Epämuusikko 13.02.2006 10:51:46 | |
---|
Hyvänen aika sentään! Aina jaksatte valittaa ettei soittamisesta puhuta tarpeeksi, ja kuitenkin heti kun joku nostaa sinänsä ansiokkaasti metrisen masturbaation pöydälle, niin heti tulee jätkillä ikävä noita "mitä jos laitan falam slamin otsaan" -keskusteluja. Kukaan ei halua myöntää että ne treenaa niitä juttuja. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448 |
juoni 13.02.2006 19:59:23 | |
---|
sori yksityiskohtaan puuttuminen, mutta eikös tuo ole 4:3? "four over three", eli neljä iskua kolmen temposykäyksen aikana. vai ajattelenkohan itse jotenkin vinosti tän. Juuri noin se tuossa esimerkissänikin on. Siis että "3" on neljösosanuotti ja "4" se joka-kolmas-kuudestoistaosa. Lahjattomat Treenaa |
welho 13.02.2006 22:20:12 | |
---|
Itse oon hahmottanut tuon ainakin ihan perus nuottipyramiditreenin avulla. Jos vetelee vaikka klikin kanssa pyramidia menemään ja pitää basarilla ja haikalla pulssin pohjalla. Neljäsosa- triolin kohdalla voi koittaa jättää pulssin basarista&haikasta pois ja kuunnella pelkkää triolia jonka jäkeen alat soittaan basarilla tuota samaa trioli rytmiä ja hoplaa siinä se.. Siitä sitten täytyy koittaa selvitä takasin lähtö asetelmiin.. Jesus näitten juttujen käsitteleminen on muuten vaikeeta näin kirjoittamalla.. Ehkä tilannetta helpottais teoriasanasto parempi hallinta. Tuosta varmaan johtuu että soittamisesta niin vähän keskustellaan. On vaikee pukea sanoiksi monia asioita.. Nyt kun koittaa lukee mitä tuohon äsken kirjoitti niin tuskin edes itse ymmärtää:D Postitan tän silti!! Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
-Jere- 30.05.2006 12:27:55 | |
---|
Nii, en ole oikeastaan aiemmin kirjoitellut tänne mitään. Metrisen modulaation voi ajatella loputtomalla tavalla, voi ottaa neljäsosasta jonkun suhteen johonkin, esim ajatella neljäsosat pistellisinä 16 osina ja työntää siihen 5en polyrytmin 5vastaan3 ja sitten soittaa siihen ja ajattelee sen pisteellisinä iskuina triolin sisälle käyttäen 7vastaan5 jolloin päästään taas uuteen tempoon, sitten soitat valssi beattia ja laulat kingstonwallin firen filliä ja ajattelet patakakkosen tunnaria ;) |
hollmi-5 30.05.2006 12:50:56 | |
---|
Nii, en ole oikeastaan aiemmin kirjoitellut tänne mitään. Metrisen modulaation voi ajatella loputtomalla tavalla, voi ottaa neljäsosasta jonkun suhteen johonkin, esim ajatella neljäsosat pistellisinä 16 osina ja työntää siihen 5en polyrytmin 5vastaan3 ja sitten soittaa siihen ja ajattelee sen pisteellisinä iskuina triolin sisälle käyttäen 7vastaan5 jolloin päästään taas uuteen tempoon, sitten soitat valssi beattia ja laulat kingstonwallin firen filliä ja ajattelet patakakkosen tunnaria ;) Tämä soittamisesta keskusteleminen on niin mukavaa, kun saa lukea selkeää tajunnanvirtaa ;-) http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
sitten soitat valssi beattia ja laulat kingstonwallin firen filliä ja ajattelet patakakkosen tunnaria ;) Miksei heti alkuunsa vaan todettu, että metrinen modulaatio on progea...:o)? |