Aihe: SG replikat
1
aleksi_ollikainen599
01.06.2006 16:01:39
Olisiko Gibsonin SG replikoiden joukossa jotain erityistä helmeä jonka haluat jakaa ihmisille? Laita tänne kommenttia. Ovatko epiphonen mallit mistään kotoisin? Mikit ovat kuulemma suttuisia. Malli on alnico-V Humbucker. En itse tiedä mikeistä juurikaan kun en ole päässyt testailemaan mutta jos jollakin on soittokokemusta kyseisistä niin laita viestiä. Miten pärjäävät vertailussa suurten ja mahtavien alkuperäisten gibson mikkien kanssa? (esim 57 classic humpparit, 490R, jne.) Erityisesti keskustelua hyvistä SG replikoista kiitos!
LaXu
01.06.2006 16:28:38
Tokailla on ihan kiva SG-kopio, japanilainen. Samoin nuo Japanissa valmistetut Epiphone Elitist sarjan kitarat ovat varsin mainioita, en ole tosin SG-mallia testannut. ESP/Edwardsit ovat myöskin rautaa, mutta niitä joutuu lähteä Japanista asti tilailemaan.

Toisaalta eivät nuo Gibsonin SG:tkaan aivan älyttömiä maksa, jos ei siis halua tuota pienellä plektrasuojalla (nätimpi IMO) varustettua mallia. Gibsonista mulla on kyllä sellaiset kokemukset, että niitä ei kannata ostaa kokeilematta, sen verran epätasaista tuntuu laatu olevan.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
rheinone
01.06.2006 22:15:18
Yamahan SG2000 on ehkä oma suosikkini noista kopioista.
EDIT: Eikä tuo kolmetonninenkaan varmaan huono ole.

Noi jammut on kyllä esteettisesti aivan helvetin upeita kitaroita! Mutta minkälaisia ne on soittaa? Joskus olis kiva kokeilla.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Tompsi
01.06.2006 22:28:30
Ei kai tuota Yammua voi oikein hyvällä mielellä sanoa SG replikaksi... Enemmänhän se on Lerpake yhdellä lisäisellä solottelulovella. :/
LaXu
01.06.2006 22:43:06
Ei kai tuota Yammua voi oikein hyvällä mielellä sanoa SG replikaksi... Enemmänhän se on Lerpake yhdellä lisäisellä solottelulovella. :/

Samaa mieltä. DLX Musicissa oli vähän yli tonnilla joskus vähän kulahtanut SG3000..painava kuin mikä, mutta kiva soittaa ja hyvä soundi.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
rheinone
01.06.2006 22:50:55

No joo, ei munkaan mielestä oo SG-replika, mutta vähintään yhtä kaukana se on Lerpakkeessa, siis ulkonäöksellisesti.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Härski
01.06.2006 22:53:05
Toisaalta eivät nuo Gibsonin SG:tkaan aivan älyttömiä maksa, jos ei siis halua tuota pienellä plektrasuojalla (nätimpi IMO) varustettua mallia.

Mun mielestä taas toi iso plekusuoja on hienompi. Ja mitä tuohon hintaan tulee, nyt ois aika hyvään hintaan Gibsonin SG Special torilla. En lähtis tuolla hinnalla enää ajattelamaankaan Tokaita tai vastaavaa.
Bald Anus
02.06.2006 00:23:41

Ite ainakin tykkään Epiluurin SG: istä, mikitkin on hyvät. Joissakin Epiphoneissahan on samat kuin Gibsoneissa?
Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Spasi
02.06.2006 00:44:10

Mun mielestä taas toi iso plekusuoja on hienompi. Ja mitä tuohon hintaan tulee, nyt ois aika hyvään hintaan Gibsonin SG Special torilla. En lähtis tuolla hinnalla enää ajattelamaankaan Tokaita tai vastaavaa.

Onko kenelläkään muuten konkreettista kokemusta Specialin ja Standardin eroista? Soundi, soittotuntuma etc?
LTD
02.06.2006 05:38:35 (muokattu 02.06.2006 05:42:55)
meni specialit ja faded sekasin eli ei mitään
benny
02.06.2006 09:35:09

Mun mielestä taas toi iso plekusuoja on hienompi.

Todellaki.
SG:ssä pitää olla iso plekusuojus jotta se näyttää kivalta ja menevältä.

Itse soittelen Epiphonen Emily the Strange SG:llä ja sen mikit ja virittimet on vakiona ihan kuraa, muuten ihan mukava peli ja tuntuu käteen sopivalta. (oikeestihan mä vaan posetan sen kanssa kokovartalopeilin edessä)
shitfuck inc.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)