Aihe: Analogi delay
1 2
Jungleman
03.06.2006 19:24:31
Mihis hintaan noita Iban delay pedaaleita liikkuu? Tekisi mieli jossain vaiheessa hommata.

80-lukulaiset ovat hirveissä hinnoissa ja niitä liikkuu huonosti - eikä minun mielestäni esim. tuo laajalti suitsutettu AD9 ole mikään kaikkien kaikujen äiti. Ihan hyvä, mutta ei 200+ euron arvoinen. 9-sarjalaisissa esiintyy myös kytkin- ja muita ongelmia, aikani fiksailtuni niitä hävitin lopulta kaikki omistamani 9-sarjalaiset. Flangeria ja kompressoria on vähän ikävä...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
texjazz
03.06.2006 19:25:40

Memory Manissa parasta on juuri tuo koko, sillä se mahdollistaa säätöjen tekemisen jalalla soittaessa (!) Ihan kiva ominaisuus, kun säätönamiska on sen verran suuri, että kengänkärjellä voi muuttaa lennossa parametreja.

Ja kyllähän se tosiaan elää ihan omaa elämäänsä, mutta sehän on EHX ja se kuuluu asiaan, että koko ajan eletään kaaoksen veitsenterällä soundillisesti, mitä tahansa voi tapahtua ja samat namiskojen asennot voivat tuottaa erilaisia soundeja eri päivinä. EHX:t ovat eläviä olentoja :)

Soundit ovat todellakin kohdallaan ja Deluxe MM:ssa (joka itselläni on) chorus- ja vibrato-efektit ovat nekin varsin käyttökelpoisia.

Tap tempoa kaipaava etsinee muutenkin ihan erilaista delayta, luulen ma.

Minä olen pitänyt vahvarin päällä efektilenkkiin kytkettynä.

Tiivistit oivallisesti tämän EHX.n oman elämän elämisen. Sitä se juuri tekee.

Näillä chorus- ja vibrato -efekteillä saa todellisia freak out -soundeja. Ja feedback väärässä asennossa korvansa kipeäksi.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Chemo
03.06.2006 22:36:37 (muokattu 03.06.2006 22:40:19)

Mihis hintaan noita Iban delay pedaaleita liikkuu? Tekisi mieli jossain vaiheessa hommata.

Kukaan ei vielä oo kehunut Ibanez Echomachine EM5:ttä, joten mä teen sen. Ei kande antaa kilpikonnasarjalaisen ulkomuodon hämätä - noi on tosi miellyttäviä. Noita on käytetty jopa nauhakaiun korvikkeena (rautalankakuvioissa) ihan tosipaikoissakin.

Tuota ei siis valmisteta enää, mutta käytettynä näkee joskus. Ei oo kauan kun bongasin tuollaisen mnetin torilta, ja funtsasin että pitäiskö ostaa vaikka varapolkimeksi kun hintaakaan sillä ei ollut kuin neljäkymppiä (saman maksoin omastanikin joskus).

Muok: digikaiku siis on tuo, mutta ei sen kuuloinen IMO.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
hollstro
03.06.2006 23:22:12

saakohan noita analogi härpäkkeitä enään mistään.

Aikanaan ihmettelin samaa ja ainut oikeasti analoginen jonka sain Hesasta käsiini (kaupasta siis) oli Carl Martinin Delayla. Hieno peli, kalliskin, mutta monipuolisempi kuin moni muu. Siinä on tap delay nauhakaikua imitoimassa ja laite on kohinaton, silti samalla tavalla kaikua tuhnuttava kun analogisen pitää olla. Digitaalisissa se kaiku on liian puhdas mun makuun.
texjazz
03.06.2006 23:34:32

http://www.custom-sounds.com myy Electro-Harmonixia, ainakin.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
fox
04.06.2006 00:36:28

Tuolta Ibanezin 10 ja L-sarjasta löytyy TODELLA vekkuleita pedaaleita. Esim. joku Modulation Delay tai nuo Bi-Mode Chorukset ja Phaserit. Ei tuollaisia vaan enää valmistella... :(

Totta puhut, lisäks on aika "kenttäkelpoisia".. Niin tuota DML 20-pedaalia, delayta on kiitettävästi ja bonuksena se modulaatio.. 8)
Analogi-delayt tuppaavat olemaan kovinkin hinnan kiroissa, ja vanhemmissa, jos jotain vikaa ilmenee, on käytetty sellasia osia, ettei ainakaan ihan tavan elektroniikkakaupasta löydy.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
rosberg
04.06.2006 12:26:04
mulla on washburnin analogi delay. sain halvalla ja mintti kotelon kera. imho yhtä hyvä kuin ad9.
miksi?
hollstro
04.06.2006 15:05:52

Saatana saatana, nyt joudun sit ostamaan analogi delayn. En tule enään kitarakamat palstalle. Onko noissa tap tempoa?

En usko että missään anal. härpäkkeissä on, ainakaan ei ole sattunut kohdalle. Joudut hanasta vääntämään nopeuden kohdalleen. Digivehkeissä moinen kyllä on.
Jungleman
04.06.2006 18:14:21
En usko että missään anal. härpäkkeissä on, ainakaan ei ole sattunut kohdalle. Joudut hanasta vääntämään nopeuden kohdalleen. Digivehkeissä moinen kyllä on.

Diamond Memory Lane. Halvalla lähtee.

http://www.diamondpedals.com/products/memorylane.html
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
fridgebuzz
04.06.2006 20:28:17

Ibanez Echomachine EM5

Tälle toinen ääni. Moni delay (esim. Ibanez DE7, KMD analog delay, Korg 301dl, digitechin vanha 8 sek. digitaalinen, DOD DFX94) on ollut käytössä mutta tämä on se mihin palaan aina. Loistava peli. Lähimmäksi pääsee DE7, sen echo-moodi (mallintaa siis analogista) on kanssa mahtavasoundinen.
POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Soundtankit: Modern Fusion ja 60's Fuzz; vaihto muihin pedaaleihin
OSTETAAN: Bossin expressiopedaali, Boss FS-5U -pedaali, ring modulator
Andy J.
04.06.2006 22:59:59
Diamond Memory Lane. Halvalla lähtee.
http://www.diamondpedals.com/products/memorylane.html

Tässä ei olekaan tap-tempoa, kuten ML:ssä, mutta jos ylimääräistä rahaa löytyy, eikä ole tulipalokiire, niin Echo Czar olisi kyllä minusta se ultimate delay...

http://www.toneczareffects.com/lg-pedals-echocz.htm

Tuohon vielä Angelbaby lisäksi, niin avot!

http://www.toneczareffects.com/lg-pedals-angelb.htm

...mutta toistaiseksi tällä budjetilla on tyytyminen DanEchoon.
biibob
04.06.2006 23:02:04
Onkohan jollain muuten tietoa, että millasita toistokaikua Blackmore käytti. Itselläni on sellainen kuva, että hänen kaiut olisi rakennettu aitoon tape-recorderiin. Ainakin joissain rainbown liveissä tuollainen laite näkyy taustalla, joten voi hyvinkin pitää paikkaansa, mutta jos jollain on tarkenmpaa tietoa niin mielelläni otan vastaan.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
McNulty
04.06.2006 23:12:26
Joo, kasettisoittimesta oli ainakin joku Blackmoren kaiku rakenneltu. En muista mistä luin, oisko ollut Guitar Worldistä jossa haastateltiin... oisko ollut itse Ritchietä.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
hollstro
04.06.2006 23:36:18

Onkohan jollain muuten tietoa, että millasita toistokaikua Blackmore käytti. Itselläni on sellainen kuva, että hänen kaiut olisi rakennettu aitoon tape-recorderiin. Ainakin joissain rainbown liveissä tuollainen laite näkyy taustalla, joten voi hyvinkin pitää paikkaansa, mutta jos jollain on tarkenmpaa tietoa niin mielelläni otan vastaan.

Jossain vaiheessa Ritciellä oli AKAI:n kelanauhuri.
MadMatt
14.06.2006 23:05:56

Sain Jäljitettyä ja ostettua takaisin 80-luvulla myymäni !!!!! Boss DM2 analog spedun, virta puolella on välillä jotain pientä pätkimistä. Korjaakos joku liike tämmöisiä, samoin yks säätimen nuppi puuttuu. Olis kiva saada vanha vekottimeni taas iskuun.

http://andtheyobey.co.uk/equipment/dm-2.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)