Moimies 30.05.2006 21:34:57 | |
---|
Eli hankin tuon EMG kasiykösen ja sitä kitaraan kiinni räkiessä onnistuin irrottamaan yhden volumepotikan kolmesta navasta kakkan juotoksen mukana.. Mitenkäs, löytyykö käypäsiä vastaavia (25kohm?) aivan normaaleista elektroniikkaliikkeistä vai onko nuo jotain EMG:n ihmepotikoita? Heviä Perkele! Niijoo, moi. |
McNulty 30.05.2006 21:39:43 | |
---|
Elektroniikkafirmoista voit saada jotain muovisia potikoita, kenties SP-Elektroniikalla on jotain asiallisiakin potikoita, mutta minä suosittelen UralTonen webshoppia. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Ei pitäs olla mitää ihmepotikoita. Jos haluut hyvälaatusen/varmuutta, niin osta semmonen missä on pieni toleranssi (0-5% luultavasti mil(itary)-standardin mukaset). Ota se potikka mukaan elektroniikkaliikkeeseen ni saat ainakin samannäkösen. Mittaapa vaikka varmuudeks nollasta kymppiin resistanssi (ohm). Niillä myyjillä on taatusti joku yleismittari millä se selviää onko 1:1. EDIT: kai sen vielä pystyy mittaamaan? pitäs olla tosiaan 25kohm No pain, no gain |
Moimies 31.05.2006 00:09:09 (muokattu 31.05.2006 00:20:22) | |
---|
Heviä Perkele! Niijoo, moi. |
Jonttu 31.05.2006 17:31:25 | |
---|
Jep, mittasin ni 25kohm näytti tuo. EDIT: Kertokaa vielä jos joku (varmaankin on) asennellu noita EMG:in helvetintekeleitä et miten ihmeellä tuossa linkin kuvassa ympyröidyn johdon saa juotettua kiinni? Uskomattoman vaikeaa tai sit en vaan osaa. http://img.photobucket.com/albums/v502/hellmaskergg/emg_mite_vitus.jpg Juotat ensin sen piuhan pään siihen potikan korvaan kiinni, ja sitten vain kuori juotetaan potikan runkoon.Eihän siinä mitään sen ihmeenpää? |
Pnctocn 31.05.2006 17:35:19 | |
---|
Jep, mittasin ni 25kohm näytti tuo. EDIT: Kertokaa vielä jos joku (varmaankin on) asennellu noita EMG:in helvetintekeleitä et miten ihmeellä tuossa linkin kuvassa ympyröidyn johdon saa juotettua kiinni? Uskomattoman vaikeaa tai sit en vaan osaa. http://img.photobucket.com/albums/v502/hellmaskergg/emg_mite_vitus.jpg kuorit johdon päältä suojaverkon omaksi piuhakseen ja kuuman omakseen, tuloksena Y-piuha, jonka juottaminen ei liene mahdotonta. Kuvan kytekntä vaatisikin tosin hieman näppäryyttä. "kun on isot pussit, on kiva pussailla" |
heavy 31.05.2006 17:43:06 | |
---|
ei toi pitäs paha olla siinä korvassa mihin se on menossa pitäs olla viel pieni reikä johon sen saa mukavasti tuikattua kiinni. näin mulla on ainaki onnistunu ku tossa viikonloppuna juotin ton saman kytkennän omaan flygäri projektiini. kyllä mulla li enempi ongelmia ton saman johon juottaminen siihen potikkaan itteesä siis toi ylempi kohta. no totta munassa! |