Aihe: 14'' Tomissa halkeama
1 2 3
Safga
01.06.2006 13:53:21
Eilen tuossa huomasin kun putsasin rumpuja että 14'' tomissa oli halkeama alakalvon puolella. (omassa kuvassa kuvaa) En tiedä onko se sitten ollut siellä iät ja ajat mutta nytten pisti silmään.
Kyselisinkin että kannattaako tuolle halkeamalle tehdä sen kummempia vai kannattaako antaa sen olla vaan? Voisiko siitä kehittyä jotain isompaakin?
En ole ainakaan huomannut että olisi vaikuttanut soundii millään tavalla.

ps. en löytänyt oikein järkevää topickia mihin laittaa tätä ainakaa omasta mielestäni. ;)
Pearl & Stagg... Play with the best (medina) Pastilli?
Paas
01.06.2006 14:07:58
Näyttää siltä että tuo vaan laajenee koko ajan käytössä. Onko niin uudet rummut että menis takuuseen? Jos ei niin kannattaa tiedustella joltain soitin rakentajalta/korjaajalta että mitä kunnostaminen maksaa ja päätät sitten kannattaako tehdä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
moderndrummer88
01.06.2006 14:11:39 (muokattu 01.06.2006 14:13:41)
Onko tomi kokenu viime aikoina suuria lämpötilavaihteluja, omassa setissä jommassa kummassa etutomissa on aivan hiuksenohut halkeama mikä juuri taisi tulla kun setti koki suuria lämpöeroja, nyt tuota ei enää näy kun tomi ollu pitkään samassa tilassa. Mutta itse asiaan: pistin sillon Kumu-Pekalle viestiä, että mitä tuommosessa tilanteessa pitäisi tehdä, niin Pekka vastasi, että liimaa väliin ja sitten puristimilla kiinni, kun on kuivunut hiotaan välistä tulleet liimat pois ja tomi on kuin uusi. Pekka tekee itse myös tuollaisia korjauksia, kannattaa kysästä, kun näyttää olevan jo aika iso tuo halkeama sulla.

E: Tuon kokonen tosiaan kannattaa hoitaa kuntoon, koska voi levitä lisää ja alkaa rämisemään.
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Safga
01.06.2006 14:23:50
Onko niin uudet rummut että menis takuuseen?.

Nuo ovat jo 2.5 vuotta vanhat että tuskin menevät enää takuuseen.

Onko tomi kokenu viime aikoina suuria lämpötilavaihteluja. Pekka tekee itse myös tuollaisia korjauksia, kannattaa kysästä, kun näyttää olevan jo aika iso tuo halkeama sulla.

E: Tuon kokonen tosiaan kannattaa hoitaa kuntoon, koska voi levitä lisää ja alkaa rämisemään.

Setti on ollut treeniksellä aika kauan, siellä tosin on lämmitys että tuskin ihan mitään radikaaleja lämpötilan muutoksia siellä on tapahtunut.

selvä. kiitoksia näistä. Taidan laittaa erikeepperiä väliin ja puristuksiin.
Bacchus
01.06.2006 14:32:44
selvä. kiitoksia näistä. Taidan laittaa erikeepperiä väliin ja puristuksiin.

Jep, liimaa väliin ja puristimilla kiinni. Puristimien käytössä kannattaa kuitenkin olla varovainen, niinkuin varmasti tiedätkin.

Heavymachinery on muistaakseni soittimia rakennellut, joten hän voi varmasti kertoa kätevimmät niksit.
Paas
01.06.2006 14:34:12 (muokattu 01.06.2006 14:35:05)
Kannattaa varmaan vähän miettiä miten sen puristimen sinne asettelee ettei murjo rikki sitä rumpua. En tiedä miten tuo pitäisi tehdä mutta ei varmaan ainakaan kannata käyttä liiallista voimaa.

Edit. bacchus ennättikin jo näköjään varoittelemaan...
Magiz
01.06.2006 14:38:30
jotkut viilulevynpalaset puristimen ja rungon väliin vois olla aika hyvät.
Whatever happens, happens.
Paas
01.06.2006 14:40:12
niin, kai siinä pitäis olla jotakin joka myötäilee sen rungon pyöreää muotoa niin että paino/voima jakautuu mahdollisimman tasaisesti.
Magiz
01.06.2006 14:49:25
niin, kai siinä pitäis olla jotakin joka myötäilee sen rungon pyöreää muotoa niin että paino/voima jakautuu mahdollisimman tasaisesti.

tätä mä niinku hain. :)
Whatever happens, happens.
Legatus
01.06.2006 15:05:00
Kannattaa laittaa myös joku kangaspala sinne lakka/maali puolelle ettei se puu siinä puristimen välissä vahingoita hienoa viimestelyä. Muistaakseni sulla oli helkkarin hienot Pearlit ja niitä ei kannata mennä tuhoamaan.
Eiku...
Safga
01.06.2006 15:55:21
Kannattaa laittaa myös joku kangaspala sinne lakka/maali puolelle ettei se puu siinä puristimen välissä vahingoita hienoa viimestelyä. Muistaakseni sulla oli helkkarin hienot Pearlit ja niitä ei kannata mennä tuhoamaan.

Juu... nyt on kyse kuitenkin ex setistäni joten ei ole NIIN väliä, mutta väliä kuitenkin.
Nolte
01.06.2006 15:56:24

Eikä mitä! Metallileuat vaan rumpuun kiinni ja urhotiukkuudelle! Nehän on vaan Exportit...

;)
Huono soittaja!
rm_wispila
01.06.2006 16:05:39
Yhtä romusettiä ehostaessa olivat kaikki reunat tuota luokkaa. Liimailin puuliimalla rungon viilut takaisin kiinni. Ilmeisesti viilut olivat alunperinkin varsin suurpiirteisesti liimattu toisiinsa...

Liimatessa kiilasin ruuvarin kärjellä rakoa hieman auki ja levitin kapella puutikulla liiman mahdollisimman pitkälle viilujen väliin. Kiristämiseen käytin muutamaa pyykkipoikamallista liimauspuristinta.

Kuivuneen liimapärsän pyyhkäisin hiekkapaperilla pois, viiste oli muuten kuosissaan.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
stenel
01.06.2006 20:35:14
Mä ohentaisin Erikeeperiä, jotta se leviäisi nätisti halkeamaan.
Parasta lyriikkaa v. 2006:"DJ ja tanssilattia, passoissa tuhat vattia, kaupunki valvoo, kun me tanssitaan vielä, tanssitaan vielä..." -Jane-
Jouni Antero
02.06.2006 10:39:45
Mulla on yhdessä tomissa vähän vastaava mutta paljon viattomamman näköinen ja olen tuuminut sen korjausta...onko Erikeeper nyt varmasti se oikea? Olen harkinnut jonkun super-liiman käyttöä, mutta onko niissä muita ongelmia kuin se, että pitää toimia nopeasti ja siististi?
Rockster
02.06.2006 10:55:21
Eikä mitä! Metallileuat vaan rumpuun kiinni ja urhotiukkuudelle! Nehän on vaan Exportit...;)

Nyt oli turhan julmaa...
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
Tindrum
02.06.2006 11:09:24 (muokattu 02.06.2006 11:10:52)
Paras olisi kun saisit työstettyä kaareltaan oikeanlaisen palikan molemmille puolille runkoa. Riittävän ohutta mutta oikeanlaista liimaa väliin ja puristukseen.

Tein kerran tuollaisen palikan vannesahalla (22" bassarille). Kiinnitin MDF-levyn sahan pöytään saadakseni oikeanmittaisen jännevälin ruuville (mitta sahan terästä ruuviin = rummun halk./2). Tuohon ruuviin kiinnitin kaksi samanmittaista narua (venymätöntä, esim. ketju on hyvä), jotka sitten kiinnitin kakkosnelosen päätyihin ruuveilla. Pitämällä narut kireällä työnsin palikan sahasta läpi ja kas, tuloksena oli kaksi kappaletta joissa täsmälleen oikeansäteinen kaarevuus. Liimasin vielä Tiimarista ostamani huopapalat kappaleisiin tasaamaan painetta ja suojaamaan rummun pintaa.
Hyvä tuli, vaikka itse sanonkin.
m© Varmuus on paras.
HeavyMachinery
02.06.2006 11:58:58

Eilen tuossa huomasin kun putsasin rumpuja että 14'' tomissa oli halkeama alakalvon puolella. (omassa kuvassa kuvaa) En tiedä onko se sitten ollut siellä iät ja ajat mutta nytten pisti silmään.
Kyselisinkin että kannattaako tuolle halkeamalle tehdä sen kummempia vai kannattaako antaa sen olla vaan? Voisiko siitä kehittyä jotain isompaakin?
En ole ainakaan huomannut että olisi vaikuttanut soundii millään tavalla.

ps. en löytänyt oikein järkevää topickia mihin laittaa tätä ainakaa omasta mielestäni. ;)

Kyllä toi kannattaa korjata, se laajenee tärinästä....

Heavymachinery on muistaakseni soittimia rakennellut, joten hän voi varmasti kertoa kätevimmät niksit.
Joo soitinrakentajahan ammatiltani olen.....

Älä laita kangasta se imee vaan liimaa lisää ja tulee pahempi sotku....

Mä ohentaisin Erikeeperiä, jotta se leviäisi nätisti halkeamaan.

EI MISSÄÄN NIMESSÄ ERIKEEPPERIÄ !! Se on kaiken turma, pva liimoja kannattaa välttää muutenkin.

Eli tässä sulle kunnon ohjeet( jos et turannu jo ) :)

-Teippaa se ympäristö ensin maalarin teipillä hyvin.

- Tee todella pieni kiila tai esim ruuvi meisselli jolla vähä raotat aukkoa, sitten laitat sinne liimaa mielellä jotan oikeaa kunnon puuliima ei mitään erikeepperiä. Lma kannattaa laittaa injektio ruiskulla ( saa apteekista, ei kannata mennä ostaa kauhessa rapulassa eivät meinaa myyä kun luuleevat narkkariksi kokemusta on ! ) niin ja neulana on sellainen lihasneula paras eli tarpeeksi iso reikä josta liima menee läpi. Jos käytössä paineilmaa niin sillä voi puhaltaa sen liiman vielä syvemmälle.

- Varo ettet laita liikaa liimaa se on huonosta ! puristele käsin liika liima pois aukosta ja pyyhi ne pois.

- laita puristima tasaisesti koko halkeaman alueelle. Pienet puristimet on parhaita. pruistimeinen väliin on hyvä laittaa esim kumi mattoa tai korkkimattoa ei mitään kovaa.

- anna kuivua

- rokkaa....

- jos tuntuu vaikealta ja asut tampereella tuo se minulle niin korjaan sen.....

Ihan tiedoksi kaikille erikeepperi on se millä voit liimata paperia mutta puuhun sillä ei tee paskan vertaa, ennemin vaikka B5:sta kun erikeepperiä.....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
HeavyMachinery
02.06.2006 12:00:42

Mulla on yhdessä tomissa vähän vastaava mutta paljon viattomamman näköinen ja olen tuuminut sen korjausta...onko Erikeeper nyt varmasti se oikea? Olen harkinnut jonkun super-liiman käyttöä, mutta onko niissä muita ongelmia kuin se, että pitää toimia nopeasti ja siististi?

Siis jos meinaat pikaliima eli syanyakrylaattia se on saatanasta näissä hommissa....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)