Novis_3 03.10.2003 20:12:17 | |
---|
Elikkä tietääkö kukaan tämmösestä systeemistä, että yhdistetään 2 pienempää ämyriä yhteen, jotta saadaan lisää botnea..? Näin kerran kaverin tekevän näin eräällä live keikalla ja monet kitaristithan käyttävät käyttävät myös kyseistä systeemiä. Toiseen puhdas ja toiseen esim chorus. Mitenkäs tämä nyt sitten käytännössä tapahtuu, käytetäänkö efekti lenkkia vaiko line out vaiko.. jos joku viisaampi on ymmärtänyt kysymyksen ja on tietoa kyseisestä asiasta, niin ei muuta kuin infoa, kiitos. |
Mandariini 03.10.2003 20:20:59 | |
---|
Minun vähäisellä kokemuksellani kuitenkin sanoisin että vaatii ainakin stereovahvistimen. EI se meillä niin tarkkaa ole! |
Mandariini 03.10.2003 20:21:51 | |
---|
lisäys. tai kaksi vahvaria EI se meillä niin tarkkaa ole! |
Novis_3 03.10.2003 20:28:25 | |
---|
Siis nimenomaan 2 vahvistinta, toinen on ampegin b3 ja toinen vaikka ashdownin mac200 taikka trace elliotin joku 100 wattinen, voiko näitä nyt sitte yhdistellä...??? |
Mandariini 03.10.2003 20:41:25 | |
---|
Nyt pitäisi jonkun gurun vastata, mutta sanon silti mielipiteeni/kysymykseni. Ottaa ensimäisen vahvarin efektiloopista piuhan ja heitää sen "orja" efektiloopista ineen ja siihen se chorus väliin?!?!? EI se meillä niin tarkkaa ole! |
Novis_3 03.10.2003 20:46:29 | |
---|
Pitää minunkin viellä tarkentaa.. En siis tarvitse mitään choruksia itse, vaan lisää tehoja.. Vaikuttaako tommonen yleensäkään volumeen, vai mikä idea sillä on..?? |
Mandariini 03.10.2003 20:53:55 (muokattu 03.10.2003 20:54:37) | |
---|
enhän paljoa tiedä, kunhan kirjoittelen, mutta sanon kuitenkin. Myy kaksi pientä vahvariasi pois ja osta yksi kunnollinen tai mikitä vahvarisi ja kytke PA:han. EI se meillä niin tarkkaa ole! |
Cornflake 03.10.2003 21:28:12 | |
---|
Mandariini: Ottaa ensimäisen vahvarin efektiloopista piuhan ja heitää sen "orja" efektiloopista ineen ja siihen se chorus väliin?!?!? Tuo tarkoittaa sitä että käytät ensimmäisen vaffarin etuastetta ja toisen vaffarin päätettä. Ja välissä on chorus. Ihan suoraan sanottuna unohtaisin moiset. Yksi kunnon keko. Oli se sitten etunen + päättäri, nuppi tahi kombo. Ja siihen messiin tarvittavat kaiuttimet. Ja (imo) chorusesta on eniten iloa bassohommissa kun niillä heittää vesilintua, molskahtaa kivasti. Toki jos tykkää kasarimeisingistä niin silloin. |
Cornflake 03.10.2003 21:30:42 | |
---|
Novis_3: En siis tarvitse mitään choruksia itse, vaan lisää tehoja.. Vaikuttaako tommonen yleensäkään volumeen, vai mikä idea sillä on..?? Jos jaat signaalin kahteen vaffariin ja luukutat niillä niin toki saat enemmän möykkää aikaan. Ideasta en tiedä. Kai noinkin joku veivaa. Yksi kunnon keko sanon ma. |
Mandariini 03.10.2003 21:39:34 | |
---|
olikse se teidän keikka tänään vai huomen? Kannattaaks lähtee kuuntelee? Kehu vähän, tai jotain EI se meillä niin tarkkaa ole! |
Cornflake 03.10.2003 22:06:34 | |
---|
Mandariini: olikse se teidän keikka tänään vai huomen? Kannattaaks lähtee kuuntelee? Kehu vähän, tai jotain Jep juuri parasta aikaa soitetaan! Eli huomenna. Tule ihmeessä kuuntelemaan. Demobiisit on ladattavissa kotisivulta, siitä saanee jotain kuvaa. Miksaamassa on vieläpä sama kaveri joka on miksannut demotkin. Myöhään menee aloitus, mutta sellaista se vals... eikun rokki on. Multsarit soittavat ensin, levy-yhtiö toive/vaade. Niillä kun on levynjulkkarikeikka. Lämppärin paikkaa olimme itse kaavailleet. Ja saa tulla nykaisemään hihasta. Mä olen sellainen pitkä basistin oloinen olmi. Meni hieman off-topiciksi. |
Novis_3 04.10.2003 12:43:12 | |
---|
Kyse ei ole minun vehkeistä, vaan kun tuota rokkia tulee soitettua ja reenitilat on koululla.. Ei siis minun vahvistimia, vaan koulun.. muuten oisin myynyt ne jo.. kyse on siis koulun vahvistimien kapasiteetistä ja ei kehtais polttaa loppuun esim. tota vitun kallista ampegia (siis koulun budjetissa). Lopetanko siis soittamisen ja myyn bassoni. menen tekuun rakennusalalle. Heip. |
Basismi 04.10.2003 21:55:00 | |
---|
Lopetanko siis soittamisen ja myyn bassoni. menen tekuun rakennusalalle. Heip. Sillä kyllä tienaa paremmin, joten kannatan. Jos haluat jotain todellisia neuvoja, olisi syytä antaa vähän enemmän taustatietoja. Mikä vahvari, mitkä kaapit?
It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Novis_3 06.10.2003 14:20:44 | |
---|
Eli kuten jo aikasemmin totesin, tähän menessä olen käyttänyt ampegin b3-comboa, sen lisäksi käytettävissä olisi joko ashdownin Mag200 tai Trace Elliotin 7215 300w combo. Periaattessahan toi Elliotti riittäis tehoiltaan, mutta toi ampegin saundi nyt vaan on se juttu, eikä sitä kehtais luukuttaa paskaksi... Siis kysymys; Onko mahdollista yhdistää näitä/näistä joitain saadakseen lisää "potkua". Taikka mites tää ns. Stereo-vaikutelman luominen onnistuu kahta vahvistinta käyttäen..?? |
SaBer 06.10.2003 18:11:54 | |
---|
Siis kysymys; Onko mahdollista yhdistää näitä/näistä joitain saadakseen lisää "potkua". Taikka mites tää ns. Stereo-vaikutelman luominen onnistuu kahta vahvistinta käyttäen..?? Jos siitä ampegista tykkäät, niin ota sen efekti lähdöstä johto sekä sen omaan paluuseen, että sen elliotin paluuseen, niin voit käyttää molempia yhtäaikaa. Tarvitset siis haaroittimen. Silloin siis käytät ampegin etusta ja molempien kombojen omaa päättäriä. Jos ei niitä looppeja ole voit syöttää molempia suoraan aktiivibassosta tai jonkin näkösen bufferin/esivahvistimen kautta. Voit toki myös passiivibassolla kokeilla, mutta taitaa syödä ääntä... Silloin siis molemmat kambot toimivat yhtäaikaa omilla laitteistoillaan. Joka tapauksessa tarvitset haaroittimen. |
chief 07.10.2003 08:48:52 | |
---|
Jos siitä ampegista tykkäät, niin ota sen efekti lähdöstä johto sekä sen omaan paluuseen, että sen elliotin paluuseen, niin voit käyttää molempia yhtäaikaa. Tarvitset siis haaroittimen. Silloin siis käytät ampegin etusta ja molempien kombojen omaa päättäriä. Jos ei niitä looppeja ole voit syöttää molempia suoraan aktiivibassosta tai jonkin näkösen bufferin/esivahvistimen kautta. Voit toki myös passiivibassolla kokeilla, mutta taitaa syödä ääntä... Silloin siis molemmat kambot toimivat yhtäaikaa omilla laitteistoillaan. Joka tapauksessa tarvitset haaroittimen. Ainakaan minun Ashdownissa ei signaaliketju mene poikki vaikka loopin send-liitäntään kytkee johdon. Vain jos return-liitäntään kytkee johdon, niin luuppi kytkeytyy päälle. Tässä tapauksessa ei tarvitse haaroitina. Toimivatko Ampegit eri tavalla? |
Novis_3 07.10.2003 17:46:13 | |
---|
5{ nyt alkaa kokeileen tätä efekti-looppia, onko mitään varaa, että "väärin" kytkettäessä joku osanen napahtaa/poksahtaa..??? Eli onko vahvistimien kannalta "turvallista" leikkiä näiden hommien kanssa, kokeilumielessä... Ja viellä, löytyykö netistä matskua/kytkentäkaavioita kyseisistä systeemeistä? itse en oikein löydä asiaan liittyvää hakusanaa... |
SaBer 08.10.2003 09:53:04 | |
---|
5{nyt alkaa kokeileen tätä efekti-looppia, onko mitään varaa, että "väärin" kytkettäessä joku osanen napahtaa/poksahtaa..??? Kunhan kytket vaan loopin signaaleja, ei minkään pitäisi poksahtaa, mutta jos otat vahingossa kaiutinlähdön, ja kytket väärään paikkaan, niin taitaa savu nousta... |
Toimivatko Ampegit eri tavalla? En tiedä. Musta tuntuu välillä, että kaikki efektiluupit toimii eritavalla... |
v.z. dean 15.10.2003 11:32:19 | |
---|
Jos Ampegin eff send ei ala toimimaan, niin koita myös syöttää ampegin line outista toisen vahvarin loopin paluuseen. Vai onko tuo linjatasoinen signaali liian korkea? Kannattanee pistää basso kiinni ja varovasti avata volumea. Jos käytössä on joku PA, niin kytke toki siihen. |