Aihe: Pitäisikö Suomeen saada Live 8:n tyyppinen megatapahtuma?
1
HaloOfFlies
03.06.2006 21:35:59

Tämmöistä asiaa olen viime aikoina pohdiskellut. Että olisipa mukavaa jos Suomessakin järjestettäisiin vastaavanlainen megakonsertti kuin mitä Live 8 oli maailmalla viime kesänä. Ei tietenkään samassa mittakaavassa läheskään mutta kuitenkin. Olisi nastaa nähdä huippuluokan bändejä heti kertaheitolla paljon yhdessä tapahtumassa, vielä parempaa jos useammassa kaupungissa.

Mutta kuka tämmöisen järjestäisi? Huippubändit (ainakaan ulkomaiset) eivät varmasti usko opiskelijaa joka kysyy että kiinnostaisiko esiintyä megakonsertissa Suomessa.

Ja kannattaisiko tämmöistä edes järjestää? Pitäisikö Suomeen saada tällainen?
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
DJKaaos
03.06.2006 21:45:22
Siinä meillä varmaan esiintyisi näitä Rasmuksia sun muita, joita kaikki massatapahtumat on muutenkin nykyään täynnä. Ei kai semmosia tarvita enää yhtään?
Mustalaisten triathlon? Juostaan uimahallille ja tullaan pyörällä takaisin.
Sliv
03.06.2006 21:47:42
mutta toisaalta eikai sinne olisi pakko mennäkkään?
HaloOfFlies
03.06.2006 21:53:04

Siinä meillä varmaan esiintyisi näitä Rasmuksia sun muita, joita kaikki massatapahtumat on muutenkin nykyään täynnä. Ei kai semmosia tarvita enää yhtään?

Juu no semmoisia ei tarvita. Mutta ajattelinkin nyt tapahtumaa jossa esiintyisi oikeasti isoja bändejä. kuten AC/DC tai Aerosmith. Joita ihan oikeasti haluaisi nähdä lavalla.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
kivi
03.06.2006 22:49:51 (muokattu 03.06.2006 22:51:08)
Juu no semmoisia ei tarvita. Mutta ajattelinkin nyt tapahtumaa jossa esiintyisi oikeasti isoja bändejä. kuten AC/DC tai Aerosmith. Joita ihan oikeasti haluaisi nähdä lavalla.

No kun ei ne tuu Suomeen pelkästään sillä. Muutenhan nää Terve Elämä Lasselle -konsertit olis just tuota, ja niinhän niiden on tarkoitus olla.

Suomi ei ole mielenkiintoinen maa miljoonaluokan bändeille ennen kuin Pietarin keikkajärjestelyt saadaan kuntoon. Sitten voi Venäjän-rundit tuoda isoja nimiä tännekin. Siihen asti tuon läntisen vesialueen ylittäminen tekee hommasta ns. taloudellisesti järjetöntä.

...mutta sitten kun ne alkaa tulla, saavat jättää Sir Bob Geldofin kotiin. Mä luulen, että me kaikki osataan ottaa konsertit vastaan valmiiksi pureskelematta.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Thomy
03.06.2006 23:19:13
Olin joskus viime syksynä soittamassa Kultsalla tapahtumassa, jota markkinoitiin "Suomen Live Aid" -nimikkeellä. Paikalla oli runsaasti talkoopohjalta mukaan lähteneitä esiintyjiä, joskaan ei ihan A-sarjaa. Koko hommasta jäi aika paha maku suuhun. Järjestäjänä oli joku "uusi pirtsakka kulttuuriyhdistys" ja konserttia ei käytännössä oltu markkinoitu mitenkään. Toisinsanoen paikalla ei sitten ollut pahemmin yleisöäkään. En usko että tapahtumasta oli paljonkaan konkreettista iloa Afrikan köyhille, mutta takahuoneessa ainakin riitti bisseä ja punkkua erinäisten Stadin vanhojen rock-hörhöjen tarpeisiin. Että sellainen megatapahtuma.

Toki kunnolla järjestetyillä hyväntekeväisyyskonserteilla on aina paikkansa. Joskus on vaan surkuhupaisaa seurata, kuinka poppareiden suosiollisella myötävaikutuksella saadaan kerättyä lahjoituksina niin ja niin monta tuhatta euroa, ja samaan aikaan kyseistä ohjelmaa lähettävä kanava oletettavasti kerää moninkertaiset rahamäärät mainostuloja...
Martso
04.06.2006 01:22:55
Johan me eurovisionit tänne saatiin. Kyllä siinä liveitit jää kakkoseksi. HOHO!
Feggy
04.06.2006 08:06:03

Jos suomalaiset järjesteisi live8:n, sinne tulisi kuitenkin lähinnä metallibändejä eikä ne paljon muuta maailmaa kiinnosta. Niinpä PR-arvo jäisi vähäiseksi.
Cathi777
04.06.2006 19:27:35

Jos suomalaiset järjesteisi live8:n, sinne tulisi kuitenkin lähinnä metallibändejä eikä ne paljon muuta maailmaa kiinnosta. Niinpä PR-arvo jäisi vähäiseksi.

Niin ja toisaalta mitä iloa on nähdä joitain bändejä parin biisin ajan. Ei sellaisesta ole iloa kenellekään.
Only pop music can break my heart...
Joees
05.06.2006 18:15:58
Jos edellä mainittu Aerosmith tulisi suomeen ja heittäisi edes sen pari biisiä, mä menisin heti paikalle. Vaan saisi tulla ihan kunnon keikan heittämään tuo Aerosmith.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Feggy
05.06.2006 22:36:02

Jos edellä mainittu Aerosmith tulisi suomeen ja heittäisi edes sen pari biisiä, mä menisin heti paikalle. Vaan saisi tulla ihan kunnon keikan heittämään tuo Aerosmith.

Eihän siitä ole montakaan vuotta kun kävi...ei kyllä sinänsä ollut kauhean häävi imho.
Jag
05.06.2006 22:37:00

No raha ja markkinathan sen määrää. Suomen levybisnes on maailman mittakaavassa mitattuna merkityksetöntä. Ja roudauskustannukset on aika kalliita...yms. yms.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Joees
05.06.2006 23:31:34
Eihän siitä ole montakaan vuotta kun kävi...ei kyllä sinänsä ollut kauhean häävi imho.

Sen verran tarpeeksi että minä missasin. ;)
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
anzabar
06.06.2006 14:38:27
Koskas se muuten viimeks oli? Onko ollut suomessa vuoden 1998 (vai oliko se 1997) jälkeen? Mun puolesta Aerosmithin ei tarvi tulla ellei keikkasetti painotu suurimmaksi osaksi sinne 70-luvun tuotosten puolelle.. ja näin ei varmaankaan tule käymään.
kivi
06.06.2006 15:03:10
Mun puolesta Aerosmithin ei tarvi tulla ellei keikkasetti painotu suurimmaksi osaksi sinne 70-luvun tuotosten puolelle.. ja näin ei varmaankaan tule käymään.

Mun puolesta saisivat kääntää kelloja muutenkin vuoteen 1975, jos Aerosmithista puhutaan. Sen jälkeen hienot hetket on olleet harvassa kuin kanan hampaat. Mikäli nykyteknologialla ei pystytä järjestämään Aerosmith-keikkaa tapahtuvaksi vuonna '75, jääköön tapahtumatta.

:-D
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Joees
06.06.2006 20:46:00
Kyllähän tuo Rocks ja Toys in the Attic ovat timanttia, ei voi mitään. Vaan kyllä mä diggailen ihan huolella noista uudemmistakin tuotoksista. Mulle passais hyvin keikkasetti missä ois uudempaa ja vanhempaa.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
att0r
06.06.2006 21:23:12
Tämmöistä asiaa olen viime aikoina pohdiskellut. Että olisipa mukavaa jos Suomessakin järjestettäisiin vastaavanlainen megakonsertti kuin mitä Live 8 oli maailmalla viime kesänä. Ei tietenkään samassa mittakaavassa läheskään mutta kuitenkin. Olisi nastaa nähdä huippuluokan bändejä heti kertaheitolla paljon yhdessä tapahtumassa, vielä parempaa jos useammassa kaupungissa.

Mutta kuka tämmöisen järjestäisi? Huippubändit (ainakaan ulkomaiset) eivät varmasti usko opiskelijaa joka kysyy että kiinnostaisiko esiintyä megakonsertissa Suomessa.

Ja kannattaisiko tämmöistä edes järjestää? Pitäisikö Suomeen saada tällainen?

tulepas kaveri alas sieltä pilvilinnoista :)

Ns oikeat tähdet eksyvät tänne metsään tooodella harvoin ja silloinkin juuri venäjän tai ruotsin keikan ohella. Eikä edes nuo maat ole kuuminta hottia joten muutamankin superstaran saaminen tänne samaanaikaan on miltei mahdotonta.

Perkeleillä niin paljon rahaakin että ei niitä tänne saataisi lahjottua tiettynä ajankohtana vaikka kaikki heitettäisiin voltti samaanaikaan :(
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)