Aihe: Logic Platinium 5.5.1/Kannattaako enää hankkia..
1
WanhaWetäjä
29.09.2003 22:19:08

Laiskana,vanhana soittajana haluaisin sellasen toimivan,monipuolisen softan,joka toi Logic käsittääkseni on!Ja olen sen verran jo opetellut sillä Logic Deltalla(4.8.1) että en haluais enää opetella jotain ihan toisenlaista osastoo!Onko sillä päivityksien ei-enää-saatavuudella merkitystä näin harrastelijalle,eikö tossa ois kuitenkin kaikki mitä nyt tällänen kohta viiskymppinen äijä tarvii??Tarkotus olis vääntää omia biisejä uusiks,sellasta vähän progeosastoo jossain Genesiksen/Camelin-välimaastossa,joskus hamassa nuoruudessa kaksraiturille osin päällekkäisäänityksinä väsättyjä!
Eli olis kiva kuulla miltä ne kuulostas kun ne olis tehty kunnolla ja hyvillä vehkeillä!

PS kone on pentium IV 2,53/512/60..pitäskö tota välimuistia lisätä..niin äänikorttina on Audiophile 2494!
niko
30.09.2003 10:30:50 (muokattu 30.09.2003 10:32:18)
Itse olen pelaillut logicilla pc-puolella. Nyt noita saa toisinaan käytettynä aika halvalla kun väki on siirtynyt cubaseen.

Olen ollut täysin tyytyväinen 5.5.1:n ominaisuuksiin ja väittäisin, että sillä pärjää hyvin.

PC Cubasenhan olisi saanut Logic lisenssinomistaja noin 350 eurolla keväällä. Itsekin tätä tarjousta harkitsin, mutta minusta Cubase on vaan niin paljon hankalampi käyttää Logiciin tottuneelle, että ajattelin kärvistellä tuolla 5.5.1:llä.

edit: niin, itsellä on amd 2400+ ja 512 megaa muistia ja se on kyllä riittänyt isommissakin projekteissa (muutama softasyna ja parisenkymmentä raitaa audiota).
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
WanhaWetäjä
30.09.2003 12:40:37

No näin minäkin asiaa ajattelen eli toi Logic olis mulle se juttu...vaan mistä kannattaisi käytettyä tiedustella ja mitä siitä vois maksaa,uutta saa vielä hintaan n 800 €,aika suolanen hinta...
niko
30.09.2003 14:00:35
No näin minäkin asiaa ajattelen eli toi Logic olis mulle se juttu...vaan mistä kannattaisi käytettyä tiedustella ja mitä siitä vois maksaa,uutta saa vielä hintaan n 800 €,aika suolanen hinta...

Keltainen pörssi, www.huuto.net, www.riffi.com ja sieltä verkkotori, muusikoiden.net tori... siellä niitä aina toisinaan näkyy.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
Notefix
30.09.2003 19:45:02

Mä en kyllä hirveästi näe järkeä hankkia ohjelmaa, jota ei enää tueta. Nälkä kasvaa aina syödessä ja hyvinkin voi tarvita jotain juttua tulevausuudessa, jota ei sitten enää sakaan. Samoin esim. tuo ei välttämättä enää toimi tulevaisuuden Windows-versioissa...puhumattakaan kaikesta hardiksesta.

PC:hen on samanlaisia ohjelmia tarjolla, joten en oikein ymmärrä miksi hankkia logic. Jos ehdottomasti haluat tuon, kannattaa hankkia Macci, jonka kanssa yhteensopivuus varsinkin G5:n kanssa pitäisi olla huippuluokkaa.
WanhaWetäjä
30.09.2003 21:04:22

Mä en kyllä hirveästi näe järkeä hankkia ohjelmaa, jota ei enää tueta. Nälkä kasvaa aina syödessä ja hyvinkin voi tarvita jotain juttua tulevausuudessa, jota ei sitten enää sakaan. Samoin esim. tuo ei välttämättä enää toimi tulevaisuuden Windows-versioissa...puhumattakaan kaikesta hardiksesta

Tarkoitukseni on hankkia ohjelma,joka toimii ja on monipuolinen..en aio enää tällä ikää lähteä tuohon pohjattomaan "varustelukierteeseen"eli aina kun jotain uutta tulee,se pitäs saada!
Miksi se päivitettävyys on niin tärkeä jos kaikki tarpeellinen on jo olemassa??Ota huomioon että olen harrastelija tällä saralla ja jo hieman Logicia käyttäneenä pidän esim. sen ulkoasusta enemmän kun vaikkapa Cubasen vanhempien versioiden,mutta aina otan vastaan ehdotuksia jos Logicille löytyy varteenotettavia vaihtoehtoja YHTÄ MONIPUOLISIN ominaisuuksin samassa hintaluokassa!
Notefix
30.09.2003 21:33:15 (muokattu 30.09.2003 21:47:07)

Tarkoitukseni on hankkia ohjelma,joka toimii ja on monipuolinen..en aio enää tällä ikää lähteä tuohon pohjattomaan "varustelukierteeseen"!

En mäkään aikanaan aikonut...Mutta, no, monet uudet ominaisuudet ja soundijutskat tuo lisää inspiraatiota ja mahdollisuuksia. Mutta, toki, jos diggaat Logicia ja se sulle riittää seuraaviksi vuosiksi, niin hanki ihmeessä. Mä lähinnä vastasin kun kysyttiin :)
Peki-DP
01.10.2003 15:10:02
Kannattaa kans katella tota big boxia! jää varaa päivittämiseenkin ;)
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-157770.html
flimtrick
01.10.2003 19:29:26
Kyllä mun mielestä pärjää tolla Logic 5.5:llä ihan hyvin. Itsekin ostin Logic 5 vaikka tiesin että päivitykset loppuu. Kun on tottunut käyttää Logicia niin Cubase tuntui jotenkin tosi sekavalta ja erilaiselta.
Logic toimii kuitenkin windows xp:ssä ja se on kuitenkin suht uus. En usko että pariin vuoteen tapahtuu mitään merkittäviä uudistuksia. Ja kuten tossa jo sanottiin niin kyllä Logic Platinum 5.5 on jo niin hyvin kehittynyt softa että kyllä sillä pärjää. Monihan käyttää vieläkin jotain Logic 4 versiota.

Kun kattelin sitäkin Logic 6 uudistuksia niin eipä siinä näyttänyt olevan mitään muuta "oikeasti" hyödyllistä uutta kuin se että sen mikseri-ikkunan saa näkyviin siihen Arrange ikkunan alle.

Täytyy sanoa vielä että tietokoneet pitää muutenkin uusia parin kolmen vuoden välein niin että jos nyt toi Logic tosta paljon kehittyy niin sit ostan seuraavana Mac:in ja siihen 6 päivityksen. helppoa.
askomiko
01.10.2003 20:08:11 (muokattu 01.10.2003 20:12:07)
Oho, tuo Big Boxihan on jopa hyvä tarjous. Kieltämättä hieman harmittaa ettei Logic enää PC:llä kehity, mutta eiköhän tällä nykyiselläkin aika kauas pääse. Sitten muutaman vuoden päästä kun on koneen vaihdon aika, pitää miettiä tarkkaan joskos se olisi sitten Mac+Logic, vaiko Cubase-puolta kehiin. Kun en nykyään oikeastaan pelailekkaan, niin mäkki ei varmaankaan kovin huono valinta olisi. Paitsi liian kallis. Cubasella aloitin sillon joskus, mutta kun vilkaisin serkulla Nuendoa niin se näytti kauhealta. No, kaipa senkin oppii. :I Ja siinä on kuulemma parempi tuki ulkoisen kortin pyörittämille efekteille. Eli ilman latenssia toimisivat. Logicista olen kyllä tykännyt huimasti enemmän kuin Cubasesta. Turhauttavaa opetella alusta, kun jotain on vuosien mittaan oppinut säätämään.
Notefix
01.10.2003 21:23:07 (muokattu 01.10.2003 21:46:30)

Logicista olen kyllä tykännyt huimasti enemmän kuin Cubasesta.

Heh, mulla on päinvastoin...Logic oli monta kertaa testissä, mutta koskaan en saanut siihen mitään tuntumaa. Aika meni manuaaleja selatessa ja siltikään ei oikein taittunu mun duuneihin ja aikataulut mätti.

Mutta täytyy muistaa että on muitakin vaihtoehtoja. Esim. Macille tuo Performer on Suomessa jäänyt ihan turhan vähälle huomiolle, hieno softa. Samoin esim. Sonar riittänee suurimman osan täälläkin musiikkia tekevistä tarpeisiin. Kaikkihan noi tekee periaatteessa samat jutut, joten jokainen valitkoon sen jonka käyttöympäristö miellyttää itseään.
WanhaWetäjä
02.10.2003 01:26:18

Kannattaa kans katella tota big boxia! jää varaa päivittämiseenkin ;)

Mikähän Logic se on tossa paketissa ja mitä toi muu sälä on,voisko joku asiasta tietävä lyhyesti suomentaa mulle,kiitokset etukäteen:-)
Peki-DP
02.10.2003 08:56:26
including LogicAudio Mac version 6.x and PC version 5.x
http://www.emagic.de/products/bigbox/details.php?lang=EN

Kyllähän 6 päivityksessä ehdoton on "freeze" komento ;) saa taas lisää raitoja/efektejä... Ei tossa kutosessa varmaan muuta mullistavaa ole verrattuna vitoseen. Kannattaa käydä Emagicin sivuilla vertailemassa noita versioita!
Harva tota Platinumia oikeesti tarvitsee ;) Itselläni on Logic Gold 6 ja hyvin olen pärjännyt.
Mac Hine
10.10.2003 11:25:29 (muokattu 10.10.2003 11:26:34)
Itsellä on sama vika kuin muutamilla muillakin logic käyttäjillä että Logic on uponnut niin syvälle selkärankaan että muihin vaihtaminen tuntuu tuskalta. :)

Kuitenkin tuo PC tuen lopettaminen huolettaa joten mietin myös sitä vaihtoehtoa että pitääkö kuluttaa tuskainen vuosi opetellessa Sonarin tai Cubasen saloja.

Siitä herääkin kysymys että mitä uutta ja hienoa noihin muihin on tulossa? Siis mitä sellaista että kannattaa oikeasti harkita vaihtoa? Jotain sellaista mitä ei VST:eillä esimerkiksi pysty korvaamaan.

Vaihto on tosiaan harkinnassa joten lisää hyviä syitä kaivataan.

Mac Hine
Notefix
10.10.2003 13:54:06

Itsellä on sama vika kuin muutamilla muillakin logic käyttäjillä että Logic on uponnut niin syvälle selkärankaan että muihin vaihtaminen tuntuu tuskalta.

Mä taas periaatteessa olen hyvinkin valmis vaihtamaan mihinkä tahansa, jos vain miellyttää. Jos jossain vaiheessa mac/logic/PT combinaatio osoittautuu sellaiseksi, että diggaan siitä ehdoin tahdoin, todennäköisesti vaihtaisin.
askomiko
10.10.2003 13:59:24 (muokattu 10.10.2003 14:01:06)
Cubase on musakille ja Nuendo musakille ja kuvalle ja surroundille, onko näin? Kumpi niistä on sitten se the juttu musakille, kun kuitenkin tässä joskus joutuu vaihtamaan.. Tai miksipä ei pysyisi logicissa (enkä osta enää koskaan uutta konetta) eihän tarpeeksi isoa kelanauhuriakaan vaihdeta. Paitsi jos hajoaa.
J Bro
13.10.2003 22:49:26
Offtopic:
Itse voin tyytyväisenä Mac Dual G4:n sekä Logic 6.2 omistajana sanoa, että pidän Logicin Audio Platinumin puolta :D
Kaikki on reenistä kiinni.
rock777
08.12.2003 02:19:56
mites m-box?siinä tulis protools 6le mukana, jossa on aika laajat ominaisuudet.ei ihan heti keksi mitä puuttuu harrastelijan käyttöön.

hinta uutena esim markunmusiikista oli 490e.

helppo käyttää.
sonar on kans ylihelppo käyttää, ja se ei ole kalliskaan ja monipuolinen.

logic on mielestäni myös erittäin hyvä ja jos ei tartte uusinta uutta jatkuvasti kai se kannattaa laittaa jos kerran jo kokemustakin löytyy

ongelmia voi tulla siinä että ostaa omaan koneeseen jotain uusinta uutta ja sitten vanha logic alkaa valittamaan yhteensopivuudesta(johon ei pc:lle enää tuu päivityksiä)
WanhaWetäjä
09.12.2003 14:13:50

No eipä sitä enää saakkaan...maahantuojaltakin loppu,eli taas on yks pulma vähemmän...pitkin hampain kenties päädyn Cubase SX-osastoon,vaikka stanan sekasen näkönen ulkoasu onkin ...tai sitten big box kenties;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)