Aihe: Ibanez Rgt42 DX PB
1 2
reative
01.06.2006 16:07:23
http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_rgt42_dx_bp_prodinfo.html
Onko kellään mitään tietoa millanen kitara mahtaa olla kyseessä noin niikun lähinnä tallan ja mikkien laadusta..?
Velli
01.06.2006 17:28:39 (muokattu 01.06.2006 17:31:29)
Talla ja mikit ovat tuon kitaran suurin kompastuskivi. Vaikka Edge Pro II onkin parempi talla kuin Lo-TRS II, niin se on siltikin huonosta tinametallista tehty. Sen vuoksi se väsähtää parissa vuodessa jos kammen käyttö on vähänkään aktiivisempaa.

Mikit ovat perukamaa, eli suht suuritehoiset, eivätkä mitenkään erityisen erottelevat. Kyllä ne välttävät, mutta jos vähänkään vakavissaan on soittonsa suhteen, niin kyllä ne ensimmäisen testikerran jälkeen vaihtoon menevät.

Edit. Osta mieluummin RG321. Senkin mikit menevät heti vaihtoon, mutta talla on huomattavasti parempi kuin tuossa RGT42DX:ssä. Hintakin on ainoastaan puolet tuosta. Laadullisesti nuo molemmat mallit ovat samaa Korea-kauraa.
Jesus_Plastica
01.06.2006 18:29:30
Rg321:ssä tosin ei ole kelluvaa tallaa. Mutta jos ketjun aloittajalle kelpaa kiinteä niin sittenhän tuo on hyvä.
Velli
01.06.2006 18:36:10
Rg321:ssä tosin ei ole kelluvaa tallaa. Mutta jos ketjun aloittajalle kelpaa kiinteä niin sittenhän tuo on hyvä.

Kiinteä talla on kymmenkertaisesti parempi ratkaisu kuin huono kelluva talla. Jos huippuhyvän kelluvan tallan haluaa, niin silloin kannattaa ostaa RG5xx, 6xx tai 7xx. Niissä on jook Edge tai Lo-Pro Edge, jotak ovat parhaat markkinoilla olevat floyd rose-tyyppiset tallat.
reative
01.06.2006 18:56:55

oishan se mahdottoman mukavaa jos ois kelluva...mut kunhan nyt soundissa päästään iban les paulia parempaan nii sitten oon tyytyväinen...
reative
01.06.2006 18:59:02
Kiinteä talla on kymmenkertaisesti parempi ratkaisu kuin huono kelluva talla. Jos huippuhyvän kelluvan tallan haluaa, niin silloin kannattaa ostaa RG5xx, 6xx tai 7xx. Niissä on jook Edge tai Lo-Pro Edge, jotak ovat parhaat markkinoilla olevat floyd rose-tyyppiset tallat.

eiköhän se originaali floikka kumminkii oo paras..;) mutta ongelma on että ne kitarat missä on originaali floikka on niin hirmuhintasia..mutta kyllähän se käytettykkii kelpaa kuhan nyt ei oo ihan raiskattu....
Velli
01.06.2006 19:18:28
eiköhän se originaali floikka kumminkii oo paras..;) mutta ongelma on että ne kitarat missä on originaali floikka on niin hirmuhintasia..mutta kyllähän se käytettykkii kelpaa kuhan nyt ei oo ihan raiskattu....

Ei ole original Floyd Rose paras. OFR on yhtä hyvä kuin Gotoh, Schaller ja Ibanez Edge Pro. Ne ovat kaikki tehty kunnon metalliosista. Niissä on vain yksi puute: lukittavat tukipaalut. Lukittavat tukipaalut parantavat vireenpitoa parilla prosentilla. Ainoastaan Ibanez Edgessä ja Lo-Pro Edgessä on lukittavat tukipaalut.
reative
01.06.2006 19:33:14
Ei ole original Floyd Rose paras. OFR on yhtä hyvä kuin Gotoh, Schaller ja Ibanez Edge Pro. Ne ovat kaikki tehty kunnon metalliosista. Niissä on vain yksi puute: lukittavat tukipaalut. Lukittavat tukipaalut parantavat vireenpitoa parilla prosentilla. Ainoastaan Ibanez Edgessä ja Lo-Pro Edgessä on lukittavat tukipaalut.

aina sitä oppii uutta...eikös ibanezin 5xx sarjassa kumminkii ole jo ihan suht hyvät tallat...? taikka rg 470:ssä..?
Velli
01.06.2006 19:35:20 (muokattu 01.06.2006 19:36:14)
aina sitä oppii uutta...eikös ibanezin 5xx sarjassa kumminkii ole jo ihan suht hyvät tallat...? taikka rg 470:ssä..?

5xx-sarjassa on nimen omaan Edge tai Lo-Pro Edge riippuen mallista ja valmistusajankohdasta. Muutamassa vanhassa japanivalmisteisessa RG450:ssä on myös Edge.

RG470:ssä samaten kuin uudemmissa RG450:ssä on Lo-TRS-sarjan tuotteita. Karta kuin ruttoa!
Werde
01.06.2006 20:42:20

Ibanezin tallojen designin arvostan muutenkin OFR:ea nerokkaammaksi. Sustain-blokkiin jouset kiristävä levy on hyvä keksintö, stabiloi koko systeemiä tuo ratkaisu. Lisäksi lo-pro edgen ja varsinkin edge pro:n kieltenlukitus on mielestäni paremmin toteutettu kuin OFR-johdannaisissa.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
reative
01.06.2006 21:44:34
kiitoksia tiedoista..pitäne alkaa kattelemaa noita 5xx sarjalaisia....
Makelele
01.06.2006 21:50:31
Tuohon hintaluokkaan voisi tosin suositella Ibanezin S-sarjalaista, joissa on ZR-tremolo, joka kuulemma on loistava. Myös 90-luvun S-sarjalaisia kannatta katsoa jos jostain löytää.
Velli
01.06.2006 22:20:30
Myös 90-luvun S-sarjalaisia kannatta katsoa jos jostain löytää.

Kyllä! S5xx-malleja kannattaa pitää silmällä. Ne ovat made in Japan ja niissäkin on joko Edge tai Lo-Pro Edge-talla. Noille nykypäivän Korea S:lle en henk. koht. lämpene yhtään.
oiva tumpeloinen
01.06.2006 22:24:05
RG470:ssä samaten kuin uudemmissa RG450:ssä on Lo-TRS-sarjan tuotteita. Karta kuin ruttoa!

Mun mielestä toi on jo aika karrigoitua sanoa noin......

Kaverilla on tuollainen RG470 jo monta vuotta. Ihan reilusti hän soittaa sillä ja käyttää kampea. Eipä ole vielä tullut vireongelmia vastaan. Tiedä sitten, onko jossain käynyt virhe ja sattunut vähän parempi yksilö valusta siihen kitaraan.
reative
01.06.2006 22:41:19
Mun mielestä toi on jo aika karrigoitua sanoa noin......

Kaverilla on tuollainen RG470 jo monta vuotta. Ihan reilusti hän soittaa sillä ja käyttää kampea. Eipä ole vielä tullut vireongelmia vastaan. Tiedä sitten, onko jossain käynyt virhe ja sattunut vähän parempi yksilö valusta siihen kitaraan.

kaipa kaikkilla kitaravalmistajilla osuu silloin tällöin ihan susi kappale...joskus taas parempi kuin perus laatuinen...varma en ole mutta näin ainakii luulisin kun liukuhihnatavaroita ovat.
Werde
01.06.2006 22:46:28 (muokattu 01.06.2006 22:59:17)
Eipä ole vielä tullut vireongelmia vastaan.

Vireen pito tuntuu olevan subjektiivinen käsite samalla tapaa kuin laatu. Itse olen hemmetin tarkka tuon suhteen, kromaattisen kanssa katsotaan aina vaikka korva olisikin tyytyväinen. Ja siinä ne erot aina viimeistään paljastuvat.

edit: Täsmennetäänpä nyt varulta hieman.

Yksin soitellessa ei pientä vireen heilahtelua edes huomaa. Jos muita mööpeleitä ei ole äänessä, niin korva on tyytyväinen jos kielet ovat keskenään vireessä. Tähän päästään huonommillakin floikilla hyvin säädettynä (ainakin mitä omalle kohdalle on osunut) jos kyseessä ei aivan loppuunkulunut yksilö ole.

Bändisoitossa tai vaikkapa levyn mukana rimpautellessa juttu onkin jo toinen. Monesti halpisfloikat "hakevat" virettä divebombin jälkeen jonkin aikaa, mutta asettuvat hetken päästä kohdalleen demppikäden painaessa tallaa. Joissain tuntuu olevan ikäänkuin 2 "zero-pointtia", eli pisteet joihin jäädään kammen noston tai laskun jälkeen oikean nollakohdan jäädessä johonkin niiden väliin.

Kun on kerran hyvää floikkaa koittanut niin nuo "ihan hyvin" toimivat lisenssifloikat tuntuvat todella huonoilta. Omalta floikaltani vaadin täydellistä paluuta nollakohtaan kummastakin ääriasennosta. Tämä ominaisuus on hyvä tarkistaa viritysmittarilla.

Tremsetterin avulla uskon vireen pysyvän stabiilina halvemmillakin killuttimilla, knife-edgien kunto kun tuntuu menettävän merkityksensä tuon asentamisen jälkeen.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
oiva tumpeloinen
01.06.2006 22:51:11 (muokattu 01.06.2006 22:52:03)
Vireen pito tuntuu olevan subjektiivinen käsite samalla tapaa kuin laatu. Itse olen hemmetin tarkka tuon suhteen, kromaattisen kanssa katsotaan aina vaikka korva olisikin tyytyväinen. Ja siinä ne erot aina viimeistään paljastuvat.

Kuunteletko sä musiikkia korvilla vai mittarilla?

Kyllä mä luulen tietäväni, mitä vireisyys tarkoittaa. Ja jos otetaan verrokkeja, niin mulla on itsellä kahdessa kitarassa Edge, enkä huomaa eroa niihin. Tiedä sitten, valehteleeko siinä tilanteessa korva vai mittari.....

E: luin juuri tuon viestin ja huomasin, miten hyökkäävä sävy siinä on. Se ei ole tarkoitus, mutten jaksa sitä nyt muuttaakaan.
Velli
01.06.2006 23:37:10
Itsellänikin on ollut pari kolmekymmentä RG:tä Edge tai Lo-Pro Edge-tallalla, muutamia Original Floyd Rosella ja Edge Prolla ja pari Lo-TRS:llä. Edge ja Lo-Pro Edge ovat osoittautuneet noista kaikista parhaimmiksi. Lo-TRS:t kaikista huonoimmiksi.
oiva tumpeloinen
01.06.2006 23:51:49
Itsellänikin on ollut pari kolmekymmentä RG:tä Edge tai Lo-Pro Edge-tallalla, muutamia Original Floyd Rosella ja Edge Prolla ja pari Lo-TRS:llä. Edge ja Lo-Pro Edge ovat osoittautuneet noista kaikista parhaimmiksi. Lo-TRS:t kaikista huonoimmiksi.

Niin siis ei mun ollut tarkoitus mitenkään kyseenalaistaa tietämystä asiasta, olen mä sun myyntisivustot nähnyt. =)

Mulla itsellä ei ole tuosta Lo-TRS:stä sen enempiä kokemuksia, kun mun käsiin eksyneissä Iboissa on jotakuinkin aina ollut Edge. Jossakin on ollut myös Lo-Pro ja Joissakin Edge pro, mutta ne on yleensä mennyt kiertoon aika nopeasti, eikä mulla niistäkään niin hirveästi ole sanottavaa. Molemmat toimi hyvin sen aikaa, kun niitä talossa oli.

Mä vain mietin tuota: Karta kuin ruttoa!

Koska mun mielestä se ei pidä ihan noin jyrkästi paikkansa. Kyllä sillä persaukisena aloittelijana (ja miksei kokeneempanakin) ihan hyvin vinguttelee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)