Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dave Matthews Band
1 2 3
HaloOfFlies
01.06.2006 22:14:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö täältä Dave Matthewsin musiikin ihailijoita, vai olenko minä ainut laatuani? Omasta mielestäni erittäin kova poppoo kyseessä, jossa kaikki soittajat ovat alansa ehdottomia huippuja. Levyistä kolahtavat ainakin Under The Table And Dreaming ja Before These Crowded Streets. Myös livevedot ovat olleet huippuluokkaa, muun muassa Woodstock 1999.
 
Mitä mieltä te olette?
 
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
Dr. Muff
01.06.2006 22:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crash on aika jeppiskamaa, ainakin 4 ekan biisin osalta.
 
I read the internet, I know what's going on. - Axl
kyseinen
02.06.2006 09:45:33 (muokattu 02.06.2006 09:46:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Before These Crowded Streets on mahtava levy. Ensimmäisillä kuuntelukerroilla se tuntui jopa omaperäiseltä ja jännittävältä, sitten tietysti alkoi tottua DMB:n tyyliin. Muu kuulemani materiaali sellaista arvosanalla 7½ kuunneltavaa keskitasopoppista, joitain satunnaisia helmiä lukuun ottamatta tietenkin.
 
Johnny Buzz
02.06.2006 10:44:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkäsin kovasti herran soololevystä. Siinä oli paljon loistobiisejä. Esimerkiksi Gravedigger on kyllä oikein hieno veto.
 
Nuo DMB:n biiseissä on aika paljon enemmän kikkailua ja ne ei putoo niin kovasti.
Varaani
02.06.2006 11:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno orkesteri, hyviä biisejä ja tyylikäs laulaja.
Kannattaa ehdottomasti tutustua Chicago tuplaliveen.
 
Osmo
03.06.2006 11:17:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkäsin kovasti herran soololevystä. Siinä oli paljon loistobiisejä. Esimerkiksi Gravedigger on kyllä oikein hieno veto.
 
Gravedigger on aivan loistava! Hienot lyriikat.
 
Pixies.
HaloOfFlies
03.06.2006 14:04:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoa, että bändi veti Woodstockissa All Along The Watchtowerista aivan mahtavan version. Muutenkin koko keikka oli loistava.
 
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
blastoff
03.06.2006 16:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Before These Crowded Streetsin jälkeen ei ole jaksanut tämä bändi enää kiinnostaa. Aikanaan diggailin hyvinkin paljon.
 
Max-X
03.06.2006 17:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meitsin ainoa dmb levy on everyday ja mielestäni erittäin leppoisa kokonaisuus on kyseessä. kyseinen poppoohan on aivan legendaarisen livebändin maineessa ja näkemäni vedot ovat olleet, nuorison suosimaa termiä käyttääkseni, 'taagia' kamaa.
 
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
Juntunen
06.06.2006 09:24:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskomattoman kova bändi. Olen kuunnellut useita vuosia. Varsinkin livevideot on tautisen hyviä.
 
Dianin upouusi Hypofunktion-EP valmistui! Kuuntele samplet ja tilaa itsellesi!
Johnny Buzz
06.06.2006 09:46:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gravedigger on aivan loistava! Hienot lyriikat.
 
Jeps, näin on. Toi on yks harvoja biisejä, jonka lyriikat nostaa sen vielä ihan uudelle tasolle. Erittäin hieno biisi. Suosittelen kaikkia tsekkaamaan.
mrk
17.11.2006 12:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpa ylös. Äijä on vihdoinkin hilaamassa persettään Euroopan kiertueelle keväällä, tosin vain soolona eikä tule Berliiniä lähemmäksi. Amsterdamiin ajattelin lähteä tsekkaamaan 10.3.
 
"Short On Long Term Goals"
Tuomas.
26.05.2007 11:38:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mkäs olisi hyvä levy alottaa bändin kuuntelu?
Kuulin biisin So Much To Say ja diggailen simona.
 
V.U.K #34?
Cathi777
26.05.2007 12:34:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hauskan näköistä meininkiä eilen livenä fst:llä, kun äijä pääsi vauhtiin. Itse musiikki nyt ei oikein kolahtanut, mutta joskus kesällä jossain Porin Jazzeilla voisi tätä taustamusiikkina kuunnella. Mutta ei muuten hirveästi mitään intohimoja tuo musiikki aiheuttanut, puuttui se ns, jokin.
 
Only pop music can break my heart...
Timetokill
26.05.2007 21:21:17 (muokattu 26.05.2007 21:25:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dave Matthews Band on Led Zeppelinin ja Rushin ohella kaikkien aikojen suosikkini. Parempaa live-DVD:tä, kuin DMB Central Park Concert ei ole tehty.
 
Livetaltioinnit ovat kaikki paljon studioalbumeita parempia.
 
Tässä ehkä paras omistamani livealbumi:
 
http://dmbdiscography.com/livetrax_vol2_front_96dpi.jpg
 
HaloOfFlies
27.05.2007 11:16:34 (muokattu 27.05.2007 11:20:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpa ylös. Äijä on vihdoinkin hilaamassa persettään Euroopan kiertueelle keväällä, tosin vain soolona eikä tule Berliiniä lähemmäksi. Amsterdamiin ajattelin lähteä tsekkaamaan 10.3.
 
Kävi itse asiassa Kööpenhaminassa soittamassa, näin ilmoituksen lehdessä kun olin siellä tuossa huhtikuun alussa. Joten kyllä se aika lähelle tuli, muttei Helsinkiin asti. Käsittääkseni uusi levy on tulossa tuossa syksymmällä herroilta. Menee ostoslistalle sitten kun ilmestyy.
 
Mkäs olisi hyvä levy alottaa bändin kuuntelu?
Kuulin biisin So Much To Say ja diggailen simona.

 
Itse aloitin debyyttilevystä Under The Table And Dreaming, mikä osoittautui hyväksi valinnaksi. Suosittelen sitä.
 
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Timetokill
27.05.2007 18:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi itse asiassa Kööpenhaminassa soittamassa, näin ilmoituksen lehdessä kun olin siellä tuossa huhtikuun alussa. Joten kyllä se aika lähelle tuli, muttei Helsinkiin asti. Käsittääkseni uusi levy on tulossa tuossa syksymmällä herroilta. Menee ostoslistalle sitten kun ilmestyy.
 

 
Itse aloitin debyyttilevystä Under The Table And Dreaming, mikä osoittautui hyväksi valinnaksi. Suosittelen sitä.

 
Under The Table and Dreaming on loistava. Samoin Before These Crowded Streets ja Crash. Mutta taas kerran... DMB kuulostaa livenä paljon paremmalta. Lukuisista livealbumeista voi valita melkein minkä vaan... esim. The Gorge-paketti on hieno.
 
mrk
28.05.2007 09:59:45 (muokattu 28.05.2007 10:00:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi itse asiassa Kööpenhaminassa soittamassa, näin ilmoituksen lehdessä kun olin siellä tuossa huhtikuun alussa. Joten kyllä se aika lähelle tuli, muttei Helsinkiin asti.
 
Juu niinhän se kävi. Tuo keikka ilmoitettiin jonkin verran muita myöhemmin, olisin varmaan mennyt sinne ellei Amterdamin liput olisi olleet jo hankittuna. Loistava keikka oli jokatapauksessa Damissa. Kaksi ja puoli tuntia, pieni keikkapaikka, hieno tunnelma. Mukana oli myös Daven vanha soittokumppani Tim Reynolds jonka soittoa oli mukava seurata. Yllättävän monipuolisia juttuja pystyivät tekemään kahden akustisen kitaran voimin.
 
Tällä hetkellä koko bändi on Euroopassa, mutta taaskaan eivät tule kovin lähelle, muistaakseni neljä omaa keikkaa + kolmet festarit.
 
"Short On Long Term Goals"
Narcosynthesis
28.05.2007 12:02:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava bändi...Fst-pätkä perjantaina oli tosi hauska ja rento. Olisi mahtava nähdä nämäkin Suomessa jonakin päivänä.
 
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
J Drummer
29.05.2007 08:57:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtava bändi. Tässä on jo pidempään odotettu, että tulisivatpa vaikkapa Pori Jazzeille esiintymään ;)
Pari päivää sitten tuli Ruotsin kanavalta DMB :n keikka ! Hemmetti, että huomasin vasta, kun puolet ohjelmasta oli jo kulunut :(
Hyvää livameininkiä (jammailua) ja taidokasta soittoa!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «