sinCCos 31.05.2006 15:58:15 | |
---|
Niin, on tässä ruvennut mietityttämään että mitä eroa on analogisilla ja digitaalisilla mallintavilla vahvistimilla, esimerkkinä Behringer V-Ampire ja Behringer V-Tone? |
PIM 31.05.2006 16:04:46 | |
---|
Niin, on tässä ruvennut mietityttämään että mitä eroa on analogisilla ja digitaalisilla mallintavilla vahvistimilla, esimerkkinä Behringer V-Ampire ja Behringer V-Tone? Paremminkin voisit kysyä että mitä yhteistä niillä on, koska vastaus olisi silloin yksinkertainen "Ei mitään". Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |
Miikathebest 31.05.2006 16:09:16 | |
---|
Digitaalisessa mallinnoksessa ääni muunnetaan ensin ykkösiksi ja nolliksi ja sitten prosessoidaan ohjelmoidun kaltaiseksi. Analogisessa ääni kulkee koko ajan... "normaalisti" :) Hei sinä! |
ReBeat 31.05.2006 16:13:44 | |
---|
Analogisissa mallintimissa signaali ohjautuu ihmisen tekemien valintojen seurauksena kulkemaan erilaisten analogisten komponenttien kautta. Esimerkiksi vipukytkimen asennossa 1 tuolle reitille osuu erilainen vastusten rykelmä kuin vipukytkimen asennossa 2, josta on sitten seurauksena erilainen soundi. Digitaalisessa mallinnuksessa prosessori laskee ennalta ohjelmoiduilla algoritmeillä soundin olemuksen ja tulokset muutetaan ääneksi. Ihminen valitsee nappuloista säätämällä mieleisen kuuloiset arvot noihin algoritmeihin eli homma on vähän kuin puolivalmiin kyselytutkimuksen täyttämistä. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Pnctocn 31.05.2006 17:20:09 | |
---|
Analogisissa mallintimissa signaali ohjautuu ihmisen tekemien valintojen seurauksena kulkemaan erilaisten analogisten komponenttien kautta. Esimerkiksi vipukytkimen asennossa 1 tuolle reitille osuu erilainen vastusten rykelmä kuin vipukytkimen asennossa 2, josta on sitten seurauksena erilainen soundi. Digitaalisessa mallinnuksessa prosessori laskee ennalta ohjelmoiduilla algoritmeillä soundin olemuksen ja tulokset muutetaan ääneksi. Ihminen valitsee nappuloista säätämällä mieleisen kuuloiset arvot noihin algoritmeihin eli homma on vähän kuin puolivalmiin kyselytutkimuksen täyttämistä. ...ja digitaalisissa on ledinäyttö. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |
sinCCos 31.05.2006 18:07:58 | |
---|
No kummassa yleensä sitten on paremmat saundit, vai riippuuko täysin vahvistimesta? |
superfly 31.05.2006 18:09:14 (muokattu 31.05.2006 18:10:00) | |
---|
No kummassa yleensä sitten on paremmat saundit, vai riippuuko täysin vahvistimesta? Riippuu. Täysin. Kaikkein eniten se riippuu korvasta. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
oiva tumpeloinen 31.05.2006 18:15:44 | |
---|
...ja digitaalisissa on ledinäyttö. Kuuluuko tähän perään myhiö? Onhan analogisia etusiakin kuitenkin diginäytöillä... |
Pnctocn 31.05.2006 18:35:55 (muokattu 31.05.2006 18:44:53) | |
---|
Kuuluuko tähän perään myhiö? Onhan analogisia etusiakin kuitenkin diginäytöillä... eiih, teoriani. romutettu. Digitaaliset mallintavat on omaan korvaan parempia (ja monipuolisempia), analogiset muuten. Tosin ei ole tullut digitaalisella ei-mallintavalla tullut soiteltua. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |
Jucciz 31.05.2006 18:54:12 | |
---|
Onko Tech21 Trademark 60 mallintava vai ei? Ohjelappusessa tulee vahvistimen potikoille "suositusasentoja", joiden avulla saadaan esim. "Fender-tyylistä" tai "Marshall-tyylistä" soundia, mutta ilmeisesti aivan suoraan vehje ei väitä mallintavansa mitään tiettyä mallia. Oli miten oli, yksi parhaita trankkuvehkeitä, joita olen päässyt testaamaan. |
Onko Tech21 Trademark 60 mallintava vai ei? Ohjelappusessa tulee vahvistimen potikoille "suositusasentoja", joiden avulla saadaan esim. "Fender-tyylistä" tai "Marshall-tyylistä" soundia, mutta ilmeisesti aivan suoraan vehje ei väitä mallintavansa mitään tiettyä mallia. Oli miten oli, yksi parhaita trankkuvehkeitä, joita olen päässyt testaamaan. Tech on emuloiva. =) |
Pnctocn 31.05.2006 19:20:34 | |
---|
Onko Tech21 Trademark 60 mallintava vai ei? Ohjelappusessa tulee vahvistimen potikoille "suositusasentoja", joiden avulla saadaan esim. "Fender-tyylistä" tai "Marshall-tyylistä" soundia, mutta ilmeisesti aivan suoraan vehje ei väitä mallintavansa mitään tiettyä mallia. Oli miten oli, yksi parhaita trankkuvehkeitä, joita olen päässyt testaamaan. itselle taas yksi pahimpia pettymyksiä, Puijon musiikkikaupan classicin kanssa testailin (versus) ajatuksella hankkia Techi, josta olin hyvää kuullut puolelta jos toiselta. Reilun tunnin vääntämisen jälkeen voin vain hyväksyä että tekistä en saanut vääntämiselläkään sitä mikä classicissa oli heti käsillä. Tekki jäi kauppaan. varmaan hyvä styrkkari, muttei sovi itselle pätkääkään. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |
PIM 31.05.2006 21:41:19 | |
---|
Tech on emuloiva. =) Naulan kantaan, analogisia mallintavia ei o vielä keksittykään. Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |
Jii 31.05.2006 21:50:46 | |
---|
itselle taas yksi pahimpia pettymyksiä, Puijon musiikkikaupan classicin kanssa testailin (versus) ajatuksella hankkia Techi, josta olin hyvää kuullut puolelta jos toiselta. Reilun tunnin vääntämisen jälkeen voin vain hyväksyä että tekistä en saanut vääntämiselläkään sitä mikä classicissa oli heti käsillä. Tekki jäi kauppaan. varmaan hyvä styrkkari, muttei sovi itselle pätkääkään. Putkivahvistin tekki ei ole. Jos samantapaista käytöstä yrittäisin hakea, tyytymättömyyteni olisi suuri. Kivoja soundeja tuosta kyllä saa. Dynamiikan puute on mielestäni suurin ongelma. Kotona on silti trademark 10, enkä siitä ole luopumassa. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
Marsumies 31.05.2006 22:35:40 (muokattu 31.05.2006 22:44:43) | |
---|
Naulan kantaan, analogisia mallintavia ei o vielä keksittykään. Elähän nyt, meilläkin on työpaikalla varastossa aito 60-luvun analogiatietokone. Kyllä sillä voi mallintaa mitä vaan, tiedä sitten miten sopinee kitarakäyttöön. =) Mallinnuksen ja emuloinnin ero lienee se, että emuloivassa vahvistimessa on sisällä analogisista komponenteista koottu kytkentä joka jäljittelee jotakin olemassaolevaa kytkentää (esim. putkimarsu). Digitaalivehkeissä taas on sisällä matemaattinen malli, joka kertoo miten se putkimarsu käyttäytyy kun sillä soittelee. |
Aki 31.05.2006 22:50:45 (muokattu 31.05.2006 22:51:03) | |
---|
Mallinnuksen ja emuloinnin ero lienee se, että emuloivassa vahvistimessa on sisällä analogisista komponenteista koottu kytkentä joka jäljittelee jotakin olemassaolevaa kytkentää (esim. putkimarsu). Digitaalivehkeissä taas on sisällä matemaattinen malli, joka kertoo miten se putkimarsu käyttäytyy kun sillä soittelee. Ehkä vielä sillä tarkennuksella, että emuloiva matkii analogisesti erilaisilla ratkaisuilla jotain alkuperänsä piirteitä. Jos oikein tarkasti emuloi kytkistä, sehän on silloin jo Behr^X^X^X eiku kopio. ;o) "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
J.Ahonen 31.05.2006 23:34:13 | |
---|
itselle taas yksi pahimpia pettymyksiä, Puijon musiikkikaupan classicin kanssa testailin (versus) ajatuksella hankkia Techi, josta olin hyvää kuullut puolelta jos toiselta. Reilun tunnin vääntämisen jälkeen voin vain hyväksyä että tekistä en saanut vääntämiselläkään sitä mikä classicissa oli heti käsillä. Tekki jäi kauppaan. varmaan hyvä styrkkari, muttei sovi itselle pätkääkään.
Minuakin mietittyttänyt Tech ylistykset. (Minulla ei ole mitään pakkomiellettä putkiin). Omituisin juttu on, että kun kuulen jonkun muun soittavan tuolla, niin hyvältä kuulostaa. Mutta ei tottele minua ei sitten yhtään, ja efekteihin reagoi jotenkin "no jaa" tasolla. Sanotaanko että soundi on sävyltään hyvä, mutta pirun kuiva. Mallintava mallintaa, ei-mallintava on oma itsensä. Ostatko ennemmin pumpattavan barbaran vai hommaatko muijan? |
superfly 31.05.2006 23:36:35 | |
---|
Ostatko ennemmin pumpattavan barbaran vai hommaatko muijan? Molemmissa on hyvät puolensa kyllä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Marzi 31.05.2006 23:50:25 | |
---|
Putkivahvistin tekki ei ole. Jos samantapaista käytöstä yrittäisin hakea, tyytymättömyyteni olisi suuri. Kivoja soundeja tuosta kyllä saa. Dynamiikan puute on mielestäni suurin ongelma. Kotona on silti trademark 10, enkä siitä ole luopumassa. Hmm. Mun makuun toi oli putkimaisin trankkupeli förever. Hommasin aikanaan kun kyllästyin pelkkään linjasoittoon ja tarttin feedbackia. Vaihtui tosin Marsnall-läjään kun palasin siihen mistä lähdin viis vuotta aiemmin. Hmm. Oli mulla Linekutonenkin. En mä siitä mitään pahaa sanaa keksi. Pysyi kyydissä, mutta en halunnu roudata. Siks vaihdoin kokonaan linjakamaan. Mutta analoginen mallintava? Onko moista muka? Eiks toi mallinnus kumminkin tarkoita nimenomaan matemaattista mallinnusta digimaailmassa. Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
PIM 01.06.2006 06:20:46 | |
---|
Mutta analoginen mallintava? Mainosmiesten keksintöä, ei sen kummempaa. Ei ensimmäinen eikä varmaan viimeinen kerta kun jotain asiaa markkinoidaan harhaanjohtavalla nimellä. Onko moista muka? Eiks toi mallinnus kumminkin tarkoita nimenomaan matemaattista mallinnusta digimaailmassa. Olet varsin oikeassa, ja tätä minäkin olen moneen kertaan aiemminkin yrittänyt täällä sanoa. Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |