masterhat 02.06.2006 12:13:36 | |
---|
Hei kertokaas miten nuo eroavat toisistaan? Älkää pitäkö mua ihan vitun idioottin:) Siis käytännössä.. ApulantaGirl92 |
McNulty 02.06.2006 12:28:41 (muokattu 02.06.2006 12:29:33) | |
---|
Stoptail on kiinteä talla, tremolo-talla on kammettava versio. Eli Stoptail-tallassa ei ole kampea jolla tehdä vibratoja. Stoptailin säädöt ovat myös aikas rajalliset, etenkin PRS:n tapauksessa. Siinä wraparound (missä siis kielet tulevat kiinni samaan mokkulaan mikä toimii tallanakin) tallassa ei ole lainkaan säätömahdollisuuksia, paitsi korkeussäätö joka sekin on kahden ankkuritapin varassa. Tremolotallassa on enemmän säätöjä, mutta myös enemmän "murehdittavaa". Jos et tarvitse kammettavaa tallaa, niin ota tuo stoptail. edith: ja hei, tyhmiä kysymyksiä ei olekaan... (on vain tyhmiä kysymyksien esittäjiä) :)) Ei vaan, aina kannattaa kysyä jos on jotain epäselvää. Sillai näitä hommia oppii ja oma tietotaito karttuu! Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Von Blåmberg 02.06.2006 12:33:06 | |
---|
...tallassa ei ole lainkaan säätömahdollisuuksia, paitsi korkeussäätö joka sekin on kahden ankkuritapin varassa. Krhm. Kyllähän tuossa pystyy intonaation säätämään tallan päissä olevien ruuvien avulla. Yksittäisen kielen intonaatiota ei voi säätää. Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
Krhm. Kyllähän tuossa pystyy intonaation säätämään tallan päissä olevien ruuvien avulla. Yksittäisen kielen intonaatiota ei voi säätää. Ai joo, niin olikin. Itse vain säädin kaverin PRS SE-sarjasta missä oli tuo stoptail ja hän halusi siihen 11-56 kielisetin ja intonaation kanssa sai tehdä 4000 kompromissia. Ei mielestäni mikään maailman paras ratkaisu. Perinteinen Tuneomatic on tuolta osin huomattavasti parempi. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Von Blåmberg 02.06.2006 12:40:48 (muokattu 02.06.2006 12:41:03) | |
---|
Ai joo, niin olikin. Itse vain säädin kaverin PRS SE-sarjasta missä oli tuo stoptail ja hän halusi siihen 11-56 kielisetin ja intonaation kanssa sai tehdä 4000 kompromissia. Ei mielestäni mikään maailman paras ratkaisu. Perinteinen Tuneomatic on tuolta osin huomattavasti parempi. Tuo talla taitaa olla mitoitettu perus ysi- ja kymppisettejä varten. Itse olen yllättävän vähän joutunut taistelemaan intonaation kanssa, vaikka matalia vireitä ja paksuja kieliä harrastankin. Tai sitten olen vaan jatkuvasti auttamattomassa epävireessä;) On siinä hyviäkin puolia: kielten katkeaminen on todella harvinaista, koska tallassa ei ole yhtään terävää kulmaa kieliä vasten. Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
Tomtom 02.06.2006 12:59:40 | |
---|
Kyllä tuon stoptailin saa säädettyä ihan kelvolliseen vireeseen, eli sitä ei todellakaan kannata pelätä. On toisaan myös pomminvarma ja mukava soittaa. Tykkään kyllä itse enemmän tremolollisista PRS:istä, tällähetkellä tosin vaan yks kiinteätallainen hallussa. Tuo tremolo pitää vireen hyvin ja on kuitenkin hieman monipuolisempi kuin esim. joku straton vintagetalla tai 2-point- versio. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
McNulty 02.06.2006 12:59:44 | |
---|
Tuo talla taitaa olla mitoitettu perus ysi- ja kymppisettejä varten. Itse olen yllättävän vähän joutunut taistelemaan intonaation kanssa, vaikka matalia vireitä ja paksuja kieliä harrastankin. Tai sitten olen vaan jatkuvasti auttamattomassa epävireessä;) Juu, hyvin tuo PRS:n systeemi toimii 9 ja 10 satseilla. On siinä hyviäkin puolia: kielten katkeaminen on todella harvinaista, koska tallassa ei ole yhtään terävää kulmaa kieliä vasten. Jep, ja simppeli ratkaisu kaiken puolin. Ei ole liian paljon sinkoilevia jousia ja osia jos ihan mietitään vaikka aloittelijaa sen kimpussa. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Juzzu 02.06.2006 15:32:23 | |
---|
|
Pertsi 02.06.2006 20:25:37 | |
---|
|
Von Blåmberg 02.06.2006 21:21:16 | |
---|
Jos kiinteän säädöt ei riitä, säädettäviä stoppareita on saatavissa lisähintaan. Kuvassa PRS:n oma. http://www.tones.jossain.com/pics/ast.jpg Mistä noita saa ja mihin hintaan? En oo ennen törmänny tollaiseen. Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
Pertsi 03.06.2006 07:37:02 | |
---|
Mistä noita saa ja mihin hintaan? En oo ennen törmänny tollaiseen. Onhan tämä esim. Tremonti-mallissa vakiona, useimpiin 22siin optiona. Suurilla dealereilla on näitä erikseen varastossa. Kts. esim ao. luettelon lopussa varaosalista. Näitä saa tunnetuilta US-dealereilta paljon halvemmalla, listahinta taisi olla $160. http://musik-meinl.t3-kundenserver0 … /t_meinl-uploads/prs_vk_2006-04.pdf TonePros tuotteista löytyy myös vaihtoehto. |
oiva tumpeloinen 03.06.2006 12:21:27 | |
---|
PRS:n tremi on kyllä yksi 'hienokäyntisimmistä' tremeistä joilla olen soittanut. Viiden jousen kera tuntuma on mukavan napakka ja tarkka, ja vire pysyy hämmentävän mystikkään hyvin. Ei saa valehdella tollaisia.... ...mä oon kuolannut PRS:ää jo reilun vuoden, mut ei oo perse kestänyt sen ostoa, tai on aina ollut jotain tärkeämpää ostettavaa. Ja just kun se ei enään pyöri ajatuksissa, niin sä tuut laukomaan tällaisia juttuja ja herättelemään kaasupeikkoa. Kiitti v*tust siitä....... ;) |
joukov 03.06.2006 15:40:34 | |
---|
PRS:n tremi on kyllä yksi 'hienokäyntisimmistä' tremeistä joilla olen soittanut. Viiden jousen kera tuntuma on mukavan napakka ja tarkka, ja vire pysyy hämmentävän mystikkään hyvin. Ei tuo ole valehtelua, Oiva. ; ) Komppaan juzzua. |