JCM 31.05.2006 21:37:34 (muokattu 01.06.2006 09:34:13) | |
---|
Hollantilaisen tietyn ihmisryhmän kaavailema pedofiilipuolueen perustaminen ja mm. lapsiseksin laillistamiseen pyrkivä aloite on mietityttänyt tässä tämän päivän aikana, ja erään keskustelun pohjalta tuli tarve kirjoittaa lapsen näkökulmasta. Vaikka en lapsi enää olekaan, olen minäkin lapsi ollut. Jos ette tiedä mistä on kyse, niin esim. täällä on uutinen aiheesta: http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=92067 Ja "turhuuspalstalla" lisäksi keskustelua. Olen kauhistunut ajatuksesta, että lapsen kasvuympäristössä lapsista seksuaalisessa mielessä pitävät ihmiset saisivat vapaasti toteuttaa fantasioitaan "mikäli lapsi itse niin haluaa" eli toisin sanoen "ei vastustele". Lapsena kun naapuriin mä menin juomaan teetä setä pyysi syliin ja silitti mun päätä se tuntui ihan hyvältä ihan niin kuin isi tunteelta niin syvältä ja tosi mukavalta Kävin monta kertaa mukavalla sedällä mut en enää isään vertaa viimeisellä kerralla kun setä koski napaan ja tuntui kummalta tunsin outoon tapaan mut en uskaltanut sanoa --- ota käsi pois älä koske sinne niin kiva setä kuitenkin oi jos se vielä ois ehkä tähän totun ehkä kivaa meillä taas yhden yön kun nukun ënkä kerro kellekään .. Seuraavalla kerralla setä otti kiinni piti mua alla sanoi "hyvä Jenni setä vähän koskettaa eikä pahaa tee ei tahdo satuttaa ethän pois sä mee" --- ota käsi pois älä koske sinne niin kiva setä kuitenkin oi jos se vielä ois ehkä tähän totun ehkä kivaa meillä taas yhden yön kun nukun ënkä kerro kellekään .. Menin kotiin ihmetellen itkien ja kyynelehtien isi kysyi mikä on ja minä kerroin sille kaikki / tai surullisempi/realistisempi? versio: (mutta jätin sanomatta) ei saanut isä, äitikään enää mua koskettaa ilman kyyneleitä edes päätä silittää --- ota käsi pois älä koske sinne niin kiva setä kuitenkin oi jos se vielä ois ehkä tähän totun ehkä kivaa meillä taas yhden yön kun nukun ënkä kerro kellekään .. "Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
Spadee 31.05.2006 21:44:36 | |
---|
Carpe diem. Kerrankin joku teki ajankohaisia ja mielipiteittensä mukaan sanoituksia. Sanoituksesta näkee selvän mielipiteen asiaan, ja vielä hyvin ilmaistuna. Toimii. Kuulostaa aika hullulta tosiaankin. Ja hyvin osasit paneutua lapsen asemaan, koska suurinpiirtein noinhan se varmaan menisi. Saapukaa helvettiin, voitte nähdä minut siellä. |
tii 01.06.2006 06:14:21 | |
---|
ihan hyvä, tai siis ahdistava. ja noinhan se varmaan menisi, mutta tuskin se Jenni siitä tosielämässä mitään kertois. rohkeus ei vaadi voimaa vaan sydäntä. |
JCM 01.06.2006 06:40:16 | |
---|
Carpe diem. Kerrankin joku teki ajankohaisia ja mielipiteittensä mukaan sanoituksia. Sanoituksesta näkee selvän mielipiteen asiaan, ja vielä hyvin ilmaistuna. Toimii. Kuulostaa aika hullulta tosiaankin. Ja hyvin osasit paneutua lapsen asemaan, koska suurinpiirtein noinhan se varmaan menisi. Kiitos kommentista.! Haluan ihmisten ajattelevan asioita laajemmasti, enkä niin mustavalkoisesti kuin jotkut valitettavasti tuntuvat ajattelevan. Lapsissa on tulevaisuus, antaa heidän olla lapsia. ihan hyvä, tai siis ahdistava. ja noinhan se varmaan menisi, mutta tuskin se Jenni siitä tosielämässä mitään kertois. Sehän tässä onkin kaikkein pelottavinta... Lapsi pelkää, minäkin tiedän aika hyvin erään tapauksen, jossa lestadiolaisperheen sisällä (isovanhemmat lestadiolaisia, millä ei sinänsä ole mitään merkitystä.. mutta olipahan perheessä lapsia..) asiasta oltiin tietoisia mutta kukaan ei koskaan puhunut mitään kenellekään. Oltiin vain hiljaa, nyt aikuisiällä on sitten tullutkin itku ja raivo esille. Vieläkään asioista ei puhuta ääneen. Olen vahvasti sitä mieltä, että tuolla Hollannissa esim. juuri nyt olisi paikallaan pieni pysähdys ja itsetutkinta. Itse asiassa itsetutkinta olisi paikallaan jokaisen kohdalla. "Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
Oho, aika vaikuttavaa tekstiä "rajusta" (tai no, ainakin erilaisesta) aiheesta. "Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done."
Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla. |
4roth 01.06.2006 12:58:33 | |
---|
En ole aiemmin törmännyt aiheeseen ainakaan sanoituksissa. Hyvät sanat, karmiva aihe. Ikävä kyllä aihe on arkipäivää monelle lapselle ja niin on ollut aina ja tulee olemaan:( Jos pelkäät pimeää, pysy valossa. |
-wienoe- 01.06.2006 14:06:01 | |
---|
tärkeä aihe hyvin sanottuna! |
LamaAjanElvis 01.06.2006 22:20:02 | |
---|
Lapsissa on tulevaisuus, antaa heidän olla lapsia. Aivan ja hienosti ilmaistu lyriikka vakavasta asiasta. Tippa melkein linssissä eli plussaa tulee! Maailma on paha paikka ja huoli on kokoajan ala-aste ikäisestä pikkusiskosta, ettei koskaan törmäisi "setiin" tai "täteihin". Sama juttu se on sitten kun on omia lapsia. Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista. |
Almost famous 02.06.2006 16:09:11 | |
---|
En ole aiemmin törmännyt aiheeseen ainakaan sanoituksissa. Hyvät sanat, karmiva aihe. Ikävä kyllä aihe on arkipäivää monelle lapselle ja niin on ollut aina ja tulee olemaan:( Muistaakseni ainakin Skidrow:lla oli aikanaan Darkened room niminen biisi mikä käsittääkseni sivusi aihetta, mutta ei tule äkkisiltään minullekaan suomalaista bändiä mieleen. Ja nämä sanat olivat siis mielestäni hyvät. Tuo ei kuitenkaan ole helppo aihe kirjoittaa uskottavaa ja toimivaa sanoitusta. Tässä siinä oli mielestäni onnistuttu ja sanoitus oli surullinen koskettava. |
Veikko 02.06.2006 19:02:20 | |
---|
Muistaakseni ainakin Skidrow:lla oli aikanaan Darkened room niminen biisi mikä käsittääkseni sivusi aihetta.... Ja Megadethillä Family Tree "Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja |
tii 03.06.2006 09:39:18 | |
---|
ja minä olen itseasiassa tehnyt biisin aiheesta muutama vuosi sitten. se on syntynyt torey haydenin kirjan "tiikerin lapsi" pohjalta. siinä on muuten sellainen kirja joka kannattaa lukea! rohkeus ei vaadi voimaa vaan sydäntä. |
seitikki 04.06.2006 09:34:42 | |
---|
Eäh, niin hyvin kirjoitettu, ettei mitään kritisoimista. Melkein kyyneliin sait. Snif. mörrimöykkytyttökökkö |
arvid70 04.06.2006 10:14:55 | |
---|
Hieno, +:aaaaa eipä tähän muuta oo sanomista KAUPPIAANPUHETTA!! |
JCM 05.06.2006 03:07:29 (muokattu 12.06.2006 21:47:33) | |
---|
Eäh, niin hyvin kirjoitettu, ettei mitään kritisoimista. Melkein kyyneliin sait. Snif. Suoraan sydämestä, suoraan mielestä. Ajatukset sanoiksi. Kiitos! Aihe on rankka, aihe on todella rankka.... Ihminen on peto. "Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
Tirehtori 19.06.2006 20:31:29 | |
---|
Eikös Klamydialla ollu se biisi aiheeseen liittyen 6.30? eikä tästä |
Kurpitsa 19.06.2006 22:15:14 | |
---|
Eikös Klamydialla ollu se biisi aiheeseen liittyen 6.30? Klamydialla kyllä, biisi Kosketus. Sitä saa, mitä tulee. |