kuunsirppi 29.05.2006 16:25:09 | |
---|
Juu, mutta itse sen tietää! Oliskin huonosti asiat, jos ei ite tietäis. Aina pitää lähtee sinne "parhaalle" keikalle kun lähtee, mutta nöyränä ja tietoisena siitä, ettei oo mikään jumala. Jos vielä itse tietää keikan jälkeen, mitä pitää parantaa sen suorituksen jälkeen, niin se on jo hyvin. Toivottavasti ei tunnu koskaan siltä, että olis hyvä. Silloin pitää kattoo peiliin ja muistuttaa itteensä, että parempaan pitää aina pyrkiä, eikä koskaan oo valmis Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
BigPapa 29.05.2006 16:31:54 (muokattu 29.05.2006 16:32:59) | |
---|
Juu, mutta itse sen tietää! No tostakin voi olla aika montaa mieltä....joskus ei tunnu humppabändeillä olevan minkäänlaista itsekritiikkiä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
baron 29.05.2006 16:33:17 | |
---|
No tostakin voi olla aika montaa mieltä....joskus ei tunnu humppabändeillä olevan minkäänlaista itsekritiikkiä. Jämähti vittuilu päälle? There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Jämähti vittuilu päälle? Eipä ollenkaan, kunhan kirjoittelen mitä mieltä olen... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
kuunsirppi 29.05.2006 16:42:20 | |
---|
No tostakin voi olla aika montaa mieltä....joskus ei tunnu humppabändeillä olevan minkäänlaista itsekritiikkiä. Eikös se oo niinkin, että kun meille jokaiselle kuitenkin niitä tilauksia näkyy olevan, niin ei se soitto ja laulu ihan kovin kehnoa voi olla. Kyllä puskaradio viimeistään kertoo, jos esitys ja esiintyminen on ihan hirveetä ja se on kyllä paras ja nopein tapa saada sekä kiitosta, että risuja. Ei kaikkien tarvi ollakaan mitään huippuosaajia. Kunhan on hyvä fiilis soittaa ja yleisö ei heittele kananmunilla, niin sehän on hyvä. Te starat ootte sitten ihan eri mestoilla soittelemassa ja se on hyvä, että sille vaativammallekin kuulijakunnalle on tarjolla oikeensoitettua ja tyylipuhdasta soittoa. Mun mielestä pitää kunnioittaa kaikkien osaamista ja yritteliäisyyttä. Jos minä, sinä, tai hän haluaa mennä keikalle ja pistää itsensä likoon, vaikka tietää, ettei ihan viimesen päälle virtuoosi ookaan, niin antaa palaa vaan. Pianhan sen näkee keikkojen määrässä, mikä oli tulos ja vastaanotto. Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
half 29.05.2006 16:47:07 | |
---|
Hoijjaa.. Onneksi en taitoasioihin ole puuttunut - ei ou kanttia, vaan ilmiöihin nimeltä karaåke & omb. Ja - mikäli MV ja meikä kurkistavat palkkakuittiinsa, siellä ei taatusti lue tanssimuusikko :D bg Ei mullakaan, siinä lukee muusikko. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
baron 29.05.2006 16:50:28 | |
---|
Eipä ollenkaan, kunhan kirjoittelen mitä mieltä olen... "Suuri blueskitaristi" ylhäältä päin lättää humpansoittajat in corpore. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
BigPapa 29.05.2006 16:55:08 | |
---|
"Suuri blueskitaristi" ylhäältä päin lättää humpansoittajat in corpore. Jämähti vittuilu päälle? Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
R.Syke 29.05.2006 16:57:56 | |
---|
Ei mullakaan, siinä lukee muusikko. No - sille vilpittömästi hattua nostan :) |
Ukko 29.05.2006 17:07:52 | |
---|
Riippuu kyllä hitosti bändistä ja OMB:stä Huomaa sanat "samalta viivalta". |
Ukko 29.05.2006 17:10:09 | |
---|
Toi on helevetin totta. Bändikeikat on huomattavasti helpompia. Riippuu bändin jäsenistä. |
Ukko 29.05.2006 17:12:03 | |
---|
HOHO - tää on muuten säälittävä paikka olla sen takia, että nostaisi itsetuntoaan. Joo. Isossa kirjassakin on maininta että soittajat ja muu roskaväki :) |
Ukko 29.05.2006 17:25:05 | |
---|
No tostakin voi olla aika montaa mieltä....joskus ei tunnu humppabändeillä olevan minkäänlaista itsekritiikkiä. Löytyy humppa, blues, rock, jazz jne... bändejä/muusikoita joilta puuttuu itsekritiikki. Voipi olla hyviäkin soittajia mutta yhteistyö ei vaan suju. Ja pitäähän muistaa sekin myös että seuraavan kulman takaa voi tulla tyyppi joka hakkaa jumalaisen soittajan mennen tullen taidoissa. Siinä vaiheessa kun muusikko tajuaa sen, että mitä enemmän oppii niin sen vähemmän osaa, on hänellä pullat hyvin uunissa. Silloin löytyy vielä edessäpäinkin kehityskaarta eikä jämähdä omaan upeaan osaamiseensa. |
BigPapa 29.05.2006 17:28:59 | |
---|
Löytyy humppa, blues, rock, jazz jne... bändejä/muusikoita joilta puuttuu itsekritiikki. Voipi olla hyviäkin soittajia mutta yhteistyö ei vaan suju. Ja pitäähän muistaa sekin myös että seuraavan kulman takaa voi tulla tyyppi joka hakkaa jumalaisen soittajan mennen tullen taidoissa. Siinä vaiheessa kun muusikko tajuaa sen, että mitä enemmän oppii niin sen vähemmän osaa, on hänellä pullat hyvin uunissa. Silloin löytyy vielä edessäpäinkin kehityskaarta eikä jämähdä omaan upeaan osaamiseensa. Näin kirjoitin tuolla toisessa ketjussa... "Aina on lisää opittavaa, toisilla enemmän toisilla vähemmän...koskaan ei ole valmis..." Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
EP 29.05.2006 17:39:51 | |
---|
Löytyy humppa, blues, rock, jazz jne... bändejä/muusikoita joilta puuttuu itsekritiikki. Voipi olla hyviäkin soittajia mutta yhteistyö ei vaan suju. Ja pitäähän muistaa sekin myös että seuraavan kulman takaa voi tulla tyyppi joka hakkaa jumalaisen soittajan mennen tullen taidoissa. Siinä vaiheessa kun muusikko tajuaa sen, että mitä enemmän oppii niin sen vähemmän osaa, on hänellä pullat hyvin uunissa. Silloin löytyy vielä edessäpäinkin kehityskaarta eikä jämähdä omaan upeaan osaamiseensa. Näistä ns. "virtuooseista" on yleensä vain haittaa bändisoitossa. |
EP 29.05.2006 17:47:14 | |
---|
Näin kirjoitin tuolla toisessa ketjussa... "Aina on lisää opittavaa, toisilla enemmän toisilla vähemmän...koskaan ei ole valmis..." Tuon kun vielä ymmärtää oikein, niin hyvä! |
markkuv 29.05.2006 19:01:59 | |
---|
Hoijjaa.. Onneksi en taitoasioihin ole puuttunut - ei ou kanttia, vaan ilmiöihin nimeltä karaåke & omb. Ja - mikäli MV ja meikä kurkistavat palkkakuittiinsa, siellä ei taatusti lue tanssimuusikko :D bg Karaoke/omb-ilmiöihin ei sinun kannata puuttua, aiheutat vain pahaa mieltä itsellesi, ne ilmiöt on ja pysyy eikä vähene sillä, jos täällä niistä natiset. Tulevaisuudessa rivibändien kohtalo on muutenkin vaakalaudalla - tarvitaan yhä erikoistuneempia esiintyjiä ja viihdyttäjiä - humpanturskuttaminen alkaa olla sukupuuttoon kuoleva laji. Kyllähän minäkin pajon mieluummin bändiä kuuntelen ja bändissä soitan kuin yksinäni, mutta jos tilaaja haluaa omb:n ja saan siitä 2-3 kertaisen korvauksen bändikeikkaan verrattuna, niin hulluhan olisin jos kieltäytyisin. V****maista hommaahan omb-juttu on, ajat 400 kilometriä helevetin kuuseen ja täkyilet illan yksinään ja yöllä pois, alkaa pikku hiljaa omat jutut kyllästyttämään. Niin ja palkkakuitissa on kyllä lukenut muusikko, onneksi ei enää, sen verta hankalaksi alkaa soittajan asema Suomessa mennä. Muuten olen sitä mieltä, että sinulla on jonkin sorttinen omb-trauma, auttaisiko siihen aamupillerin värin vaihto;-) |
R.Syke 29.05.2006 21:10:40 | |
---|
Muuten olen sitä mieltä, että sinulla on jonkin sorttinen omb-trauma, auttaisiko siihen aamupillerin värin vaihto;-) No jaa. Enpä sitä traumaksi laske, jos poistun paikalta, kun karaåke tai omb tulee kehiin. Vaan sitten, jos kaikki tekevät sen, niin silloin traumasta tulee pandemia :D Natise en. Taitavia omb-jäppisiä liikkuu maassamme. Ne eivät vain ole minua varten. Sorry. bg |
KoskPaavo 29.05.2006 23:49:37 | |
---|
No jaa. Enpä sitä traumaksi laske, jos poistun paikalta, kun karaåke tai omb tulee kehiin. Vaan sitten, jos kaikki tekevät sen, niin silloin traumasta tulee pandemia :D Natise en. Taitavia omb-jäppisiä liikkuu maassamme. Ne eivät vain ole minua varten. Sorry. bg Kiitos tuosta tokavikasta lauseesta, isona minusta tulee myös kaikkien ihailema hanuristi. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
paice60 30.05.2006 00:03:11 | |
---|
Kiitos tuosta tokavikasta lauseesta, isona minusta tulee myös kaikkien ihailema hanuristi. Kyllähän se asia on niin ettei nuo OMB:it vie tanssibändeiltä keikkoja. Kapakat edelleen käyttävät vähintään trioja ja isompiakin bändejä ja OMB puolestaan menee pikkupaikkohin joihin ei trioa kannata ottaa. Kyllä mun puolesta saa edelleen nuo OMB jutut pyöriä. Sitten jos kapakka päättää ottaa yhden kolmen sijasta, niin ei sillekään mitään voi. Jos joku tykkää tehdä niitä keikkoja niin tehköön, ei se multa pois ole. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |