Aihe: Slide kitarointi
1
Ape Escape88
02.06.2006 19:25:30
Moro! Meikä innostu kokeilemaan slaidilla soittamista ja viritin skittan Open G tuneen. Heittäkäähän jollain tabeilla tai jos joku osaa kertoa että onko slide soitannassa jotain "standardi" biisejä jokka on pakko tietää ja kuulla. Kiitos!
biibob
02.06.2006 19:34:07
Duane Allman ja Allman brothers on southern rockissa klassikko, joilta löytyy paljon hyvää blues-rock slide kitarointia. Sitten RObert Johnson on vanha blues kitaristi, joka käyttää slidea melko paljon.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Magic Bullet
02.06.2006 19:36:06
Tosiaan toi Duane allman oli aika velmu. Käytti kylläkin enemmän E-virettä. Rollin and tumbling on aika standardi. Se on varmaa tsiljoonalla eri levyllä.
biibob
02.06.2006 19:37:00
Almaneilta esim. Statesboro blues.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
biibob
02.06.2006 20:16:06
Ok pistetään korvan taakse muistiin.....mutta tabeja jos löytyy niin pistäkää vaan vai joko se on laitonta puhaa sekin. Oon koittanu korvakuulolta muutamia randomi biisejä soitella mutta paskalla tatsilla. Tekniikkaa harjotuttas ku ois tabi jostain legenda slidebiisistä jota harjotella. Nyt ku innostu kirjottaan niin pitääpä vielä kysyä että miten standardi tunella EADGHE luonnistuu slidekitarointi?

Itse soitan aina slidet standardi vireellä. Minun mielestäni slideilyssä kannattaa myös soittaa tuollaisia perusmelodioita. Hyvänä esimerkkinä. rainbown - difficult to cure, eli kappale jonka pohjana on Beethovenin 9. (kö?) sinfonia. Ja sen melodian Blackmore soittaa slidella. Samantyylisiä melodioita löytyy tuhansittain.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)