Muistatko mitä lupasit, mitä tarkoitit? Lupaukseen uskoin, sinulle sydämeni annoin. Lupasit rakastaa, aina ja sitä rataa. Käytit minua kuin pientä nukkea. ymmärsin, en voi luottaa Miksi olet julma, miksi teit sen? Olisit harkinnut. Tuska kuin puukko selässäsi painaa. Olen kai julma minäkin Siitä nautin, pidän tästä näin. Olet kuin köysi, kuin silmukka. Pistä siihen pääsi, olet mennyttä. Huuto kuuluu kauas, edessäsi helvetti vaiko taivas? Toivot että pelastut, toivon että tärvennyt. Olet helvettiin pudonnut. Kuin kuu katsoo maata, katsot minua. Kiinnityt käteeni, siitä irtaudun. Itse valitsit osasi, kirotun. Tiedät minne kuulut, muista se. Kuulu enää tänne et. Alaspäin matka vie pimenee, mitä kauemmas vie tie. Olet kuin köysi, kuin silmukka Pistä siihen pääsi, olet mennyttä. Huuto kuuluu kauas, edessäsi helvetti vaiko taivas? Toivot että pelastut, toivon että tärvennyt. Olet helvettiin pudonnut (Putoaa, kauas putoaa. Tippuu tippumistaan. Hyvästi, sinne kuulut.) Heviähän se Saapukaa helvettiin, voitte nähdä minut siellä. |
Olet kuin köysi, kuin silmukka. Pistä siihen pääsi, olet mennyttä. Huuto kuuluu kauas, edessäsi helvetti vaiko taivas? Tämä kohta on mielestäni todella onnistunut Mutta tällaisia parannuksia haluaisin tähän kuitenkin ehdottaa: Olet köysi, olet silmukka. Pistän pääni siihen, olen mennyttä. Mutta hyvähän se on noilla alkuperäisillä sanoillakin.. ''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman |
Ihan hyvän kuuloista tekstiä, itsellä ensimmäisellä kerralla lukiessa tuli välillä ongelmia ymmärtää milloin oli kyseessä minä muoto ja milloin sinä muoto, tarkemmin kun luin tämä asia selvisi ja ilmeisesti kirjoittajalla on ollut tarkoitus sekoittaa nämä kaksi muotoa, se toimi ihan hyvin mutta selvempää olisi minusta muuttaa tämä hyvä pätkä: Olet kuin köysi, kuin silmukka. Pistä siihen pääsi, olet mennyttä. Huuto kuuluu kauas, edessäsi helvetti vaiko taivas? Toivot että pelastut, toivon että tärvennyt. Olet helvettiin pudonnut. muotoon: Olen kuin köysi, kuin silmukka. Pistä siihen pääsi, olet mennyttä. Huuto kuuluu kauas, edessäsi helvetti vaiko taivas? Toivot että pelastut, toivon että tärvennyt. Olet helvettiin pudonnut. en sitten toki voi tietää mitä kirjoittaja täysin tekstillä haluaa ilmaista, mutta itselle tuli suurinpiirtein kuva että sinä henkilö pettää jotenkin kertojaa joka suuttuu ja toivoo ns. pahaa sinä henkilölle, joten sen takia mielestäni tuo muutos minkä kirjoitin toimisi. mutta kororstan en voi tietää mitä kirjoittaja hakee tarinalla, tälläistä se minussa herätti. ;) kokonaisuudessaan ihan hyvää tekstiä |