Aihe: Gibsonin Les Paulit
1 2 3 4 5 6
-Prokitaristi-
28.05.2006 16:36:15
Veikkaan että tehdas ei myy yksityisille mitään. Custom Shop sitten erikseen...
Samanhan tuo LP Standard Goldtop maksaa mitä muutkin Stanut (paitsi musta on aina vähän edukkaampi). Ne V.O.S. mallit ovat vähän tyyriimpiä. Sieltä löytyy '56 ja '57 Goldtop, joissa suurin ero taitaapi olla p90 vs. humbucker mikitykset.

Mutta osaatko sanoa, paljon kustantaisi tilata Jenkeistä uutena tuommoinen peli?
J.Hollström
28.05.2006 16:54:37
Mutta osaatko sanoa, paljon kustantaisi tilata Jenkeistä uutena tuommoinen peli?

En osaa. Mutta sähköpostilla voi kysellä tarjouksen:

"Simply e-mail cdirect@gibson.com with your wish list of detailed specs, and we'll send you a custom quote* for your approval in no time."

http://www.gibson.com/products/customdirect/purchasing.htm

Epäilemättä kalliita ovat.
-Prokitaristi-
28.05.2006 18:50:53
Saattaisi ensi vuonna kesätöistä ja riparista tulla rahaa, niin voisi tuollaisenkin Std Goldtopin hankkia, jos vain rahat riittää :)
McNulty
28.05.2006 19:44:18
Saattaisi ensi vuonna kesätöistä ja riparista tulla rahaa, niin voisi tuollaisenkin Std Goldtopin hankkia, jos vain rahat riittää :)

www.guitar24.de
www.musik-produktiv.de
www.thomann.fi
www.coda-music.com
www.music123.com
www.musiciansfriend.com
www.samash.com
www.guitarcenter.com

Jos olet menossa reissulle jenkkeihin niin kannattaa tuoda mukanaan käytettynä. Minä ostin toisen Les Paulini sieltä, n.1000e hintaan 7 vuotta sitten :) Markkoja ja dollareita oli tuolloin, mutta noin 6000mk se kustansi.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
MusaMasa
29.05.2006 12:28:18 (muokattu 29.05.2006 12:43:23)
Tässä olen hakemassa gibsonin les paulia ja hinta haitari on tommoset 2000 e. Soitan lähinnä 80-luvun musiikkia hanoi rocksista kasari heviin. Kitarassa saisi olla hyvä rouhea saundi, mitä suosittelisitte ?

Eikun soita tai laita e-maili Coda-music.com englantiin ja kysy mitä värejä niillä on vielä varastossa vanhaan hintaan!
Kaulaprofiilin voi valita yms. itse tilasin sieltä Standardin pari kk sitten. Mukana tuli erit.hyvä piuha yms. tarviketta parin kympin edestä! Et silleen...
McNulty
29.05.2006 13:08:05
Aiheeseen liittyen, mua huvitti suuresti torilla tuo yksi ostoilmoitus:
"Ostetaan Gibson Les Paul. Mallilla ei kauheasti väliä, mutta mieluiten joku jenkkimalli tai Classic."

Haha... Classic ei ole jenkkimalli? Onko Gibson Les Pauleja valmistettu muuallakin kuin jenkeissä? Tiedän kyllä että Orville-nimellä on valmistettu Les Pauleja Japanissa, Epiphonen nimellä Japanissa, Koreassa, Kiinassa ja Tshekeissä... mutta että "mieluiten joku Gibsonin jenkkimalli" :)
Artist
29.05.2006 13:11:59 (muokattu 29.05.2006 13:14:09)
Aiheeseen liittyen, mua huvitti suuresti torilla tuo yksi ostoilmoitus:

Haha... Classic ei ole jenkkimalli? Onko Gibson Les Pauleja valmistettu muuallakin kuin jenkeissä? Tiedän kyllä että Orville-nimellä on valmistettu Les Pauleja Japanissa, Epiphonen nimellä Japanissa, Koreassa, Kiinassa ja Tshekeissä... mutta että "mieluiten joku Gibsonin jenkkimalli" :)

No onkos tuo nyt silti ihan asiallista naureskella sitä täällä? Mitä sitten, jos ostoilmoituksen lisääjä ei vaan ole mikään kaikkitietävä pro, tai on vaihtoehtoisesti vain sattunut ilmaisemaan itseään epäselkeästi. Kyllä tuosta kuitenkin käy ilmi, mitä haetaan, eikä mielestäni tori-ilmoituksen lisäämiseen vaadita mitään tarkkaa tietämystä siitä, mitä malleja on missäkin valmistetttu.

Ei millään pahalla siis, mutta ihmetteln mikä tuossa nyt niin suuresti huvitti.
"The call to arms was never true, I'm medicated...how are you?"
fox
29.05.2006 13:12:36

Onko Gibson Les Pauleja valmistettu muuallakin kuin jenkeissä? Tiedän kyllä että Orville-nimellä on valmistettu Les Pauleja Japanissa, Epiphonen nimellä Japanissa, Koreassa, Kiinassa ja Tshekeissä... mutta että "mieluiten joku Gibsonin jenkkimalli" :)

Taitaapa olla jopa ainoita, joka ei omalla nimellään tee muualla, kuin U.S. of A.:ssa.. Toki tuo Epiphone-tytär mahdollistaa niitten halvempienkin mallien valmistuksen..mutta Epin nimellä. Orvillethan oli vain ja ainoastaan Japanin-Tyynenmeren myyntialueelle.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
McNulty
29.05.2006 13:21:51
Ei millään pahalla siis, mutta ihmetteln mikä tuossa nyt niin suuresti huvitti.

Toiset nauraa sille kun joku kompastuu tai kaatuu kuralätäkköön. Minua siis huvitti tuossa tuo "...jenkkimalli tai Classic"-häsäkkä. Tulee vain sellainen kuva että Classic-sarja jota ollaan ostamassa olisi jotain muuta kuin made in USA. Minua kamakeisarina huvitti tuo ilmoitus, vaikkei se huvittaisi ketään muuta.
-Prokitaristi-
29.05.2006 16:43:23
Hitto, kun on GAS päällä Goldtop-väriseen Lespaan :)
-Prokitaristi-
29.05.2006 16:44:24
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 1995/artnr/3114163/such_inx/1032718

Mihinköhän hintaan saisi käytettyä? Niinkuin suurin piirtein?
biibob
29.05.2006 16:48:19
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 1995/artnr/3114163/such_inx/1032718

Mihinköhän hintaan saisi käytettyä? Niinkuin suurin piirtein?

Käytettynä ei välttämättä löydu juuri gold top -värityksellä, koska muistelisin, että gibson vasta julkaisi tuon värin standardeihin viime vuonna? kuitenkin uusien hinta on luthmanin listoilla 2595e, joten luulen että siihen 2300e tuon saattaisi uutena saada. Jos nyt kuitenkin käytettynä löytyy niin hyvinkin hinta voi olla siinä 2000e tuskin ainakaan kovin paljoa alle.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
-Prokitaristi-
29.05.2006 18:12:30
Käytettynä ei välttämättä löydu juuri gold top -värityksellä, koska muistelisin, että gibson vasta julkaisi tuon värin standardeihin viime vuonna? kuitenkin uusien hinta on luthmanin listoilla 2595e, joten luulen että siihen 2300e tuon saattaisi uutena saada. Jos nyt kuitenkin käytettynä löytyy niin hyvinkin hinta voi olla siinä 2000e tuskin ainakaan kovin paljoa alle.

Samaa hintaa veikkailin itsekin. Täytyy vielä _ainakin_ vuosi Lespa-GAS:ia kärsiä :)

Mutta kärsiiköhän tuollaista Lespaa ostaa ihan ilman kokeilujakin, kun tuon Bonecrusherin artikkelinkin mukaan Gibsoneista löytyy melkoista tasoeroa.
biibob
29.05.2006 18:31:38
Samaa hintaa veikkailin itsekin. Täytyy vielä _ainakin_ vuosi Lespa-GAS:ia kärsiä :)

Mutta kärsiiköhän tuollaista Lespaa ostaa ihan ilman kokeilujakin, kun tuon Bonecrusherin artikkelinkin mukaan Gibsoneista löytyy melkoista tasoeroa.

No siis kitarat ovat aina yksilöitä, ja itse en ainakaan uskaltaisi lähteä heittämään 2000e jonnekkin ja katsoa vasta jälkeenpäin että mitähän sieltä postista tulee. Eli ehdottomasti testaa, jos on mahdollista. Yleisestihän noissa Gibsonin les paul standardeissa on todella hyvä viimeistely jne... mutta esim. Suomen ilmastoon saapuessaan ja yleisestikin jokaisen matkana jälkeen... kitaran puulajit saattavat elää. Ja esim. jos ostat suomalaiselta liikeeltä kitaran niin monesti he säädättävät kitaran valmiiksi kaupassa (intonaatio, nauhanpäät, kaularauta).
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Paby
29.05.2006 19:47:59
Mutta eipä noita Std Goldtoppeja liiaksi kyllä näy myynnissä... Mutta ainahan sitä Desert Burstinkin voi ostaa, melkein yhtä hieno, kuin Goldtop :)

Entäs miten ois Classic goldtopilla? Ruotsin puolella ois käytettynä.

http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=1980

Hintaa 15495 kruunua eli noin 1664 euroa. Tuskimpa on kovin kauan tuo myynnissä, veikkaan mä.
Christ, what would rock and roll be without feedback?
biibob
29.05.2006 20:02:27
Entäs miten ois Classic goldtopilla? Ruotsin puolella ois käytettynä.

http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=1980

Hintaa 15495 kruunua eli noin 1664 euroa. Tuskimpa on kovin kauan tuo myynnissä, veikkaan mä.

Heh pari vuotta sitten classicejä myytiin monissa kaupoissa vielä uutena tuohon hintaan, mutta nyt ovat Gibsonejen hinnat taas nousseet. Vuosi/kaksi sitten standarditkin olivat listahinnaltaan 2395e ^^
-Prokitaristi-
30.05.2006 18:04:35
Heh pari vuotta sitten classicejä myytiin monissa kaupoissa vielä uutena tuohon hintaan, mutta nyt ovat Gibsonejen hinnat taas nousseet. Vuosi/kaksi sitten standarditkin olivat listahinnaltaan 2395e ^^

Gibson teki Kasisataset :)
ReBeat
30.05.2006 18:13:50

Gibson teki Kasisataset :)

70-luvun Fenderit, uudet Gibson LP:t, JCM 2203/2204... hintakuplailmiöiden kokoontumisajot :)
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
J.Hollström
30.05.2006 19:06:18
70-luvun Fenderit, uudet Gibson LP:t, JCM 2203/2204... hintakuplailmiöiden kokoontumisajot :)

Täytyykin varmaan hommata tommonen ylihintainen marsu ennenkuin kupla puhkeaa. Tykkään maksaa liikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)