Aihe: Helppoja biisejä alkuun
1 2 3
Twist
06.10.2003 19:34:23
tarkotus olis saada parin vuoden päästä seiska kielinen kitara..mutta nyt mulla on kuus kielinen..osaan ukko nooa..ilon hyvmni..muuta en..näyttää kyl vaisulta mutta voisiko joku pistää tollasii helppoja jotta saisi nopeammin soittamistaitoa!! kiitos kaikille jotka laitatte jotain HELPPOJA biisejä..kiitos.
ollisal
06.10.2003 21:09:19
Stairway to Heaven, Nothing Else Matters.

Tuossa helppoja biisejä aloittelevalle soittajalle, n. puolen vuoden soittamisen jälkeen pitäisi mennä hyvin.
Skinwalker
06.10.2003 22:30:23
Stairway to Heaven, Nothing Else Matters.

Tuossa helppoja biisejä aloittelevalle soittajalle, n. puolen vuoden soittamisen jälkeen pitäisi mennä hyvin.

Itseasiassa molemmat aika kinkkisiä biisejä tyypille joka osaa jo ukkonooan soittaa.

Pidättäydyn edelleen kannassani, jonka mukaan kannattaisi soittaa niitä biisejä joista itse tykkää, mistä siis pidät ? Osaat varmasti omista suosikeista blokata sen kummemmitta ongelmitta helpon kuuloiset kappaleet.

Kerro minkätyylisestä musiikista pidät, niin neuvominen on varmasti helpompaa.
Twist
07.10.2003 16:09:59
no....hevi sen pitää olla....kuuntelen kornia....mutta siin on taas seitten kielinen skitta......limpbizkit....siihen suuntaan!?
ei se haittaa vaikka olisiki jotain mistä en pidä...haluun kuitenkin opetella soittamaan eka....sitte vasta mieleiset biisit!!
Spiridon
07.10.2003 16:57:30
no....hevi sen pitää olla....kuuntelen kornia....mutta siin on taas seitten kielinen skitta......limpbizkit....siihen suuntaan!?
ei se haittaa vaikka olisiki jotain mistä en pidä...haluun kuitenkin opetella soittamaan eka....sitte vasta mieleiset biisit!!

Siinä tapauksessa jo noi mainitut Stairway to heaven ja nothing else matters plus Eric Claptonin Tears in Heaven
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Miikathebest
07.10.2003 17:16:57 (muokattu 07.10.2003 17:17:28)

Siinä tapauksessa jo noi mainitut Stairway to heaven ja nothing else matters plus Eric Claptonin Tears in Heaven

No eiköhän noi oo liian vaikeita, jos osaa "vain" ukko nooan
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Antti1
07.10.2003 17:20:32
No eiköhän noi oo liian vaikeita, jos osaa "vain" ukko nooan

Kai ne taitaa olla, mutta Ukko Nooa on muuten pirun vaikea biisi. Tai siis onhan se helppo "soittaa", mutta jos sen haluaa saada kuulostamaan hyvältä, on niin perkeleesti hommia kyllä taitavallakin hepulla. Ja mä tiedän tosi paljon kitaristeja ja "kitaristeja" jotka soittaa ties mitä hevimeteliä, muttei osaa Ukkista.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
NickBitch
07.10.2003 17:48:48
Apulannasta alku aina ankea...vielä mitä! Apulannalta löytyy HELPPOJA biisejä, ei nyt ihan KORNIA mut aika kamalaa ;-)
Ja käyttää se apiksen tonikin seiskakielistä mut monet tabut on käännetty kuuskieliselle. Myös Don Huonot käy helposta, Hurriganes käypi myös ja Beatles. Hurriganesin I will stay biisin "soolo" on todellinen helmi...ei pitäs mennä sormi suuhun.
jannu
08.10.2003 02:21:40 (muokattu 08.10.2003 02:21:52)
Opettelet perus molli-, duuri- ja seiskasoinnut ja sitten alat veivaamaan Juicen puhkikulutettuja. Ja Nirvanaa. Niillä pääsee yllättävän hyvään alkuun.
Skinwalker
08.10.2003 13:47:59
Jep. Esimerkiksi tuo apulanta oli aika hyvä ehdotus. Nettisivuiltaan www.apulanta.fi löytyy lähes jokaiseen biisin tabitkin.
Master of reality
08.10.2003 15:01:31
Black Sabbathiaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Seeker
08.10.2003 17:03:41
Bob Dylanilla on tosi paljon hyviä ja helppoja jammailu biisejä.
Paskaskitta
11.10.2003 15:15:28
Mä opettelin soittaa Nirvanan biisejä ekaks ja osaan niiden (melkeen) kaikki hitit sun muut kipaleet. 'Smells Like Teen Spirit' on hyvä harjotus biisi ja sen soolokin on ihan helppo. Sitte soinnun vaihto harjotukseks käy 'Lithium'. Ja sormi näppäryyttä voi kokeilla 'Come as You are':lla. Sit sormi näppäryyttä voi myös testata Marylin Mansonin Eurythmics (menikö nimi oikein?) coverilla 'Sweet Dreams (Are made of this)'. Siinä tulee vähän opeteltua pikkusormen käyttöä.
Sitte ku noi menee niin kannattaa siirtyä Iron Maidenin riffeihin. Ei ne oo kovin vaikeita ja ne kuulostaakin ihan hyvältä. Sitte ku Maideni irtoo niin sit onki jo ihan hyvä kitaristi.

Näiden biisien tabeja löytyy osoitteesta www.rockmagic.net tai www.olga.net. Ja jos on kotikoneella Kazaa niin lataa kuunnellakses näitä biisejä. Tai marssi levy kauppaan ettimään jotain kokoelmaa.
JanneT
11.10.2003 15:32:47

Muutamia biisejä mitä nyt tulee mieleen niin...
Georgia Satellites - Keep Your Hands To Yourself
George Thorogood & The Destroyers - Bad To The Bone
Canned Heat - Time Was
Tracy Chapman - Talkin´ ´Bout Revolution
Tom Petty - Learning To Fly, Free Fallin´, Running Down A Dream
Viceroy
11.10.2003 16:30:43

Omakohtainen kokemus löytyy Doorsin biisistä Roadhouse Blues. Hyvää treeniä kaikille bändiläisille. Ei liian vaikea, eikä kaiketi liian helppokaan. Sooloon voi rykiä sitten jotain omaa kivaa. Kannattaa kokeilla!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Player
11.10.2003 19:56:55
Mä taas opettelin aluks Smoke On The Waterin alkuriffit, ne vasta rokkaa ;)
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Lord of the strings
11.10.2003 23:49:57
Paranoid sen olla pitää.
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
soolo
13.10.2003 16:36:10
Metallica Master of puppets on kova saakeli.
elämä on laiffii
Spiridon
13.10.2003 17:42:49
Metallica Master of puppets on kova saakeli.

Ei mun mielestä kuitenkaan ihan ekaksi biisiksi.
Seek & Destroy ehkä siihen tarkoitukseen mieluummin.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)