Aihe: Line 6 pod pro ja päätevahvistimet 1 | |
---|---|
![]() 24.09.2003 11:17:19 | |
Onko kokemuksia keikkakäytössä line 6 pod pro:sta? Käyttäjien kommentteja.. Minkälaista päätevahvistinta suosittelisitte keikka/treenikäyttöön kyseiselle laitteelle? Putki/vai trankku pääte? | |
![]() 24.09.2003 23:09:20 | |
Minulla on ollut POD Pro käytössä pari vuotta ja pääasiassa se on ollut treeni- ja keikkakäytössä, jolloin kaverina on ollut Tube Worksin MosValve 2x80W transistoripääte sekä Marshallin JCM900 1960A 4x12":n kaiutinkaappi (studiossa olen käyttänyt yleensä linjalähtöjä). Hyvin on tuo kombinaatio toiminut ja tuo pääte on ajanut asiansa vallan mainiosti (en ole kokeillut muita päätteitä, joten soundia on paha lähteä arvioimaan)! Luotettavuus on ainakin huipussaan, sillä tuo pääte on ollut minulla yli kolme vuotta eikä mitään ongelmia ole ollut koko aikana! Se, valitseeko transistori- vaiko putkipäätteen, on aika pitkälle makuasia. Täälläkin on käyty jonkin verran keskustelua molempien vahvistintyyppien soveltuvuudesta ja kannattajia löytyy molemmille. | |
![]() 05.10.2003 18:23:42 | |
Onko kokemuksia keikkakäytössä line 6 pod pro:sta? Käyttäjien kommentteja.. Minkälaista päätevahvistinta suosittelisitte keikka/treenikäyttöön kyseiselle laitteelle? Putki/vai trankku pääte? Olen käyttänyt HH1200 ja Australian Monitor Quad päätteitä Martin ICT300 kaappien kanssa PODin jatkeena. Hyvin toimii. | |
![]() 06.10.2003 15:38:27 | |
Onko kokemuksia keikkakäytössä line 6 pod pro:sta? Käyttäjien kommentteja.. Minkälaista päätevahvistinta suosittelisitte keikka/treenikäyttöön kyseiselle laitteelle? Meidän kitaristilla on settinä seuraava: Gibson explorer -> Pod 2 -> T.amp 2x85W pääte -> Behringer 4x12" kaappi. Itse piilokitaristina tykkään kyllä soundeista, tosin putkivermeiden syvyyttä ei välttämättä irtoa. Mökää lähtee kyllä ihan tarpeeksi. (Liikaa) Noiden T-vehkeiden luotettavuudesta en osaa sanoa, ne ovat vasta kuukauden vanhat. Palaan asiaan kolmen vuoden päästä, jos ne vielä pelittävät :) | |
![]() 07.10.2003 17:00:35 | |
kitarakamapalstalle??? saattaisi vastauksia tulla paremmin... | |
![]() 14.10.2003 20:31:18 | |
Meidän kitaristilla on settinä seuraava: Gibson explorer -> Pod 2 -> T.amp 2x85W pääte -> Behringer 4x12" kaappi. Juu, onhan tämä vähän väärä palsta, mutta: minulla on melkein sama setup! Vähän modattu Gibson Explorer (mikit EMG 81 + 60), Pod 2.0, T.amp S-150 (trankku stereopääte), Behringer BG412H (4x12, 400w Jensen -elementit, stereo 8ohm, mono 16ohm) kaappi. Kaiuttimen ohmien takia T-amp osaa puskea todella vain tuon 2x85w siihen, mutta se riittääkin hukuttamaan kämpillä kaiken muun. Mikä siis tietysti onkin kitaran tehtävä järkevässä rock-yhtyeessä. Ja kuulostaa "ihan kivalta". Ei se täydellinen ole tai edes erityisen loistava, mutta varsin kohtuulliseen hintaan muutama hyvä hevanderisaundi ja varmasti tarpeeksi hönkää kotitarpeiksi. Tuota Behringerin kaappia saa muuten Soundatalta Hämeentieltä jotain reilu kaks ja puol sataa.. Vahvistin on melko budjettiluokkaa kieltämättä, mutta pitänee sitten maailmanmenestyksen partaalla sijoittaa taas enemmän.. Putkipääte, jolla olen Musamaailmassa (Hki) kokeillut Pod Pron vahvistamista, ovat kuulostaneet siinä tehtävässä jopa sairaalloisen hyvältä Marshall-kaappien läpi. Vahvarin merkkiä en nyt muista, muistaakseni 400W stereovehje se on, niiden tesmailuhuoneessa vakiona roikkunut. Sen hinnalla tosin ostaakin sitten noita T.amppeja ja Behringerin kaappeja kaksi paria ja vielä jää rahaa piuhoihin ja plekuihin. "Uniikki unikorni olikin korni koni" | |
![]() 21.10.2003 01:28:51 | |
Vahvistin on melko budjettiluokkaa kieltämättä, mutta pitänee sitten maailmanmenestyksen partaalla sijoittaa taas enemmän.. Putkipääte, jolla olen Musamaailmassa (Hki) kokeillut Pod Pron vahvistamista, ovat kuulostaneet siinä tehtävässä jopa sairaalloisen hyvältä Marshall-kaappien läpi. Vahvarin merkkiä en nyt muista, muistaakseni 400W stereovehje se on, niiden tesmailuhuoneessa vakiona roikkunut. Sen hinnalla tosin ostaakin sitten noita T.amppeja ja Behringerin kaappeja kaksi paria ja vielä jää rahaa piuhoihin ja plekuihin. Kaksihan niitä tarvitseekin jos meinaa pitempään selvitä. Luotettavuus tulee olemaan ongelma nuitten halpisten kanssa, sanon minä. Venäjäläistä touhua... | |
![]() 21.10.2003 19:37:37 | |
Kaksihan niitä tarvitseekin jos meinaa pitempään selvitä. Luotettavuus tulee olemaan ongelma nuitten halpisten kanssa, sanon minä. Venäjäläistä touhua... Helvetin homoseksuaali, merkkivehkeitä joutuu huoltamaan ihan samalla tavalla, Marshallini mm. sano poks parin kuukauden treenailun jälkeen, sitä ennen takuuaika umpeutui nurkassa istuen. Ja kuulemma joku osti todella laadukkaan Ashdown-merkkisen bassostyrkkarin, joka levisi melkein välittömästi. Oletkin oikeassa, halavaksi tulee "laatukaman" osto. Niin, ja putkivehkeethän on tyhjiön vaihdossa pari kertaa vuodessa vähintään jos tosissaan soittaa. Eli eipä näiden huoltokustannukset tulle juuri suuremmiksi kuin merkkivehkeidenkään. Ja sitä paitte, kaksi minun vahvistuskokonaisuuttani saa sen 400W PÄÄTEVAHVISTIMEN hinnalla. Pari 100-200W Marshall-kaappia siihen päälle, niin on siihen hintaan jo 5-6 kappaletta niitä minun kokoonpanoja jonossa. Eiköhän nuo jonkin aikaa kestäne. "Uniikki unikorni olikin korni koni" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)