Aihe: Suositelkaa tomikalvoja
1 2 3 4
Bacchus
24.05.2006 18:02:09
Mitkä tomi kalvot olis hyvät noihin Pdp:n kannuihin? Nykyisin on Remon Ambassador Coated. Nämä soivat kyllä hyvin, mutta haluaisin pikkusen jytympää soundia...

Coated tai Clear Emperor, vastaavasti Evanssilta Coated tai Clear G2.
Kärsänpuolikas
24.05.2006 20:19:59
Coated tai Clear Emperor, vastaavasti Evanssilta Coated tai Clear G2.

Mitkä noitten keskeisimmät erot on Remon Emperorin ja Evansin G2:n välillä?
Tai vastaavasti Ambassadorin ja G1:n?
"If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich
Jeltz
24.05.2006 20:21:49

Valmistaja.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
south_of_heaven
24.05.2006 20:44:52 (muokattu 24.05.2006 20:45:58)
taidan hommaa ludareihin Ambassadorit, mutta millä kalvolla saisi 'napsahtavamman' äänen, ja hommaanko siihen sellaisen lätkän vai mikäs sen nimi olikaan.
(voi olla, että saan joskus kommentteja että "hukkaan menee ludarit tuossa hevihommassa!!!" Mutta vakuutan, että en lyö erityisen kovaa koskaan ja aion joskus vaihtaa rummut, joten älkää säälikö liiaksi. Lyötäviksi rummut on tarkotettu, ja menee varmaan ludarit takaisin paikalleen jazzmuseoon vai mihin olikaan sitten kun tulee aika)
itki south_of_heaven
Sonormies
24.05.2006 22:40:50
Ooh? Joskus täältä kysellyt, kun surffaustaidot loppuivta, niin poppelia tyrkättiin, mutta jos tuo on totta, niin hieno homma! Vaikuttaa asenteeseen;)

Viisaat ovat kertoneet, että ainakin Forcen 2003 on vaahteraa ja lehmusta. Ja kun ottaa silmän käteen ja katsoo niin kahta eri sävyistä puuta siinä rummussa vuorotellen on. Ja hyvin jytisee.

Meni vähän alkuperäisen aiheen vierestä, mutta sellaista sattuu.
Life is short and then you die.
Rock N Roll children
25.05.2006 02:48:58
Ovatkos nuo evanssin Hydraulic Blackit reso-vai lyöntikalvoja?
Bacchus
25.05.2006 12:53:26 (muokattu 25.05.2006 12:54:12)

Sitä on vaikea selittää sanoin, se pitäisi kuulla. Mutta jotenkin yksinkertaistettuna ehkä itse tiivistäisin sen niin, että Remon Emperor ja Ambassador soundaa jotenkin lämpimämmältä ja luonnollisemmalta, kun taas Evans ehkä hieman kliinisemmältä ja kylmemmältä. Itse olen tällä hetkellä Evans-mies, joten Evanssin dissauksesta ei ole kyse. Evanssit kestää ja säilyttää soundinsa pidempään, kun taas Remon kalvot kuolee nopeammin.

Lyöntikalvoja, ja todella kuolleita sellaisia. Soundi on tumpumpi kuin pari vuotta vanhassa Pinstripessä.
ddrum54
25.05.2006 12:56:15 (muokattu 25.05.2006 12:58:54)

Ne on lyöntikalvoja. Oiva valinta, jos haluat äärimmäisen tapetun soundin.

E: Dzääh ! Myöhästyin. Mulla on muuten pikkasen samaa kutinaa Evans / Remo - kalvojen erosta, kuin Bacchucsella. Kyse on toki nyansseista, mutta kuitenkin.
2`n 4
Jaren
03.06.2006 15:52:33
Käytimpä hakua ja kaivelin tämän topikin tuolta " keskusteluaiheiden hautuumaalta", kysyäkseni hieman kalvo asioista.

Nyt olisi sitten aika uusia nuo kalvot tomeihin ja virveliin näistä Sonoreista. Pitikin kysymäni että olisivatko nuo Remo Ambassedor coated -kalvot ne oikeat kun tavoitteena on "jyty" ja soiva ääni, ns. rokki saundi? Milläs tavalla taas toimisivat sitten Emperor -coated:t?
"Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä"
Paas
03.06.2006 16:14:39 (muokattu 03.06.2006 16:15:48)
Pitikin kysymäni että olisivatko nuo Remo Ambassedor coated -kalvot ne oikeat kun tavoitteena on "jyty" ja soiva ääni, ns. rokki saundi? Milläs tavalla taas toimisivat sitten Emperor -coated:t?

Tuo ambassadori on kyllä soivampi vaihtoehto kuin emperor mutta emperor taas enemmän sitä "jytyä". Ambassador menee rokkihommissa jos soitat pikkasen kevyemmällä tatsilla ja haluat nimenomaan pikkasen sitä sointia kans. Jos soitat raskaammalla ottella ja se "jyty" on se mitä kaipaat niin pistä emperori sitten mielummin. Emperori kestää paremmin tuota kovempaa menoa. Sitten paras vaihtoehto tähän olisi minun mielestäni näiden kahden kompromissi. Eli remon CS "black dot". Saat sekä sitä avoimuutta siihen sointiin mutta kuitenkin kalvo kestää paremmin myös hieman raskaampaa kosketusta.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Jaren
03.06.2006 20:01:51 (muokattu 03.06.2006 20:02:14)
Tuo ambassadori on.........Eli remon CS "black dot". Saat sekä sitä avoimuutta siihen sointiin mutta kuitenkin kalvo kestää paremmin myös hieman raskaampaa kosketusta.

Jaahas, eli varmaan paras sitten olisi tuo ambassador. En nimittäin ilmeisesti soita kovin kovilla otteilla, kun nuo kapulatkin tahtovat kestää puolesta vuodesta useampaan vuoteen. Vai liekkö sitten tekniikassa "vika", kun ei kapulat hajoa.

Nuista CS:stä sen verran että minulla on sellaiset joskus ollutkin, tosin näitä sonoreja edeltäneissä new soundeissa, mutta kuitenkin. Niitä ei tullut silloin juuri kokeiltua paremmin, oli nimittäin ihan sama miten ne oli niihin new soundeihin viritetty, eivät ne pöntöt kuitenkaan soineet. Silti niistä on kuitenkin jäänyt jollain lailla tukkoinen ja paksun kalvon muistikuva, joka ei nyt ihan ole se mitä haluaisin. Voi tietysti olla että ne pöntöt vain olivat niin hirveät ettei CS: toiminut niin kuin piti.
Paas
03.06.2006 20:05:50 (muokattu 03.06.2006 20:08:41)
Siis tomeihin nuo CS:ät on mielestäni ihan hirveitä kalvoja. Mutta se malliston valkoinen pinnoitettu CS virveli kalvo sillä tummalla lätkällä on ihan huippukalvo.

edit: tai ostaa molemmat, ambassadorin ja CS:n. Ne kalvot on kulutustavaraa kuitenkin ja niitä uusitaan. Ainakin itse tykkään vaihtaa kalvoja aika usein. Tuore kalvo tuntuu hyvältä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
CustomSeries
03.06.2006 20:26:17
Lyönti kalvoksi Aqurian Performer ||

Reso kalvoksi joku Yks kerroksinen. Mulla on tehdas kalvo ja hyvin toimii
Jaren
03.06.2006 22:23:57 (muokattu 03.06.2006 22:26:35)
Siis tomeihin nuo CS:ät on mielestäni ihan hirveitä kalvoja. Mutta se malliston valkoinen pinnoitettu CS virveli kalvo sillä tummalla lätkällä on ihan huippukalvo.

edit: tai ostaa molemmat, ambassadorin ja CS:n. Ne kalvot on kulutustavaraa kuitenkin ja niitä uusitaan. Ainakin itse tykkään vaihtaa kalvoja aika usein. Tuore kalvo tuntuu hyvältä.

Niinhän se, mutta satun olemaan luonteeltani melko nuuka, eihän mitään passaa olla käyttämättä kunnolla loppuun. Siis luultavasti vain yhdet kalvot raaskin kerralla ostaa. Mitenkähän tuo tuon virvelin kanssa, pitäisikö siihenkin Ambassador vai CS, oli nimittäin CS vanhassa virpassani ja kuulosti se melko mukavalta.

CustomSeries: Jaahas, omakuvassasi näyttävät olevan clear kalvot, mutta haussa lähinnä coated, niissäkun mielestäni jotenkin enemmän hohtoa ja parempi tatsi. Mistäs noita aguarineja muuten saa ja paljon sitten maksavat?
vapauskauppias
03.06.2006 22:35:41
Myöhästyin. Mulla on muuten pikkasen samaa kutinaa Evans / Remo - kalvojen erosta, kuin Bacchucsella. Kyse on toki nyansseista, mutta kuitenkin.

Oikeastaan taas täysin turha ja asiaan kuulumaton viesti, mutta täytynee todeta vielä joidenkin kuvailleen Evansin ja Aquarianin päällystettyjä 1-kerroskalvoja samantyylisiksi soundiltaan. Itselläni on Aquarianista kokemusta ja vaikka ne kestävät ja kestävät, ovat ne soundiltaan huomattavasti kuolleemmat (kylmemmät, kliinisemmät) kuin Remon vastaavat. Itse en pitänyt.
Magiz
03.06.2006 23:06:36
mää soittelin hetken aikaa evans g1 coatedeilla, sitten testasin evans g2, ja sit laitoin pinstripet. pinstripet on se mun juttu.
Whatever happens, happens.
Jaren
03.06.2006 23:50:52 (muokattu 03.06.2006 23:51:20)
mää soittelin hetken aikaa evans g1 coatedeilla, sitten testasin evans g2, ja sit laitoin pinstripet. pinstripet on se mun juttu.

Minulla taas tuommonen pinstripe on vähän liian tumppu ja töksähtävä saundiltaan. Näitäkin oli silloin New Sound -aikaan ja melko samaltahan ne kuulosti kuin CS:ät, sillä poikkeuksella että CS soi muistaakseni vähän pitempään.
Magiz
04.06.2006 01:40:18
Minulla taas tuommonen pinstripe on vähän liian tumppu ja töksähtävä saundiltaan. Näitäkin oli silloin New Sound -aikaan ja melko samaltahan ne kuulosti kuin CS:ät, sillä poikkeuksella että CS soi muistaakseni vähän pitempään.

riippuuhan se tietysti ihan rummusta, että miten kalvot käyttäytyvät. tosin onhan nuo pinstripet aika tumput. itse kyllä käyttäisin sanontaa "muhkeat" ja niillä saa rummusta hyvin kohtuu pitkään soivan "DUMMMM" soundin, joka on mun mieleen. evanseilla soundi oli lähinnä "KMMMM". pinstripeista lähtee mukavan pehmoinen ja murea soundi. im loving it, näin mäkkikielellä.
Whatever happens, happens.
Jaren
04.06.2006 23:05:38 (muokattu 04.06.2006 23:06:02)
Luin vähän hätäisesti enkä muistanut noita tomeja ollenkaan. Luulin että ainoastaan virvelin kalvo olisi hakusessa. Eli coated ambassadorit toimii tomeissa mainiosti. Virveliin sitten myös se coated ambassador tai sitten se CS. Kun sanoin että osta molemmat niin en tarkoittanut koko satsia vaan ainoastaan virvelinkalvoa.

Niin tosiaan, koko settiinhän tässä kalvoja haetaan(tosin ei basariin, se kun jytisee nykyisilläkin). No jos kerta vain virvelin kalvoksi kummankin ostamista ehdotit, niin sitä voisi jopa harkitakkin, eihän ne kalvot nyt NIIN kalliita ole.

Kiitoksia vaan kaikille vastauksista, pitääpä tästä lähiaikoina lähteä ostamaan ambassadoreja. Pitää sitten kalvojen vaihdon jälkeen ottaa uusia kuvia setistä, on nimittäin melkoisesti tullut muutoksia viimekertaisiin kuviin.

Edit: virhe.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)