Strutsi 31.05.2006 11:09:35 (muokattu 31.05.2006 11:09:53) | |
---|
Nyt meni hermo kun kitarapiuhat hajoaa. Hotline piuhoja nyt kaksi mennyt, kun menevät aina sykkyrälle ja katkeavat ja rahisevat ja ja ja.. Osaatteko suositella jonkinmerkkisiä piuhoja? Kuulin että DiMarziot on kestäviä ja hyviä. Ehdotuksia? Niin ja mistä saisi tilattua? Thomann? "MacGyver. His mind is an ultimate weapon." |
McNulty 31.05.2006 11:12:29 | |
---|
Suosittelen Custom-Soundsilta Spectraflexin kangaspäällysteistä piuhaa. OK, se maksaa, mutta siihen on syynsä. Minulla on nyt ollut kaksi Spectraflexiä ja soundissa säilyy yläpää, se ei ota häiriöitä muista laitteista ympärillä, se kestää eikä vedä itseään ihan hirveälle kiepille ja signaali on häiriötöntä (mikäli vain kitaran elektroniikka on kunnossa). Suosittelen Spectraflexiä! Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Jag 31.05.2006 11:12:46 | |
---|
Nyt meni hermo kun kitarapiuhat hajoaa. Hotline piuhoja nyt kaksi mennyt, kun menevät aina sykkyrälle ja katkeavat ja rahisevat ja ja ja.. Osaatteko suositella jonkinmerkkisiä piuhoja? Kuulin että DiMarziot on kestäviä ja hyviä. Ehdotuksia? Niin ja mistä saisi tilattua? Thomann? Cordialin piuhat on käsittääkseni ihan hyviä. Itselläkin yksi. Ei moitittavaa http://www.thomann.de/gruppe-KAKI-0.html?iwid=3 "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
Thanatopsis 31.05.2006 11:14:32 | |
---|
Kyllä niiden piuhojen pitäisi kestää jos et Tarzania niillä leiki. Itsellä on 15€ Hotline kullitetuilla plugeilla eikä anna mitään ylimääräisiä säröjä. Tätä on sentään roudattu melkein joka viikonloppu n.80km (epämääriseksi kasaksi paketoituna), kotona sen päällä on ajettu rallia tuoleilla ja lisäksi tallattu jaloilla. Farewell happy fields.
Where joy forever dwells. |
oiva tumpeloinen 31.05.2006 11:14:49 | |
---|
Cordialin piuhat on käsittääkseni ihan hyviä. Itselläkin yksi. Ei moitittavaa http://www.thomann.de/gruppe-KAKI-0.html?iwid=3 Cordialin narut on hyviä. Tosin pitää muistaa, ettei pelkkä merkki vielä sitä hyvyyttä tee, Cordialillakin on monta eri mallista narua. Ja sitten päihin Neutrikin plugit, niin hyvä tulee. |
McNulty 31.05.2006 11:17:05 | |
---|
Ja jollei halua kolvailla niin Planet Waves ja George L tarjoavat vaihtoehdon, missä plugi vain ruuvataan piuhaan kiinni ja ei muuta kuin menoksi. Itselläni on pedaalilauta täynnä Planet Wavesia nykyään. Lähinnä siksi etten huomannut mitään eroa George L:n kanssa ja PW oli halvempi :) George L kamoja saat myös Custom Soundsilta ja Planet Wavesia Levytukusta. PS. tein pedaalilaudan kaikki välipiuhat jossain 5-10min. Sen kun ruuvasi plugin kiinni johtoon. Todella kätevä systeemi. En enää koskaan kolvaile piuhoja :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Skebaristi 31.05.2006 11:17:21 | |
---|
Cordialin narut on hyviä. Tosin pitää muistaa, ettei pelkkä merkki vielä sitä hyvyyttä tee, Cordialillakin on monta eri mallista narua. Ja sitten päihin Neutrikin plugit, niin hyvä tulee. Cordialin ja neutrikin tyytyväinen käyttäjä löytää täältäkin. Thomanilla ovat vieläpä varsin edullisia. "Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo." |
LaXu 31.05.2006 11:31:50 | |
---|
Planet Waves piuhat saattaa joihinkin jakkeihin mennä aika nihkeästi ja kenties jopa leventää niitä, johtuen plugeissa olevista levikkeistä. Minusta nuo eivät juuri auta piuhan pysymisessä jakissa ja parissa kitarassa ollut ongelmana, että PW ei mennyt nätisti ineen. Sitä paitsi valetut muoviplugit on perseestä, niitä korjaile hullukaan. |
McNulty 31.05.2006 11:37:35 (muokattu 31.05.2006 11:39:10) | |
---|
Planet Waves piuhat saattaa joihinkin jakkeihin mennä aika nihkeästi ja kenties jopa leventää niitä, johtuen plugeissa olevista levikkeistä. Ei minulla ainakaan nuo plugeissa olevat "levennykset" levitä niitä jakin konnektori-liuskoja ollenkaan. Ne on niin plugin juuressa ettei ota jakin liuskoihin kiinni. Pikemminkin siihen jakin runkoon (siihen missä on kierteet). Minusta nuo eivät juuri auta piuhan pysymisessä jakissa ja parissa kitarassa ollut ongelmana, että PW ei mennyt nätisti ineen. Jakissa vikaa jos plugi ei pysy kiinni. Sillä kooltaan nuo PW:n plugit ovat Neutrikin tasoa. Ehkä jopa aavistuksen pienempiä. Minulla on "hankalien jakkien taidonnäyte" eli Ibanez S540FM ja ihan hyvin siihen on Planetin ja Neutrikin plugit käyneet. Kunhan muistaa laittaa suoran eikä kulmallista :) Sitä paitsi valetut muoviplugit on perseestä, niitä korjaile hullukaan. Ihan metallia nuo meikäläisen plugit on ja jos niitä saa 2e/kpl niin en mie siihen rahaan ala plugeja korjailemaan sen enempää. Muutenkin, pedaalilaudassa olevat piuhat ovat lähes aina kiinni, eli niitä ei tarvitse vedellä irti jatkuvasti. Hyvin miulla on kyllä toiminut kotosalla yksi 3m Planet Waves kaapeli jonka väkästin kokeeksi Line6 Podin ja kitaran väliin. Se ei ota häiriötä CRT-näytöstä kuten HotLines otti. Tuo PW:n piuha on myös suhteellisen jäykkää, se ei vedä itseään kiepille läheskään samalla tavoin kuin Cordial. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
LaXu 31.05.2006 11:52:29 | |
---|
Jakissa vikaa jos plugi ei pysy kiinni. Sillä kooltaan nuo PW:n plugit ovat Neutrikin tasoa. Ehkä jopa aavistuksen pienempiä. Minulla on "hankalien jakkien taidonnäyte" eli Ibanez S540FM ja ihan hyvin siihen on Planetin ja Neutrikin plugit käyneet. Kunhan muistaa laittaa suoran eikä kulmallista :) Ei mulla ole ongelmana, etteikö piuhat pysyisi jakissa kiinni, vaan lähinnä tarkoitin, ettei noista Planet Wavesin levikkeistä ole juuri apua. Parissa kitarassa tosiaan sai tunkea PW:n plugia jakkiin ihan huolella siinä missä Neutrikit menivät ihan normaalisti sisään. Ihan metallia nuo meikäläisen plugit on ja jos niitä saa 2e/kpl niin en mie siihen rahaan ala plugeja korjailemaan sen enempää. Kaikki näkemäni Planet Waves piuhat sitä Circuit Breaker mallia lukuun ottamatta ovat olleet valetusta muovista tehdyllä plugin kuorella, eli piuha ja plugi kiinni toisissaan. Tämä käytännössä takaa, että jos juotokset pettää, niin eipä olekaan minuutin kolvaus vaan pitää pätkästä piuha poikki ja iskeä uusi plugi kiinni. |
Jag 31.05.2006 11:53:59 | |
---|
Voisikos joku vielä linkittää jonnekkin mistä saa nuita piuhoja ja plugeja jotka eivät vaadi kolvausta :D Löytäisi sitten joskus tulevaisuudessa tästä threadista, kun parempia piuhoja kaipailen. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
Pnctocn 31.05.2006 11:59:26 | |
---|
Voisikos joku vielä linkittää jonnekkin mistä saa nuita piuhoja ja plugeja jotka eivät vaadi kolvausta :D Löytäisi sitten joskus tulevaisuudessa tästä threadista, kun parempia piuhoja kaipailen. http://www.custom-sounds.com/epages … 542741d94dcd010622+EN/catalogs/1064 spectraflexia voisin itsekkin suositella aika varauksetta, tosin trebleä joutuu ehkä rullaamaan aluksi hieman taaksepäin. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |
Pnctocn 31.05.2006 12:03:21 (muokattu 31.05.2006 12:17:21) | |
---|
Ei mulla ole ongelmana, etteikö piuhat pysyisi jakissa kiinni, vaan lähinnä tarkoitin, ettei noista Planet Wavesin levikkeistä ole juuri apua. Parissa kitarassa tosiaan sai tunkea PW:n plugia jakkiin ihan huolella siinä missä Neutrikit menivät ihan normaalisti sisään. samaa ongelmaa oli itsellä PW:n piuhan plugi ei meinannut mennä millään crybabyn inputtiin sisään -> väkivallalla sain sen levennyksen vain vääntymään. Poistin systeemin pihdeillä kokonaan, mahtuu hyvin eikä heilu. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |
aziztcf 31.05.2006 12:16:27 | |
---|
Käyttäjässä vika jos ei hotlinet kestä. The truth ain't easy. |
Amplifier 31.05.2006 12:22:29 (muokattu 31.05.2006 12:27:35) | |
---|
Nyt meni hermo kun kitarapiuhat hajoaa. Osaatteko suositella jonkinmerkkisiä piuhoja? Niin ja mistä saisi tilattua? Kitarapajasta saa hyviä "kitarapaja" -merkkisiä piuhoja. Voit itse päättää minkä pituisen haluat... (30 kilometrin piuhalla pystyt hyvin soittelemaan kotikuntasi alueella) ... joo kaippa siinä pituudessa kohtuus on. No joka tapauksessa Kitarapajassa sedät tekee sulle piuhan odottaessa. Plugivaihtoehtoja löytyy. Kaunis se ei ole, mutta sitäkin rokimpi lakunauha. Ei rahise, ei pihise eikä maksa paljoa, mutta toimii sika hyvin. |
Planet Waves piuhat saattaa joihinkin jakkeihin mennä aika nihkeästi ja kenties jopa leventää niitä, johtuen plugeissa olevista levikkeistä. Minusta nuo eivät juuri auta piuhan pysymisessä jakissa ja parissa kitarassa ollut ongelmana, että PW ei mennyt nätisti ineen. Sitä paitsi valetut muoviplugit on perseestä, niitä korjaile hullukaan. Komppaan. Tuo Planet Wavesin instrumenttipiuha on hemmetin rasittava, jos tarvii vaihtaa kitaroiden välillä ja muutenkin ottaa jatkuvasti piuhaa pois (jos tykkää räklätä elektroniikan kanssa ja kokeilla miltä kuulostaa ym). Levikkeen takia tuntuu välillä että lähtee kitarasta jakki kokonaan irti. Ja parikin kertaa on ollut lähellä ettei koko kitara lennä sylistä. Rähmäkäpälälle ei mikään suositeltava piuha siis. Musikdingin itsekokoamaan Fuzziin ei taho kyseisen piuhan plugi mennä sitten ollenkaan. Levikkeistä ei ole mitään hyötyä kun piuhan valettu plugi on tiellä, epätasaisuudesta johtuen. Eli piuha ei mene tarpeeksi syvälle ja silloin pedaali ei toimi. Todella paska piuha siis. Tästä lähtien teen piuhani itse Cordialin kaapelista ja Neutrikin plugeista. Se se on laatua. Christ, what would rock and roll be without feedback? |
McNulty 31.05.2006 13:06:44 (muokattu 31.05.2006 13:08:22) | |
---|
Kaikki näkemäni Planet Waves piuhat sitä Circuit Breaker mallia lukuun ottamatta ovat olleet valetusta muovista tehdyllä plugin kuorella, eli piuha ja plugi kiinni toisissaan. Tämä käytännössä takaa, että jos juotokset pettää, niin eipä olekaan minuutin kolvaus vaan pitää pätkästä piuha poikki ja iskeä uusi plugi kiinni. Ei ei ei... ei valmiita piuhoja. Kun siis tekee itse. Ostaa metritavarana sitä Cable Station lakua ja siihen sitten noita Planet Waves plugeja. http://www.planetwaves.com/Pcablesdetails.aspx?ID=6 Eli tuo homma toimii siten, että otat piuhan ja kaksi plugia. Plugeista kiristysruuvit auki ja sitten tökkää piuhan plugin persuksista tukevalla otteella plugiin sisään ja ruuvaa ruuvin kiinni. VALMIS! Noita plugeja saa circuit breaker kytkimellä tai ilman (minulla on kaikki plugit ilman mitään kytkimiä). Mitään kolvia ei tarvita... riittää että sulla on veitsi tai tuo PW:n oma cable cutter ja ruuvimeisseli. Piuhan tekee oikeasti vaikka ruokapöydässä 15sek aikana :) PS. minäkin epäilin tuota, kunnes kokeilin. Päätin etten enää ikinä kolvaa piuhoja ja plugeja. Enää ei tarvitse :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
gator 31.05.2006 13:22:05 | |
---|
|
fridgebuzz 31.05.2006 13:46:58 | |
---|
Ostaa metritavarana sitä Cable Station lakua ja siihen sitten noita Planet Waves plugeja. Mitä noilla on hintaa? 2€ / plugi ilmeisesti, mitä johto itse? POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Soundtankit: Modern Fusion ja 60's Fuzz; vaihto muihin pedaaleihin
OSTETAAN: Bossin expressiopedaali, Boss FS-5U -pedaali, ring modulator |
McNulty 31.05.2006 13:51:30 (muokattu 31.05.2006 13:53:53) | |
---|
Mitä noilla on hintaa? 2€ / plugi ilmeisesti, mitä johto itse? No siis, paikallisessa musakaupassa on plugin hinta 5e/kpl (sen saa tingattua 2-3e) ja metri cable station lakua on 3e. Itse olen tehnyt sellaisen diilin, että ostin 12 plugia ja useamman metrin piuhaa niin sain samantien hinnasta 50% pois. Metrin pätkästä johtoa tein 5-6 patch-kaapelia. Yhden patch-kaapelin hinnaksi muodostui siis ~5e. Ei mielestäni nyt niin järkyttävän kallista. Ja tosiaan, ei tarvitse kolvia lainkaan. Tuollaisen PW kaapelin tekee parissa sekunnissa esim. vielä ennen keikkaa jos on tarvis... vaikka ois jo äijät lauteilla :) http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/kaapelit.php kannattaa toiki lukaista aiheen tiimoilta. Melko objektiivinen piuhatesti. Tuo osoittaa ainakin monen George L-fanin pettymykseksi että Yrjöt reagoivat sähkön häiriöääneen. Tuon testin tuloksien puolesta on ainakin mukava suositella Spectraflexiä :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |