Aihe: Mike Patton today
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1013 14 15 16 17
spk78
31.05.2006 23:00:46 (muokattu 31.05.2006 23:01:19)
ota huomioon, että mä pidän melko korkeassa arvossa muutamia pattonin aikasempia yhtyeitä ja projekteja.
En viitannut tuolla kommentillani mitenkään suhun erityisesti vaan siihen yleiseen kuvaan, joka monissa näissä keskusteluissa mun silmissä näyttää olevan. Mut eipä siitä sen enempää... Kyllähän jokuTomahawk tosiaan on aika vaisua kamaa verrattuna Pattonin helmiin, joita mielestäni DV, California, Angel Dust, KFADAFFAL ja Suspended Animation
etnopoju
01.06.2006 00:01:19

Jos Pattonin ykkösmotiivi on rahastaa, niin varmaan helpompiakin keinoja löytyisi kun nykyiset viritelmät? Rahastajana sillä ei olisi kuin yksi looginen ratkaisu käsillä, eikä sitä edelleenkään tulla näkemään. Ilmeisen ensisijaisesti juuri Pattonista johtuen.

Patton on mahtava, mutta meikäläiselle sitten 90-luvun puolenvälin jälkeen enemmänkin henkilöhahmona kuin muusikkona. Peeping Tom toimii, muttei irrota ylistyksiä kuitenkaan.

luulen, että on paljon kaltaisiasi ihmisiä, jotka ostaa niitä levyjä juuri sen "henkilöhahmon" takia.

mua ei kiinnosta vittuakaan mitkään henkilöhahmot - tai jos kiinnostaa, niin katson elokuvan. mä välitän vaan sävelistä.

Niin, vaikka rahaa toki tulisi FNM-reunionista niin maan perkeleesti enemmän, niin ehkä se on kivempi säilyttää "kovan jätkän" maine ja elättää itsensä vaihtoehtoisella kamalla. Siinä kohtaa se nimi hoitaa homman. Juuri kukaan ei todellakaan kuuntelisi, ellei nimi olisi Mike Patton.

se FNM- reunion taas saisi aikaan "kokeellisten patton fanboy" tyyppien vihat.

mä olen kyllä samaa mieltä siitä, että jollei patton olisi peeping tomin takana, niin kaikki pitäisi sitä vaan yhtenä MTV yhtyeenä muiden joukossa.

"Parhaat" on tietysti subjektiivinen käsite. Puhtaasti Pattonin tekeleitä ovat tuon Malpracticen lisäksi KFAD:lta Get Out ja Gentle Art of Making Enemies, AOTY:ltä Naked in Front of the Computer, Got That Feeling ja Home Sick Home. Eli joo, kyllä se nyt jotain osaa, mutta aika moni FNM-tykkibiisi lienee Gouldin ja Bottumin tekeleitä.

siinähän nuo AOTY:nkin helmet jo tuli...
parinc.
01.06.2006 00:19:44
luulen, että on paljon kaltaisiasi ihmisiä, jotka ostaa niitä levyjä juuri sen "henkilöhahmon" takia.

Kaltaisiasi ihmisiä? Anteeksi, sanoinko että olen ostanut niitä levyjä? Peeping Tomin ostin, koska se on ensimmäinen mulle toimiva Patton-levy sitten Album of the yearin.

Mä tykkään myös hienoista henkilöhahmoista. Kyse ei ole musiikista tai mun levyhankinnoista tässä yhteydessä.
etnopoju
01.06.2006 00:58:18

Kaltaisiasi ihmisiä? Anteeksi, sanoinko että olen ostanut niitä levyjä? Peeping Tomin ostin, koska se on ensimmäinen mulle toimiva Patton-levy sitten Album of the yearin.

tarkotin vaan, että on paljon ihmisiä, jotka välittää henkilöhahmoista ja muusikon nimestä enemmän kuin musiikista ja ne on niitä ihmisiä, jotka ostaa noita peeping tom- juttuja.
Juhani
01.06.2006 01:08:31

Äsken näin ekaa kertaa Peeping Tom:in Conanissa. Aivan mahtavaa settiä ainakin mun makuun! Levy pitää hankkia. Mike Patton on kyllä mahtava.
teha
03.06.2006 03:20:18
Niin, vaikka rahaa toki tulisi FNM-reunionista niin maan perkeleesti enemmän, niin ehkä se on kivempi säilyttää "kovan jätkän" maine ja elättää itsensä vaihtoehtoisella kamalla. Siinä kohtaa se nimi hoitaa homman. Juuri kukaan ei todellakaan kuuntelisi, ellei nimi olisi Mike Patton. Tuossapa tuoreita haastatteluita, joissa aihetta sivutaan:

Ehkä Mike Patton haluaa säilyttää kovan jätkän maineen, mutten usko hänen kiinnostuvan kovin paljoa musiikilla rahastamisella. Helpompia tapojakin kuin Fantomas tähän varmasti löytyisi.

Ainakin minä uskon, että Patton seisoo tukevasti ja innostuneesti jokaisen tekemänsä projektinsa takana. Olivat ne sitten onnistuneita tai eivät. Lukemani perusteella suurempaa ja vilpittömämpää musiikin ystävää kuin Mike Patton ei juuri ole olemassa.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että hän aina osuisi kultasuoneen. Päinvastoin, suurin osa Pattonin "soololevyistä" on aika tavalla kuuntelukelvottomia, mutten silti epäile sitä, että Patton olisi tehnyt ne rahastusmielessä. Miksi muuten kuin ihastuksesta moderniin free jazziin hän olisi tehnyt monta keikkaa Zornin ja Ikue Moren kanssa? Oli lopputulos sitten ihan mitä tahansa.
Juhani
03.06.2006 18:02:24

Ehkä Mike Patton haluaa säilyttää kovan jätkän maineen, mutten usko hänen kiinnostuvan kovin paljoa musiikilla rahastamisella. Helpompia tapojakin kuin Fantomas tähän varmasti löytyisi.

Ainakin minä uskon, että Patton seisoo tukevasti ja innostuneesti jokaisen tekemänsä projektinsa takana. Olivat ne sitten onnistuneita tai eivät. Lukemani perusteella suurempaa ja vilpittömämpää musiikin ystävää kuin Mike Patton ei juuri ole olemassa.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että hän aina osuisi kultasuoneen. Päinvastoin, suurin osa Pattonin "soololevyistä" on aika tavalla kuuntelukelvottomia, mutten silti epäile sitä, että Patton olisi tehnyt ne rahastusmielessä. Miksi muuten kuin ihastuksesta moderniin free jazziin hän olisi tehnyt monta keikkaa Zornin ja Ikue Moren kanssa? Oli lopputulos sitten ihan mitä tahansa.

Mike Patton on kova jätkä. Maailmassa on tekijöitä, jotka tekevät mitä haluavat ja niitä jotka puhuvat p*skaa toisten tekemisistä. Kun eivät itse saa mitään aikaan. Loppujen lopuksi elämä jatkaa rataa niinkuin aina. Se mitä on tehty jää. Patton on tekijä, joka elää unelmaansa. Itse kyllä haluaisin pystyä samaan.
Uncle Tupelo
09.06.2006 17:08:28
Tuli tässä pari päivää sitten tilattua Pattonin ensimmäinen soololevy: Adult themes for voice Airon musiikista järkyttävän alhaseen hintaan 5,9€! Mutta kyllä tuntuu ite levykin olevan aika järkyttävä :) Vaikka muuten Pattonin tuotanto on loistavaa niin en kyllä ihan jokaselle tätä levyä lähtis heti suosittelemaan
m. hööd
09.06.2006 18:10:32

Argh. En löytäny aironmusan sivuilta. Vai oliks käytetty vai häh?
Uncle Tupelo
09.06.2006 19:08:08
ei kun oli alennuksessa, mutta oli viimeinen laatuaan
Frankenstone
09.06.2006 21:34:39
ei kun oli alennuksessa, mutta oli viimeinen laatuaan

Eeeei näin! Olisin halunnu sen! Sehän on ollu Airossa vaikka kuinka kauan ihan älyttömän kalliiseen hintaan myynnissä, siks en oo raaskinu ostaa...ja nyt se on sitten halvalla sieltä viety! Äääh.
let us not sleep as do others
Techno-Allah
11.06.2006 23:32:34
Tuli tässä pari päivää sitten tilattua Pattonin ensimmäinen soololevy: Adult themes for voice Airon musiikista järkyttävän alhaseen hintaan 5,9€!

Tuo levy on kyllä kakkaa, ei sitä kaikenmaailman piereskelyä jaksa kuunnella...pakko myöntää.

Saimpas haalittua viimein itselleni tuon Peeping Tomin...ihan mukavaa "normaalia musiikkia" Sunpended Animationin jälkeen, joka on sinällään myös hyvä levy. Mutta tykkään kyllä tästäkin, se jokin tässä Pattonin meiningissä on...
Several Species Of Small Furry Animals Gathered Together In A Cave And Grooving With A Pict!
Uncle Tupelo
12.06.2006 10:36:02
Tuo levy on kyllä kakkaa, ei sitä kaikenmaailman piereskelyä jaksa kuunnella...pakko myöntää.

Samaa mieltä, mutta ostinkin sen vain ihan keräilymielessä, vielä kun noin halvalla sai.
miscage
13.06.2006 12:15:05
Hyvältä tämä Peeping Tom kuulostaa ainakin myspacesta löytyvien biisien perusteella. Tässä ois varmaan hjuva kesälevy.
Ze Kink
22.06.2006 16:17:50
Pari kertaa nyt pyörinyt läpi tämä Peeping Tom, ja kyllähän tämä hyvää kamaa on. Vielä en ihan tarkkaan osaa arvioida näillä kuunteluilla, mutta sanoisin, että ihan hyvään suuntaan tässä on menty. Musa on mielenkiintoista, muttei missään mielessä vaikeata kuunnella. Ei kuitenkaan mitään maailman mullistavinta matskua, mutta hyvä levy joka tapauksessa. Pari omaan makuun vähän huonompaa biisiä tässä kyllä on, esim. tämä Massive Attackin kanssa tehty ei niin iske. Pari erittäin tarttuvaa raitaa sitten kyllä kompensoi. Muu on perushyvää matskua.

Jos tämä nyt pitäisi arvostella, niin en tiedä antaisinko 3½/5 vai 4-/5. Hyvää kamaahan tämä on, mutta ei varmaankaan liimaudu soittimeen ikuisuuksiksi. Projektin ekaksi levyksi ihan mainio. Paikoittain tosi California -fiilis, josta ainakin itse tykkään. Enemmän Mr. Bungle kuin Faith No More siis. Mutta suosittelen kyllä!
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
Rattata
22.06.2006 16:31:20 (muokattu 22.06.2006 16:31:28)
Tykkäsin myös Peeping Tomista, kertaalleen levyn läpi kuuntelin. Vois harkita ostamista.
m. hööd
22.06.2006 18:16:33 (muokattu 22.06.2006 18:18:22)

Itse en löydä tosta Feit nou mööör tai bungle fiiliksiä. Juurikaan.
kyseinen
22.06.2006 20:46:28
Tuli just levy postiloodaan, on vielä korkkaamatta. Eiköhän tuo näin kesällä mene.
ganesha
24.06.2006 19:22:53 (muokattu 24.06.2006 19:23:56)
"Parhaat" on tietysti subjektiivinen käsite. Puhtaasti Pattonin tekeleitä ovat tuon Malpracticen lisäksi KFAD:lta Get Out ja Gentle Art of Making Enemies, AOTY:ltä Naked in Front of the Computer, Got That Feeling ja Home Sick Home. Eli joo, kyllä se nyt jotain osaa, mutta aika moni FNM-tykkibiisi lienee Gouldin ja Bottumin tekeleitä.

luulisin kuitenkin, että bändissä biisit muokkautuvat lopulliseen muotoonsa vasta kollektiivisen rimpuilun kautta...
viina. hanuri. ja naiset.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)