WNB-Ynkkä 01.06.2006 01:06:03 | |
---|
Elikkäs olen tässä ajatellut hankkivani jonkinlaisen kitaran joka olisi hyvä sooloiluun/tilutteluun (esim Ibanez,jackson), mutta kun en koskaan ole oikeastaan soittanut millään tälläisellä kitaralla (paitsi jacksonilla) niin ei oikein tiiä minkälaisen sitä hankkis. Ibanezeja olen kattellut thomannin sivuilta mutta kun niitäkin on niin monenlaisia. Kitarassa tulisi olla 24 nauhaa ja tremolo baari, eikä sitten välttämättä niin hirveen kallis :P. Eli ehdottakaas nyt joitakin hyviä kepukoita :D |
Antti1 01.06.2006 01:10:16 | |
---|
Ibanez Rg5xx tai sitä isompi mallinumero, käytettynä. Mä ennustan tommosta pienimuotoista kritiikkiä ja provosointia. Nähtäväksi jää, oonko Nostradamuksen veroinen heppu ennustajana. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
1976 01.06.2006 02:02:58 | |
---|
Mä ennustan tommosta pienimuotoista kritiikkiä ja provosointia. Nähtäväksi jää, oonko Nostradamuksen veroinen heppu ennustajana. Juu, eikös tossa just ollut samasta asiasta juttua.. Osta tosta http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=11252 ilmainen kuljetus! 76' the best of the bunch. |
Feggy 01.06.2006 06:19:39 | |
---|
Sooloilu ja tiluttelu on kaksi ihan eri asiaa. Sooloilla voi millä tahansa kitaralla, tilutteluun ajatellaan yleensä tarvittavan enemmän nauhoja kuin normikitarassa ja ehkä vielä jokin floikka tms. |
Itseltä löytyy juuri tuohon RG5XX sarjaan kuuluva 520QS jonka ostin jokunen vuosi sitten käytettynä, itse tykkään RG:stä soolokeppinä |
oiva tumpeloinen 01.06.2006 08:47:32 | |
---|
...mutta kun en koskaan ole oikeastaan soittanut millään tälläisellä kitaralla (paitsi jacksonilla)... Ibanezeja olen kattellut thomannin sivuilta mutta kun niitäkin on niin monenlaisia. Mun mielestä sulle vastaus löytyy näistä pätkistä. On vähän huono mennä neuvomaan sulle mieleistä soitinta, jos sä et itsekään tiedä mitä eri soittimista saa. Tällaisessa tapauksessa mä en edes suosittele mitään, sorry. Kitarassa tulisi olla 24 nauhaa ja tremolo baari, eikä sitten välttämättä niin hirveen kallis Näihin specseihin löytyy hevikirves melkein jokiselta valmistajalta. Tosin niissä on rajujakin eroja soitettavuuden ja laadun välillä. Eli ei auta muu kuin mennä kokeilemaan edes muutamaa eri valmistajan tekelettä. |
WNB-Ynkkä 01.06.2006 16:18:23 | |
---|
Juu kyllähän tuo jonkinmoinen sooloilu onnistuu tällä mun epiphone lp:llä mutta kun tästä ei niitä 24 nauhaa eikä floikkaa löydy :P Pitääpä siis mennä tässä jokin päivä kokeilemaan muutamaa ibanezia kun ne näyttää olevan melko suosittuja. |
maxim 01.06.2006 17:09:59 | |
---|
tremolo baari taitaa olla Juha Kankkusen kantapaikka? --
Yksityinen suhteettomuusteoria. |
Jesus_Plastica 01.06.2006 18:33:54 | |
---|
|
Jake.e 01.06.2006 20:28:34 | |
---|
Tarvitko sä eri kitaran komppaukseen ja sooloiluun? Voi kai niitä sooloja soittaa sillä epiphonellakin vaikka siinä ei sitä floikkaa olisikaan. Kyllähän tuo ynkkäkin on hyvin stratolla pärjännyt. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |
Petrukki 01.06.2006 20:42:41 (muokattu 01.06.2006 20:43:23) | |
---|
Tarvitko sä eri kitaran komppaukseen ja sooloiluun? Voi kai niitä sooloja soittaa sillä epiphonellakin vaikka siinä ei sitä floikkaa olisikaan. Ei välttämättä, mutta siinä on vaan luultavimmin turhan paksu kaula (oletus), 22 nauhaa, mikä ei riitä ja ei ole floikkaa. Kyllähän tuo ynkkäkin on hyvin stratolla pärjännyt. Ynkkä on Ynkkä ja sillä ei ole floikkaa, jollain toisella on. Jotkut sitä nääs käyttää. Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
Bonesaw 01.06.2006 20:44:29 (muokattu 01.06.2006 20:45:02) | |
---|
Tämmönen on kanssa hyvä hevikeppi. Tosin hieman hintaakin löytyy mutta on kyllä hintansa arvoinen. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/mh400.phtml Hyvä kitara pilattu paskalla tallalla. Pysy mieluummin vaikka siinä RG:ssä. Tai sitten Original Floyd Rose. Edit. Siis jos se floikka on ihan pakko saada. Jos ei välttämätön,niin jätä ostamatta. "Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen." |
Werde 01.06.2006 20:45:46 | |
---|
"My Lifestyle Determines My Deathstyle" |
WNB-Ynkkä 01.06.2006 23:22:07 | |
---|
Tarvitko sä eri kitaran komppaukseen ja sooloiluun? Voi kai niitä sooloja soittaa sillä epiphonellakin vaikka siinä ei sitä floikkaa olisikaan. Kyllähän tuo ynkkäkin on hyvin stratolla pärjännyt. kyllä tuolla epiföönillä nämä ''normaalit'' soolot onnistuu hyvin mutta nämä enemmän tilutuspuolelle menevät soolot tuottavat vaikeuksia juuri näistä tietyistä syistä mitä petrukki jo mainitsi |
WNB-Ynkkä 01.06.2006 23:23:47 | |
---|
näyttää muuten aikas hyvältä kepiltä tuo LTD eikä hintakaan ole niin kovin paha mutta jos floikka on siinä paska niin taidan jättää väliin. onkos nämä ibanez rg:iden kaulat kovin paksuja, kun minulla nuo kädet ei ole mitkään kaikkein suurimmat :D parhaitenhan sen saa kyllä selville kokeilemalla mutta kun en nyt varmaan ihan lähiaikoina pääse minnekkään testaamaan |
Juustonaksu 01.06.2006 23:38:39 | |
---|
näyttää muuten aikas hyvältä kepiltä tuo LTD eikä hintakaan ole niin kovin paha mutta jos floikka on siinä paska niin taidan jättää väliin. onkos nämä ibanez rg:iden kaulat kovin paksuja, kun minulla nuo kädet ei ole mitkään kaikkein suurimmat :D parhaitenhan sen saa kyllä selville kokeilemalla mutta kun en nyt varmaan ihan lähiaikoina pääse minnekkään testaamaan Torilla on myynnissä näköjään yksi Edge-talla. 70€ muistaakseni. Ei paha hinta tosiaan, tuon kun vaihdattaa jollain ammattilaisella niin maksanee 150€ suunnilleen? Samalla voit huollattaa intonaatiot ja tuollaiset asiat. :) Niin ja tämä ei ollut mainos, selailin vain toria tuossa äskettäin. Itse välttäisin kyllä LTD:n lisenssifloikkia. Kaverin F-400 vai mikä olikaan niin ainakin se floikka oli melko susi, vaikka ikää oli vasta vuosi. Tuon Edgen vaihtaisin melkein tilalle. :) Eikä ne halpajaskojenkaan tallat niin hyviltä tuntuneet, mutta niistä on huomattavasti vähemmän kokemusta. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
oiva tumpeloinen 01.06.2006 23:46:29 | |
---|
Torilla on myynnissä näköjään yksi Edge-talla. 70€ muistaakseni. Ei paha hinta tosiaan, tuon kun vaihdattaa jollain ammattilaisella niin maksanee 150€ suunnilleen? Samalla voit huollattaa intonaatiot ja tuollaiset asiat. :) Niin ja tämä ei ollut mainos, selailin vain toria tuossa äskettäin. Itse välttäisin kyllä LTD:n lisenssifloikkia. Kaverin F-400 vai mikä olikaan niin ainakin se floikka oli melko susi, vaikka ikää oli vasta vuosi. Tuon Edgen vaihtaisin melkein tilalle. :) Eikä ne halpajaskojenkaan tallat niin hyviltä tuntuneet, mutta niistä on huomattavasti vähemmän kokemusta. Mä pahoin pelkään, että sä olet turhan optimistinen tuon työnhinnan suhteen. Jos tallatappien paikat on kohdillaan noissa, niin silloin sitä ei kannata ammattilaiselle viedä. Jos taas ne eivät ole, niin se tarkoittaa vanhojen paikkojen täyttämistä, uusien poraamista ja maalaushommaa. Siihen päälle vielä mahdollinen ongelma, ettei toinen talla mahdu vanhan koloon. Silloin tulee vielä jyrsimellekin käyttöä. Saat etsiä aika halvan kaverin, että se tekee 150 euroon tuon kaiken. |
Juustonaksu 01.06.2006 23:49:26 | |
---|
Saat etsiä aika halvan kaverin, että se tekee 150 euroon tuon kaiken. Oikeasti? Ei herranjestas, ihan järjettömiä hintoja. Harmittaa kyllä, ettei ole itsellä mitään oikeita kädentaitoja vääntää noita pieniä nikkarointeja. Joku Uraltone JR:kin olisi aivan mahtavaa, mutta elektroniikasta tiedän suunnilleen yhtä paljon kuin preeriamyyrien päivärytmistä. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
oiva tumpeloinen 01.06.2006 23:56:27 | |
---|
Oikeasti? Ei herranjestas, ihan järjettömiä hintoja. Harmittaa kyllä, ettei ole itsellä mitään oikeita kädentaitoja vääntää noita pieniä nikkarointeja. Joku Uraltone JR:kin olisi aivan mahtavaa, mutta elektroniikasta tiedän suunnilleen yhtä paljon kuin preeriamyyrien päivärytmistä. Niin no.... Onhan se kallista, jos ajattelet teetättää 700 euron kapulaan 300 euron rempan, plus tietenkin vielä osat päälle. Toisaalta, jos mietit sitä tekijän näkökulmasta, niin eipä siitä paljon vähemmälläkään selviä. Tuohon kun pitää kuitenkin ostaa työkalut, tiloista yleensä joutuu maksamaan jotain (jos ammatikseen tekee), siihen päälle kaiken maailman verot ja ehkä pitäisi vielä vähän liksaakin saada. |
Märzä 03.06.2006 00:38:18 | |
---|
Ei välttämättä, mutta siinä on vaan luultavimmin turhan paksu kaula (oletus), 22 nauhaa, mikä ei riitä ja ei ole floikkaa. Kaksi sanaa: Doug Aldrich Etsitään laulajaa hevibändiin!!! |