Aihe: Jykevä kitara haussa
1 2
päänahka
01.06.2006 17:03:17
Nyt voisi viimein ostaa uuden kitaran. Nykyisessä suurin murhe on ohut kaula, joten päähuomio olisi tukevassa kaulassa. Toinen pointti on tukevammassa soinnissa, eli liimakaulaa ja mahonkia voisi löytyä. Kiinteä talla myös ehdoton. 2 humpparia omilla volumeilla toivottavaa, double cut -rakenne samoin, eli Les Paulit kopioineen jäävät pois (näiden kaulaprofiili ei muutenkaan tunnu ihan omalta). Kitaraa tullaan hakkaamaan drop-d-vireessä ja soolopuoli jäänee vähemmälle.

Ibanezin SZ520 tuntuisi äkkiseltään aika hyvältä, mutta jos saisi vielä vähän kaarevampaa otelautaa, niin olisi hyvä. Myös tuo kiiltäväksi lakattu kaula vähän tökkii, mutta voihan sitä tarvittaessa hieraista hienolla hiekkapaperilla. Saattaa olla, että tuohon päädyn, mutta katsellaanpa vaihtoehtoja. Tuo voisi toimia tässä referenssinä, myös hinnan suhteen, mutta saa niitä kalliimpiakin ehdottaa.
Ziggy Bubba
01.06.2006 17:06:01

Miten olisi vaikka Schecterin C-sarja tai Les Paul Double cut (kjeh, kjeh :))?
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
oiva tumpeloinen
01.06.2006 17:07:28
Onkos mahdollista kysästä budjettia? Jossain 500 euron paikkeilla, ehkä enemmän?
päänahka
01.06.2006 17:16:19
Onkos mahdollista kysästä budjettia? Jossain 500 euron paikkeilla, ehkä enemmän?

Niin aivan, tuosta jäi linkki pois. Jotakuinkin noilla hujakoilla, voi olla enemmänkin. Jos nyt tonnin alla pyritään kuitenkin pysymään.
Ziggy Bubba
01.06.2006 17:20:28 (muokattu 01.06.2006 17:22:51)

www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
oiva tumpeloinen
01.06.2006 17:22:32 (muokattu 01.06.2006 17:27:17)
Semmoinen vielä tuosta, että pitääkö sen olla uusi. Vai riittääkö vain, että se on uusi sulle, ts. käytetty? =)

E: ja ettei nyt mene ihan vain kyselemiseksi ja p*skanjauhamiseksi, niin miten toimisi joku PRS SE?

E2:

esim:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-158482.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187486.html

...ja lisää löytyy Tompan kuvastosta.
Räbbänä
01.06.2006 17:23:05
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/viper400.phtml

Ja tosta seuraavaa matoa koukkuun ;)

Tuossa ei kyllä ole mitenkään paksu kaula, ainakaan omille räpylöille. Harmittaa kun tuota ei saanu vielä jouluna Duncaneilla. Muuten hyvä skitta.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
päänahka
01.06.2006 20:26:32
Noissa kaikissa on se miinus, että on yhteinen volume. Ja pitää sitä ulkonäköäkin vähän miettiä, noi LTD:t on nimittäin mun mielestä ihan kauhean näköisiä.

Kävin tänään soittelemassa tuolla Ibanezilla, ja on se ykkösenä tällä hetkellä. Oikeastaan siinä ei häirinnyt mikään muu, kuin tehdasasetuksena olevat rimpulakielet, jotka olivat tietysti myös liian matalalla. Niin joo, passiivimikit pitää kanssa olla, en noista EMG:n aktiiveista tykkää yhtään. Kiitoksia osallistumisesta, käyn varmaan viikonloppuna vielä tutkiskelemassa.
JuliusUK
01.06.2006 20:34:04
Mites olis joku SG? Olis suht tasan noiden sun speksien mukaan. Se kaula on sitten makuasia, joka kokeilemalla varmaan selviää että tykkääkö vai ei :)
www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff!
rattledad
01.06.2006 21:24:00

While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
kojones
01.06.2006 21:24:01
Mites olis joku SG? Olis suht tasan noiden sun speksien mukaan. Se kaula on sitten makuasia, joka kokeilemalla varmaan selviää että tykkääkö vai ei :)

Joo, jos paksu kaula on haussa niin suosittelen testaamaan Tokain SG70:n. Käytettynä saa 400e ja uutenakin tinkaamalla alle 700e.

Kokemuksesta suosittelen, muuten olisi minullekin jäänyt mutta se kaula on aivan liian stydi.
päänahka
01.06.2006 21:27:41
Saa olla käytetty toki, jos joku haluaa luopua jostain aarteesta. SG vähän epäilyttää, onko siinä samanlainen kaulaprofiili kuin Les Paulissa? Ei ole kumma kyllä ikinä tullut pidettyä edes käsissä SG:tä, vaikka liikkeissä on ollut. Mulla on tapana käyttää välillä peukaloa soinnuissa, ja Les Paulin kaula on siihen vähän huono.
Petrukki
01.06.2006 21:30:11
Saa olla käytetty toki, jos joku haluaa luopua jostain aarteesta. SG vähän epäilyttää, onko siinä samanlainen kaulaprofiili kuin Les Paulissa? Ei ole kumma kyllä ikinä tullut pidettyä edes käsissä SG:tä, vaikka liikkeissä on ollut. Mulla on tapana käyttää välillä peukaloa soinnuissa, ja Les Paulin kaula on siihen vähän huono.

Siinä on yllättävän ohut kaula. Zappakin käytti sitä helpon tilutettavuuden takia.
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
päänahka
01.06.2006 21:31:39
Siinä on yllättävän ohut kaula. Zappakin käytti sitä helpon tilutettavuuden takia.

No ei sitten varmaan käy. Lespassa on siis muuten hyvä kaula, mutta profiili väärä mulle.
Räbbänä
01.06.2006 21:32:20
Niin joo, passiivimikit pitää kanssa olla, en noista EMG:n aktiiveista tykkää yhtään. Kiitoksia osallistumisesta, käyn varmaan viikonloppuna vielä tutkiskelemassa.

Tuota Viperia saa nykyään myös SD:n mikeillä.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Kasperi Tervonen
01.06.2006 22:41:42 (muokattu 01.06.2006 22:53:31)
Voisin hehkuttaa tuota omistamaani schecteriä, eli C-1 classicia. Olen tykännyt todella paljon. Vastaisi aika hyvin noita specsejä, paitsi että mikeillä on nyt yhteinen volapotikka. Kaula on jykevä kuin mikä. ;) Maksoin siitä uutena laukun kanssa 880e ja tonnihan oli se yläraja? :)

E: En nyt ole ihan varma onko tuossa "oikeanlainen kaulaprofiili". Joku tietäväisempi osaa varmaan kertoa. :P
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
päänahka
01.06.2006 22:55:30
Voisin hehkuttaa tuota omistamaani schecteriä, eli C-1 classicia. Olen tykännyt todella paljon. Vastaisi aika hyvin noita specsejä, paitsi että mikeillä on nyt yhteinen volapotikka. Kaula on jykevä kuin mikä. ;) Maksoin siitä uutena laukun kanssa 880e ja tonnihan oli se yläraja? :)

E: En nyt ole ihan varma onko tuossa "oikeanlainen kaulaprofiili". Joku tietäväisempi osaa varmaan kertoa. :P

Missäs noita myydään? Kyllä tuotakin voisi kokeilla. Jos se muuten on loistava, niin ehkä sen toisen volumen voi unohtaa.
SG__
01.06.2006 23:06:21
Jos mulla olis jyhky kitara haussa niin varmaan kävisin testaamassa dlxmusicista tuon Epiphonen Korina Flying V:n. Hinta tais pyörii 500-600€:n välissä. Tuo puumatsku nimittäin kiehtois ainaki mua testata. Ja onhan siinä sulle speksitki kohillaa: 2xvolume, kiintee talla, pari humpparia (menis kyl luultavasti vaihtoon ainaki mulla) ja kaula(?).
No pain, no gain
Kasperi Tervonen
01.06.2006 23:12:35 (muokattu 01.06.2006 23:13:00)
Missäs noita myydään? Kyllä tuotakin voisi kokeilla. Jos se muuten on loistava, niin ehkä sen toisen volumen voi unohtaa.

Ainakin Helsingin soundatassa.
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)