Antti1 31.05.2006 18:28:20 | |
---|
Miten 1029:n ja B2092A:n volumebalassin voisi säätää lähelle optimia jotta toistokäyrä olisi tasainen välillä 32-18000 (Teoriassa siis koska akustiikan mukaanhan sitä käytännössä mennään). No mittamikki tarkkailemaan kuuntelupaikalla taajuusvastetta. Mä pitäytyisin kuitenkin ihan korvissa, niitä ei vaan voita mikään mittatikku. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Roberto 31.05.2006 22:41:54 | |
---|
Maallikon ontuvia mietteitä: Eli tarkoittaako tuo että Behringer-kaiutin vähemmän herkkänä ei liikauta tarpeeksi ilmaa suhteessa Genelecien luomaan äänenpaineeseen? Ei vaan sitä että sen mekkala on liiallista kahteen 1029A:han nähden, joten: Tulisiko 1029 & B2092A yhdistelmällä miksauksista liian bassovoittoisia koska bassotaajuudet olisivat kuuntelussa suhteessa liian hiljaisella? Miksauksista tulisi siis näkkäriä koska subbanen on liian kuuntelussa kovalla. Miten 1029:n ja B2092A:n volumebalassin voisi säätää lähelle optimia jotta toistokäyrä olisi tasainen välillä 32-18000 (Teoriassa siis, koska akustiikan mukaanhan sitä käytännössä mennään)? Mittalaitteilla, mutta kovin huonosti natsaavat keskenänäsä. Tämä kaikki siis olettaen että B2029A on ominaisuuksiltaan identtinen 1092A:n kanssa. |
Roberto 31.05.2006 22:43:20 | |
---|
Mä pitäytyisin kuitenkin ihan korvissa, niitä ei vaan voita mikään mittatikku. Onnea valitsemallanne tiellä. Kerro mulle vielä miten säädät korvalla vaikkapa subbasen paikkaa huoneessa? Joo, kovaa on parempi kuin hiljaa mut silti. |
Antti1 01.06.2006 00:44:07 | |
---|
Kerro mulle vielä miten säädät korvalla vaikkapa subbasen paikkaa huoneessa? Täähän on helppo nakki. Ensin siivotaan kaikki roju pois huoneesta, sitten viritetään subi tarkalleen siihen kohtaan missä kuuntelu tapahtuu (korkeus huomioon ottaen) ja sen jälkeen aletaan mönkimään pitkin huonetta. Sitten kun kuulostaa parhaalta, on oikea paikka löydetty. Miten sä sitten säädät mittalaitteilla subin paikkaa huoneessa? Mittailet testisignaaleilla jotain? Tää on mun mielestä paljon ufompaa, kuin mun oma metodini. :) The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
miffe 01.06.2006 02:13:34 | |
---|
Mitenköhän tuo taipuisi 1029a parin kaveriksi miksauskäyttöön? Ihan hyvin, jos niiden keskinäisen balanssin vaan säätää kohdalleen. Tosin kovempaa rytistäessä toi Behkun bottne alkaa elää ihan omaa elämäänsä, eli kotelo on melko hyvä kopio Genen esikuvasta (siinäkin kotelo oli...hmm...aika kevyttä kamaa). Sekä esikuva, että kopio ovat impulssivasteeltaan melkoista huttua johtuen kotelon rakenteesta ja jyrkistä filttereistä. Mutta saapahan sitä bottnea lisää. miffe |
|