Aihe: Bodyn maalaus
1
tomukka
30.05.2006 13:07:33
Olisiko tällä palstalla hommansa osaavia maalareita kuopion läheisyydestä? Straton bodyn olen nyt hionut paljaalle puulle ja haluaisin siitä daphne blue:n. En ole varma uskallanko alkaa itse sitä maalaamaan, joten löytyisikö täältä savolaista maalaria ja mitä tollainen toimenpide maksaisi?? http://i43.photobucket.com/albums/e … 53/tomukka/Soittokamat/IMG_3369.jpg
tomukka
31.05.2006 16:21:11
Ite just tollasessa tilanteessa vein hiomisen jälkeen maalaukseen/lakkaukseen tutulle automaalaamoon... niillä on todennäkösesti melkein kaikissa automaalaamoista sopivasti jälellä jotain jämämaalia millä maalata, lisäks autolakkaa parikerrosta päälle niin kiiltää kun jää ja kyllä kestää.

Lopputulos todella hyvä, omani sisältää 80% helmiäisen sinistä ja 20% kameleontti väriä..

Kannattaa sit hioo mahollisimman hyvin ja sileeks se, jos jää naarmuja ni ne näkyy sit maalin ja lakan lävite. Kannattaa soitella niihin automaalaamoihin ja kysellä, eiköhän joku sen maalaa sulle siellä Kuopiossakin..

Edit: En osaa sanoo siitä hinnasta kyllä, ite olin ikäänkuin duunissa ko. automaalaamolla ja tekivät ilmasiks... oisko huntin kieppeillä ?

Parista automaalaamosta kysäsin ja ne eivät alkaneet puuosia maalaamaan. Veneenrakentajiin käskivät ottaa yhteyttä. No uskaliaasti kävelin maximakasiiniin ja ostin purkin spray-maalia. Nyt bodylla on uusi väri: http://i43.photobucket.com/albums/e353/tomukka/Soittokamat/Body.jpg
Maali oli Maston akryylimaalia. Kuinkahan kova pinnasta tulee, että tarviikohan lakkaa ennen käyttöönottoa??? Meinaan vaan kun purkin takaetiketti neuvoo laittamaan lakkaa päälle vain metallinhohtoväreihin.
T.Urmio
31.05.2006 16:56:42
Ei taida tulla kovin kova pinta tuollaisenaan. Nyt keräät rohkeutta lisää ja palaat ostamaan samanmerkkistä lakkaa. Ensin kannattaa hioa tuo maali sileäksi ja tasaiseksi. Ainakin mun silmään näytti olevan hiukan appelsiininen pinta. Osta samantien neljä(4) purkkia sitä lakkaa. Ohjeita, varoittelua ja pelottelua lakkaukseen löydät esmes tuolta fakeista.
No ei se mun vika oo
tomukka
31.05.2006 21:55:02
...Ensin kannattaa hioa tuo maali sileäksi ja tasaiseksi. Ainakin mun silmään näytti olevan hiukan appelsiininen pinta...

Sorry, tuli linkitettyä väärä kuva. Tuossa ekassa linkissä oli vasta yksi maalikerros. Tässä on siis lopputulos. Ei ihan priima sekään, mutta paljon sileempi kuin tuo aiemmin linkittämä versio: http://i43.photobucket.com/albums/e353/tomukka/Soittokamat/Body2.jpg
spyykko
01.06.2006 10:22:26 (muokattu 01.06.2006 10:22:46)

Ei taida tulla kovin kova pinta tuollaisenaan.

Millä perusteella lakka, joka käsittääkseni on vain pigmentitöntä maalia, tekee pinnan kovemmaksi?
Ite olis taas tarvinnu tehdä
T.Urmio
01.06.2006 15:43:29
Millä perusteella lakka, joka käsittääkseni on vain pigmentitöntä maalia, tekee pinnan kovemmaksi?

Ei millään perusteella. Väittämääni tuki vahva oletus.
No ei se mun vika oo
jarmos
01.06.2006 17:52:45
Millä perusteella lakka, joka käsittääkseni on vain pigmentitöntä maalia.....

Elikkä kun olet saanut pinnan mieleiseksesi, niin jatkat lakalla aikarajoitusten puitteissa, kuivuvat siinä sitten lakka ja maali yhtäaikaa..
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
spyykko
01.06.2006 21:34:14

Elikkä kun olet saanut pinnan mieleiseksesi, niin jatkat lakalla aikarajoitusten puitteissa, kuivuvat siinä sitten lakka ja maali yhtäaikaa..

¿Que? No comprendo!

Tiedän kyllä varsin hyvin mitä lakkaaminen tekee esim. maalipinnan kiillolle, mutta ihan vilpittömästi kysellen, onko muka lakka samanlaista maalia kovempaa?
Ite olis taas tarvinnu tehdä
jarmos
02.06.2006 07:41:42
¿Que? No comprendo!

Tiedän kyllä varsin hyvin mitä lakkaaminen tekee esim. maalipinnan kiillolle, mutta ihan vilpittömästi kysellen, onko muka lakka samanlaista maalia kovempaa?

ei, siis en siihen vastannut vaan, että kun lakka on pikmetitöntä maalia, niin sen voi vetäistä viimeiseksi kerrokseksi odottamatta maalin kuivumista, vaikkei sitä kysyttykään.. mut jos aletaan oikein pohtimaan onko se lakka kovempaa kuin maali, ni saattaahan se maali pikmentistä johtuen ollakkin lakkaa pehmeämpää, siis samanmerkkinen...
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)