Aihe: Radius 12"ja tukevahkot nauhat, bluessiin ja rockiin
1
T.K.
31.05.2006 22:46:43
Tsekkailen uutta jo hieman laadukkaampaa skittaa,törmäsin highway sarjan tex.mex. teleen.En sanoisi sitä vielä ns. laatusoittimeksi mutta kaulan radius tuntui yllättävän mielyttävältä.Olin kuvitellut 12" olevan jo enempi hevi osastoo,mutta mitä vielä.Olisko jollain tietoa soittajien koulukunta eroja noiden otelautakaarevuuksien suhteen ainakin noin periaatteessa.Entäs sitten löytyisikö jotain perinteistä tele-tyylistä kitaraa tällaisella modernimmalla kaulalla ja jossa ei olisi kirkuvaa ohutta soundia.Niin ja onko jollain SRV-strato,siinähän taitaa toi 12" kaarevuus olla.Olis kiva kuulla kommentteja kyseisestä pelistä.
NoCo
31.05.2006 23:46:25 (muokattu 01.06.2006 01:04:16)
jossa ei olisi kirkuvaa ohutta soundia.

Voi olla että olen väärässä, mutta minusta ohut soundi telessä = puut ei toimi. Varsin yleistä...?

Edit: hmm, talla on kyllä kirkuva, onko se sitten ohutta, voi olla että onkin makuasia. Säröllä ainakin mukavan pureva.
N.C.
Ze Kink
01.06.2006 19:16:54
No sitten... toinen ääripää, jota tekisi mieli joskus kokeilla, on Carvinin Holdsworth H2. Siinä on 20" radius. Barresointujen kanssa varmaan vaatisi pienehköä totuttelua... toisaalta ehkä skaalojen sahaamiseen aivan uskomaton :)

Tollaista olisi kyllä mukava testata, vaikka onkin ihan karmean muotoinen. Mutta klasarikitaraa kun soittelen pääsoittimena, niin olen tykästynyt suht isoon ja tasaiseen radiukseen. Omassa Carvin Dc400:ssa on kyllä parhaan tuntuinen radius tähän asti soittamistani. Suht tasainen, muttei niin tasainen, että sointujen ottaminen kärsisi.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)