penatuna 30.05.2006 12:09:04 | |
---|
Eli kochin twintonelle etsin koch putkia(ei tarvitsisi biasoida, jos ottaa samaa bias classia), mutta ainakaan customshopissa ei ollut. Saako näitä mistään suomesta? |
efunkelist 30.05.2006 21:32:33 (muokattu 30.05.2006 21:32:48) | |
---|
Se lienee koch maahantuoja (?) joten taitaa olla parempi ostaa jotkut putket ja biasoida ne. Eihän se kallista ole, joten mikä on perimmäinen syy hommata juuri kochin putkia? |
rosberg 30.05.2006 21:45:30 | |
---|
custom-sounds.com saahan sinne tunkea mitä haluaa. miksi? |
ReBeat 30.05.2006 21:53:47 | |
---|
http://img279.imageshack.us/img279/7288/twintonekonehuone3fy.jpg Laitanpa tähän yhteyteen kuvan Twintonen konehuoneesta. Siihen on punaisella ympyröity biasoinnin kannalta ratkaisevat kohteet. Piirilevyllä on hum-trimmerin vieressä painettuna kaavio, josta käy ilmi, että vastuksista mitattavat jännitteet pitäisi bias-trimmeriä säätämällä saada välille 25-35mV. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Jii 30.05.2006 22:15:53 | |
---|
Koch-putkia ei taida "olla olemassa". toki noissa uusissa vahvistimissa näkyy kyseisellä präntillä olevia putkia, mutta mikään merkki tuo ei ole. asiasta juttelin "isojen poikien" kanssa. 8-) Birth, copulation and death.
Is this your life? |
penatuna 31.05.2006 13:54:27 | |
---|
Kiitoksia palautteesta. MItkähän olisi hyvät putket tuohon styrkkaan? Hinnalla ei hirveästi väliä. Mikä muuten olisi hyvä paikka käydä biasoimassa vahvari helsingissä? Myös biasoinnin hinta kiinnostaa; onko eri paikoissa paljon vaihtelu? Nämä tiedot varmaan löytäisin itsekin, mutta on nyt hiukan kiireistä aikaa, joten vastaukset kelpaavat. |
Hotlicks 31.05.2006 14:08:59 | |
---|
Kiitoksia palautteesta. MItkähän olisi hyvät putket tuohon styrkkaan? Hinnalla ei hirveästi väliä. Mikä muuten olisi hyvä paikka käydä biasoimassa vahvari helsingissä? Myös biasoinnin hinta kiinnostaa; onko eri paikoissa paljon vaihtelu? Nämä tiedot varmaan löytäisin itsekin, mutta on nyt hiukan kiireistä aikaa, joten vastaukset kelpaavat. Voin suositella Olli Kaske -nimistä kaveria, jolla on paja Krunikassa. Olli tekee vahvistinhuollot (ainakin osan) Customshopille ja F-musiikille ja ei ole kallis. Muistaakseni maksoin muutaman kympin, kun olin jo valmiiksi vaihtanut itse putket paikalleen. Putket saat tarvittaessa myös Ollilta (ja mielummin kuulemma tekeekin koko homman itse) ja se osaa varmasti kertoa sulle vaihtoehtoja. Numeroa mulla ei ole, mutta F-musiikin kautta saanee yhteyden. Putkista on ollu paljon juttua, eli haeppa Juccizen etus- ja pääteputkivertailut ja kuuntele sieltä haluamaasi. Uraltonelta saat varmasti myös tietoa ja putket halvalla. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Tomtom 31.05.2006 15:14:57 | |
---|
Mun Multitoneen laitettiin just alkuperäisten TAD:ien tilalle JJ:n satsi. Nimenomaan tuon edellisen kaverin toimensta ja Custom shopin kautta. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
efunkelist 31.05.2006 23:57:07 | |
---|
Ylipäätään tehdasasetusputket ovat yleensä edullista bulkkikamaa joten mitkä hyvänsä tilalle otat niin parannus on huomattava. Nuo vahvistinhuoltajat osaa yleensä suositella ihan hyvin putkia: Nehän niitä laitteita huoltaa joten luulisi näkemystä löytyvän erilaisista vaihtoehdoista. Custom-soundsillakin varmaan osaavat suositella jotain merkkiä mikä olisi lähellä kochin "ominaista" vaihtoehtoa. |
N33m0 01.06.2006 01:53:00 | |
---|
Tung-Sol joka reikään ni kyllä lähtee! :D slow music for slow people |
Taidanpa päätyä seuraavaan ratkaisuun: pääteputkiksi 2x svetlana EL34SED ja etuasteeseen joko 3x JJ ECC83 tai Tungsol 12AX7. Kiitos kaikille avusta. |
DZN 02.06.2006 12:58:24 | |
---|
Svetlanan EL34 taitaa olla parhaat EL34, mitä järkevällä rahalla saa. JJ etuset on myös hyviä. Mua himottais laittaa marsuun nos Siemenssiä etuseen, se hinta ja saatavuus vaan ahdistaa... Aka. Dino and 6077dino |