Aihe: Visakoivu
1
0611
27.05.2006 12:06:22
Onko kukaan veistänyt visakoivuperäistä kitaraa. Itellä olis suunnitelmissa askarrella lespauli visakoivusta. Tilaisin kaulan, mikit, virittimet, ja pleksit herra Gibsonilta. Perän olen ajatellut vain lakata parkettilakalla.

T:Jaahans
Juniper
27.05.2006 13:45:33
Siitä vaan tekemään. Tosin suosittelen, että teet vain kannen koivusta ja alle mahonkia.
Kerro sitten muillekin jos onnistut tilaamaan valmiin gibsonin kaulan........
Jannipaali
27.05.2006 14:05:10
Kerro sitten muillekin jos onnistut tilaamaan valmiin gibsonin kaulan........

Arvelen, että pelkän kaulan hinnalla saisi teetettyä kokonaisen Lespan vaikka Amfisoundilla.
"Paskan möivät"
fox
28.05.2006 01:37:40

Onko kukaan veistänyt visakoivuperäistä kitaraa. Itellä olis suunnitelmissa askarrella lespauli visakoivusta. Tilaisin kaulan, mikit, virittimet, ja pleksit herra Gibsonilta. Perän olen ajatellut vain lakata parkettilakalla.

Runkoja on ehken tehty visasta, itselläni on tuollanen http://www.lehmo.com/fox/lataamo/Televis.jpg

Visa on vaan äärettömän inhottavaa saada täysin sileäksi puun luonteesta johtuen.. Muita haittoja on puuaineksen suuri paino..
Pelkkää kaulaa et ainakaan Gibsonilta saa.. Mikkejä kyllä kyseisestä firmasta myyvät, oman tehtaan tuotteita. Pleksejä sieltä ei kannata ostaa, haet Etolasta tai TKA:lta muovilevyä.. Virittimet on Gibsoneissa yleensä Klusonin tai Groverin valmistamia, joten kannattanee nekin muualta hankkia.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
saastara
28.05.2006 13:09:55
Tilaisin kaulan, mikit, virittimet, ja pleksit herra Gibsonilta.

Pääset varmaankin halvemmalla jos ostat Lespan ja laitat sen varaosiksi.
Lisää middleä.
Lemmy-45
28.05.2006 18:26:40
Tällä hetkellä itselläni menossa visakoivulespa-projekti. Runko tehdään lepästä, siihen kansi visakoivusta. Myöskin kaulaan ja lapaan tulee visaa. Nätit loimut ainakin tulee.

Tarkempia raportteja voisin laitella, kunhan homma vähän edistyisi.
(tyhjää)
jansu
28.05.2006 19:45:36
Runkoja on ehken tehty visasta, itselläni on tuollanen http://www.lehmo.com/fox/lataamo/Televis.jpg

Nyt menee OT, mutta kertoisitkos fox vähän tosta Telen tallasta.
Tässä ei lue mitään.
fox
28.05.2006 19:59:26

Nyt menee OT, mutta kertoisitkos fox vähän tosta Telen tallasta.

Se on 80-lukulainen Rockinger Telegator.. ei-kelluva, mutta pikkusen Kahler-mainen eli ei oo mitään jousia tuolla "vattanpuolella".. Ihan käypänen talla, en tarkalleen muista, että onko se Nevalaisen Matin aikojen peruja, kuitenkin noita oon pariin muuhun Teleen laittanu aikoinaan, pelkäänpä ettei oo valmistuksessa enää, nimittäin yks kaveri olis tuollaisen halunnu..silloin tsekkailin, mutta en moista löytänyt..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
0611
03.06.2006 11:12:51
Laiska mies kun olen, ja vähä varainen niin vois ostaa Epiphonen les paulin. Purkaa rungon ja vetää se tasohöylän läpi molemmin puolin. Sitten joko 4mm visa levyä pintaan tai 1mm viilu? Gipsonin mikit tilaukseen ja pleksit.

T:Ei kysyvä tieltä eksy...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)