Aihe: Seitsemänkielinen kiinnostaisi mutta mikä?
1 2
Donny
02.06.2006 17:27:29
Pitäisi ostaa seitsemänkielinen kitara. Kuusikielinen on, mutta kieli puuttuu. Uudet stam1nan ja Mokoman kappaleet suorastaan huutavat sietsemänkielistä.
Kitaran tulisi olla alle tonnin hintainen uutena ja soveltuva metallimiehelle.
En haluaisi rueta floikkien kanssa värkkäämään eli ei siis floikallista kitaraa.
Iballa olisi muutama tällainen mutta mitä mieltä te olisitte. Merkillä ei ole niinkään väliä, kunhan soundi olisi oikea ja soitettavuus ja muutkin asiat erinomaisia. Niin ja kitaran tulisi olla musta, tai vähintään ainakin tumma :)
Kiitoksia jo näin etukäteen jos liikenee aikaa auttaa.
Aamu tuo tähden ojaan tai hotelliin, joka tapauksessa viiden tähden helvettiin!
L4t3
02.06.2006 17:30:43 (muokattu 02.06.2006 17:32:05)
Pitäisi ostaa seitsemänkielinen kitara. Kuusikielinen on, mutta kieli puuttuu. Uudet stam1nan ja Mokoman kappaleet suorastaan huutavat sietsemänkielistä.
Kitaran tulisi olla alle tonnin hintainen uutena ja soveltuva metallimiehelle.
En haluaisi rueta floikkien kanssa värkkäämään eli ei siis floikallista kitaraa.
Iballa olisi muutama tällainen mutta mitä mieltä te olisitte. Merkillä ei ole niinkään väliä, kunhan soundi olisi oikea ja soitettavuus ja muutkin asiat erinomaisia. Niin ja kitaran tulisi olla musta, tai vähintään ainakin tumma :)
Kiitoksia jo näin etukäteen jos liikenee aikaa auttaa.

Miten olis vaikka Schecter Damien 7? Reilusti alle tonnin tuo pitäisi saada. Kysy lisää nimimerkki Nugetti:lta.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
oiva tumpeloinen
02.06.2006 17:32:04
Musta vähän tuntuu, että sä olet jo päättänyt ostaa RG7321:n, ja kaipaat suosituksia sille???

Hinta/laatusuhteessa se on mielestäni ihan jees, mutta se 7. kieli tuppaa olemaan aika kuminen 3. nauhasta alaspäin. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä soitin aluksi opetteluun ja testaamiseen. On myös helppo myydä eteenpäin, jos ei seiska lopulta maistukaan.

Niitä schehkktkchtereitä kanssa tuntuvat tyrkyttävän näihin kyselyihin. Niistä ei täällä sen enempää kokemusta.
MrHands
02.06.2006 17:33:04 (muokattu 02.06.2006 17:33:19)
Donny
02.06.2006 17:51:24 (muokattu 02.06.2006 17:54:59)
Musta vähän tuntuu, että sä olet jo päättänyt ostaa RG7321:n, ja kaipaat suosituksia sille???

Hinta/laatusuhteessa se on mielestäni ihan jees, mutta se 7. kieli tuppaa olemaan aika kuminen 3. nauhasta alaspäin. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä soitin aluksi opetteluun ja testaamiseen. On myös helppo myydä eteenpäin, jos ei seiska lopulta maistukaan.

Olen minä sitä katsonut, mutta mitään en ole päättänyt.
Noh, pitää käyrä kyseleen sellasta paikallisesta kaupasta, notta mihin hintaan sellasen saisivat mulle.

Ulkonäkö ei innostanut noissa muissa vaihoehdoissa. Kaippa se on tuttu ja turvallinen iba otettava.
Aamu tuo tähden ojaan tai hotelliin, joka tapauksessa viiden tähden helvettiin!
Werde
02.06.2006 20:52:46
Pakko suositella vaikka et floikallista halunnutkaan.

Ibanez RG1527 oli mulla juurikin tuommoisessa Mokoma-Stam1na tyyppisessä meiningissä taannoin. Tallaan lykkäsin Dimarzion Evolutionin niin keppi oli juuri samanlainen millä Staminan Pexi soitti ensimmäisen levyn aikaan ja viimevuotiset kiertueet ennen Universea.

Floikka oli helpoin vastaantullut tapaus ikinä, piti vireen täydellisesti ja mitään säätöongelmia ei ollut. Floikan "vaikeutta" liioitellaan, ei sen kanssa tarvitse mitään ihmetaitoja. Kerran opettelee säätötoimenpiteet niin niiden kanssa pärjää mainiosti, ja nuo perussäädöt saa kohdilleen nopeasti. Itse suorastaan nautin niiden räpläämisestä, ja hyvin toimiva floikka on aivan kuningaslaite. Edellytyksenä tietysti on että talla on laatupeli, ja nuo Ibanezin Edget ovat juuri sitä.

Jos et floikkaan halua sekaantua niin tuo 7321 on varmasti hyvä vaihtoehto. Schecterin C-7 vaikutti myös laatupeliltä, joskin kaula oli järjetön halko verrattuna noiden Ibanezien hernekeppeihin. Isompikouraiselle se on erittäin hyvä vaihtoehto.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
Otsegolation
02.06.2006 22:17:54

ibanez K-7 jos on valmis maksamaan signaturen verran:D ,mut paras 7-kielinen
The Meizzzzz----> http:/determined.urli.net
Jesus_Plastica
02.06.2006 22:24:40 (muokattu 02.06.2006 22:28:39)
Pakko tähän väliin mainostaa että itse sain juuri käsiini Schecterin C-7 Hellraiserin Black Cherry värityksellä, ja täytyy myöntää että noin hienoa/hyvin soivaa keppiä en ole nähnyt vähään aikaan. Eli siis tämmösestä on kyse jos ei joku ole nähnyt:

http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=161#

Viimeistely ja säädöt oli myöskin täysin kohdallaan suoraan paketista, ja hinta laukkuineen/postikuluineen jyväskylän musikantista oli sen 980 euroa+ilmainen kielisetti.
McNulty
02.06.2006 22:30:44
Saako kysyä, että miksi 7-kielinen?
Aika moni seiskalla soitteleva pärjäisi varmasti 6-kielisellä baritonillakin. Se ohuimman e-kielen puuttuminen ei kovinkaan montaa 7-kielisellä junttaavaa haittaa. Tietysti baritoneissa tarjonta on hieman suppeampi mitä seiskoissa, mutta säilyttää ainakin sen 6-kielisen "tatsin" ja vähän kapeamman kaulan.

Ibanez on tunnetusti ollut pioneeri 7-kielisten kanssa, joten sinne suuntaisin katseeni esim. käytettyjen osalta joita näkyy liikkuvan aika usein. Myös tuo Schecterin C-7 Hellraiser on puiltaan ja hardwareltaan ok, mutta kaikkia eivät nuo saippuapala EMG707-mikit kiinnosta, etenkään kun niiden tilalle ei sovi suoraan normaalit passiivi-buckerit.

LTD-osastolla on kanssa jotain, kenties tuo Stephen Carpenter baritoni-seiska olisi hyvä ratkaisu. Ei kuulosta eikä tunnu alimmat kielet ihan puurolta. Liian usein seiskoissa, mikeistä ja vahvistimesta huolimatta tuo paksuin B-kieli soi hel*etin huonosti... Kieli jää löysälle ja soundi on yhtä puuroa. Samoin soiton tatsista puuttuu napakkuus. Baritoni 6:n tai 7:n kanssa tuota ongelmaa ei ole.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Werde
02.06.2006 22:47:44
Pakko tähän väliin mainostaa että itse sain juuri käsiini Schecterin C-7 Hellraiserin Black Cherry värityksellä, ja täytyy myöntää että noin hienoa/hyvin soivaa keppiä en ole nähnyt vähään aikaan. Eli siis tämmösestä on kyse jos ei joku ole nähnyt:

Aivan helvetin hienon näköinen keppi, ja specsitkin näyttää lupaavalta. Onnea vaan hankinnasta.

Aika moni seiskalla soitteleva pärjäisi varmasti 6-kielisellä baritonillakin.

Niin, komppipuolella varmasti näin. Esim yllämainitun Stam1nan Hyrde soitteli vielä hetki takaperin kutosella josta ohuin oli jätetty pois. Myös Mokoman tuomo vetelee normi 6-kielisellä ADADGB-vireessä, skaala tosin ei ole baritonia nähnytkään (24,75").

Liian usein seiskoissa, mikeistä ja vahvistimesta huolimatta tuo paksuin B-kieli soi hel*etin huonosti... Kieli jää löysälle ja soundi on yhtä puuroa. Samoin soiton tatsista puuttuu napakkuus. Baritoni 6:n tai 7:n kanssa tuota ongelmaa ei ole.

Se korjaantuu riittävän paksulla kielellä. Oman jo edesmenneen seiskani kanssa oli sama ongelma kun sen hankin, mutta kunnon vaijeria kiinni niin se jämäkkyys löytyi. Kutosessakin tulee nykyään pidettyä paksuimpana vähintään tuo 068, kun akselille A ... C viritetään. Asteen ohuemmillakin tosin onnistuu jos tatsi on kevyt, esim. Stam1nan Pexillä on 0.64-0.09. setti A-vireisessä Universessä.

Seiskojen kieliseteissä tarjoillaan usein aivan liian ohkaisia naruja. Esim. GHS:n 009-058-setillä kerjää vaan ongelmia tuon B-kielen kanssa.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
Petrukki
02.06.2006 22:55:27
ibanez K-7 jos on valmis maksamaan signaturen verran:D ,mut paras 7-kielinen

Ahaa. Sinulla on varmaankin kokemusta siitä?

Minä ainakin valitsisin seiskan ja baritonin välillä seiskan, pelkästään jo siitä syystä, ettei tarvitse punomattomia virittää alavireeseen, mutta samalla saa raskauttakin.

mutta säilyttää ainakin sen 6-kielisen "tatsin" ja vähän kapeamman kaulan.

Nää on musta ainoot hyvät puolet. Mutta kuitenkin, seiska olisi valinta minulla.
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
Räbbänä
02.06.2006 22:58:46 (muokattu 02.06.2006 22:59:39)
Liian usein seiskoissa, mikeistä ja vahvistimesta huolimatta tuo paksuin B-kieli soi hel*etin huonosti... Kieli jää löysälle ja soundi on yhtä puuroa. Samoin soiton tatsista puuttuu napakkuus. Baritoni 6:n tai 7:n kanssa tuota ongelmaa ei ole.

Ite kävin testaamassa liikkeessä Iban Rg7321:sta ja saundi oli tosi napakka, vaikkei se setti mikä kauhian paksu ollut, testasin samalla Valvekingiä ja hyvin murisi. Saundi kyllä yllättävän tumma vaikka bassoa koitin pienelle ruuvailla.

Edit: Tän hetken pahimmat GAS:n kohteet, Peavey Valveking ja Iban RG7321. Mutta eipät rahat riitä ja Viperia en myy!
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
elbowski
02.06.2006 23:04:16 (muokattu 02.06.2006 23:22:00)

No alkoipa kiinnostamaan. Pyrinpä vaihtamaan tuohon vuoden loppuun mennessä, eli mahdollista on, että joulun alla lähtee Damien kiertoon. Pisti G.A.S. pahan nyt, mutta mikäli tuo lunastaa saman ja enemmän kuin tämänhetkinen seiskani, niin osto on varmaa.

E. Ja tuosta Demonista, voin varauksetta suositella kaikille seiskakitaroista kiinnostuneille, mutta muistakaahan, että sanani ei ole laki joten testatkaa ennen ostoa. Itse vaihdoin Les Paul-tyyppisestä, 24.75"-skaalalla varustetusta kitarasta Demonin 26.5"-skaalaan, enkä itse voi kyllä sanoa, että skaalan suhteen olisi pitänyt suorittaa minkäänlaista totuttelua. Toki olin soitellut aiemmalla kitarallani vain vuoden, joten ehkäpä hain vielä sitä omaa juttua.
Kitarassa oli sen ostaessani .010-.046+.056-kielisetti, ja tarpeeksi jykevältä tuntui silloinkin, mutta itselläni oli jo pelkästään 24.75"-kitarassa .010-.052-setti, joten väkevämmästä tatsista tykkäsin, joten vaihdoin ala-.056:n 0.060-kieleen, varsinkin kun pidän tuota seiskakieltä lähes poikkeuksetta A:ssa.

Kitara on viimeistelyltään loistava. Pienintäkään vikaa en löytänyt, mutta nyt kevään lämmettäessä luontoaan olen havainnut hyvin minoriteettistä "fretbuzzia" ylä-E-kielellä jossakin seiskanauhan tienoilla. Mikit ovat EMG HZ-H4:t, ja näistä ei ole pahaa sanottavaa. Olen sopivan pörisevät brittirokkisaundit saanut niistä ulos kevyempiin juttuihin, mutta samalla myös tarpeeksi hyökkäävät middlekkäät metallihönkäykset. Virittimet ovat Groverit. Sopivan jäykät, eivätkä ole kertaakaan pettäneet. Vire on pysynyt nyt ahkeralla kevätjuhlatreeniajalla tyyliin virityskerta per viikko. Tallassa on paljon säätövaraa, mistä ei muutenkaan pitkän skaalan johdosta ole pulaa. Kaulaliitos voi ehkä ahkerimmalle tiluttajalle olla vähän mötikkä, mutta itseni tiellä tuo ei ole juurikaan ollut.
Kaiken kruunaa vielä loistokas ulkonäkö, itse rakastan mattamustaa sävyä, sekä otelaudassa olevat black pearl-lepakot ovat täydellisen pyöreä piste jo ennestään täydellisen i:n päälle.
Raivo määrää nuotin
kunnasja
02.06.2006 23:23:28
Tuota Hellraiseria voin minäkin suositella.

Täytyy sen verran noista EMG 707 mikestä sanoa, että ne on kyllä erittäin napakan ja erottelevan kuuloiset, toistaa mielestäni juurikin tuon paksuimman B-kielen erittäin hyvin.

Komppaan. Kokeilin itsekin taannoin samaa kepukkaa, ja sehän toimi vallan mainiosti. Baritoniskaala tekee varmastikin myös suuren osan H-eli-B-kielen hyvästä soinnista. Tai näin haluan itse-suggestoida, koskapa Hellraiser nousee ostoslistalla ylöspäin pikkuhiljaa, ja aion mahdollisen hankinnan tapahtuessa vaihtaa luuttuun Seymour Duncanin passiivimikit. Itselleni jo käsitteeksi muodostuneet veijarit; Duncan Custom ja Jazz Model. Molempia kun saa 7-versiona. Toivon (ja uskon) siis, ettei aktiivimikitys ole ainoa syy miksi B-kielikin soi niin hyvin.
kimurantti1
02.06.2006 23:23:41
Se korjaantuu riittävän paksulla kielellä.

Tässä vaiheessa mä kyllä älähdän. Paksut kielet eivät missään nimessa korvaa soundiltaan eikä tatsiltaan pitempää skaalaa. Varmasti ihan hyviä ratkaisuja molemmat, mutta eivät missään nimessä korvikkeita toisilleen, vaan erilaisia vaihtoehtoja.

Mulle itselleni ei normaalivireessäkään toimi lyhyempi skaala, ei soundi eikä tatsi. Juuri hommaamassani seiskassa (RG1527) oli kiinni 11-setti, ja sellainen siinä tulee aina olemaan.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Jesus_Plastica
02.06.2006 23:43:06
Komppaan. Kokeilin itsekin taannoin samaa kepukkaa, ja sehän toimi vallan mainiosti. Baritoniskaala tekee varmastikin myös suuren osan H-eli-B-kielen hyvästä soinnista. Tai näin haluan itse-suggestoida, koskapa Hellraiser nousee ostoslistalla ylöspäin pikkuhiljaa, ja aion mahdollisen hankinnan tapahtuessa vaihtaa luuttuun Seymour Duncanin passiivimikit. Itselleni jo käsitteeksi muodostuneet veijarit; Duncan Custom ja Jazz Model. Molempia kun saa 7-versiona. Toivon (ja uskon) siis, ettei aktiivimikitys ole ainoa syy miksi B-kielikin soi niin hyvin.

Totta, kyllä varmasti se skaalan pituuskin vaikuttaa, ehkä jopa mikkejä enemmän. Tuo on tosin aika tummasoundinen kitara, koska kaula ja runko on mahonkia, onneksi tuossa black cherryssä on sentään tuo vaahterakansi tuomassa kirkkautta. Ihmettelen tosin mikset osta C-7 Blackjackia, siinä kun tuo elektroniikka olis jo valmiiksi passiivinen, vai eikö ulkonäkö miellytä yhtä paljon?
-K-
03.06.2006 00:16:28
Totta, kyllä varmasti se skaalan pituuskin vaikuttaa, ehkä jopa mikkejä enemmän. Tuo on tosin aika tummasoundinen kitara, koska kaula ja runko on mahonkia, onneksi tuossa black cherryssä on sentään tuo vaahterakansi tuomassa kirkkautta. Ihmettelen tosin mikset osta C-7 Blackjackia, siinä kun tuo elektroniikka olis jo valmiiksi passiivinen, vai eikö ulkonäkö miellytä yhtä paljon?

Skaalan pituus vaikuttaa mielestäni enemmän huomattavasti, ylipäätään mikä tahansa merkkimikki toistaa tuota B-kieltä hyvin mutta sointi on parempi pitemmässä skaalassa, itse en 707sta hirveästi innostunut 81-7:t ehkä enemmän mieleen mutta niidenkin steriiliys haittaa aika paljon.

Mahonkia olen karsastanut seiskan materiaalina siitä lähtien kun kokeilen K7:aa mutta mitä nyt on tullut noita uudempia blackjackeja koitettua niin ihan asiallisia ovat kun vain mikissä on kirkkautta (JB ja evo osastoa siis)
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Torniojaws
03.06.2006 00:29:53 (muokattu 03.06.2006 00:34:13)

Ibanez on tunnetusti ollut pioneeri 7-kielisten kanssa, joten sinne suuntaisin katseeni esim. käytettyjen osalta joita näkyy liikkuvan aika usein. Myös tuo Schecterin C-7 Hellraiser on puiltaan ja hardwareltaan ok, mutta kaikkia eivät nuo saippuapala EMG707-mikit kiinnosta, etenkään kun niiden tilalle ei sovi suoraan normaalit passiivi-buckerit.

Siksipä 007 Blackjack ;) Seymour Duncanin '59 / JB -kombo on pirun näppärä ja kuulas. Baritoniskaalakin tekee hommasta vielä miel/hekkäämpää (26.5"). Hintaa omalla oli 850 euroa, mutta jos jenkeistä uskallat tilata niin saat siihen 750 euroon kuluineen.

http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=22
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
MrHands
03.06.2006 00:35:24
Pyrinpä vaihtamaan tuohon vuoden loppuun mennessä... täydellisen pyöreä piste jo ennestään täydellisen i:n päälle.

Miksi vaihdat täydellisen kitaran pois?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)