Aihe: kynsiongelma!
1
NickBitch
07.10.2003 17:10:32
olen tässä kohta vuoden rämpytelly kitaraa ja plektralla soitto taittu ihan jees. mut nyt kun rupesin treenaa Nothing else mattersia, huomasin et se luonnistuu paljon helpommin sormilla. vaan tarviiko siinä pitkät paksut kynnet? jyrsin nimittäin kynsiä vaikka itselle että lopetan kun hankin kitaran..ikävä tapa jokatapauksessa..pitäs varmaan tosiaan lopettaa.
Antti1
07.10.2003 17:13:56
olen tässä kohta vuoden rämpytelly kitaraa ja plektralla soitto taittu ihan jees. mut nyt kun rupesin treenaa Nothing else mattersia, huomasin et se luonnistuu paljon helpommin sormilla. vaan tarviiko siinä pitkät paksut kynnet? jyrsin nimittäin kynsiä vaikka itselle että lopetan kun hankin kitaran..ikävä tapa jokatapauksessa..pitäs varmaan tosiaan lopettaa.

Ei siinä tarvita kynsiä. Tai no kyllähän se tarkkuutta mun mielestä ainakin parantaa ja tuo hiuka kirkkaamman soundin. Mutta niinkin helpot biisit, kuin tuo, pystyy vetämään ihan hyvin ilma mitään kynsiäkin.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
totaali
07.10.2003 17:33:40
Kandee lopettaa kynsien jäystäminen. Saat tarkemman ja terävämmän soundin kynsillä teräskielistäkin (myös sähkö) ja enemmän vaihtelumahdollisuuksia ääneen. Väittäisin, että tulee myös lisää nopeutta. Akustista nylonia nyt ei ole mitään mieltä yrittääkään soittaa ilman kynsiä (tai sormiplektroja, joista mulla itellä ei kylläkään ole kokemusta). Eikä niiden kynsien tartte olla mitkään järkyttävän pitkät. Riittää, kun pikkusen näkyy sormenpään yli kämmenpuolelta katsottuna. Ite soitan biisistä riippuen plektralla tai sormilla niin sähköä kuin akustistakin.
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
Makuupussimies
07.10.2003 17:57:22
Joo-o. Itselläni on nykyään niin lyhyet kynnet ettei niillä pysty soittamaan, mutta joskus nailonkielistä soittelen kynsillä kun on pitkäksi kasvanut.
"It's better to burn out than to fade away" -Neil Young
Zed
07.10.2003 18:04:58 (muokattu 07.10.2003 18:05:47)

Enemmän kiinnitän huomiota kynsien oikeaan muotoiluun, kuin pituuteen. Klassisessa kitarassa periaatteenani on ollut pystyä saamaan sekä pehmeitä, että teräviä ääniä aikaan. Näppäilytekniikka on muutenkin vaikeampi saada kuulostamaan hyvältä - liikaa törmää näihin töp-töp-töp -soundeihin, jollaisia Malmsteeninkin klassisissa jutuissa on kuultavissa.
"Penikat ei tunne sääliä, he ovat aikuisia julmempia"
Fortune
07.10.2003 21:52:43
Klassista kitaraa soitetaan kynsillä, sähkökitaran kanssa en ole tarvinnut. Mielipiteitä on yhtä monta kuin soittajiakin, mutta ainakin omilla sormillani sormisoitto onnistuu mainiosti ilman kynsiäkin.
Esko Piirimäki
12.10.2003 14:29:17
Miten itse tykkää ja miten parhaiten osaa. Perinteisesti klassista kynsillä söhkistä plekulla. Kynsien täytyisi olla hiotut siten miten kieli niihin ottaa (kynsien päät alhaalta ylös, kielien jäljet näkyy kynsissä kun on soittanut pitkään, ettenkin metallikielistä).
Ihan vitun pöhnäs!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)