djlanza 04.10.2003 21:17:07 | |
---|
Laitevaihdon mukana minulle tuli pari kappaletta kyseisiä Samsonin C01 mikrofooneja. haluaisin tietää onko niistä mihinkään live käytössä? En ole vielä päässyt testaamaan niitä tosi toimissa ja erittäin halpa hinta pistää vähän epäilemään niiden laatua. |
k2x80w 07.10.2003 12:37:12 | |
---|
Laitevaihdon mukana minulle tuli pari kappaletta kyseisiä Samsonin C01 mikrofooneja. haluaisin tietää onko niistä mihinkään live käytössä? En ole vielä päässyt testaamaan niitä tosi toimissa ja erittäin halpa hinta pistää vähän epäilemään niiden laatua. No konkka mikkejä ei yleensä käytetä live seteissä. "kotistudioissa" toimii ihan näppärästi. Flobbi / Kitaristi |
Vilhelmus 07.10.2003 15:01:37 | |
---|
No konkka mikkejä ei yleensä käytetä live seteissä. Konkkamikkejä käytetään liveseteissä, mutta usein vain overeita. |
No konkka mikkejä ei yleensä käytetä live seteissä. Konkkamikkejä kyllä vaan käytetään livenäkin. Yleisimmin rumpujen overhead-mikkeinä ja nykyään monilla solisteillakin mikit ovat konkkamikkejä. Myös jousille, kuorolle, torville, pianolle, akustiselle kitaralle, mandolinille, perkuille... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
djlanza 08.10.2003 00:15:16 | |
---|
Kyllä minulla on tiedossa konkkamikken käyttötapa. Lähinnä live käytössä ne on overhedeinä. Mutta minua kiinnostaisi tietää niiden laatu. Olen kuullut juttua, että kyseistä mikkiä on testailtu Torniossa. Kuuleman mukaan tulokseksi oli tullut, että mikki on laadukkaampi kuin monet kalliimmat Laajakalvo konkat. En vain tiedä, että pitävätkö nuo väitteet paikkansa? Siis kiinnostaisi tietää että onko niistä tositoimissa mihinkään livenä tai äänityksessä? |
kivi 08.10.2003 01:58:29 | |
---|
Olen kuullut juttua, että kyseistä mikkiä on testailtu Torniossa. Kuuleman mukaan tulokseksi oli tullut, että mikki on laadukkaampi kuin monet kalliimmat Laajakalvo konkat. En vain tiedä, että pitävätkö nuo väitteet paikkansa? Itse en ole kokeillut, mutta noissa on taatusti hyvin rajuja yksilöeroja - mä olen kuullut noiden soundista kiitosta ja toisaalta kuullut niitä myös haukuttavan alimpaan kellariin. Melkein menisin sanomaan, että tuo on asia jonka voit vain omilla korvillasi ratkaista, koska epäilen etteivät sun C01:t oo välttämättä yhtään saman kuuloisia kuin jonkun muun C01:t. Halvoissa isokapselisissa konkissa on harvoin kahta samanlaista. Kapselin rakenne ja valmistustekniikka takaa, ettei sitä voi täysin robottityönä hihnalla tehdä. |