Aihe: Pelikonetta hommaamassa
1 2 3 4 5
Tempura
03.06.2006 20:50:29
Jeppistä, tarvitsen apua. Ongelmani on se, että haluan herättää sisälläni uinuvan nössön, joka tykkää uppoutua peleihin ja pelata 39 tunnin sessioita syömättä ja käymättä vessassa. Nyt en vaan tiedä, että hommaisinko konsolin vai tietokoneen. Neuvokaa ja puhukaa.

Ensiksi ajattelin ostaa tietokoneen. Kunnon tehokone, ei mikään ok-tasoinen vaan perhanan hyvä, maksaisi noin 800-1000 euroa. Tietokonetta käytän muutenkin paljon, niin voisi sillä samalla pelatakin. Tietokoneen pelisysteemeissä olisi vielä se etu, että modikulttuuri ja muokattavuus olisi peleissä olemassa. Lisäksi hiiri/näppis-ohjaus on ainoa jonka osaan. Tässä olisi ongelmana vaan tuo hinta, ja se, että kone vanhenisi heti viikon päästä.

Sitten tulikin mieleen, että jos hommaisi konsolin? Xbox360 olisi valintani, jos konsoliin päätyisin. Ongelmana on tämä: En vitullakaan ole koskaan tottunut konsolien ohjaimiin. En osaa pelata kuin hiiri/näppis-yhdistelmällä. Kysymys kuuluukin: Saako Xboxiin hiiri/näppis-yhdistelmän ja tukevatko pelit tätä systeemiä? Pystyykö näppäimet määrittelemään itse? Jos tämä onnistuisi, niin se ratkaisisi asian. Lisäksi 32-tuumainen ruutu on eri asia kuin 17-tuumainen monitori ihan pelikokemuksen kannalta.

Xboxin hinnat ei ole täysin selvillä, mutta äkkiä ne selviää. Kaikki lisävarusteet ehkä hommaisin, veikkaan että parisataa joutuisi ylimääräisestä sälästä pulittamaan? No, sen näkee sitten. En tietenkään kaikkia lentotikkuja ja mech-ohjaimia hommaisi.
Silti hintapuolessa tietokoneeseen menisi rahaa enemmän. Molemmissa on puolensa.

Auttakaa vittu. Saatte maksun karmassa.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Petrukki
03.06.2006 21:21:01
Mielestäni perhanan hyvää pelikonetta ei saa tonnilla. Pitää olla ainakin 500 euroa lisää, jottei sitä sitten taas vuoden päästä pidä päivittää, että saisi pelattua uusia pelejä.

Itsekkin olin joskus sitä mieltä, että konsolien padit oli hieman hankalia, mutta kun hankin Cuben, jumankekka siinä oli hyvä tatti. Parempi kuin digitaalinen. Muutaman kerran olen Boxia testaillut, ja siinäkin oli tosi hyvä tatti. Dualshockit on taas suoraan sanouttuna perseestä.

Ja, jos konsoleille ihan ehdottomasti näppis/hiirtä haluaa, niin kyllähän noita on, PS2:lle ja Boxille ainakin, uusimmista konsoleista en tiedä, mutta mitä luultavammin kyllä.

Eli ottaisin konsolin, mun konsoli on ainakin Wii.
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
Mechanizm
03.06.2006 21:25:54 (muokattu 03.06.2006 21:33:31)
Niin, kyllähän tuolla konsolilla helvemalla pääsee, mutta itse olen nykyään ehdottomasti tietokoneen kannalla. Itse tulee enimmäkseen FPS-pelejä pelattua, eikä ne omasta mielestäni meinaa konsoleilla toimia. Tiedä sitten jos jokin näppis+hiiri yhdistelmä on saatavilla ja pelit sitä tukevat niin tilanne on varmaankin toinen.
Modit ja pelien päivitykset ovat myös tärkeä juttu, joka kallistaa omaa vaakani PCn puolelle.
Ja onhan tietokone kuitenkin sijoitus muuhunkin kuin pelaamiseen.

Mielestäni perhanan hyvää pelikonetta ei saa tonnilla.

Totta. Vanhasta koneesta tietenkin voi käyttää hyväkseen hyvällä lykyllä ainakin kotelon, muistit ja kovalevyt. Riippuen tietenkin mikä se vanha kone on.

Ja puheet koneen vanhenemisessa viikossa tai vuodessa on minusta vähän liioiteltua. Tottahan pelien vaatimustasot nousevat kokoajan, mutta pakkoko se on aina viimeisimpien herkkujen mukana mennä. Jos nyt ostaa kunnon koneen, niin kyllä sillä varmasti vielä parin vuoden päästä pelaa ihan kivasti ja sitten onkin lähinna näyttiksen ja prossun päivitys edessä.
Eihän konsoliakaan voi päivittää (tosin pelintekijät oppivat ottamaan niistä tehot irti ajan myötä paremmin).
Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone
Petrukki
03.06.2006 21:37:54
Niin, kyllähän tuolla konsolilla helvemalla pääsee, mutta itse olen nykyään ehdottomasti tietokoneen kannalla. Itse tulee enimmäkseen FPS-pelejä pelattua, eikä ne omasta mielestäni meinaa konsoleilla toimia. Tiedä sitten jos jokin näppis+hiiri yhdistelmä on saatavilla ja pelit sitä tukevat niin tilanne on varmaankin toinen.

Kyllähän toi Boxin adapteri tukee kaikkia pelejä. Ainakin kaikkia FPS:iä.

Ja puheet koneen vanhenemisessa viikossa tai vuodessa on minusta vähän liioiteltua. Tottahan pelien vaatimustasot nousevat kokoajan, mutta pakkoko se on aina viimeisimpien herkkujen mukana mennä. Jos nyt ostaa kunno koneen, niin kyllä sillä varmasti vielä parin vuoden päästä pelaa ihan kivasti ja sitten onkin lähinna näyttiksen ja prossun päivitys edessä.

Niin pelaa, mutta ainahan sitä joutuu päivittämään - ja jos haluaa pitkäkestoisen ja tehokkaan koneen, se tulee kalliiksi.

Eihän konsoliakaan voi päivittää.

Voi. Vrt. Xbox -> X360

Ja nykyään konsolipelejä voi päivittää. Konsoleille voi ladata demoja, uusia aseita mappeja ja sen sellaista. Konsoleilla voi tehdä kaikkea sitä, mitä tietokoneella myös (kuten juuri patchien hakeminen). Lisäksi verkkopalvelut ovat paljon käytännöllismpiä frendilistojen ja muiden sellaisten kanssa.
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
Mechanizm
03.06.2006 21:41:32
Voi. Vrt. Xbox -> X360

Voi tietenkin ostamalla uuden koneen.

Ja nykyään konsolipelejä voi päivittää. Konsoleille voi ladata demoja, uusia aseita mappeja ja sen sellaista. Konsoleilla voi tehdä kaikkea sitä, mitä tietokoneella myös (kuten juuri patchien hakeminen). Lisäksi verkkopalvelut ovat paljon käytännöllismpiä frendilistojen ja muiden sellaisten kanssa.

Totta joo. Minä olen jo aikalailla ulkona tuosta konsolimaailmasta, joten en ole oikea henkilö neuvomaan.
Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone
anttipi
03.06.2006 23:54:40

Sekä konsoleilla että tietsikalla pelanneena täytyy sanoa, että tykkään tietokoneesta sen monipuolisuuden vuoksi enemmän - löytyy tarvittaessa niin näppis kuin ohjainpäditkin.

Tonnilla voi omien kokemusteni mukaan saada ihan hyvän pelikoneen (monitori ja mahdolliset ohjelmistot ja käyttis tähän sitten päälle). Esim. Geforce 7600GT -näyttiksessä on hinta-laatusuhde kohdallaan ja hintakin alle 200e.

Eikä suorituskyvyltään kohtuullinen pelikone ihan hetkessä vanhene, ja päivitykseksikin riittää usein uuden näytönohjaimen osto. Tietokoneen päivitettävyys on iso plussa konsoleihin nähden.

Kaveripiiristäni olen kuitenkin ainoa, joka tykkää pelata tietokoneella - muut ovat järjestään konsolimiehiä. Että makunsa kullakin. :)
"Oh, it's so neat to beat your meat while sitting on the toilet seat - Isn't life divine, Funiculì, funiculà.
wrshredder
04.06.2006 01:59:41
Xboxin hinnat ei ole täysin selvillä, mutta äkkiä ne selviää. Kaikki lisävarusteet ehkä hommaisin, veikkaan että parisataa joutuisi ylimääräisestä sälästä pulittamaan? No, sen näkee sitten. En tietenkään kaikkia lentotikkuja ja mech-ohjaimia hommaisi.
Silti hintapuolessa tietokoneeseen menisi rahaa enemmän. Molemmissa on puolensa.

Auttakaa vittu. Saatte maksun karmassa.

Xboxi 360 maksaa n 300e peruspaketti ja n. 400e täyspäkitsi jossa tulee kaikkia vimpstaakeleita mukana.. kannattaa ostaa tuo kalliimpi ehdottomasti..

Ittelläni on tuo uuden xboxin hankinta edessä joskus ensvuonna (meinaan keskittyä kitaran opiskeluun ja mennä töihin) ,ja sitten kun on hillot koossa niin lattialleni mäjähtää uudennihkeä x360 sekä Gears of War sekä Halo 3 ! pelaamiselle ei sillon loppua näy :D
Toivottavasti pystyn vaan odottamaan siihen asti..

Mulla ei oo ollu mitään hankaluuksia ton padi hommeleitten kanssa.. fpssät , toiminnat , TESit , kaikkia on pystyny pelaan ohjaimella ihan mukisematta. oon vaan tottunu , tottakai se on vähän outoa siirtyä pädiin jos on tietokone miehiä mutta toi xboxin ohjain on kyllä aivan ylivoimaisen täydellinen..

Konsoleissa on se hyvä puoli ,että voi vaan löhötä sohvalla ja pelata. rentoa. :D
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Tempura
04.06.2006 06:59:16 (muokattu 04.06.2006 07:02:01)
Kyllä minä tonnilla kovan pelikoneen saisin, säästäisin vanhasta näytön, käyttöjärjestelmän, romppuaseman yms. perussälät.

Mutta joo, eli oletin että vastaus oli : "kyllä, hiiri/näppis-yhdistelmän saa Xboxille ja useat FPS-pelit tukevat systeemiä"? Eli jos näin, niin alan kallistua konsolin puoleen. Vanha kone menee vielä nettikoneena ja biisien taltiointiin.

Voisimpa tästä vielä käydä eri pelien kotisivuilla tsekkailemassa tietoa lisää näistä ohjaintapamahdollisuuksista. Jos näyttäisi siltä että hiiri/näppis-yhdistelmää tuetaan, niin eiköhän sitä Xbox360 kohta löydy kämpästä. Voisi sängyllä maata ja peli näkyisi isosta laajakuvaruudusta. Tiedän, saa PC:nkin näytönohjaimen televisioon kytkettyä, mutta minä en osaa enkä jaksa säädellä mitään.

Padit ovat itselleni semmoisia, että EI, ei tule mitään. Olen monesti yrittänyt. Käteni ovat vaan niin vammaiset ja omituiset. En osaa pitää käsiä niin, ettei jänteet puutuisi kipeäksi sormia myöten 5 minuutissa. Ehdoton ei, ei vaan osaa.
aziztcf
04.06.2006 11:47:32
Se hiirinäppisyhdistelmä ei pelaa konsoleissa erityisen hyvin vaikka sitä paljon mainostetaankin. Osta PC jos haluat pelata hiirellä ja näpiksellä. Tai sit osta mopo, sil o kiva ajella.
The truth ain't easy.
wrshredder
04.06.2006 11:56:31
onko se nyt ihan mahdollista saada x360 näppis ja hiiri ,tuolla keskustelupalstoilla puhuttiin että se olisi vaan tekstien näppäilyyn.. ?
Milkop
04.06.2006 12:18:06 (muokattu 04.06.2006 12:19:02)

Iskenpä lusikkani tähänkin soppaan ja sanon, että PC:tä ei voita mikään. Näin omien kokemusten perusteella. Paljon mukavampi ohjaustapa tämä hiiri+näppis, jos sitä vertaa padiin. Plus että pc-peleihin saa modeja ym. mukavaa. Ja pc on paljon monipuolisempikin. On minulla tuossa Xboxikin, mutta ei se oikein tunnu niin hyvältä. Jotenkin kankea tuo padiohjaus etenkin 1st person-peleissä. Vaikka on minulla tosin usb-väylään modattu Xbox-ohjain pc:lle. Summa summarum: osta uudet osat tietokoneeseen.

Edit: tulipas turha viesti.
lapio
04.06.2006 12:26:46

En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään erityisen hyvin, mutta minä ainakin odotan, että se uusi nintendo ilmestyy. Sen ostan. Tietääkö joku koska se tulee myyntiin?
IHA OK!
Almost famous
04.06.2006 12:44:09
Voisi sängyllä maata ja peli näkyisi isosta laajakuvaruudusta. Tiedän, saa PC:nkin näytönohjaimen televisioon kytkettyä, mutta minä en osaa enkä jaksa säädellä mitään.

Padit ovat itselleni semmoisia, että EI, ei tule mitään. Olen monesti yrittänyt. Käteni ovat vaan niin vammaiset ja omituiset. En osaa pitää käsiä niin, ettei jänteet puutuisi kipeäksi sormia myöten 5 minuutissa. Ehdoton ei, ei vaan osaa.

Tuo on mun mielestä se tärkein syy, miks pitää olla myös konsoli. Ite en innostunu esim. GTA:sta pc:llä ollenkaan...Se nyt ei vaan ollu yhtä kivaa tietokonepöydän ääressä, kun mitä se on sohvalla löhöillen ja telkkarista kuvaa katsellen...Jotkut pelit on vaan kivempia pelata sohvalla löhöillen, kun toiset...

Padeistä sen verran, et se on pitkälti tottumus kysymys...Kyllä mullakin väsy alkuun kädet ihan sikana kun pelailin pc:llä jotain FPS pelejä, kun ei ollu oikein tottunu. Niin ja tietty jos ne mukana tulevat nyt ei vaan omalle kädelle sovi, niin onhan niitä saatavilla erimallisiakin.

Sitten vielä semmonen juttu, et minkälaisista peleistä tykkää. Esim. mulla on jääny pc pelaaminen loppujen lopuks aika vähälle, kun suurin osa peleistä vaatii niin hirveetä panostusta ja aikaa...Ei niitä voi pelata hetken mielijohteesta varttituntia, vaan pitää oikeasti olla aikaa. Toinen mikä minua on häirinny pc:llä on se, että Hyviä autopelejä ei ole...(Need for speed ei ole hyvä) Hyviä tappelupelejä ei ole...(Ei taida olla edes huonoja) Pelejä ei saa jaetulle ruudulle. (ei se verkkopeli paljon auta jos ryyppybileet kämpillä ja olis kiva pelailla porukalla.

PC:n etuja:
-pelien päivitettävyys ja modailu.
-FPS pelit (joo saattaa saada konsoleihin näppiksen ja hiiren, mut ei se telkun reso silti anna kovin hyvää tarkkuutta pelaamiseen, eikä kaikki pelit edes tue)
-Lisälaitteita paremmin saatavilla. (ratit ja muut ihmeelliset ohjaimet.
-Voi tehdä paljon muutakin kuin pelata

Konsolin etuja:
-Voi pelata rennosti sohvalta.
-moninpelejä jaetulta ruudulta. (mikään ei oo hauskempaa ku pelata burnouttia tuhannen päissään)
-Sijaitsee usein olkkarissa joten helpompi liittää kotiteatteri järjestelmään (monissa peleissä DD tai DTS tuki).
-useammin omaperäisempiä peli-ideoita.

Osan näistä voi tietysti kiertää. Eli pc on mahdollista laittaa telkkuun kiinni ja hankkia langattomat ohjaimet...jne, mutta esim. Tuo pelitarjonta on jo suurempi ongelma. No molemmissa on puolensa : )

Koneesta vielä sen verran, että ei sen nyt vällttämättä tartte olla ihan vimosen päälle. Kyllä mullakin on pelit pyöriny vaikka näyttis on nyky mittapuulla aika kälynen. (radeon 600 pro) Resoja nyt tietty täytyy tiputtaa ja vähän silmäkarkkia pois, mutta kyllä niitä uusiakin pelejä voi pelata. Toinen mikä tuntuu auttavan joissakin peleissä paljon on muistin määrä. Tietysti jos tahtoo ne uusimmat ja hienoimmat efektit, niin sitten pitää olla valmis maksamaan.
wrshredder
04.06.2006 13:33:02
PC:n etuja:
-FPS pelit (joo saattaa saada konsoleihin näppiksen ja hiiren, mut ei se telkun reso silti anna kovin hyvää tarkkuutta pelaamiseen, eikä kaikki pelit edes tue)

Uudet standardit
Mahtava potentiaali on hieno asia - mutta vielä parempaa on, kun se myös tulee käyttöön. Siksi vaadimme, että kaikkien Xbox 360:n pelien tulee tukea laajakuvaa ja 720 progressive scan -kuvatilaa.

xboksin sivuilta...
Tosiaan kyllä minä ainakin hankin sellaisen 19" tft tai vastaavan tietokonenäytön sitten xboxin kanssa ,että saan kuvan hd tasolle.. Hd tv on liian kallis mulle. Ja näytöllä voin myös katsella telkkua ja pistää tietokoneen siihen kiinni. Eri kätevää.
Ronsto
04.06.2006 14:11:41

Osta Xbox/Xbox 360. Ei se oikeasti niin hankalaa ole pelata sellaisen konsoliohjaimen kanssa. Siihen tottuu hyvin äkkiä.
PALLO!
juuso a
04.06.2006 14:26:52

Kannattaa se tonttu sijoittaa mieluummin tietokoneeseen kun konsoliin. Enemmän on komppuutterista hyötyä vaikka se onkin fakta että pelimies saa päivittää konettaan vuoden välein. Sellainen vinkki että jos meinaat ostaa Nforce-piirisarjan emon niin osta joku Geforce näytönohjaimeksi. Saattaa käydä muuten niinkuin mulle että kaikki pelit kaatuu 10 sekunnin pelaamisen jälkeen eikä auta kun reset nappula.

Afterdawnista ja muropaketista saa paljon asiantuntevaa opastusta jos päätös kallistuu PC:n puolelle.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Almost famous
04.06.2006 17:52:25
Uudet standardit
Mahtava potentiaali on hieno asia - mutta vielä parempaa on, kun se myös tulee käyttöön. Siksi vaadimme, että kaikkien Xbox 360:n pelien tulee tukea laajakuvaa ja 720 progressive scan -kuvatilaa.

xboksin sivuilta...
Tosiaan kyllä minä ainakin hankin sellaisen 19" tft tai vastaavan tietokonenäytön sitten xboxin kanssa ,että saan kuvan hd tasolle.. Hd tv on liian kallis mulle. Ja näytöllä voin myös katsella telkkua ja pistää tietokoneen siihen kiinni. Eri kätevää.

Joo no tuossa omassa kommentissani tarkoitin lähinnä noita kuvaputki töllöjä...ja vanhemmat plasmat menee tietty samaan kastiin.

Joo turhan kallliita on hd tasoset tv:t ja eivät edes ole 720p natiivina. Senpä vuoksi kannattaa harkita projektoria. Saa samalla rahalla..tai halvemmalla paljon suuremman kuvan ja paneellitkin on jo vuosia ollu 720p. Ostaa sit pienemmän lcd:n telkkariks. Eihän tuo tietysti kaikille sovi, mutta kannattaa kuitenkin harkita..ainakin jos on hankkimassa jotain 32' suurempaa töllöö.

Tuo on tietokonenäyttö kuitenkin lienee tällä hetkellä se halvin ratkaisu. Eikä varmasti ollenkaan huono.
Tempura
04.06.2006 18:26:17
Osta Xbox/Xbox 360. Ei se oikeasti niin hankalaa ole pelata sellaisen konsoliohjaimen kanssa. Siihen tottuu hyvin äkkiä.

Koitin selittää, että käteni tai tapani ylläpitää käsien verenkietoa on mahdoton noiden ohjaimien kanssa. Kyllä tässä on ehditty koittamaan vaikka mitä ja kuinka kauan, ei vaan toimi.

En saanut vieläkään vastausta tuohon hiiri/näppis-hommaan. Pitää varmaan kaivella nettiä oikein urakalla. Kai jossain foorumilla voi olla juttua jos jaksaa vuoden etsiä.
-septimisti-
04.06.2006 18:37:20 (muokattu 04.06.2006 18:38:00)
En saanut vieläkään vastausta tuohon hiiri/näppis-hommaan. Pitää varmaan kaivella nettiä oikein urakalla. Kai jossain foorumilla voi olla juttua jos jaksaa vuoden etsiä.

Kyllä, hiiren ja näppiksen saa kiinni boksiin jonkinlaisen systeemin avulla ja se kait toimii kaikissa peleissä. En silti suosittele. Ne pelit on kuitenkin suunniteltu ja optimoitu pelattaviksi nimenomaan sillä pädillä. Pelit-lehdessä on parikin kertaa ollut juttua että ainakin osa noista konsolien fps-peleistä on hiiri-näppis yhdistelmällä aika hirveää pelattavaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)