Aihe: Äänikortti naksuu?? Perk..e
1
juha_p
04.06.2006 19:43:05
Mikä mättää ku läppärissä tollanen Creativen SB Audigy2zs notebook ja välillä ei kokoaikaa kuuluu kaitsareista sellasta vittumaista naksumista, esim äsken ku luin sähköpostejani ja avaan jotain liitteitä ja ihan tavallisia kansioita koneelta niin napsuu??

paskanmöivät!

Oletkos tarkistanut olisiko IRQ esim.
- näytönohjaimen/Audigyn tai
- verkkokortin/Audigyn

kesken jaettu tai sitten jokin muu resurssi / konflikti 'hardwarella'.

Nämä tiedot näet system information (msinfo32.exe) / computer managment (compmgmt.msc /s) ohjelmilla kaivettua esille. Molemmat sovelmat voi käynnistää Start/Käynnistys --> Run.../Suorita... -kehotteessa.

t. Juha
samulirask
07.06.2006 14:33:44

Sama äänikortti ja sama vika. Tuolla Soundblasterin foorumilla näyttää olevan monella tässä äänikortissa samoja ongelmia. Itse en voi edes käyttää uusimpia ajureita, koska kun asennan ne, samalla Sonarini lakkaa tunnistamasta äänikortin midisyntikan. Kokeile ladata uusimmat ajurit Creativen sivuilta ja katso auttaako se.

Itse olen tyytyväinen että kaiken maailman rapinaa ja häiriöääniä ei kuulu ääntä toistettaessa!
www.elisanet.fi/samuli.rask
Pondeh
09.06.2006 01:13:23
Kun kerta käytätte tota korttia, niin ajattelin kysyä kun tässä ite olen hankkimassa just näit äänitysvehkeit, et onks toi kortti mistään kotosin, et se toimii ihan hyvin eikä mitään rätinöitä tai muuta kakkaa ilmene käytettäessä? Ku se on ihan kohtuu hintanenkin niin vois vaikka ostaa jos saa vastinetta rahalle.
Pondeh
09.06.2006 01:32:51
Niiiiiiin ja jos vielä viittisitte suositella jotain saman hintasia kortteja tai ehkä mielummin vähän alle, jotka ois kanssa hyviä laadultaan (jos siis tiiätte jotain hyviä).

Kun en näistä hommista niin paljon vielä tiedä, niin kysyn kokeneemmilta. ;)
juha_p
09.06.2006 08:25:39 (muokattu 09.06.2006 08:27:18)
Kun kerta käytätte tota korttia, niin ajattelin kysyä kun tässä ite olen hankkimassa just näit äänitysvehkeit, et onks toi kortti mistään kotosin, et se toimii ihan hyvin eikä mitään rätinöitä tai muuta kakkaa ilmene käytettäessä? Ku se on ihan kohtuu hintanenkin niin vois vaikka ostaa jos saa vastinetta rahalle.

Mikäli pelailla haluat ja kuunnella monikanavaita audiota niin Audigy 2 Zs Notebook on riittävän hyvä siihe.

Niiiiiiin ja jos vielä viittisitte suositella jotain saman hintasia kortteja tai ehkä mielummin vähän alle, jotka ois kanssa hyviä laadultaan (jos siis tiiätte jotain hyviä).

Kun en näistä hommista niin paljon vielä tiedä, niin kysyn kokeneemmilta. ;)

PCMCIA -tyypin audio laitteita ei juurikaan ole markkinoilla:

Mikäli yksi stereo lähtö ja tulo riittää, ECHO INDIGO IO on ehkä suosituimpia alle 200€ hintaluokassa. http://www.echoaudio.com/Products/CardBus/.

E-MU 1616 ja 1616M ovat jo enemmän ammattikäyttöön tarkoitettuja malleja, siis kalliimpia --> alk. 350€. http://www.stpaulssound.fi/aanitys.html

Mielestäni jokin USB tyypin laite saattaisi olla hyvä vaihtoehto. USB audio laitteet ovat suhteellisen edullisia hankkia ja audion laatukin on yleensä parempi kuin Creativen SB malleissa.

Esim. E-MU on ilmoittanut tuovansa markkinoille, nyt kesä/heinäkuun tienoilla, mallit 0202 ja 0404 joista jälkimmäinen on ainakin saatujen teknisten tietojen pohjalta kelpo laite (miten sitten pelittää, on vielä tuntematon tieto -> ei mitään testejä ole ilmeisesti vielä lehtien toimesta tehty). Mutta USB laitteista on valtavat määrät malleja saatavilla --> muuta ku haku päälle.

FireWire on parempi ratkaisu kuin USB, mutta vielä hiukan hinnakkaampi. Edullisimmat pro-tason laitteet ovat n. 300€:n tuntumilla, mutta esim Presonus Inspire on alle 200€:n (löytyy esim. St. Paul's Sound Oy:ltä).

t. Juha
samulirask
09.06.2006 22:38:36 (muokattu 09.06.2006 22:45:35)

Kuten sanottu, ongelmia ei ole ollut äänityksissä tai äänen toistossa. Kortti vain päästelee ainakin minun koneessani aina silloin tällöin häiriöääniä, usein äänen alussa. Sinänsä olen ollut tyytyväinen korttiin, minulle yksi stereosisääntulo miniplugilla riittää, ja soundi on ollut minulle riittävän hyvä.

Aivan ylivertainen feature kortissahan on se, että se tulee kannettavan korttipaikkaan. Kun käytän konetta aika paljon muuhunkin kuin äänityksiin, en ymmärrä miten jaksaisin peippailla joidenkin USB-laatikoiden kanssa. Minulla on käyttöä myös kortin midisynalle (oikeastaan siinä kai pitäisi olla kaksikin eri synaa, mutta minulla toimii vain yksi).

Kortin hyvyys kai riippuu siitä, mihin sitä aikoo käyttää. Monihan täällä ei pidä Soundblastereita minään, mutta kyllä se ainakin minulle toimii tuollaiseen yleis- ja harrastusäänityskäyttöön. (Ääninäytteitä on kotisivuillani www.elisanet.fi/samuli.rask linkin "Biisit" alla. Kolme biisiä niistä (Sir Richard, Instant Rock ja Best Things in Life olen tehnyt Soundblasterin kortilla, Sonar 1:llä ja Sampletankin ilmaisversiolla. Kitarat olen äänittänyt käyttäen halpaa Digitechin multipaavoa ja laulut olen äänittänyt jollain minidisc-mikillä.)
arvid70
10.06.2006 16:35:14
Minulla on käyttöä myös kortin midisynalle (oikeastaan siinä kai pitäisi olla kaksikin eri synaa, mutta minulla toimii vain yksi).

Härregud! missä sielä tommonen midisyna on ? ollu kortti vasta vähäaikaa enkä tiedä tommosesta mittään?
KAUPPIAANPUHETTA!!
samulirask
10.06.2006 21:49:45

Siis tarkoitin sitä kortin soundfont-syntikkaa, joka näkyy esim. ohjauspaneeli->äänet ja äänilaitteet->oletukset->midin toistaminen, ja siellä listassa nimellä Creative SoundFont synth (tai SoundFont synth (2), jos se minulla vain näkyisi...). Onhan siinä soundit aika paljon paremmat kuin esim. Microsoftin Wavetable-syntikassa, joka on minulla sen integroidun äänikortin oma midisyna.

Ihan mielenkiinnosta, näkyykö sinulla kaksi Creativen SoundFont-synaa tuossa listassa?
arvid70
10.06.2006 21:52:56
Siis tarkoitin sitä kortin soundfont-syntikkaa, joka näkyy esim. ohjauspaneeli->äänet ja äänilaitteet->oletukset->midin toistaminen, ja siellä listassa nimellä Creative SoundFont synth (tai SoundFont synth (2), jos se minulla vain näkyisi...). Onhan siinä soundit aika paljon paremmat kuin esim. Microsoftin Wavetable-syntikassa, joka on minulla sen integroidun äänikortin oma midisyna.

Ihan mielenkiinnosta, näkyykö sinulla kaksi Creativen SoundFont-synaa tuossa listassa?

Just! ei mullakaan näy ku yks`?
KAUPPIAANPUHETTA!!
Evergrey
17.06.2006 18:28:11

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)