ei, nyt ymmärsit ehkä vähän väärin. Nämä erilaiset vaihtoehdot tulee siitä, että onko kaiuttimet kytketty rinnakkain, sarjaan vai erikseen. Mä aina sekotan rinnan- ja sarjankytkennän keskenään, joten annan jonkun muun selittää ne, ettei tule vahinkoa. Ja kyseessähän on siis Celestionin 8 ohmin elementit. Jahas, no sitten tulee yhdistelmiksi 2x8ohm (molemmat erikseen), 1x4ohm (molemmat kytkettyinä, koitetaas, oisko sitten sarjassa?) ja 1x16ohm (molemmat kytkettyinä rinnakkain). Meni varmaan väärinpäin, korjatkaa nyt joku. Perus sähköoppia, mutta mä en voi ikinä tätä sisäistää. :) The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Aki 05.06.2006 13:50:58 (muokattu 05.06.2006 13:51:22) | |
---|
Jahas, no sitten tulee yhdistelmiksi 2x8ohm (molemmat erikseen), 1x4ohm (molemmat kytkettyinä, koitetaas, oisko sitten sarjassa?) Koshhh! Väärin meni. Sarjassa on se kun annetaan sarjatulta ja kaikkea on enemmän (e: paitsi kapasitanssia :oP). Eli peräkkäin, 16 ohmia. Rinnan on paljon kevyempi kulkea elämän kuoppaisilla poluilla, joten kuormakin on pienempi numero, sillä tulee 4 ohmia. Ja sitten varmaankin alkaa kädenvääntö siitä onko pieni kuorma sama kuin iso kuormitus vai iso vastus vai toisinpäin. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
Antti1 05.06.2006 14:34:45 | |
---|
Koshhh! Väärin meni. Aina, ihan joka kerta! MIKSI OI MIKSI?!! Mä en voi tajuta tätä. Jätetään toi impedanssikeskustelu toiseen kertaan. Kerran siitä oikein kunnolla jo täällä tapeltiin, oli kiinni pelkästään yhdestä typerästä väärinajattelijasta ja käytetyistä termeistä. :) The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
rytilahti 05.06.2006 15:39:09 | |
---|
Periaatteessa - puusepäntöitä kun teen - voisin itse kaapin rakentaa halvalla, kun saan materiaalit sisäänostohintaan. Ainoa este tälle on se, etten tiedä, mitä kaikkea kaapin kuuluu sisältää. Jossain luki, että sieltä löytyy ties mitkä telineet, rautaputket, pehmusteet, jne. Mutta jos joltain löytyy ohjeet hyvän 2x12" kaapin rakentamiseen, otan mielellään vastaan. Itse rakensin oman kaappini jonkun marshallin hyväksi havaitun kaapin mitoilla, ja mahdollisimman tarkasti. Kaappi on ok saundinen, eli ei tarvetta vaihtaa mihinkään. Ei juurikaan eroja muihin mitä on koitellut. Mittoja löytyy googlettamalla ja kuviakin kaapeista niin ulkoa kun sisääkin kun jaksaa vähän etsiä... Nykyään kyllä ostaisin käytettynä jonkun esim. marshallin kaapin jos halvalla saisin.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |