Aihe: Biisit joissa muhkeasti tunnetta
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Kasu-_-
31.05.2006 16:28:57 (muokattu 31.05.2006 16:29:35)

Mä en tiedä miksi, mutta miulle tulee kylmiä väreitä ja melkein tippa linssiin kun kuulen Bonnie Tylerin "Total Eclipse Of The Heart". Lähinnä siinä kohdassa kun säkeistössä lähdetään nostaan kohti kertsiä. Bonnien ääni vaan on niin makea siinä...

Sama homma täällä. Siinä kohtaa ei huvita säästellä volumenappia ollenkaan.

YJM's Rising Force - Icarus' Dream Suite Op.4
Uskokaa tai älkää...

Tästä taas iskee se alkuperäinen (Taitaa olla Tomazo Albinonin Adagio) niin kovaa, että meinaa itku päästä. Johtuu ehkä siitä että tuo soi muistaakseni, kun kannettiin mummoa kirkosta arkussa mullan alle.
Ynkkä on saanut raiskattua aika hyvin tuonkin biisin herkän tunnelman, vaikka kieltämättä siinäkin versiossa homma kuulostaa kohtuullisen siedettävältä.

Dissectionin Night's blood taas on sellaista turpaanvetoa, että oksat pois. Adrenaliini rupeaa jylläämään kivasti.
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
discominister
31.05.2006 16:32:41

Led Zeppelin - Since I've Been Loving You , siinä on aika blue fiilis.

Aivan! Minun Zeppelin suosikkini. Aivan yllätyin miten hyvät sanat ovat, kun kävin ne lukemassa. Laulusta niitä ei kovin erota :/
twist555
31.05.2006 16:36:07
Sanoisin Gary Mooren The Loner , aivan ihanan kuuloista ei varmaankaan yhtään väärää ääntä mukana :)
Swan
31.05.2006 16:45:01
- Andrea Boccelli - Con Te Partiro

On muuten erittäin tosi. Oli kaverina kuka tahansa laulamassa, Bocelli omistaa.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
Stradlin
31.05.2006 17:02:54 (muokattu 31.05.2006 17:04:33)
Pitääpä nyt vielä mainita Gunnareilta edellisten lisäksi ainakin Estranged, ehkä liikuttavimpia kitarasooloja ikinä. Äsken kuuntelin Breakdownin, siitä välittyy jotenkin sellainen toiveikkaan optimistinen fiiwis.
Ain't It Fun?
Diili
31.05.2006 17:16:51
Tunnetta on kaikissa kappaleissa.
Stradlin
31.05.2006 17:24:26

No eikä oo. Varsinkaan kaikissa kitarabiiseissä. Siitähän täällä tiettyjä kitarataitureita mollataan päivittäin, tunteen puuttumisesta.
Ain't It Fun?
Stibe
31.05.2006 17:40:10
Mä en tiedä mikä siinä on, kun vaikka olen itse raskaamman metallin miehiä, niin tuo "Spirit-Villi ja Vapaa"-animaatioleffan soundtrack kolahtaa jotenkin oudosti...L0L äXDee... Just tunnepuolella.
Varsinkin nämä instrumentaalivedot (akustinen kitarabiisi number uno!).

Useimmat niistä kipaleista on sellaisia kaipailevia, mutta on siellä Bryan Adams- osastoissa muutama nopeatempoisempikin. Vaikka en muuten paljoa tykkää kyseisen tyypin laulannasta, niin miehen tunteella ladattu rohiseva lauluääni sopii paremmin kuin hyvin herkistelybiiseihin, ja vähän meneviinkin.

Ps: Olen nyt siis virallisesti tullut kaapista ulos, enkä tämän jälkeen voi enää koskaan esittäytyä hevimiehenä..:)
Parempi katsoa katua, kuin kaatua ja katua, ettei katsonut katua... PS: Paska on perseestä (En viittaa kyseiseen artistiin...)
Swan
31.05.2006 17:46:46
Ps: Olen nyt siis virallisesti tullut kaapista ulos, enkä tämän jälkeen voi enää koskaan esittäytyä hevimiehenä..:)

Hiljaa siinä! En mäkään mikään jazzhemmo ole, mutta Bryan Adamsit ja Roxetet menevät siinä missä Bon Jovitkin. :)
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
biibob
31.05.2006 17:54:58
Deep purple - Child in time -miettikää sitä, kun Gillan on ensimmäistä kertaa laulanut kertosäkeen tai kun blackmore veti soolon, tällaiset ei voi syntyä ilman tunteita
Deep purple - Burn
Deep purple - Highway star - avoimet soinnut lähtevät parin sadan watin marshalleista ilmoille, niin varmasti on koko bändi sen jälkeen mukana fiiliksessä. Sitten ta ta ta ta rytmillä kertosäkeeseen (tää on oikeasti rankka kappale ^^)
Deep purple - Mistreated

Rainbow - Stargazer - kuunnelkaan kun viimeinen säkeistö alkaa kitarasoolon jälkeen. Silloin kappale alkaa nousta ja viimeisenä jäädään kertaamaan kertosäettä, jossa Dio laulaa parhaimmillaan. Sitten loppukertosäkeen aikaan kohdassa "Rainbow rising" tulee mukaan kuoro ja jousisoittimet vahvemmin, tässä vaiheessa tulee aina ja ikuisesti kylmät väreet, tunnelataus on valtava.

Led zeppelin Whole lotta love - välisoitto

Tuossa nyt joitain, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
kfignb7564
31.05.2006 17:56:22
Kuunnelkaapa varsinkin nuoret kitaristit Paul Kossofin ja Peter Greenin soittoa. Sen parempia esimerkkejä tunteella soitetusta kitarasta tuskin löytyy!
Lesko
31.05.2006 17:56:43
Led Zeppelin: I can't quit you babe, Dazed and Confused, Whole lotta love, Achilles last stand

Nämä tuli ihan ekana mieleen. Kaikissa se tunne välittyy niin voimakkaana, että en pysty enempää selittämään!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
PoLFus
31.05.2006 18:00:52

Jeff & Tim Buckelyn tuotannot ja Edith Piafin koko tuotanto.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
cadabra
31.05.2006 18:21:12
Sentenced - The River

Opeth - Credence
Meehän kämpille.
BigPapa
31.05.2006 18:22:51

Monissa bluesbiiseissä on muhkeasti tunnetta.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Paranoid Trooper
31.05.2006 18:26:39

Guns 'n' Roses - November Rain - haike tunnelma
Stam1na - Paha Arkkitehti - helvetin vahva meininki
Sonata Arctica - Tallulah - "voi vittu, ny se jätti mut"-tunnelma
Dream Theater - Hollow Years - haikee tunnelma
Bob Marley - I Shot the Sheriff - "hei, mä ammuin sherififin, mut se ei haittaa mua"-meininki
Megadeth - A Tout Le Monde - haikee tunnelma

Tos ny pari
May all of your nuclear weapons rust in peace.
Jucciz
31.05.2006 18:49:09

Et oo tainnu kuulla John Petruccia tai Steve Vaita?
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
apenaattori
31.05.2006 18:54:30 (muokattu 31.05.2006 18:55:09)
Deep purple - Child in time -miettikää sitä, kun Gillan on ensimmäistä kertaa laulanut kertosäkeen tai kun blackmore veti soolon, tällaiset ei voi syntyä ilman tunteita

Tätä olin itsekin sanomassa. Yhdyn myös moniin muihin täällä esitettyihin mielipiteisiin. On niin monia kappaleita jotka saa ihan fiiliksiin,mutta pitää kai minunkin nyt pari listata.

Free-Wishing well (haikea mutta silti voimakas)
Dire straits- Brothers in arms, Sultans of swing, Tunnel of love, Lady writer ja monet muut (Knopflerin kitarointi on vaan niin upeaa)
Led Zeppelin- Rock and roll (jumaliste mikä meno)
Deep purple-Lazy (svengaa aika muhkeasti)
Fleetwood mac- Like it this way (livelevyllä Green pistää kitaran vinkumaan sillä lailla että oksat pois)

Äh eihän näitä jaksa ruveta listaamaan. Koitin mainita pari sellaista joita ei vielä ole sanottu. Joo ja tässähän tuli puolivahingossakin listattua kovan fiiliksen omaavia kitarointejakin.
Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan.
LamaAjanElvis
31.05.2006 18:56:26
Et oo tainnu kuulla John Petruccia tai Steve Vaita?

Kyllä minä sitä tunnetta löydän monestakin Vain biisistä. Vaikkapa alkuun Tender Surrender ja For The Love of God, tuollaisina "hitaina" ralleina. Petruccista en taas osaa sanoa, kun en ole perehtynyt tarpeeksi.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)