![]() 02.06.2006 13:13:51 | |
---|---|
Noilla hinnoilla juttelisin ensin CustomShopin kanssa. Sieltä saa aina samaan pakettiin _toimivan_ takuun ja palvelun yms. mitä T-kaupasta ei ihan saa. Joo, ei tuo järin halvemmaksi tule verrattuna Custom-Soundsiin. Etenkin jos käy niin ikävästi että jotain häslinkiä tulee ja joutuu takuuseen hoitamaan sen. Ja kun tuo ei merkittävästi halvempi ole T-kaupassa. | |
![]() 02.06.2006 13:23:55 (muokattu 02.06.2006 13:28:58) | |
Näyttääpä olevan nuppiakin tulollaan, ei hinta paha siinäkään. Ominaisuudet lienevät samat. Mitähän tuo nuppi painaa? 12 kg muistan jostain lukeneeni. Itseäni todella kiinnostaisi tuon nupin käytännön teho, riittääkö tuo 20 W bänditreeneihin, jotta puhdas pysyy puhtaana? Vertailupohjana mulla on Engl Screamer 50 W joka (tietty) riittää mennen tullen, mutta Marshallin DSL-201 20 W -combo oli aika siinä ja siinä. Kaappi molemmilla sama, Kettusen 412 komero kriinpäkeillä. Tietty vaihtoehtona olisi myös Twintone, mutta se on sitten jo ihan toisen koko-, paino- ja hintaluokan vehjes. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. | |
![]() 02.06.2006 14:45:09 (muokattu 02.06.2006 14:45:37) | |
Joo, ei tuo järin halvemmaksi tule verrattuna Custom-Soundsiin. Etenkin jos käy niin ikävästi että jotain häslinkiä tulee ja joutuu takuuseen hoitamaan sen. Ja kun tuo ei merkittävästi halvempi ole T-kaupassa. Eiköhän tuon kombon saa Thomannin hintaan toimituskuluineen liikkeestä ulos kantaa. Vahva ehdokas on kyllä ainakin minulla, kombon oman ämyrin kun vielä vaihtaa Eminenceen niin tuon on pakko olla varsin oiva peli. Testailemaan, kun eteen sattuu. | |
![]() 02.06.2006 16:09:54 | |
12 kg muistan jostain lukeneeni. Itseäni todella kiinnostaisi tuon nupin käytännön teho, riittääkö tuo 20 W bänditreeneihin, jotta puhdas pysyy puhtaana? Vertailupohjana mulla on Engl Screamer 50 W joka (tietty) riittää mennen tullen, mutta Marshallin DSL-201 20 W -combo oli aika siinä ja siinä. Kaappi molemmilla sama, Kettusen 412 komero kriinpäkeillä. Tietty vaihtoehtona olisi myös Twintone, mutta se on sitten jo ihan toisen koko-, paino- ja hintaluokan vehjes. JuSu Näkyis olevan 2*el84 päätteessä, joten voi olla siinä ja siinä. Mulla on Laney lc-15r:ssä samat putket päätteessä ja tehoksi on ilmoitettu 15 wattia ja sitä saa pitää melkein täysillä marshall jcm-800 1982 -kaapin kanssa, joka on melko herkkä. Toisella vähemmän herkällä kaapilla on vähän probleemia kuuluvuuden kanssa. Ihan puhdasta ei saa edes herkemmällä kaapilla. Tosin rumputaiteilijalla on melko paksut pellit ja ikävä tapa soittaa melko lujaa. Toisaalta jokseenkin sama teho pitäisi irrota toisesta vahvistemestani, jossa on 2*6v6-putket. Se kumminkin tuntuu olevan hivenen äänekkäämpi ja sillä pärjää vallan hyvin. Piis | |
![]() 05.06.2006 16:18:40 | |
Itseäni todella kiinnostaisi tuon nupin käytännön teho, riittääkö tuo 20 W bänditreeneihin, jotta puhdas pysyy puhtaana? Vertailupohjana mulla on Engl Screamer 50 W joka (tietty) riittää mennen tullen, mutta Marshallin DSL-201 20 W -combo oli aika siinä ja siinä. Kaappi molemmilla sama, Kettusen 412 komero kriinpäkeillä. No mun mielestä studiotonen 20 wattenfallia riittää ihan helposti. Puhdas pysyy ainakin mulla puhtaana; en tosin mikään ultrapuhtaiden ystävä olekaan. Tuntuu siltä, että bändikämpällä kochista sais itse asiassa jopa enempi volaa kuin 120W trankkupelistä 2x12" kajareilla - vaikka trankusta ajaisi päätteen ihan ruvelle. Mutta se on varmaan spyykkistä se... | |
![]() 05.06.2006 16:34:09 | |
Eiköhän tuon kombon saa Thomannin hintaan toimituskuluineen liikkeestä ulos kantaa. Vahva ehdokas on kyllä ainakin minulla, kombon oman ämyrin kun vielä vaihtaa Eminenceen niin tuon on pakko olla varsin oiva peli. Testailemaan, kun eteen sattuu. no kokeile sitä vakioelementtiä ekana. se on aika hyvä sekin. miksi? | |
![]() 05.06.2006 17:32:48 | |
no kokeile sitä vakioelementtiä ekana. se on aika hyvä sekin. Hehheh, ollaan mun mielestä jo heti alkuun väärillä raiteilla jos mietitään elementin vaihtoa ennen testaamista alkuperäisellä elementillä. | |
![]() 18.06.2006 00:48:40 | |
no kokeile sitä vakioelementtiä ekana. se on aika hyvä sekin. Joo, ainakin musakauppavolyymeillä häiritsi se oomph-botne. Eli veikkaukset piti paikkansa, ja kyllähän tuo uutta elementtiä kaipaisi, ainakin meikän korvaan. Puhtaat, pikkurosot ja nitistäjämeininki muuten aivan loistavat, totahan voisi melkein haukkua mallintavaksi, sen verran monipuolinen peli kyseessä ;) Kallishan tuo on, mutta hyvä maksaa. Pieni, kevyt ja hyväsoundinen. Myykääs joku mulle käytetty! | |
![]() 18.06.2006 01:47:36 | |
Myykääs joku mulle käytetty! Wink! Osta multa twintone. Ei se nyt hirveästi isompi oo noin fyysisesti kuin tuo studiotone ja tehot saa puolitettua 25 wattiin mikäli tarvis. | |
![]() 18.06.2006 13:52:38 | |
löytyykös studiotoneen jostain clippejä kyseisen pelin monipuolisuudesta. jotain reggae pätkiä löysin, mut toivoisin vähän enempi metallipainotteisia clippejä | |
![]() 19.06.2006 23:26:00 | |
jousikaiun soundi on tosiaan lyhyt, jotenkin "epäavara", potikan kääntö isommalleen senkun tuo esille sitä enemmän. Kysyin piruuttain valmistajalta että johtuuko combon pienestä koosta, vastaus oli jotenkin "et joo". Kummallista että Trademark TM10:ssä jousikaiku on erinomainen ja itse mööbeli vielä pienempi ... siinä on toinen oivallinen styrkkari etenkin vähälle mölylle. Kaikkiaan olen tullut ehkä moittineeksi liikaa Studiotonea. Se on kaiku poislukien laajasoundinen vahvistin ja etenkin ne vähän rosoiset soundit on hienoja ja herkkiä. ja kätevän kokoinen. Pitemmän ajan omistuksessa vaan alkaa löytää niitä miinuspuoliakin. ja konepellin alla aikalailla puolijohteita, en tiedä täsmälleen mihin tarkoitukseen. | |
![]() 20.06.2006 08:24:15 | |
Laitetaanpas nyt samaan ketjuun kun en uutta kehtaa tämän takia aloittaa. Voisikos joku kertoa kokemuksia tuosta Kochin Multitonesta? | |
![]() 20.06.2006 11:12:18 (muokattu 20.06.2006 11:13:18) | |
Laitetaanpas nyt samaan ketjuun kun en uutta kehtaa tämän takia aloittaa. Voisikos joku kertoa kokemuksia tuosta Kochin Multitonesta? Itelläni oli reilun puoli vuotta tuollainen. Mietteitä: Ostin Multitonen sen takia, etten tarvisi enää efektipedaaleita/muljuttimia, koska Multitonesta "löytyy kaikki mitä tarviin". No kyllähän siitä paljon löyty, mutta siitä ei saannut kitara volumea käyttämällä juurikaan erilaisia soundeja, ainakaan minun makuuni. Löytyy hyvä puhdas, hyvä rokki ja hyvä rankka, mutta vaan ne kolme soundia. Jousikaiku on hyvä ja jalkakytkimellä ohjattava sooloboost (= ts. kaksi eri volumetasoa, joista molemmat erikseen säädettävissä) on loistava, ja oikeastaan ainut ominaisuus, jota kyseisestä laitteesta jäin kaipaamaan. Mutta tosiaan, kyllähän tossa nupikoita riittää paljon, mutta siinä on kuitenkin aina "se" sama soundi. Ei se loppuviimeinen kuitenkaan ole niin moneen taipuva vahvistin. Ei ollut minulle se oikea, vaikka hyvä olikin. Itse tykkään enemmän rehellisestä rokkipelistä, joka tottelee hyvin kitaran volumea ja soittotatsia. Everyone is a per-son | |
![]() 20.06.2006 11:26:42 (muokattu 20.06.2006 11:28:12) | |
Kaiku on vähän onneton, tai sitten mun vahvarissa on vika. Kaverilla on fender blues junior; siinä on mun nähdäkseni sama accutronicsin tankki ja silti kuulostaa ihan erilailla paremmalta. Reverbiä ei tuukaan juuri käyteltyä. Vähän outoa, koska ainakin twintonessa kaiku on helvatun hyvä sekä itseni, että lukuisien arvostelijoidenkin mielestä. Olisikohan siinä studiotonessa pienempi tankki tai jotain... | |
![]() 20.06.2006 11:45:22 | |
Mutta tosiaan, kyllähän tossa nupikoita riittää paljon, mutta siinä on kuitenkin aina "se" sama soundi. Ei se loppuviimeinen kuitenkaan ole niin moneen taipuva vahvistin. Ei ollut minulle se oikea, vaikka hyvä olikin. Itse tykkään enemmän rehellisestä rokkipelistä, joka tottelee hyvin kitaran volumea ja soittotatsia. Mulla olsi hakusessa nimenomaan mahdolisimman monipuolinen vahvistin. Ilmeisesti Multitone ei ole paras vaihtoehto tässä suhteessa. | |
![]() 20.06.2006 15:01:08 | |
Mulla olsi hakusessa nimenomaan mahdolisimman monipuolinen vahvistin. Ilmeisesti Multitone ei ole paras vaihtoehto tässä suhteessa. Meinasin, että ei siitä saa "fenkkua", "marshallia" ja "mesaa" vaikka niin jossain luvataankin. Moneen taipuvat soundit siitä kyllä saa, jos vaan itse Kochin perussoundi miellyttää. Kokeile ihmeessä! Kyllä tuolla humpat ja hevit taittuu, se on varma, mutta eriasia on sitten, että onko laitteen yleissoundi se itselle sopiva. Everyone is a per-son | |
![]() 20.06.2006 17:19:06 | |
Löytyykös keltään linkkejä soundi clippeihin tai voisiko joku ystävällisesti nauhoitella muutamia erilaisia clippejä itse. mieluiten sellaisia joilla yrittäisit myydä vahvistinta. Eli esittele parhaat puolet koneesta. kiitos. | |
![]() 21.06.2006 10:31:36 | |
Mulla olsi hakusessa nimenomaan mahdolisimman monipuolinen vahvistin. Ilmeisesti Multitone ei ole paras vaihtoehto tässä suhteessa. En ole kanssasi samaa mieltä. Itse tuollaisella pari vuotta keikkailleena ei voi kovin paljoa moittia. IMO tuosta saa kyllä minimissään neljä-viisi hyvin toimivaa soundia esim. keikkakäyttöön, eli ei tarvitse hanikoita ruuvailla lavalla.. Kannattaa käytä testaamassa, eikä tuomita yhden kommentin perusteella pirun hyvää vahvistinta. Tarpeet ovat kuitenkin kaikilla erilaiset. Itse en ole löytänyt toista vastaavaa laitetta joka olisi nimenomaan toimivan monipuolinen. Kanavia ja "soundipankkejahan" kyllä saa vaikka kuinka monta. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. | |
![]() 23.06.2006 10:42:33 | |
Nyt ois sit uusi Studiotone seuralaisena. Koin valaistumisen tuossa keikalla eräällä raahatessani Twintonea kotelossa viidenteen kerrokseen ilman hissiä... jos sitä Twintonea kerta "luukutan" maksimissaan 1/4 teholla keikka kuin keikka, niin miks piip mun tarttee tota raahata, kun pienempiäkin on olemassa? Nyt on kolme päivää etsitty soundeja settiin kohdalleen ja kyllä tuosta pikkumööpelistä aika helpolla löytyi se sama kuin Twintonesta. tuo Bright switch on aikasta oiva, meinaan saan sillä kuriin kirkkaampisoundisen kitaran "kirkumisen" koskematta EQ:uun, oivaa. Kaiku ei tosiaan oo yhtä hyvä kuin Twintonessa, eikä sille oo edes jalkakytkintä, mutta taklaan ongelman erillisellä kaikuspedulla. Se mikä vähän hämää, on tuon pelin "meluaminen", hurinoita ja häiriöitä on selkeästi enemmän kuin Twintonessa... aika näyttää onko kyse vain ensiasennusputkien laaduttomuudesta vaiko onko tuo tosiaan ominaisuus? (nyt sit huomioikaa se, et oon nipo... eli kyllähän ne putkipelit pitää omaa elämäänsä aina ja ainakin Mesan huudattajat aikoinaan ihmetteli Twintonen taustakohinan hiljaisuutta, että voi olla mun ylireagointia tämä) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> | |
![]() 23.06.2006 12:18:03 | |
Se mikä vähän hämää, on tuon pelin "meluaminen", hurinoita ja häiriöitä on selkeästi enemmän kuin Twintonessa... Studiotonessa ei taida olla "DC on the preamp heaters" mikä on kaikissa isommissa Kocheissa paitsi Classictonessa kai ei. Ehkä sillä seikalla on osansa häiriöihin. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)