Aihe: Warwick, pehmeä tatsi
1 2
Larmer
02.06.2006 00:24:58
Tosissaan nyt haluaisin tietää mihinkä Warwickin nelikieliseen säästän seuraavaksi.
Löytyykö noista malleista tosissaan saundissa paljonkin eroja?

Meinaan itse haen mahdollisimman pehmeää saundia. Soittelen aina joko peukalo otelaudassa tai etumikissä kiinni, joten se kertookin jo sen että koitan välttää saundia, joka parhaiten irtoo takamikin kohdalta (kulmikas, koliseva).

Itse kokeilin tuossa Musamaailmassa tota Thumbia akustisesti, 26 nauhaa oli juuri se mitä voisi toivoa, eli on myös pääsy tuonne 24 nauhalla.

Mutta kuitenkin, onko muitakin vaihtoehtoja?
Myös ehdotukset muilta valmistajilta ovat lämpimästi tervetulleita.

Ja hintahaarukassa yks dona liikutaan (käytettyä etsitään).

Kiitokset!
Late
Hieman tanakka yksilö
absqua
02.06.2006 00:30:04 (muokattu 02.06.2006 00:31:10)
Tosissaan nyt haluaisin tietää mihinkä Warwickin nelikieliseen säästän seuraavaksi.
Löytyykö noista malleista tosissaan saundissa paljonkin eroja?

Meinaan itse haen mahdollisimman pehmeää saundia. Soittelen aina joko peukalo otelaudassa tai etumikissä kiinni, joten se kertookin jo sen että koitan välttää saundia, joka parhaiten irtoo takamikin kohdalta (kulmikas, koliseva).

Itse kokeilin tuossa Musamaailmassa tota Thumbia akustisesti, 26 nauhaa oli juuri se mitä voisi toivoa, eli on myös pääsy tuonne 24 nauhalla.

Mutta kuitenkin, onko muitakin vaihtoehtoja?
Myös ehdotukset muilta valmistajilta ovat lämpimästi tervetulleita.

Ja hintahaarukassa yks dona liikutaan (käytettyä etsitään).

Kiitokset!
Late

Mitkä ovat vaatimukset elektroniikan yms tilpehöörien suhteen? Entä ulkonäön?

Vanhana fundamentalistijääränä tekisi mieli ehdottaa klassista Fender Precision + flatwound-kielet -yhdistelmää, joka tuottaa erittäin pehmeän ja etten sanoisi lämpimän, mutta silti erottuvan soundin. Nauhoja tosin ei ole noin montaa.

edit: tuosta http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=109815
jää vähän rahaa humputteluunkin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johannes_t
02.06.2006 00:31:14

Warwick ei ehkä ensimmäisenä tule mieleen kun pehmeäsoundista bassoa haetaan, mutta kyllähän sieltäkin vaihtoehtoehtoja löytyy. Mulla oli FNA Jazzman josta sai aika mukavaa pehmeän pyöreää ääntä ulos etumikillä ja vähän yläpäätä leikkaamalla.

Mites, onko porukalla kokemusta soapbareista Warwickeissa? Unskelotilla tais olla Bartolinilla varustettu Streamer? No, joka tapauksessa, MEC-mikithän on aika kliinit, eli jotain Bartsikka osaston vehjestä voisit metsästää.
Larmer
02.06.2006 00:34:28
Tosissaan itselläni oli käytössä tuo FNA Jazzman kanssa, aika lähelle mennään siinä tatsissa, mutta silti vähän liian kulmikas se ääni. Ulkonäkö... En voi muuta sanoa, kun että suoraan sanoen vihaan Precisioneita... Warwickia ajattelin, koska siinä kaikki muu täsmää paitsi ehkä äänenlaatu.
Hieman tanakka yksilö
bize
02.06.2006 00:36:25
Mulla oli semmonen cort, jossa oli yks bartolinin soapbar, ja pehmeetä oli. Erottu kuitenkin ihmeen hyvin bändin seasta. Ääni bartolineille kans.
"Singing" mids from the j-pickup
Larmer
02.06.2006 00:36:31 (muokattu 02.06.2006 00:37:06)
Mites, onko porukalla kokemusta soapbareista Warwickeissa?

Tollaset ainakin löytyy tosta mun Streamer STD fretlesistä, en tiedä mitä mieltä olisin, kun en osaa verrata oikeen nauhalliseen, vähän liian jyrkät ovat ehkäpä.
Hieman tanakka yksilö
bize
02.06.2006 00:38:09
Mites, onko porukalla kokemusta soapbareista Warwickeissa? Unskelotilla tais olla Bartolinilla varustettu Streamer? No, joka tapauksessa, MEC-mikithän on aika kliinit, eli jotain Bartsikka osaston vehjestä voisit metsästää.

Jos ois rahhaa ni tekis mieli laitattaa bartolinit tohon fortressiin.
absqua
02.06.2006 00:38:34
En voi muuta sanoa, kun että suoraan sanoen vihaan Precisioneita.

Ai hemmetti. No sitten meni tuo mun vinkki aikalailla harakoille.
Flatwound-kieliä kannattaa koittaa joka tapauksessa jos pehmeää soundia haet.
bize
02.06.2006 00:38:45
Tollaset ainakin löytyy tosta mun Streamer STD fretlesistä, en tiedä mitä mieltä olisin, kun en osaa verrata oikeen nauhalliseen, vähän liian jyrkät ovat ehkäpä.

Mikä tossa myynnissä olevassa bassossa tökkii? Ootko harkinnut esim. nauhojen laitattamista?
bize
02.06.2006 00:39:27
Ai hemmetti. No sitten meni tuo mun vinkki aikalailla harakoille.
Flatwound-kieliä kannattaa koittaa joka tapauksessa jos pehmeää soundia haet.

Eikös niistä mustista nylon-kielistä ollut puhetta jo aiemmin, mites ne? Ite en oo päässyt kokeilemaan.
absqua
02.06.2006 00:40:24
Eikös niistä mustista nylon-kielistä ollut puhetta jo aiemmin, mites ne? Ite en oo päässyt kokeilemaan.

Ajavat saman asian, vähän eri soundilla tosin.
Larmer
02.06.2006 00:40:25
Meni toi fretlesi kausi tosissaan vähän ohi.. Nauhojen laittaminen olis kuiteskin sen
satakakssataa, niin että mielummin myyn sen siihen pois millä ostin ja ostan kunnon vehkeen tilalle.
Hieman tanakka yksilö
bize
02.06.2006 00:43:09
No en usko että käytetyn warren kanssa just nyt joka tapauksessa huonoa kauppaa teet, muuten kuin myymällä.
Basismi
02.06.2006 10:51:22
Thumb on varmaan se huonoin valinta jos etumikkisoundia hakee. Siinä kun on mikit pistetty molemmat lähelle tallaa. Jos vaan löytyy, niin joko joku Jazzman tai kahdella humpparilla varustettu.
Viistous helpottaa soittamista!
balzary
02.06.2006 11:52:11

Mulla on Neuser Courage ja siitä lähtee ainakin pehmeetä sointia. Niitä ei tosin taida käytettynä hirveemmin liikkua. Ainakin tää mun basso on täyttä superia.
Oan
02.06.2006 16:05:58
Tuossa FNA Jazzmanissa tosissaan nuo mikit ovat vähän liian lähekkäin toisiaan
minun makuuni, meinaan ei aina onnistu niin luovasti nuo kolmen sormen pyöräytykset.

Kaksi kysymystä:
1. Mikä on kolmen sormen pyöräytys?
2. Miten mikkien välinen etäisyys vaikuttaa em. pyöräytykseen?
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Larmer
02.06.2006 19:46:00
No joo, ehkä olisin voinut tosissaan paremmin tarkentaa.
Eli kun soitan trioleita kolmella sormella, tarvitsen siihen vähän enempi tilaa
kuin normaalisti kahdella sormella soittaessa.
Hieman tanakka yksilö
Larmer
02.06.2006 19:48:33
Ja käytettyä hankin siinä mielessä, että myös jälleenmyynti on mahdollista ilman että sitä tappiota tekee yhtään/ollenkaan.
Ajattelin tosiaan että voisin vaikka huomenna pyörähtää parit Helsingin musiikkiliikkeet läpi ja tylysti vain kokeilla kaikkea mahdollista (hyvin epänormaalia minulta).
Hieman tanakka yksilö
Ihme Basisti
03.06.2006 12:48:35
Kokeilin tällä Tupla Pukil ja fläteillä nii tosi pyöreen soundin sai kun pisti "parallel humbucker" -moden. Vielä kun lisäs vähän bassoo ja leikkas treblee nii avot.
Withered Within Vastajulkaistu demo kuunneltavissa täällä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)