Bushman 31.05.2006 23:38:49 (muokattu 31.05.2006 23:40:54) | |
---|
Olen ajatellut ostaa uuden kitaran (soittokokemusta noin ½v, tämänhetkinen kitara Epiphone Les Paul Special II). Kun katselin kitaroita, silmiini osui tuo ESP-LTD DV-200. Olin jo melkolailla varma, että ostan sen, mutta kun huomasin Jacksonin RR3 minua alkoi mietityttää, kumpi olisi parempi, RR3:ssä floittari kiinnostaa. Elikkäs, kumpaa suosittelette (soitan lähinnä heviä), ja millä perustein? Hyviä ja huonoja puolia? Entä kuinka hyödylline/paljon käytetty tuo floittari loppujen lopuksi sitten on? Ja vielä kysäisisin, että kuinkas paljo/mitä muuta eroa kuin mikit (ja kuinka paljon paremmat ne mikit ovat) on DV-200:lla ja DV8-R:llä. Tuskin ostaisin DV8-R:ää olen ostamassa, koska voisi kestää aika kauan säästää, mutta jos niillä on todella suuri ero niin harkitsisin.. Kiitoksia jo näin etukäteen. Edit: ainiin, ja jos nyt tiedätte vielä parempaa V-mallista kitaraa joka lähtisi noin 600e:llä (voi olla 100-200e ylikin, jos on sen arvoinen) |
Mixeri75 01.06.2006 00:44:10 | |
---|
noista kahdesta Jackson tietysti! ESP/LTD on sama kuin Fender/Squier, tai Gibson/Epiphone, eli päättele siitä... Kiva aihe sinänäsä, tällä saa monta LTD:n omistajaa takajaloilleen, mut... Ostin sit putken kuitenkin... |
Nyar 01.06.2006 07:35:19 | |
---|
Kokemukseni lisenssi-floikista (kammetus vetää kitaran todella helposti epävireeseen) johtavat siihen, että osta se DV-200, joka on kiinteällä tallalla. Siinä taitaa olla myös paksumpi kaula kuin jaskassa, joka voi istua LesPaul -käteen paremmin. I feel safe in Sin City! |
vmak 01.06.2006 07:37:22 | |
---|
Noista kitaroista on vaikea sanoa kumpi on sinulle parempi, koska Jacksonissa ja LTD:ssä on aika erillaiset kaulat, joten sinun täytyy itse käydä niitä kokeilemassa. Valitset sen kumpi tuntuu paremmalta. Tuossa LTD:ssä ei tosin ole floikkaa, joten vireongelmien ei luulisi vaivaavan niin pahasti kuin lisenssifloikan kanssa voi haitata. Itselläni on kyllä Jacksonin kitara lisenssifloikalla ja se on pitänyt vireen ihan hyvin, tosin se voi olla vaan yksi poikkeuskappale muiden Jacksonien joukossa. Mikrofonit taitaa molemmissa olla aika heikkoa tasoa mutta kyllähän niillä soittelee. Jos ei ole aivan pakko olla V-mallinen kitara niin suosittelen katselemaan käyttettyjä. Tuohon rahaan saa jo loistavan kitaran käytettynä esimerkiksi Ibanezin RG-sarjan kitarat. ööh.. ..joo |
J. Äyräpää 01.06.2006 10:45:33 | |
---|
noista kahdesta Jackson tietysti! ESP/LTD on sama kuin Fender/Squier, tai Gibson/Epiphone, eli päättele siitä... Kiva aihe sinänäsä, tällä saa monta LTD:n omistajaa takajaloilleen, mut... Eikös noiden ero ole lähinä se että Jackson tekee halpikset omalla nimellään ja ESP tytäryhtiönsä. Ei se teksti lavassa tee jacksonin halpiksesta (no, eipä tuo RR3 nyt kovin halpa ole) parempaa. |
Spike 01.06.2006 11:27:24 | |
---|
LTD:ssä on mun käsittääkseni paksumpi kaula. Jos tuollainen on mieleen niin Epiphonen Flying V, saattaa myös olla mieleen. Jacksonissa ohuempi puolestaan. Ainakin Hamerilta, Tokailta ja B.C Richiltä löytyy V-mallia. Clearly motivated by an unholy alliance. |
Mixeri75 01.06.2006 11:34:38 | |
---|
Eikös noiden ero ole lähinä se että Jackson tekee halpikset omalla nimellään ja ESP tytäryhtiönsä. Ei se teksti lavassa tee jacksonin halpiksesta (no, eipä tuo RR3 nyt kovin halpa ole) parempaa. Hymiö unohtui perästä kun yömyöhään kirjoittelin, sori :) Makuasihan tuo on kumman ottaa, ja erot lähinnä kaulan profiilissa. Yksi tykkää toyotasta, toinen nissanista... Ostin sit putken kuitenkin... |
Moimies 01.06.2006 11:42:06 (muokattu 01.06.2006 11:42:54) | |
---|
Entäs Jackson KVX10? Kaulan paksuus ja mikit lienevät melko samaa luokkaa kuin RR3:ssa. Taas erona RR3:een on kiinteä talla, 24 nauhaa (jos oikein muistan), jakki alasiivessä ja muoto. Käytettynä jos vielä löytyis ni hintakaan ei varmaan päätä huimaisi. EDIT: e oasaa krjotaa Paskan möivät. |
luopio 01.06.2006 12:42:33 | |
---|
Jackson on jämäkämpi vaihtoehto nuissa hintaluokissa. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Dark Hunter 01.06.2006 13:33:48 | |
---|
Noista kitaroista on vaikea sanoa kumpi on sinulle parempi, koska Jacksonissa ja LTD:ssä on aika erillaiset kaulat, joten sinun täytyy itse käydä niitä kokeilemassa. Valitset sen kumpi tuntuu paremmalta. Tuossa LTD:ssä ei tosin ole floikkaa, joten vireongelmien ei luulisi vaivaavan niin pahasti kuin lisenssifloikan kanssa voi haitata. Itselläni on kyllä Jacksonin kitara lisenssifloikalla ja se on pitänyt vireen ihan hyvin, tosin se voi olla vaan yksi poikkeuskappale muiden Jacksonien joukossa. Mikrofonit taitaa molemmissa olla aika heikkoa tasoa mutta kyllähän niillä soittelee. Jos ei ole aivan pakko olla V-mallinen kitara niin suosittelen katselemaan käyttettyjä. Tuohon rahaan saa jo loistavan kitaran käytettynä esimerkiksi Ibanezin RG-sarjan kitarat. Eikös tossa "uudessa" RR3:ssa oo samat mikit ku RR5 http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913000533 Ja hinta näytää ainakin T-kaupassa olevan sama kuin "vanhan" RR3:n http://www.thomann.de/thoiw3_jackson_rr3_randy_rhodes_prodinfo.html |
Moimies 01.06.2006 13:52:39 | |
---|
Luki tuolla Jacksonin sivuilla et RR3:ssa on tallassa JB ja kaulassa Jazz, kun taas RR5:ssä kumpiki on JB. Paskan möivät. |
Dark Hunter 01.06.2006 13:55:01 | |
---|
Luki tuolla Jacksonin sivuilla et RR3:ssa on tallassa JB ja kaulassa Jazz, kun taas RR5:ssä kumpiki on JB. Sori, muistin ne rr5 mikit väärin, oliks noi sit rr1:ssä. Pääpointti oli kuitenkin se, että noi mikit on uusittu rr3:a |
Kyllä on muuten RR-3:ssa Duncan Designed Detonators... Tiedän kun itse omistan kitaran. Ja Jacksonissa on ainaskin hyvä kaula, sillä lähtee nopeet tilutukset kyllä ja kunnon venytykset. |
aptoriar 02.06.2006 00:21:56 | |
---|
Kyllä on muuten RR-3:ssa Duncan Designed Detonators... Tiedän kun itse omistan kitaran. Jeah, mutta uusitussa RR-3:ssa on aidot Duncanit. How fortunate the man with none |
Vargr 02.06.2006 23:24:31 | |
---|
RR3 se on, koska 1) Tosiaankin Duncanin mikit 2) Enemmän satanic kvlt evil |
Moimies 03.06.2006 00:28:02 | |
---|
2) Enemmän satanic kvlt evil ? Paskan möivät. |
mhaarala 03.06.2006 00:30:22 | |
---|
Ja onhan sellaistakin huhuiltu että Jacksonin uusien mallien floikat olisi tehty jämäkämmästä metallista kuin aikaisemmin, minkä pitäisi vähentää vireongelmia.. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |