Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alice in Chains
1 2 3 4 554 55 56 57 58
käsi
07.10.2003 14:43:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harmi ku layne meni ja kuoli herskaan, mut mun mielestä kyseinen bändi on 90 luvun parhaimpia grunge puolen bändejä, dirt levy oli yks parhaista kautta aikojen.
 
onko kenelläkään tietoa löytyiskö netistä jostain madseasonin mp3:sia tai cantrellin soololevyjen tablatuureja ja mp3:sia? ite en oo löytäny, haluais kuunnella niitä ennenku osatn levyjä
 
Dr. Muff
07.10.2003 15:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harmi ku layne meni ja kuoli herskaan, mut mun mielestä kyseinen bändi on 90 luvun parhaimpia grunge puolen bändejä, dirt levy oli yks parhaista kautta aikojen.
 
onko kenelläkään tietoa löytyiskö netistä jostain madseasonin mp3:sia tai cantrellin soololevyjen tablatuureja ja mp3:sia? ite en oo löytäny, haluais kuunnella niitä ennenku osatn levyjä

 
Mä olen kuunnellut puhki ton dirtin sillon joskus. Tällä hetkellä mun ehdoton suosikki on Facelift, siinä on menoa ja meininkiä eikä väsynyttä narinaa.
 
Mad Season on sitten eri kauraa. Vähän ehkä tylsää pitemmän päälle mutta must ostos, pari kovaa raitaa siinäkin. Mad Seasonilta suli myös VHS, jos on hc-jätkä niin kyllä sekin on must. Vaikkei siinäkään mitään kummaa tapahdu, kohokohdat on Mark Lanegan ja se kun Mike antaa '59-fenkulle kyytiä kuin SRV konsanaan.
 
Cantrelin debyytti soolon saa www.cdon.com :ista hintaan 4,45e, siinä ei paljon tartte funtsia, bassossa on Panteran Rex ja välillä Les Claypool+muut vierailiat. Iso Rock!
 
Keke Urlaub
07.10.2003 15:32:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harmi ku layne meni ja kuoli herskaan, mut mun mielestä kyseinen bändi on 90 luvun parhaimpia grunge puolen bändejä, dirt levy oli yks parhaista kautta aikojen.
 
onko kenelläkään tietoa löytyiskö netistä jostain madseasonin mp3:sia tai cantrellin soololevyjen tablatuureja ja mp3:sia? ite en oo löytäny, haluais kuunnella niitä ennenku osatn levyjä

 
Omistan molemmat Cantrellin levyt, jotka ovat fanille ihan omistamisen arvoisia. Toki ensin kannattaa hankkia AIC-tuotanto. Boggy Depot on vähä enemmän tollaista Jar of Flies/Sap-henkistä kamaa, kun taas Degradation Trip on Cantrellin sukellus syvälle sielunsa pimeisiin nurkkiin, lähinnä Laynen poismenon traumojen purkua. Eli rankkaa kamaa, mutta hyvää sellaista.
 
Happy with what you have to be happy with.
Deg
07.10.2003 16:27:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkin surettaa tuo Staleyn kuolema, ja AIC:n levyt ovat minulle sellaisia, että niitä en saa kuunneltua puhki, vaikka kuinka yritän. Todella tärkeä bändi musiikillisessa tietoisuudessani.
 
Sexual Chocolate, Baby!!
vaiktutus
07.10.2003 16:36:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan vain Alice in chainsin ja faceliftin ja sitten jonkun live-cd:n. AIC ei ole ihan niitä lempibändejäni, mutta sopivan usein tulee sitäkin kuunneltua.
 
Jag vet inte men jag kan gissa men jag gissar inte.
Locrian
07.10.2003 16:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No meikäläiselle on kyllä uponnut ihan pohjaan asti vaikka omistankin vaan Dirtin ja sen missä on se koira kannessa.Vtu ku muista nimeä.
 
Ainoa mikä on jotenkin häirinnyt jo pitkään on Dirtin äänimaailma.Biisit on toinen toistaan parempia mutta saundit on jotenkin harmaat ja tuntuu siltä, että biisistä toiseen pysyy samat asetukset niin pöydässä kun kaikessa muussakin.Synesteetikkoa häiritsis varmasti...W'ever.
 
Kukaan huomannu samaa--et meikäläinen on aina off-topic.
 
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
voltasparta
07.10.2003 17:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä pidän kovasti alicesta. oli jätkä aika huonossa hapessa unplugged 96:ssa. ostin sen dvd:n. merkit oli ilmassa. herska tappaa.fffffrrrrrrrroooooooooggggggsssss!
mad seasonista en oikeen pitänyt.
 
now the body of one soul I adore wants to die you have always told me you'd not live past 25
Deg
07.10.2003 18:04:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sen missä on se koira kannessa.Vtu ku muista nimeä.
 
Sillä levyllä ei ole nimeä.
 
Sexual Chocolate, Baby!!
vaiktutus
07.10.2003 18:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillä levyllä ei ole nimeä.
 
Minä olen kuvitellut, että sen nimi on ihan vaan Alice in chains.
 
Jag vet inte men jag kan gissa men jag gissar inte.
Deg
07.10.2003 18:33:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen kuvitellut, että sen nimi on ihan vaan Alice in chains.
 
Niin, eli periaattessa sillä ei ole nimeä. Mutta ihan miten kukin haluaa.
 
Sexual Chocolate, Baby!!
Dr. Muff
07.10.2003 20:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä pidän kovasti alicesta. oli jätkä aika huonossa hapessa unplugged 96:ssa. ostin sen dvd:n. merkit oli ilmassa. herska tappaa.fffffrrrrrrrroooooooooggggggsssss!
mad seasonista en oikeen pitänyt.

 
On vähän surullista katsottavaa. On muuten ne viimeiset haastattelut vähän surullista luettavaa.
 
Floodaan tän tuolta Strangest Tribe-forumista:
 
Layne to the author on the phone on 2/3/02.."I don't trust any journalist but whatever the hell you are writing..be conscious, use your damn brain and say the truth. I know I'm dying. I'm not doing well. Don't try to talk about this to my sister Liz: she will know it sooner or later. She did her best for me. This ****ing drug use is like the insulin a diabetic needs to survive. I'm not using drugs to get high like many people may think. I know I made a big mistake when I started using this ****. It's a very difficult thing to explain...my liver is not functioning and I'm throwing up all the time and ****ting my pants. The pain is more than you can handle. It's the worst pain in the world. Dope sick hurts the entire body. I know I'm near death. I did crack and heroin for years. I never wanted to end my life this way. I know I have no chance. It's too late. Go and write about the real meaning of drugs, be smart, use your damn brain, go and write a special chapter for Demri and make it clear that her cause of death was bacterial endocarditis. It wasn't an overdose. Go and write for the people that I never wanted their thumbs up about this ****ing drug use. Don't try to contact any AIC member for this damn book. They are not my friends."
 
Kannattaa lukea alkupään levyjen sanoituksia, White Line, Godsmack yms. Nih, eipäs ihannoida huumeita.
 
Morgan
07.10.2003 20:17:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako joku viisas kertoa mulle, mistä mä saisin hommattua The Nona Tapes VHS:n? Kun tuntuu kaikkialta olevan loppu.
 
Suokoon Allah, että sinulla nousee kerran etkä saa enää laskemaan.
Deg
07.10.2003 20:17:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa lukea alkupään levyjen sanoituksia, White Line, Godsmack yms. Nih, eipäs ihannoida huumeita.
 
Niin ne mielipiteet muuttuu, kun elimistö lopettaa yhteistyön, ja huomaa kuolevansa. Ehkä noista sanoista kannattais ottaa oppia.
 
Sexual Chocolate, Baby!!
jannu
07.10.2003 20:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, AIC oli aivan helvetin kova bändi. Aloitin Seattle-rockin kuuntelun sen verran myöhään, eli vuonna '94, että Laynen kuolema oli minulle loppujen lopuksi aivan helvetin paljon suurempi isku kuin Kurt C:n, vaikka sekin on päässyt vituttamaan monesti. AIC:n vetovoimana meikäläiselle toimi se harvinaisen synkkä ja vinksahtanut tunnelma joka niissä biiseissä on yllä. Tosiaankin miehen ahdistus on lähes käsinkosketeltava.
 
Deg
07.10.2003 20:48:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, AIC oli aivan helvetin kova bändi. Aloitin Seattle-rockin kuuntelun sen verran myöhään, eli vuonna '94, että Laynen kuolema oli minulle loppujen lopuksi aivan helvetin paljon suurempi isku kuin Kurt C:n, vaikka sekin on päässyt vituttamaan monesti. AIC:n vetovoimana meikäläiselle toimi se harvinaisen synkkä ja vinksahtanut tunnelma joka niissä biiseissä on yllä. Tosiaankin miehen ahdistus on lähes käsinkosketeltava.
 
Tähän ei paljon ole lisättävää.
 
Sexual Chocolate, Baby!!
rockpock
07.10.2003 23:53:45 (muokattu 08.10.2003 00:03:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AiC on aivan loistava bändi (tsekatkaa mun avatar =) !!!
 
Surullista on se, että bändistä teki loistavan juurikin "tortured" Layne, joka kamppaili huumeongelmansa kanssa.
 
TUtustuin bändiin 1993 syksyllä kun grunge alkoi kolista minulle ´ja "Jar of flies" vei jalat alta ja ostin sen melkein heti ilmestymisen jälkeen maaliskuussa 1994. Sen jälkeen olin fani!
 
Koiralevyn hankin myös heti kun se tuli 1995 ja sitten kun kuulin 1998 uudet rallit boxsetiltä, olin innoissani, ettäjos bändi vielä palaisi...Joskus v. 2000 lähettelin jonnekin uutisryhmään postia, että mikäs on Laynen tila, kun ei oo miehestä kuulunut. Siellä sitten spekuloivat, että mies ei enää halua tehdä musaa ja olla stara ja keskittyy videopeleihin (!) ja maalaamiseen. Totuus oli sitten toinen...
 
Layne on todella sielukas tulkitsija ja yksi tylyimmistä. Harvalla miehellä on niin riipivä ja vahva ylärekisterin lauluääni. Mulla on kaikki AiC levyt + Cantrellin soolot ja diggaan "Degradation trip 1 & 2" lätystä ihan kybällä. Tosiaan "Boggy" on monipuolisempi, mutta kyllä "... Trip"llä on tosi kauniita kitaramelodioita yms. vaatii kyllä tosi paljon tutustumista tuo "... trip".
 
WinMX:llä löytyy noita Cantrell biisejä ja Tabit osoitteesta:
 
http://www.aliceinchainstabs.net
 
Layne ilmeisesti teki kotonaan soololevyä, josta tuskin tullaan julkaisemaan mitään. Cantrell totesi haastattelussa, että kun Layne kuoli, ei AiC:ltä enää julkaista yhtään mitään...mikä on harmi, jos biisejä on purkissa, niin meikä kyllä haluisi kuulla ne. Itseasiassa näin n. kuukausi sitten unta, että olin levykaupassa ja oli julkaistu uusi painos AiC:een "Dirt" levystä ja siinä oli joku 5 uutta biisiä ja minä sitten niitä fiilistelin ja aamulla en muistanut yhtään kuinka ne menee (=
 
Mulla oli lippu Cantrellin viime lokakuun Lontoon keikalle, mutta tyhmänä totesin, ettei oo rahaa, enkä sitten mennyt sinne....Kyllä uituttaa...oli vetäny AiC:tä ja soolomatskua...
 
Ja parhaita biisejä?
 
Sunshine
I know something about you
Am I inside?
Them Bones
Would
Rotten Apple
NUTSHELL!!
Head Creeps
God Am
FROGS!!!
Lying Season
FEAR THE VOICES!!!
 
AIChän on soittanut myös Tavastialla 10.2.1993 ja Screaming Trees oli niiden lämppäri. Toi keikka ois kyllä ollut *nii siisti* nähdä Ok, eli Rumba 4/93 sanoo seuraava:
 
...
Alice In Chains oli pitkin päivää ennen esiintymistään vilautellut näyttöjä suuruudenhulluudestaan, eivätkä he Tavastiallakaan olleet klubikeikalla, vaan ilmiselvästi konsertoimassa. Mammuttitauti oli kuultavissa myös äänentoistossa; bändi soitti vallan helvetin kovaa. Ensimmäiset parikymmentä minuuttia tämä "grungen Black Sabbath" käänsi hurjalla volyymilla voitokseen, mutta sen jälkeen ylimitoitettu äänivalli vain korosti materiaalin ajoittaista tasapaksuutta ja vivahteettomuutta. Kaikesta kuitenkin näki ettei Alice In Chains ollut tullut Suomeen pelkästään vaatimaan ylimääräisiä kulukorvauksia; yhtye soitti pitkän setin ilmeisellä antaumuksella ja kokemuksen suomalla pettämättömällä rutiinilla. Brittiläistä jalkapallohuligaania muistuttava laulusolisti Layne Staley on riittävän karismaattinen hahmo yhtyeen keulakuvaksi ja bändi saa perinteisen kitara-basso-rummut-yhdistelmänsä toimimaan ajoittain toimimaan pelottavan tehokkaasti, mutta liian usein ovat materiaalin epätasaisuus ja mahtipontinen tulkinta ristiriidassa keskenään. Alice In Chains yllätti kappalejärjestyksellään, sillä Would? kuultiin jo setin alkupäässä. Seattlen bändit eivät ilmeisesti halua alistua hittiensä orjiksi?
 
EEROLA
 
Kovin vähän toi juttu mun mielestä keikasta kertoo...Huonohkoa journalismia...Eerola ei varmaan tiennyt AIC:ltä muita biisejä kuin Would:n...Mutta juu anyways toi keikka ois ollut kyllä varmaan ihan supersiisti!
 
Tulipa pitkä teksti....mutta on kyllä NIIN hyvä bändi (= (=
 
jannu
08.10.2003 00:13:11 (muokattu 08.10.2003 00:13:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"...Don't try to contact any AIC member for this damn book. They are not my friends."
 
Tämä on aika mielenkiintoinen laini... Voiko tuosta siis päätellä että hommat meni perseelleen vähän joka saralla?
 
voltasparta
08.10.2003 09:10:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se oli karmeeta luettavaa se teksti, joka julkaistiin, jossa kerrottiin siitä, kun hänet oli löydetty kuolleena... aika laihana oli ollu... mutta laihtuuko siinä ku hänhän oli ollu 2 viikkoo kuolleena ennen kuin löydettiin...
 
now the body of one soul I adore wants to die you have always told me you'd not live past 25
HaloOfFlies
08.10.2003 12:22:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AIChän on soittanut myös Tavastialla 10.2.1993 ja Screaming Trees oli niiden lämppäri. Toi keikka ois kyllä ollut *nii siisti* nähdä
 
Voi hemmetti... olispa ollut mahtavaa olla paikan päällä. Samana vuonnahan myös Pearl Jam kävi Suomessa.
 
"It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley
Juugeli
08.10.2003 15:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laynen ruumishan siis löydettiin 20.4.Ruumiinavauksessa havaittin, että hän oli ollut kuolleena about 2 viikkoa.Tämä tarkoittaa sitä että Layne kuoli mahdollisesti samana päivänä kuin Kurt Cobain.Jos näin tapahtui,oliko se tarkoituksellista.................?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 554 55 56 57 58

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «