Aihe: Radio City loppuu
1 2 3 4 5 6 7
sirdickyj
01.06.2006 13:45:18
Valitettavasti marginaalisempaan rockiin keskittyvälle kanavalle ei Suomen kokoisessa maassa ole riittävästi yleisöä. Koska marginaalit ovat täällä, niin täällä on pakko tehdä radiota kaikille-kaikkea-meiningillä. Ilman riittävää kuuntelijamassaa mainosmyynti ei vedä ja ilman myyntiä ei kanava pyöri.

Mutta eihän tuo ole "kaikille kaikkea", eikä seuraava vaihtoehto ole marginaali. Ihan o.k. meininki toi formaattiradio on, mutta formaatteja on muitakin ku se, että soitetaan samaa biisiä kerta toisensa jälkeen.
Mark 3 on miesten Purple
Brian May jr.
01.06.2006 13:54:01
Itse tykkäsin kuunnella Cityä siinä 4-5- vuotta sitten, tosin silloinkin oli jo "hitusen" toistoa kuultavina niissä biisilistoissa, mutta Rock ja Pop klassikot- teemalla sai sentään hitusen monipuolisempia biisivalintoja irti. Mitäs se nykyään sitte oli? Rockia ja sporttia, rockia KASARI! YSÄRI! TUUTAUSARI!!"-linjalta ja sieltäkin vain pari biisiä. Huoh.

Kriteerit Sävelradion hylkäämiseen vähän yllättivät; aikuisten musaa soitetaan tarpeeksi paikalliskanavilla? Eh? Mä olisin hyllyttänyt sen kanavan lähinnä siksi että sekin on aivan liian formatisoitunut.
Vettä!
Cathi777
01.06.2006 14:04:59

Ei tule Cityä ikävä, heikoksi meni kanavan tarjonta viimeisen parin vuoden aikana. Luulen että tuo Rock FM tulee olemaan paljon parempi.

Joo, kyllähän tuo City sellainen kasarihevikanava olikin, että sietääkin loppua. Tulis nyt vaan sitten joku oikeasti monipuolinen rockkanava tilalle, mutta taitaa olla turha toivo.
Only pop music can break my heart...
Sir Härö
01.06.2006 14:18:48
Hieno homma. Tilalle jotain parempaa. Kun toi Citykin on mennyt siihen formaattiradion suuntaan.

Tilalle tulee joku Nova#2 jolla on omistuksessaan yksi rock-kokeolma ja sitä pyöritetään seuraavan vuoden ajan?

Kun city lopetetaan, Suomeen ei jää enää ainoatakaan kuuntelemisen arvoista kanavaa. Nova soittaa viittä samaa kappaletta päivät pitkät. Kissiltä en ole varmaan ikinä kuullut yhtään hyvää kappaletta, YleX soittaa mitä paskempia "uutuuksia" etc...

Radio menetti merkityksensä.
Turpa kiinni ja kuuntele!
Johnny Buzz
01.06.2006 14:36:08 (muokattu 01.06.2006 14:38:23)

Tilalle tulee joku Nova#2 jolla on omistuksessaan yksi rock-kokeolma ja sitä pyöritetään seuraavan vuoden ajan?

Kun city lopetetaan, Suomeen ei jää enää ainoatakaan kuuntelemisen arvoista kanavaa. Nova soittaa viittä samaa kappaletta päivät pitkät. Kissiltä en ole varmaan ikinä kuullut yhtään hyvää kappaletta, YleX soittaa mitä paskempia "uutuuksia" etc...

Radio menetti merkityksensä.

City voi hyvinkin jatkua vielä Sanoma Osakeyhtiön hallinnassa. He tulevat tod. näk. ostamaan nimen itselleen ja toimivat sillä saamansa miehille suunnatun taajuusnipun kanssa, joka kulkee tällä hetkellä työnimellä Rock FM.
Von Blåmberg
01.06.2006 15:10:00
Eipä perinteistä radiota enää nykyään kannata pelkän musiikin takia kuunnella, kun on keksitty joka paikkaan kulkevat aipodit ja mp3 -soittimet, jotka soittaa tasan sitä mistä itse tykkää. Miksi kuunnella massamusiikkia radiosta, jos voi kuunnella ihan itseään varten räätälöityä tarjontaa?
Quick to judge, quick to anger, slow to understand
Anttichrist
01.06.2006 15:23:43
Hyvä niin, yksi 5 piisin soittolista-asema vähemmän päätä hajottamassa.
sirdickyj
01.06.2006 15:25:53
Eipä perinteistä radiota enää nykyään kannata pelkän musiikin takia kuunnella, kun on keksitty joka paikkaan kulkevat aipodit ja mp3 -soittimet, jotka soittaa tasan sitä mistä itse tykkää. Miksi kuunnella massamusiikkia radiosta, jos voi kuunnella ihan itseään varten räätälöityä tarjontaa?

Näin juuri, takana ovat ne ajat, jolloin uuteen musiikkiin pystyi tutustumaan radion välityksellä. Tai no, onhan poikkeuksiakin vielä, Radio Helsinkiä ja muuta. Mutta noiden TOSIformaattiradioiden kanssa on juurikin noin, että ne ovat laiskojen ihmisten MP3-soittimia, jotka soittavat randomina samoja biisejä eri järjestyksessä.

Nytkin toi City päällä tossa vaan, että voin tsekata mitä tauon (siis meitsin kuuntelutauon) jälkeen soittavat. Warrantin Cherry pie tuli äsken, nyt tulee Kissin Lick it up. Hienoa ja innovatiivistä. Onko tää siis suunnattu nyt meille, jotka kuunneltiin noita junnuina ja joilla oletettavasti on nyt ostovoimaa?
Mark 3 on miesten Purple
rheinone
01.06.2006 19:44:12 (muokattu 01.06.2006 19:44:40)
Warrantin Cherry pie tuli äsken, nyt tulee Kissin Lick it up. Hienoa ja innovatiivistä. Onko tää siis suunnattu nyt meille, jotka kuunneltiin noita junnuina ja joilla oletettavasti on nyt ostovoimaa?

Hyvä kysymys. Varmaan yrittää olla tännepäin suunnattu, mutta on ollu se Cityn sihti aika hakusessa jo valitettavan pitkän aikaa. Ohi menee. Ei ihme että loppuu paukut.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sikanaama
01.06.2006 20:41:10
Nyt voi kuunnella pelkkää groovea..

Jeah! Groove on kyllä pelastus koska sivaripaikan auton soittimessa ei toimi kasettidekki. The best radio station in Finland, niiku ne sannoo.
jussiohmanin keittiö sopii hygieniansa puolesta leikkaussaliksi
kivi
01.06.2006 21:03:00

Auh! En mä halua kuulla musiikkia jonka mä jo tunnen, mä haluan kuulla sellaista musiikkia joka on just mulle mutta jota en ole aiemmin kuullut. Haluan antaa DJ:lle mahdollisuuden avata elämässäni uusia ovia ja tuoda uusia tuttavuuksia päivääni, ja vastineeksi olen jopa valmis käyttämään kallista vapaa-aikaani musiikin kuunteluun, vaikka taivas tietää että mieluummin nauttisin hiljaisuudesta.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Thomy
01.06.2006 21:12:36
Auh! En mä halua kuulla musiikkia jonka mä jo tunnen, mä haluan kuulla sellaista musiikkia joka on just mulle mutta jota en ole aiemmin kuullut. Haluan antaa DJ:lle mahdollisuuden avata elämässäni uusia ovia ja tuoda uusia tuttavuuksia päivääni, ja vastineeksi olen jopa valmis käyttämään kallista vapaa-aikaani musiikin kuunteluun, vaikka taivas tietää että mieluummin nauttisin hiljaisuudesta.

Hullu ! Etkö sä usko, että oot jo kuullu enemmän musaa, kuin mitä ihminen pystyy elinikänään vastaanottamaan ? Ja "antaa DJ:lle mahdollisuuden" ?? Herää nyt hyvä mies !! Alan olla huolissani susta...

Kill ugly radio !
sirdickyj
01.06.2006 21:17:19

No, esim. City ei ole pitkään aikaan "avannut uusia ovia tai luonut tuttavuuksia" yhtään kenenkään päivään. Siellä ei mikään yllätyksellinen tai uusi musiikki soi, siksi varmaan vertaus MP3-soittimeen.
Mark 3 on miesten Purple
Definhel
01.06.2006 21:20:10
Minkäs helvetin takia niitä kanavia joudutaan lopettamaan? Luulisi tuonne nyt hyvin mahtuvan joka toiselle megahertsille kun on mahtunut ennenkin?
Notefix
01.06.2006 21:50:02

Auh! En mä halua kuulla musiikkia jonka mä jo tunnen, mä haluan kuulla sellaista musiikkia joka on just mulle mutta jota en ole aiemmin kuullut. Haluan antaa DJ:lle mahdollisuuden avata elämässäni uusia ovia ja tuoda uusia tuttavuuksia päivääni,

Jotain tuollaista mäkin olen kuvitellut radionkuuntelun merkitsevän mulle. Herran kiitos sitä on kasvanut aikana, jolloin juuri tuollaista tapahtui!
"Layers of layers of shit!"
sirdickyj
01.06.2006 22:39:16
Jotain tuollaista mäkin olen kuvitellut radionkuuntelun merkitsevän mulle. Herran kiitos sitä on kasvanut aikana, jolloin juuri tuollaista tapahtui!

Jep, Rockradio tuli ma, ke ja pe, muistaakseni. Ja sitä venattiin innoissaan. Ja useimmiten tuli musaa, jota ei ollu ennen kuullu.
Mark 3 on miesten Purple
spade
01.06.2006 22:40:10
Hitto, mainoksia mainoksien perään ja biisi lista persiistä, 2004 se oli hyvä, kaikkee Kissii ja Van Halenii ja sun muuta hemmetin hyvää musaa soi peräkanaa, mutta nykyisin, Järviportin lihajaloste musaa ja mainoksia! Ei stna sentään! Upotkoon, ja katotaan, mitä "miesten" kanava lupaa
Elämä on
HaloOfFlies
01.06.2006 22:47:06

Jep, Rockradio tuli ma, ke ja pe, muistaakseni. Ja sitä venattiin innoissaan. Ja useimmiten tuli musaa, jota ei ollu ennen kuullu.

Omassa teini-iässä tuota virkaa toimitti UpTeekki, ja sitten muutama vuosi myöhemmin Norpan yöshow. Siinä oli kaksi aivan loisto-ohjelmaa.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
WM
01.06.2006 22:58:21
onkohan tuo uusi kanava hyvä? cityyn en ole tyytyvänen siksi että sillä soitetaan kotiteollisuutta 24/7
wanhat WM mehiläiset
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)