hullu_ukko 01.06.2006 14:53:52 | |
---|
Eli siis olen luultavasti jompaa kumpaa viperia ostamassa ja ihmettelin juuri noiden specsejen eroja. Ltd:ssä oli nopealla vilkaisulla paremmat specsit: -ESP-LTD -Sähkökitara -Set-neck / 24.75" -Earvana Compensated Nut -Mahogany Body w/Flamed Maple Top -EMG-81/85 Pickups -Sperzel Locking Tuners -TonePros Locking Bridge w/Stop Tailpiece -24 XJ Frets Kun taas Esp:n standardin specsit: -ESP -Sähkökitara -Set-neck / 24.75" -Mahogany Body -EMG-81 Pickups -Gotoh Tune-o-matic Bridge -24 Frets Kannattaako siis alkaa maksaa 500 euroa enemmän Japanissa tehdystä aidosta Espistä, kun Korealaisen ltd:n kerran saa huomattavasti halvemmalla? Pistää myös ihmetyttämään tuo että halvemmassa kitarassa on kalliimat osat. Vai onko tämä pelkkää omaa kuvitelmaani? ''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman |
lärviapina 01.06.2006 15:07:55 | |
---|
kaulan liitos on hiukka eri tavalla toteutettu.....esp:ssä "pyöreämpi" liitos rungon ja kaulan välillä......otelauta on aidossa eebeniä ku taitaa ltd:ssä olla ruusupuuta laadun(yksityiskohdat) pitäs olla huomattavasti viimestellympi tuossa aidossa .....itellä ainaki on hirvee GAS tuon esp:n suhteen... jos vaa ei rahat oo tiukilla, eli on mahdollisuus sijoittaa se 500 enemmän nii ilman muuta ESP |
LaXu 01.06.2006 15:10:46 | |
---|
Jos mahdollista, niin testaa molempia. Itse olen ESP:n kepeistä tykännyt aina enemmän kuin LTD:n kamasta, noin niinkuin soundin ja yksityiskohtien tarkkuuden puolesta. Sinänsä noista hardware-eroista en ainakaan itse oikeastaan mitään jäisi kaipaamaan. Tonepros-tallat ovat ihan tasan sama peli kuin Gotohin tallat, mutta niihin on porattu kaksi reikää ja laitettu ruuvit kiinni. Käytännössä niistä ei ole muuta hyötyä, kuin että talla ei putoa kitarasta kieliä vaihtaessa. Yhteen omaan kitaraani tein tuon Tonepros-modin (15 minuuttia poran kanssa ja maksoi pari euroa) eikä siitä mitään soundieroja tullut, sattuipahan vaan harmittavan väljä talla pysymään paremmin paikallaan. Kunnollisella tallalla hyöty olisi jäänyt tuohon tallan paikallaan pysymiseen kielten vaihdossa. Sperzelin lukkovirittimet ovat sinänsä käteviä, mutta niillä ei mielestäni ole erityisen miellyttävä virittää johtuen monia virittimiä huonommista välityksistä - 12:1 vs. 16:1 tai 18:1 muissa virittimissä. Eivät siis ole yhtä tarkat ja pehmeästi liikkuvat kuin tarkemmat virittimet. Earvanan tarve riippuu sitten miten paha kultakorva on. Minulle on tähän asti kelvannut ihan hyvin KUNNOLLA tehty normaali satula. |
hullu_ukko 01.06.2006 15:14:38 (muokattu 01.06.2006 15:21:03) | |
---|
Ohhoh.. Näyttääpä tuossa Stankussakin olevan sperzelin lukkovirittimet ainakin musik-produktivin kuvien mukaan. E: eiku ei produktivilla vaan mikä se toinen kauppa nyt olikaan... E2: ja produktiv olikin se kauppa joka kertoi specseissä että virittimet on sperzel locking. ''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman |
ohhooh.. Sain paikalliselta musiikkiliikkeeltä päivän hinnan stankkuviperille (1680€) ja taitaapa mennä niin että siihen 1000-sarjalaiseen on tyytyminen jos tuo torilla stankkuaan myynyt henkilö ei sähköposteihin vastaa. ''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman |
juikka111 01.06.2006 23:11:16 | |
---|
TErve.. En ole standardia kokeillut, mutta pikaisen kokeilun jälkeen musiikkiliikkeessä ltd 100 tuntui oikein oivalta peliltä. Ajattelin että seuraavaksi itsekkin ostan esp:n viperin, mutta saa nyt nähdä minkä-. Tuon kokeilun perusteella voi olla piankin tuo kitara kädessä... :) Hyvin tehdyt viimeistelyt, pitkä sustain, kaula läpi rungon, siistin näkönen ja hyvät mikit ym. Kaikin puolin hyvältä tuntu. Voi tietenkin olla että standardi on vielä parempi. Vaihtelevalla menestyksellä myös heavy antaa mahdollisuuden parantaa liian vähäisiä tuotannollisia resursseja. |
lärviapina 01.06.2006 23:34:55 | |
---|
TErve.. En ole standardia kokeillut, mutta pikaisen kokeilun jälkeen musiikkiliikkeessä ltd 100 tuntui oikein oivalta peliltä. Ajattelin että seuraavaksi itsekkin ostan esp:n viperin, mutta saa nyt nähdä minkä-. Tuon kokeilun perusteella voi olla piankin tuo kitara kädessä... :) Hyvin tehdyt viimeistelyt, pitkä sustain, kaula läpi rungon, siistin näkönen ja hyvät mikit ym. Kaikin puolin hyvältä tuntu. Voi tietenkin olla että standardi on vielä parempi. ainoastaan ESP:n custom versio viperissa on kaula läpi rungon.....ja hinnasta sen huomaa....suosittelen kumminki testaamaan tuon loppupään ltd viperit 400 ja 1000 rungot mahonkia ja silleen.. en vaa tiiä mikä siinä on et oma 301 tuntuu paremmalta ku esim 1000sarjan viperit tai muut mitä oon vipereita testaillu......ehkä se on vaa se oma:) |
juikka111 02.06.2006 17:45:04 (muokattu 02.06.2006 18:08:37) | |
---|
ainoastaan ESP:n custom versio viperissa on kaula läpi rungon.....ja hinnasta sen huomaa....suosittelen kumminki testaamaan tuon loppupään ltd viperit 400 ja 1000 rungot mahonkia ja silleen.. en vaa tiiä mikä siinä on et oma 301 tuntuu paremmalta ku esim 1000sarjan viperit tai muut mitä oon vipereita testaillu......ehkä se on vaa se oma:) http://www.musamaailma.fi/bandikama … tteet/136/155/159/viper1000fm.phtml Onhan esim. tuossa ltd:ssä set neck(liimakaula)... Eihän se ole kaula läpi rungon, mutta ei kuitenkaan kaukana... :) Vaihtelevalla menestyksellä myös heavy antaa mahdollisuuden parantaa liian vähäisiä tuotannollisia resursseja. |