Swing 07.04.2004 20:33:40 | |
---|
oon yön pimeinä tunteina miettinyt, että paljonkohan tuosta Zappan poppoon Satumaa-livepläjäyksestä on ropsunut rojalteja tuolle Monosen Untolle. Ei kuitenkaan ole ihan hikisesti myyty tuotakaan Zappan levyä. Jussi Raittisen elämänkerrassa oli tästä juttu joka meni muistaakseni siihen malliin, että yrittivät saada Zapan taustat käyttöön johon Jussi olis laulanut päälle, mutta asia hukkui levy-yhtiön byrokratiaan. |
Big Swifty 10.04.2004 21:25:56 | |
---|
Parasta Zapassa on se, että mitä enemmän kuuntelee, sen paremmalta kuullostaa...Itselläni oli ensimmäinen Zappa C-kasetilla neljännesvuosisata sitten ja vieläkin vaan jaksan kuunnella samaa CD:nä. Eniten pidän 70-luvun tavarasta, Bongo Fury, Zoot Allures, Hot Rats, Roxy & Elsewhwre jne jne.Hyvä aloitus voisi olla vaikka Läther, monipuolista ja paljon. Harmi vaan että äijä kuoli liian aikaisin, mukava olisi ollut kuulla sen kommentteja nykymaailman menosta. |
Torniojaws 11.04.2004 02:53:08 | |
---|
Apostrophe on henk. koht. suosikkini Zappan tuotannosta, tosin en ole kuullut vielä läheskään kaikkia levyjä. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Antroid 13.04.2004 21:46:17 (muokattu 13.04.2004 21:46:42) | |
---|
Ryppyotsaiset opistomuusikot voivat mennä kotiinsa itkemään. Tai ihailla bändin soittoa. Tunnetusti ei ollut mikään paska pumppu taustalla ja Zappa myös vaati heiltä paljon. Lisäksi Zappa oli itse vielä armoitettu kitaristi, musiikillinen nero ja osasi vielä tehdä musiikkia, jossa yhdistyvät hyvät/hauskat sanoitukset ja armoton soitanta ja laulanta. Vaikka sitten satumaatangolaulanta. |
TiMiTheShiT 25.04.2004 18:03:37 | |
---|
Harvoja proge-juttuja jokka kolahtaa ja vähän liiankin kovaa paitsi se ihan uusin tuotanto (Steve Vain tyylitön soitanta on tähän osa syynä), mutta joh Hot Rats on ainakin aivan ylihyvä levy! he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-| |
sub zero 01.05.2004 09:54:46 | |
---|
Omituista että "We're Only in It for the Money" (1968) ei ole mainittu tässä ketjussa. Mä luulin että se on jonkinlainen definitive zappa-albumi. |
Mr. Mustard 04.05.2004 21:46:31 | |
---|
Zappa on jossain määrin tuttua, mutta ei niin että olisin uskaltanut vielä yhtään levyä hankkia. Nyt on aika kypsä! Olen tehnyt tutkimustyötä ja ensimmäinen Zappa-levyni voisi olla Hot Rats tai vaikka We´re only in it for the money. Kävin Zappan kotisivuilla ja ihmettelin levyjen julkaisuajankohtia. Pitääkö paikkansa, että Zappa saattoi julkaista saman kuukauden aikana 4-5 levyä uutta stuffia? Aika kreisi äijä;) "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
kid ego 06.05.2004 23:49:31 (muokattu 06.05.2004 23:49:50) | |
---|
Apostrophe on henk. koht. suosikkini Zappan tuotannosta, tosin en ole kuullut vielä läheskään kaikkia levyjä. Kukaan ei varmaan ole kuullut Zappan kaikkia levyjä. Edes Zappa itse. EDIT: Meitsi on Zappa-fani. On totuus tulla lapsen suuhun. |
Rokkari- 13.05.2004 18:52:35 | |
---|
Mitenkäs ja milloin tuo herra kuoli? Kyllä, olen sivistymätön paska. Olin ihan skidi kun ekan kerran kuulin Zappaa, Hot Rats oli levy, hauskan kuulosta tenanvan korviin. Nyt olen alkanut tutustumaan Zappaan uudestaan, oli se kovin hassu setä. |
lxi 13.05.2004 21:22:50 | |
---|
Mitenkäs ja milloin tuo herra kuoli? Ulkomuisti sanoo 1993 eturauhassyöpään. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
Rokkari- 14.05.2004 01:13:16 | |
---|
Spanks a lot. Täytyy perehtyä kaiffariin vähän enempi. Onkohan ko. hepusta jotain elämäkertaa tms. |
sub zero 14.05.2004 09:11:29 | |
---|
Onkohan ko. hepusta jotain elämäkertaa tms. Pääkaupunkiseudun kirjastoissa on "The Real Frank Zappa Book", kirjoittanut F.Zappa. Sekä "Omin Sanoin", F.Zappa, toimittanut Miles. Amazonista löytyy lisää. |
Rokkari- 14.05.2004 14:55:15 | |
---|
Jumaleisson, pakkohankinta siis... |
Brother Tohveli 03.06.2006 17:39:52 | |
---|
Ostin eilen Zappalta kokeeks sellasen levyn ku Lumby Gravy. Oli vähän perkeleen kummalista, ku ei siin ollu juuri edes musiikkii vaan jotain puhetta.. Toisaalta esim. mutsi kehu Zappaa helvetisti, et mitäs vittuu? Onks sil jotain musiikkilevyjäkin? Enpä ole vieläkään löytänyt huonoa Zappa levyä...Lumpy Gravynkin ne puhe osuudet...miksipä ne eivät olisi musiikkia? Kuka määrittelee,että mikä on musiikkia ja mikä ei? |
Mr T 03.06.2006 18:20:07 | |
---|
Oma suosikkini Zapan levyistä on mainio Sheik Yerbouti. Bobby Brownin olen kuullut ehkä turhankin monta kertaa, mutta ei siihenkään voi kyllästyä. Flakes on aivan ykköskappale. Ekan kerran kun kuulin sen Adrian Belew'n esittämän Bob Dylan imitaation niin meinasin tippua tuolilta. Huuliharppua myöten täydellinen suoritus. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
Planetist 03.06.2006 19:43:08 | |
---|
Parhaimmillaanhan zappa on vittu paras. Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake |
Aivokalvo 03.06.2006 20:31:40 | |
---|
Aloitukseen (siis jos haluaa rakastua aivan ikiajoiksi) suosittelen Does Humor Belong In Music? - dvd:tä. Siinä vasta jotain! "Lähellä reunaa, varrella virran" |
Ossi 03.06.2006 23:21:12 | |
---|
Toisaalta esim. mutsi kehu Zappaa helvetisti, et mitäs vittuu? Onks sil jotain musiikkilevyjäkin? On niitä. Mullakin on pari, joista en tosin ymmärrä yhtikäs mitään. If love remains
Though everything is lost
We will pay the price
But we will not count the cost
by N.Peart |
Joo, se on ihan pirun hauska. Puolvälissä heitetään yhtäkkiä funkiksi... Ei saatana. Tarina tai legenda kertoo, että ilta ennen konserttia Zappa bändeineen meni taksiin ja hän pyysi kuskia viemään heidät johonkin paikkaan, jossa kuulee livemusiikkia. Taksikuski oli sitten vienyt porukan johonkin paikalliseen iskelmäpaikkaan, jossa jokin paikallinen pumppu oli esiintynyt. Kun bändi oli vetänyt Satumaan, niin Zappa oli herännyt ja keikan jälkeen hän oli mennyt utelemaan pumpulta, että mikä se yksi biisi oikein oli ollut. Juuri esiintynyt bändi kertoi kappaleen olevan Satumaa ja he olivat sitten antaneet Zapalle kyseisen kappaleen nuotit. En tiedä onko tarina tosi, mutta hyvä juttu tuo ainakin on. |
Nazareth 05.06.2006 03:18:11 | |
---|
Portin lenkki o parasta ja sinine lenkki kallista paskaa. IMIK #27 AKKK#6 |