Aihe: Pianontunnistusta
1
Stade 5000
03.10.2003 18:56:30
Olen tätä jo kysellyt vähän sieltä sun täältä, mutta mistään ei ole tärpännyt.

Eli, löytyykö täältä tai mahdollisesti Tampereen lähistöltä asiantuntijaa, joka
osaisi kertoa käsiini päätyneestä wanhasta pianosta?

Kyseessä on jonkin verran yli 100 vuotta vanha (venäläinen?) piano,
jossa ainoana tunnisteena koskettimien yläpuolella lukee "E. Schuster
- St. Petersburg". Itse en kyseisillä tiedoilla löytänyt netistä
minkäänlaista informaatiota, eikä pari satunnaisesti valitsemaani
pianokauppiastakaan osannut sanoa asiasta mitään.

Kiinnostaisi vain tietää, minkälaisesta soittopelistä on kyse. Voin
laittaa tarvittaessa nettiin kuvia kyseisestä aparaatista.
JE
04.10.2003 12:14:57
Stade 5000
05.10.2003 22:40:58
http://books.mainseek.com/15R3P1452 … ano-1871-St-Petersburg-Version.html

ainut sivu minkä löysin kyseisestä pianosta.

No itse asiassa tuolla sivulla (tai opuksella) ei ole kyseisen pianon kanssa mitään tekemistä :)
Karlsson
06.10.2003 15:19:35
Ja mitäs ne Sibiksen heput muka tietää aiheesta?

Sibiksellä on Yamahaa ja Stainwayta vaan. Sekä muutama vanha fortepiano.

Alan liikkeet Hesassa tai ulkomailla voi tietää. Hellaspianohan kunnostaa noita vanhoja pianoja, joten ehkä sieltä löytyy informatsuunia?
"I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla
JE
06.10.2003 21:15:27
Ja mitäs ne Sibiksen heput muka tietää aiheesta?

Sibiksellä on Yamahaa ja Stainwayta vaan. Sekä muutama vanha fortepiano.

Alan liikkeet Hesassa tai ulkomailla voi tietää. Hellaspianohan kunnostaa noita vanhoja pianoja, joten ehkä sieltä löytyy informatsuunia?

Emmä tiiä...ainut mikä päähän tuli
isojussi
07.10.2003 01:51:19
Mulla on tommonen piano ja se on pahuksen hyvä peli. Joku jurpo on vaan joskus aikoinaan riisunnut siitä hiljennyssysteemin (eräänlainen mekaaninen volumefaderi) ja kynttilälampetit :-(. Koneiston fiksasin aikoinaan itse, mutta nyt se tarvis kieltenvaihdon ja tapituksen ynnä tietysti virityksen. Ne on sen verran alan miesten hommia, etten arvaa niihin ryhtyä eikä nyt oo oikein rahaa pistää pianoremppaan.

Onko siitä pyynti paljonkin?
Osta mut - ma olen kaupan!
Stade 5000
07.10.2003 11:08:33
Mulla on tommonen piano ja se on pahuksen hyvä peli.

Osaatko kertoa yhtään taustoja kyseisestä soittimesta? Miten tuo päätyi käsiisi alunperin?

Joku jurpo on vaan joskus aikoinaan riisunnut siitä hiljennyssysteemin (eräänlainen mekaaninen volumefaderi) ja kynttilälampetit :-(.

Joo. Tuo omani on muuten ihan alkuperäisessä kunnossa hyvin pientä maalin lohkeilua lukuunottamatta.

Onko siitä pyynti paljonkin?

En ole myymässä ko. soitinta.
isojussi
07.10.2003 23:06:42
Osaatko kertoa yhtään taustoja kyseisestä soittimesta? Miten tuo päätyi käsiisi alunperin?

Mä oon periny sen. Mun edesmenny isäni osti sen nuorna miesnä / poikasena jostain huutokaupasta Toijalasta. En muista keneltä. Meillä oli samanmoinen flyygelikin, mutta se on kaputt & gone.

Joo. Tuo omani on muuten ihan alkuperäisessä kunnossa hyvin pientä maalin lohkeilua lukuunottamatta.

Voe widdu! Good for you. Mun mielestä toi on pahuksen hyvä piano - ja vielä hyvän näköinenkin. Pari kertaa oon sen joutunu muuttamaan, ei kivaa...:-)

En ole myymässä ko. soitinta.

Luin viestis vähän hätäisesti ja luulin, että joku on myymässä sulle semmosta.

En mäkään oo tosta luopumassa, mutta nyt rupes vaan uteliaisuuttaan kiinnostaan, mikä tommosen arvo oikein on.

Jos sulla on digikuvausmahdollisuus, niin olisitko joskus niin ystävällinen, että ottaisit hiljennin systeemistä kuvia ja mailaisit ne mulle. Vois olla kiva joskus, kun on aikaa, väsäillä syteemi takaisun pianoon - osat varmaan kyllä joutuis puuhasteleen omin käsin...:-)
Stade 5000
08.10.2003 13:29:56
Mä oon periny sen. Mun edesmenny isäni osti sen nuorna miesnä

Sama homma. Tuo oma pianoni kuului joskus isoisoisälleni, joka osti sen ilmeisesti uutena joskus 1800-luvun puolella.

En mäkään oo tosta luopumassa, mutta nyt rupes vaan uteliaisuuttaan kiinnostaan, mikä tommosen arvo oikein on.

Nimenomaan. Ja olisi mukava tietää, kuinka paljon näitä on yleensä Suomessa. Olen tästäkin tosiaan muutamalta pianokauppiaalta kysellyt, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitään.

Jos sulla on digikuvausmahdollisuus, niin olisitko joskus niin ystävällinen, että ottaisit hiljennin systeemistä kuvia ja mailaisit ne mulle.

Toki. Voin vaikka viikonloppuna napsaista muutaman kuvan (kunhan muistan :)
isojussi
09.10.2003 22:48:10
Nimenomaan. Ja olisi mukava tietää, kuinka paljon näitä on yleensä Suomessa. Olen tästäkin tosiaan muutamalta pianokauppiaalta kysellyt, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitään.

Näitä voi olla ihmisten nurkissa vaikka kuinka paljon - tai sitten ei....:-)

Toki. Voin vaikka viikonloppuna napsaista muutaman kuvan (kunhan muistan :)

Hienoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)