vrajala 05.10.2003 18:35:04 | |
---|
Onko jollakulla kokemuksia wengen käytöstä? Löysin ja ostin Puukeskuksesta komian palan (1500x500x30 mm) kyseistä puuta, jossa syyt ovat lähes kohtisuoraan sahaussuuntaa vastaan. Aattelin käyttää sitä otelautojen ja kaulojen tekemiseen. Oon kahlannut nettiä läpi etsien tietoa wengen työstöön, liimaamiseen ja pintakäsittelyyn liittyen mutta en löytänyt oikeastaan mitään konkreettista (saattaa ärsyttää ihoa ja silmiä, voi olla vaikeaa liimata, pintakäsittely ei välttämättä kuivu kunnolla jne.). Otan kiitollisena vastaan kaiken avun. |
poppamies 05.10.2003 22:07:34 | |
---|
Onko jollakulla kokemuksia wengen käytöstä? . No itse olen käyttänyt wengeä vain otelautavärkkinä. Wenge on aika karkea syistä joten en tiedä miten se soveltuu lakattavaksi. Ehkei sovellu ollenkaan. Warwickhan käyttä sitä kauloissaan mutta ne onkin vissiin kaikki vahattuja. Liimaamisen suhteen ei ainakaan mulla ole ollut mitään ongelmia. "G-strings are for strippers" |
vrajala 06.10.2003 00:02:23 | |
---|
Liimaamisen suhteen ei ainakaan mulla ole ollut mitään ongelmia. Siis mitä liimaa oot käyttänyt? PV:tä? Titebondia? Epoksia? Pintakäsittelyä ei ilmeisesti tarvita lainkaan tai ainakin niin väitetään. |
poppamies 06.10.2003 08:36:53 | |
---|
Siis mitä liimaa oot käyttänyt? PV:tä? Titebondia? Epoksia? Pintakäsittelyä ei ilmeisesti tarvita lainkaan tai ainakin niin väitetään. No oon käyttänyt sekä Titebondia että PV'tä. Minulla ei kyllä kummankaan kanssa ollut mitään ongelmia. "G-strings are for strippers" |
vrajala 06.10.2003 11:34:07 | |
---|
Kiitos. |
Basismi 06.10.2003 12:21:53 | |
---|
"Working Properties: Sawing and machining somewhat difficult, rapid blunting of cutting edges occurs, turns well, difficult to glue if resinous. " Wengessä syyt menevät ristikkäin, mikä ilmeisesti saattaa haitata työstöä, hiomalla pinnasta tulee oikein asiallinen. Vanhempien Warwickien kaulat on järjestään wengeä. Ei mielellään lakkaa pintaan. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Wengessä on sellanen hassu puoli et ku sitä hioo ni se saattaa ruveta haisemaan norsun paska ihan sen takia et se kasvaa siellä missä norsut tekee tarpeensa...ei toki huolta se haju katoaa kylla mutta heti hiomisen jälkeen se sattaa hiukka haiskahtaa. Mr.Purple |
North 03.12.2003 19:26:08 | |
---|
Tuosta puusta puhutaan aika paljon että sitä käytetään mm.bassojen kaula ja otelauta materiaalina niin miten se sitten kitaroiden suhteen? Onko hyvä puu esim.kitaran otelaudassa tai kaulassa. -Kiitos. Tupakoitsijoista kuolee noin puolet tupakan aiheuttamiin sairauksiin,mutta tupakoimattomat kuolee kaikki :) |
Niskamies 03.12.2003 19:29:09 | |
---|
Tuosta puusta puhutaan aika paljon että sitä käytetään mm.bassojen kaula ja otelauta materiaalina niin miten se sitten kitaroiden suhteen? Onko hyvä puu esim.kitaran otelaudassa tai kaulassa. -Kiitos. Ei välttämättä kyllä wenge ole otelautapuu, vaan enemmänkin kaula. Otelaudaksi sitten vaahteraa, ebenholzia tai ruusupuuta. Onko muuten kitaroita missä on erillinen vaahtera.otelauta ettei se vaan oo samassa puussa? Hanki presari ja ole tosimies! |
vrajala 03.12.2003 22:31:38 | |
---|
Ei välttämättä kyllä wenge ole otelautapuu, vaan enemmänkin kaula. Otelaudaksi sitten vaahteraa, ebenholzia tai ruusupuuta. Kattelepa Warvickin bassoja. Kitaroiden otelaudoissa sitä harvemmin käytetään, mutta enpä ole niitäkään kuullut haukuttavan. Onko muuten kitaroita missä on erillinen vaahtera.otelauta ettei se vaan oo samassa puussa? On. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
poppamies 03.12.2003 23:04:41 | |
---|
Onko hyvä puu esim.kitaran otelaudassa tai kaulassa. -Kiitos. No laitoin kerran yhteen teleen wenge otelaudan. Kyllä se toimi. Aika napakka ääni. Kaula oli vaahteraa ja body oli mahonkia ettei siitä olisi tullut liian kirkas-soundinen kaiken kaikkiaan., Vähän kimeäksi se kyllä kuitenkin jäi. "G-strings are for strippers" |