Aihe: Idols perjantaina
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Larry
06.10.2003 10:12:44
se on just oikein että sanotaan suoraan kun joku on jossain ihan paska.

eihän ne poloset muuten tajua olevansa paskoja ja sitten ne vääntää omia loistavia biisejä tai tulkkaa muitten musaa paskasti ja kaverit on vaan hiljaa eikä uskalla sanoa, että vittu lopeta se kissan raiskaaminen.

meinaan vaan, että tuomareiden on pakko sanoa että "perkele mee kotia siitä ulisemasta". ei kaikkien, jotka osaa laulaa ukko-nooan, tarvitse ruveta laulajiksi. sama pätee joka soittimeenkin.

Itse yhdyn tähän tekstiin 100% !
Ohjelmassa parasta antia on tuomareiden kommentit...vaikka ne joistakin saattaa tuntua "diivailulta / törkeiltä.
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish-
Mouhi
06.10.2003 10:38:15

Itseäkin vähän säälitti se rockhemmo, joka oli soittanut pitkään, ja sanoi että "musiiki on mulle elämä". Tuo ohjelma ei todellakaan ole paikka tuollaisille OIKEILLE rocktyön raatajille. Siinä on itku suussa kun pitää alkaa levylle laulamaan uu-la-la-laa eikä saa itse edes koskea kitaraan tai tehdä muuta kuin aukoa suutaan.
Toivoisin hemmolle menestystä oman työnsä kautta, en tällaisen muottiin änkeämisen avulla! Hyvä soundi oli äänessä kyllä ehdottomasti, omista biiseistään en tiedä.

Itse olen mys tuomarieden takana, että sanotaan suoraan. Popstarsin nössöttely ja hyssyttely on nyt ohi. Joku valitteli täällä, että se on epäkohteliasta ja hyvien tapojen vastaista sanoa suoraan että olet huono. Ei helvetti, mitä väärää on rehellisyydessä? Ja miettikää, tässähän on kyse periaatteessa työhaastattelusta! Ei kukaan työnantaja ota työhön hakijaa joka ei osaa työtään yhtään. Ja edelleen, on ehkä parempi kertoa myös hakijalle että "nyt et ole oikealla alalla".
It's not the speed that kills you.
Mika Antero
06.10.2003 10:43:00
Ei helvetti, mitä väärää on rehellisyydessä?

Jos irroitetaan tuo lause asiayhteydestään, niin aina ei kannata olla rehellinen. Yleensä on parempi olla ystävällinen. Jos esim. vaimosi kysyy, että "onko tämä mekko mielestäsi kaunis", niin kyllä järkevä mies kertoo sellaisen vastauksen jonka vaimo haluaa kuulla, ei välttämättä rehellisen.

Ja ei rehellisenkään lausunnon välttämättä tarvitse olla töykeä.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
jogo3000
06.10.2003 10:44:46

Idolssissa on sellainen asia, että jos siihen osallistuu, eikä pärjää, kannattaa ottaa huomioon ettei musiikkia kannata silti hyljätä.
Talvella minulla on sään puolesta kaikki edellytykset olla iloinen.
pwallin
06.10.2003 11:03:58 (muokattu 06.10.2003 11:10:08)

Noi tuomarit tuntuu usein olevan liiankin samaa mieltä? Harvoin joku on eri mieltä kuin muut... Monesti epäilytti siis että muiden tuomarien mielipide vaikutti varsinkin viimeisenä puheenvuorossa olleen tuomarin mielipiteeseen. Kuvittelua ehkä, mutta jokin hommassa epäilyttää. Parempi olisi että arvostelut olisivat tuomaristolla selkeästi toisistaan riippumattomia vähintään niin, että heti esityksen päätyttyä ennen puheenvuoroja niiden pitäisi näyttää vaikka jollain lapulla ovatko hyväksyneet suorituksen vai ei ja sitten perustelisivat varsinaiset syyt.

Päätöstä tosin ei jännityksen takia kannattaisi heti varsinaisesti "näyttää", mutta ikäänkuin varmentaa se lopuksi. Konstejahan siihen on aiemmista kilpailuista eli annetaan arvio ennen puheenvuoroa vaikka "ulkopuoliselle" henkilölle joka sitten julkistaa lopputuloksen.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Leikari
06.10.2003 11:15:59 (muokattu 06.10.2003 11:17:17)
Noi tuomarit tuntuu usein olevan liiankin samaa mieltä? Harvoin joku on eri mieltä kuin muut... Monesti epäilytti siis että muiden tuomarien mielipide vaikutti varsinkin viimeisenä puheenvuorossa olleen tuomarin mielipiteeseen. Kuvittelua ehkä, mutta jokin hommassa epäilyttää.

Ei tässä ole kyse urheilukilpailusta - tuomarit ovat musiikkibisneksen ammattilaisia ja tekevät "kykyjenetsintätyötään". Ja maallikkonakin jo ennen ensimmäistäkään tuomarin kuultua mielipidettä arvasin "oikein" aina kyseisen henkilön jatkoonpääsyn. Nythän oli vielä helppo ottaa mukaan hipoen rimanylittäneet - jos olisi pitänyt valita se "paras" olisi tuomaristo todennäköisesti joutunut tiukasti keskustelemaan - - siihen päästäneen myöhemmissä jaksoissa kun vaatimukset alkavat kiristyä. Kuka painottaa mitäkin ja miten tiukkoja vaatimuksia asetetaan. Silloin tullee esille tuomareiden oikeakin ammattitaito erottaa jyvät akanoista ja ehkä on opettavaisinta tulevasta pop-idoliudesta haaveileville.

Veikkaan, että eilisen "hymytyttö" pääsee kisassa pitkälle.
Bonham
06.10.2003 12:00:11
Luulisin, että tuomaristo on saanut melko tarkan ohjeistuksen halutusta materiaalista, joten siitä syystä yhteneväinen linja voi olla noin tarkka...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Leikari
06.10.2003 12:16:55 (muokattu 06.10.2003 12:17:57)
Luulisin, että tuomaristo on saanut melko tarkan ohjeistuksen halutusta materiaalista, joten siitä syystä yhteneväinen linja voi olla noin tarkka...

Eiköhän tuo Kallonen oli aikalailla temppelin harjan päällä tässä hommassa - voittajan levytyssopimuskin tehdään BMG:n kanssa.

Tuomaristo (http://www.mtv3.fi/ohjelmat/ ---> popidols)

Asko Kallonen

Varsinaisessa päivätyössään Asko Kallonen toimii monikansallisen levy-yhtiö BMG:n tuotantopäällikkönä. Kallonen on viime vuosina työskennellyt mm. HIM-yhtyeen, Don Huonojen, Anssi Kelan, Palefacen, Lordin ja Samuli Edelmannin A&R -henkilönä. Ennen levy-yhtiöuraansa hän on toiminut radiotoimittajana, muusikkona ja opiskellut siinä ohessa sekä Yliopistossa kansantaloustiedettä että Haaga-instituutissa, joista viimeksi mainitusta hän jopa valmistui!

Kallonen ei ole rajoittunut mihinkään erityiseen musiikkigenreen vaan kuvaa makuaan monitahoiseksi. Kaiken ytimenä on hyvä biisi ja hyvä laulaja, joka uskoo tarinaansa. Hyvä musiikki liikuttaa sydämessä tai lantiossa, mieluummin molemmissa yhtä aikaa.

Hannu Korkeamäki

Hannu Korkeamäki on tuottaja ja biisintekijä, joka on kokemusta alalta yli 15 vuoden takaa. Hannu on tehnyt työtä useiden maamme ykkösartistien kanssa ja viimeisin, josta mies muistetaan, on nuori laulajalupaus Emmi. Emmissäkin olennaisinta oli persoonallinen ja kaunissävyinen laulunääni. Kaikki voivat oppia laulamaan, mutta laulunäänet on jo jaettu. Sitä joko on tai sitten ei. Se on asia, johon ei paljolti voi vaikuttaa. Kaiken muun voi opetella!

Hannun tuotantoyhtiö toimii Kemiössä, jossa artisteja sekä biisejä kehitellään miehen omassa studiossa. Musiikin tekeminen on mahdollista myös maanseudulla. Kaikkien ei tarvitse muuttaa Helsinkiin saadakseen hengentuotteensa esille! , sanoo Helsingistä maanseudun rauhaan muuttanut tuottaja.

Nanna Mikkonen

Tuomariston naisjäsen Nanna Mikkonen aloitti levy-yhtiötyöt viisi vuotta sitten EMI:llä kansainvälisten artistien promootiopäällikkönä. Nykyinen asemapaikka on BMG Finland ja titteli projektipäällikkö. Näiden vuosien aikana tämä sympaattinen leijonatukka on tehnyt töitä lukuisien ulko- ja kotimaisten huippuartistien kannssa. Näihin lukeutuvat mm. Lenny Kravitz, Tina Turner, Britney Spears, Samuli Edelmann, Egotrippi, Emmi ja Mighty 44. Intohimoinen musiikkinainen on promootiotyön lisäksi stailannut ja luonut artistien imagoja. Idols-projektissa Nanna aikookin pitää korvien lisäksi erityisesti silmät auki lahjakkuuksia katsastaessaan. Nanna kertoo olevansa uudesta haasteesta innoissaan erityisesti tähteydestä haaveilevien nuorten puolesta, sillä ohjelma tarjoaa upean mahdollisuuden päästä laulamaan alan rautaisille ammattilaisille ja television kautta myös suurelle yleisölle.

Jone Nikula

Jone Nikula on paikallisradioveteraani ja rock-scenen sekatyöläinen joka on radiohommien ohessa soittanut levyjä metallibileissä ja -klubeissa, kirjoittanut Johnny Knigaan ja Like Uutisiin, tehnyt yhden kauden Satumaa -TV-ohjelmaa, kiertuemanageroinut Hanoi Rocksia ja viisastellut tilauksesta ja tilaamatta turhankin monessa paikassa. Keväällä 2003 Nikula pelastautui EMI Finlandin palvelukseen markkinointipäälliköksi. Jonen äiti on erityisen ylpeä siitä, että poikansa on kirjoittanut "Rauta-aika - Suomimetallin historiikki 1988 - 2001" teoksen, Jone itse on ylpeä siitä, että se on myynyt hyvin, ja muistuttaa, että teos on edelleen saatavilla.

Nikula viihtyy hyvin baareissa ja harrastaa veneilyn ja painonnoston lisäksi elokuvia ja lukemista. Kotikirjaston aarteisiin lukeutuu "SAS survival handbook", kirja jonka ääreen hän tunnustaa palaavansa "yhä uudelleen", sillä "lopun ajat ovat juhlaa valmistautuneille".
Jussi Guitar
06.10.2003 14:57:56
No kyllä tuli katottua ja itku meinas päästä, kyllä oli niin surkeita laulajia mut oli kyllä paljon hyviäkin mutta eniten vitutti se kun niin kovaa mainostettiin että kokelaiden pitää olla rohkeita ja räväyttää, kaikki ne jotka oli rohkeita ja esiinty erilailla niin pudotettiin heti pois. Ja sitte se tuomaristo , voi itku mitä pellejä "me ollaan jopa hävyttömän rehellisiä" mix sitte piti sanoa lihavalle tytölle että sä et osaa laulaa vaikka se oli oikeesti tosi hyvä laulamaan, olis pitäny mun mielestä tuomariston pysyä sanojensa takana ja olla "hävyttömän rehellinen" eli sanoa sille tytölle että sä oot liian läski poptähdeksi.

Pahoin pelkään että tästäkin formaatista voittajaksi otetaan taas yksi esimerkki keskinkertaisuudesta kuten gimmel, ne gimmelin tytöt ei täytä mitään kansainvälisen pop-tähden tunnusmerkkjä, ne ei ole; missin näköisiä, ne ei osaa laulaa, ne ei osaa tanssia/liikehtiä lavalla, ne ei osaa käsitellä mediaa,,, mitä ne ylipäätään osaa, turha kenenkään on selittää että ne osaa keikuttaa persettä ku ne ei oo edes siinä erityisen hyviä.

Ajatelkaa ny vaikka kuvilteltu tilanne missä itse haette pop-bändillenne laulajaa ja hakioita on 10kpl, olisko se valittu laulaja yhtä mitäänsanomattoman näköinen kun gimmelin tytöt, olisko se yhtä huono laulamaan,jne jne.

Näillä kolmella urpolla ja yhdellä "mä oon sitä mieltä mitä Askokin ämmällä" on hakioita monta tuhatta, mä lyön oman pääni vetoa että sen kisan voittaa taas kerran malliesimerkki keskinkertaisuudesta.

Kyllä tuosta määrästä pitäisi helposti löytyä sellanen tyttö tai poika joka; osaa laulaa, tanssia, on huippumallin näköinen ja pelkästään läsnäolollaan valaisee koko huoneen kuten isot pop-tähdet tekee.

Esim. Amerikan pop idolikisan voittaja Kelly Clarkson, se tyttö pärjäis missikisoissakin ja laulaa sellasella äänellä että oksat pois ja tuossa pari viikkoa sitte oli Conan O'brianin haastateltavana ja hoiti homman sielläkin kotiin ihan niinku olis syntyny starana.

Ei sillä että mä otte pop musiikista tai ilmiöistä diggaisin mutta miksei sitä voi tehdä kunnolla myös Suomessa.

Syksyn sanat ovat; "keskinkertaisuus" ja "hävyttömän rehellinen"
askomiko
06.10.2003 15:18:42
Onks kellään noita videopätkinä... Ohjelmaa en vaivadu katsomaan, mutta jos jostain näkisi huonoimmat 5 niin olisin iloinen/surullinen.
Jäärä
06.10.2003 15:23:40
Veikkaan, että eilisen "hymytyttö" pääsee kisassa pitkälle.

Joo, samaa mieltä.

Kyllähän se tuomaristo valitsi ne tuosta joukosta soveliaimmat. Joillakin kokelailla näytti tosiaan olevan aika epärealistinen kuva taidoistaan/sopivuudestaan.

Mulle ei kyllä tule mieleen miten toi ohjelma muka poikkeaa ratkaisevasti siitä Pop-Stars-ohjelmasta?
"Koneella on koneen tahti"
Leikari
06.10.2003 15:29:51
Onks kellään noita videopätkinä... Ohjelmaa en vaivadu katsomaan, mutta jos jostain näkisi huonoimmat 5 niin olisin iloinen/surullinen.

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/

tuota kautta löytyy videoclipsejä - en itse katsonut, vaan eiköhän jonkinlaista kuvaa anna
frankie f
06.10.2003 15:42:37
Syksyn sanat ovat; "keskinkertaisuus" ja "hävyttömän rehellinen"

Niin totta ,niin totta, tuhansien hakijoiden joukosta pitäis löytyä taidoiltaan ja karismaltaan vähintään joku, Robbie williams tai madonna mutta kyllä varmaan on voittaja taaskin sellainen säälittävä playback pelle joka ei osaa mitään ja ei todellakaan saa vastakkaista sukupuolta kuolaamaan.
Alttoviulisti
06.10.2003 15:47:29

Sääliks kävi niitä joille sanottiin suoraan asiat,varsinki se musta hiuksinen nuori poika,joka kiros ku pääs pois siitä lauluhuoneesta!!!mut niin se vaan on,niitten on sanottava suoraan asiat niiku ne on!!!
Ukko
06.10.2003 16:13:35

Niin totta ,niin totta, tuhansien hakijoiden joukosta pitäis löytyä taidoiltaan ja karismaltaan vähintään joku, Robbie williams tai madonna mutta kyllä varmaan on voittaja taaskin sellainen säälittävä playback pelle joka ei osaa mitään ja ei todellakaan saa vastakkaista sukupuolta kuolaamaan.
Näitä karismaattisia esiintyjiä ei välttämättä löydy vielä tuhansienkaan ehdokkaiden joukosta. Karismaattisuus vaatii jo jonkin verran esiintymis kokemusta luontaisuuden lisäksi. Pellejähän nuo ehdokkaat ovat suurimmaksi osaksi ja tuskin ykköseksi pääsee paras. Ykköseksi päässee todennäköisesti sopivin eli se joka antaa levyyhtiöiden muokata itsestään näiden kannalta tarkoituksenmukaisin hahmo. Eli raha puhuu ja muusta viis.
Mia
06.10.2003 16:31:32
Sääliks kävi niitä joille sanottiin suoraan asiat,varsinki se musta hiuksinen nuori poika,joka kiros ku pääs pois siitä lauluhuoneesta!!!mut niin se vaan on,niitten on sanottava suoraan asiat niiku ne on!!!

Mä kyllä tykkäsin sen pojan lauluäänestä. Tuli tyylistä vähän Ultra Bra mieleen. Sen tyylisessä skenessä toimii varmaan paljon paremmin. Tuomarit oli kyllä vähän töykeitä, kun ei poikarukan lauluääni kuitenkaan huono ollut. Karismasta en sitten tiedä...
In the world where you can be anything-be yourself.
Leikari
06.10.2003 16:35:43
Mä kyllä tykkäsin sen pojan lauluäänestä. Tuli tyylistä vähän Ultra Bra mieleen. Sen tyylisessä skenessä toimii varmaan paljon paremmin.

Olisi toiminut hyvin 70-luvulla työväenmusiikkitapahtumassa - ei ollut poppari -ainesta siinäkään. Liian vakava muutenkin. Saattaisi ryhtyä puhumaan eläinten oikeuksista jossain hömpänpömpän talk-showssa kun pitäisi mainostaa uutta levyä tai kommentoida seurustelua jonkun missin kanssa.
voltasparta
06.10.2003 17:10:03
paras oli tää kuka tulkitsi cmx:ää. oli aika suloinen.. hehe
burnin up in speed...
samwyse
06.10.2003 17:45:19

Parasta ohjelmassa oli se "elvis"-jätkä, joka alkoi väittelemään tuomareiden kanssa.

Mänteintä oli se, että kerjäämällä pääsee jatkoon, kuten se yksi pliis pliis-muija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)